Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא בכל רכב יש השהייה אוטומטית?

 

אפילו בטווינגו אפשר שהווישר יעבוד כל 3 שניות במקום ברצף, וככה הוא לא עובד "על ריק" אלא מנגב באמת לכלוך.

 

לא חשבתי אפילו על הקטע הזה של השמשה האחורית עד עכשיו. זה לא ברור שצריך לשמור על החלון האחורי נקי? :roll:

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין לוישר אחורי משמעות מעשית אלא בתנועה איטית/פקק/חניה. בנסיעה רגילה ושוטפת וישר אחורי מעצבן יותר מאשר מועיל, כי השמשה לא נרטבת מספיק והוא מתחיל לחרוק על יבש. מה שכן, בתנועה איטית באמת חבל שלא משתמשים בו הרבה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

נכון שלכאורה זה עניין מינורי, אבל על כל השאר כבר קיטרנו :wink:

 

אני לא טוען שצריך עם הטיפה הראשונה להפעיל את כל המגבים, המקרים עליהם אני מדבר הם נהגים ברכבים בהם בעליל לא רואים כלום דרך השמשה. מי שברכבו הקונפיגורציה תורמת להחלקת המים מהשמשה או בכלל אי הצטברות - הרווחתם. אצלי למשל כל גשם שוטף דורש מגב אחורי, וודאי וודאי על כבישים מוצפים כתוצאה מהרסס.

 

פרנקוס - אני לא מדבר על הפעלה אינטרוולית שקיימת כמעט בכל רכב (חוץ מגטס 2005, למשל), אלא על חיישני גשם שמפעילים את המגבים מתי שצריך, לכמה זמן שצריך, במהירות משתנה.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

גשם כמעט לא מלכלך את השמשה, אלא באמת הנתז. לכן בסדאנים זה הרבה פחות קריטי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
גשם כמעט לא מלכלך את השמשה, אלא באמת הנתז. לכן בסדאנים זה הרבה פחות קריטי.

 

אני לא מסכימה עם המשפט הזה.

ב206 שלי אני מפעילה את המגב האחורי כשצריך, וזה אף פעם לא בגלל רסס או נתז, אלא בגלל גשם שוטף (במהירות נסיעה איטית, אחרת אין כמעט גשם על השמשה בגלל הזוית שלה), או לחילופין- אחרי שהרכב עמד בחנייה חיצונית וירד עליו גשם מלוכלך.

בשני המקרים- מכונית סדאן סובלת בדיוק מאותו הדבר, ומהווה בדיוק את אותו הסיכון, ואף יותר- שכן בסדאן, לראות אחורה יש חשיבות גדולה בגלל ה"סרח העודף" של תא המטען.

אף פעם לא הבנתי למה בסדאן אין חובת מגב אחורי.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

אם היית קוראת גם את ההודעה הראשונה שלי, היית רואה שהתייחסתי לעניין המהירות :wink:

 

בנסיעה שגרתית הגשם לא מלכלך את השמשה האחורית, גם לא בהאצ'בקים.

 

מניסיון עם סדאן עם ובלי וישר והאצ'בק עם וישר. הסיכון בסדאן דווקא קטן משמעותית שכן פרט לנסיעה במהירות נמוכה אין נתזים על השמשה ובנסיעה רגילה, כאמור, אין לזה חשיבות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לא בכל רכב יש השהייה אוטומטית?

 

אפילו בטווינגו אפשר שהווישר יעבוד כל 3 שניות במקום ברצף, וככה הוא לא עובד "על ריק" אלא מנגב באמת לכלוך.

 

לא חשבתי אפילו על הקטע הזה של השמשה האחורית עד עכשיו. זה לא ברור שצריך לשמור על החלון האחורי נקי? :roll:

 

אני התכוונתי להשהייה במגב האחורי, הוא פשוט מתחיל לעבוד עושה כמה ניגובים ואז מנגב בהמתנות, אחרי כל המתנה שני ניגובים. אין לו כוונון, זאת צורת הפעולה שלו.

אני גם מפעיל את מפשיר האדים האחורי כשיורד גשם וזה עוזר לייבש את השמשה.

פורסם
אם היית קוראת גם את ההודעה הראשונה שלי, היית רואה שהתייחסתי לעניין המהירות :wink:

 

בנסיעה שגרתית הגשם לא מלכלך את השמשה האחורית, גם לא בהאצ'בקים.

 

מניסיון עם סדאן עם ובלי וישר והאצ'בק עם וישר. הסיכון בסדאן דווקא קטן משמעותית שכן פרט לנסיעה במהירות נמוכה אין נתזים על השמשה ובנסיעה רגילה, כאמור, אין לזה חשיבות.

 

נראה שעניין אי-הקריאה הוא הדדי, אם ככה :)

גם בהאצ'בק אין נתזים על השמשה, לפחות לא בכולם. הסכנה בשמשה אחורית מלוכלכת הוא לא רק בנסיעה רגילה, אלא גם בנסיעה ברברס, וברכב עם תא מטען זה עלול להיות משמעותי מאוד.

השמשה מתלכלכת לא רק מגשם, אלא גם מאבק ובוץ, סדאן שלא נשטף יכול להגיע לרמה של שמשה אחורית כמעט אטומה.

רק בחורף הזו מצאתי את עצמי כמה וכמה בקרים עומדת מול הרכב כשהוא מנוקד כולו בבוץ מגשם שירד בלילה. אם היה לי רכב סדאן, הוא היה מטונף בדיוק אותו הדבר. ההבדל הוא שאני יכולתי לנקות את זה בשניה שנכנסתי לאוטו, עם שפריץ של מים ומגב, ובעל הסדאן לא.

 

שמשה היא שמשה, מה זה משנה אם הרכב הוא סדאן או האצ'בק? אם הראות בה כל כך חשובה (והיא אכן כזו), אז היא ראויה למגב, ללא קשר לסוג הרכב.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

:lol: :lol: :lol:

 

ברוב ההאצ'בקים בעיית הנתזים חריפה הרבה יותר מסדאנים, שכן תא המטען הנפרד חוסם אותם פיזית.

 

לגבי בוקר - מגב ידני קטן עושה את העבודה. לפני תחילת הנסיעה אני פשוט מעביר אותו על כל השמשות (והפנסים ולפעמים גם הסאנרוף אם ממש בא לי) והראות מצוינת.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

RK, לא קרה לי פעם אחת שמים נתזו מהכביש\גלגל אל השמשה האחורית, לא ב206, לא בi30, ולא בלאנדקרוזר.

בנסיעה של מעל 30 קמ"ש +- (תלוי בכיוון הרוח) אין שום צורך להפעיל את המגב האחורי

Aprilia Shiver 750

פורסם

ומה תגיד על כל מעטרי הבובות במושב האחורי/מי ששם מדבקות/וילון מאחור? אנשים כאלה פשוט לא מעניין אותם הראות מאחור והם מצהירים על כך

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אני מעדיף להפעיל את פסי החימום בחלון האחורי, כך השיפור בראות הרבה יותר טוב. וישר אחורי זה אצלי בד"כ לתת ניגוב אחד אחרי שהצטברו הרבה טיפות.

פורסם

תמיד ניסיתי להבין למה לרכבי האצ'בק דווקא יש וישר אחורי? שום דבר שחשבתי עליו לא נראה הגיוני.

נהגתי על רכב האצ'בק עם וישר אחורי ולא באמת הייתי צריך להשתמש בוישר, לפחות אני ראיתי טוב גם ככה.


×
×
  • תוכן חדש...