Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5241 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי חבר שסיפר לי את הדבר הבא:

הוראת היצרן למילוי האוויר בצמיגים ברכבו 29-30 PSI

על הצמיג רשום שהמקסימום לניפוח הוא 44 PSI

 

הוא ממלא 44 PSI וטוען שצריכת הדלק השתפרה מאוד ,הסחיבה הרבה יותר טובה.

 

איפה פה הבעיה?

פורסם

היצרן קובע את לחץ האויר לפי פשרה בין נוחות, אחיזה וצריכת דלק. לרוב, לחץ אויר גבוה ישפר את צריכת הדלק ובחלק מהמקרים גם את האחיזה (עד גבול מסויים). הנוחות תיפגם בוודאות. במכוניות בהן הנוחות היא דבר שחסר, לחץ האויר לרוב יהיה נמוך מהממוצע המקובל בסגמנט (תלוי גם במידת הצמיגים כמובן).

 

כמו כן, היצרן "שומר לעצמו" את הזכות לשנות את ההמלצה ללחץ המתאים בין דגם לדגם. סתם כדוגמא: בסיטרואן ופג'ו (ברלינגו ופרטנר) תוכל למצוא שלל גרסאות עם המלצות שונות לניפוח לחץ האויר, הכל בהתאם לייעוד של האוטו (Utility או Private). כנ"ל לגבי שאר הדגמים ושאר היצרנים.

 

עדיף להיצמד להוראות היצרן בלבד.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אם עניין הנוחות לא מהווה שיקול ,האם בתנאי נסיעה רגועים ,אין בעיה לעשות את מה שהוא עושה?

 

הוא אמר לי שיש שיפור משמעותי בצריכת הדלק,הזריזות/תאוצה.

פורסם

כיוון שהוא שם לחץ מעל המותר בהרבה כניראה גם יש פחות אחיזה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הוא ממלא 44 PSI וטוען שצריכת הדלק השתפרה מאוד ,הסחיבה הרבה יותר טובה.

איפה פה הבעיה?

 

בהחלט, הסחיבה וצריכת הדלק ישתפרו, כי עם לחץ כזה לצמיג יש הרבה פחות התנגדול לגלגול. הוא מתעוות פתות ושטח המגע שלו עם הכביש קטן יותר.

 

קח לדוגמה רכבת עם גלגלי ברזל. הם לא מתעוותים במגע עם המסילה והתנגדות שלהם לגלגול נמוכה מאוד. זה מאפשר לקטר עם הספק יחסית לא גדול להזיז רכבת במשקל ענק.

 

בחזרה לחבר שלך - הוא משלם על זה בדברים הבאים, חשובים יותר מצריכת דלק:

 

1. שחיקת הצמיג גדולה יותר, מרכז הסוליה אצלו ישחק מהר.

2. נוחות נסיעה נפגעת. צמיג עם לחץ נכון משחק תפקיד חשוב בשיכוך שיבושי דרך.

3. הכי חשוב - אחיזה פחותה משמעותית, מאחר ושטח המגע עם הכביש קטן יותר.

 

 

פורסם

מהסתכלות שטחית ,לא נראה שהצמיג איבד חלק משמעותי משטח הפנים עם הכביש.

אז אני מבין שכל עוד זה עומד בהוראת יצרן הצמיגים אין פה סכנה בטיחותית אמיתית.

אם ככה, אני גם ינסה וידווח בהזדמנות.

במחירי הדלק הנוכחיים כדאי לי לוותר על נוחות שגם ככה בקושי קיימת.

פורסם

זה לא שהרכב היה עושה 1 ל10 ועכשיו יעשה 1 ל15 כן..

סתם מעניין כמה הייתה צריכת הדלק לפני ועכשיו?

 

עם כול הכבוד אם מהנדס של רכב קבע משהו זה לא סתם.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הוא מסתמך על מה שכתוב על הצמיג.

מוטבע על הצמיג שהמקסימום למילוי הוא 44 PSI וכך הוא עושה.

לדבריו, הרכב סוחב הרבה יותר טוב ובעקבות כך גם צריכת הדלק השתפרה.

פורסם

הצמיג לא מיוצר רק עבור רכב מסוים אלא , תתפלא להרבה סוגים של רכבים .

לכל רכב יש משקל שונה ואם מדובר ברכב מסחרי אז יש שינוי במטען שהוא נושא .

זאת הסיבה שרשום לחץ מקסימלי על הצמיג .

יש לחץ אוויר אופטימלי לעומס מסוים ולמהירויות מסוימות . מעבר ללחץ הזה אתה מתחיל לאבד את הגמישות של הצמיג

ולהקטין את כושר האחיזה באספלט .

תאמין לי שבמפעל יושבים מהנדסים לא פחות חכמים מהחבר שלך ואת מה שהם שכחו , הרבה אנשים לא יודעים .

פורסם

זה מיתוס שנבדק ב"מכסחי המיתוסים"

בסופו של דבר הוא צודק אבל לא משמעותית.

השיפור הוא משהו כמו 100 שקל לשנה בצריכת הדלק כך שהבטיחות שווה קצת יותר ומה שהוא עושה זו טעות, במיוחד בגשמים של החורף הזה.

"גבינה חינם יש רק במלכודת של עכברים" :evil:

פורסם

שיבדוק את "תחבולותיו" בירידות מהטכניון...וילחץ על ברקס חזק לדעתי...זוהי תהיא הדרך הכי מהירה לעוף לכיוון תל אביב..

מה זה השטות הזאת??אתה יודע שלחץ אוויר כזה יכול לגרום לו לפיצוץ בזמן נסיעה??אם אתה אוהב אותו באמת המלץ לו להוריד תלחץ אוויר במידי...

×
×
  • תוכן חדש...