Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5459 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

אני חיפשתי בכל מיני מקומות וברוב החיפושים אני מוצא דברים לא קשורים ולא הצלחתי להבין בסופו של דבר,

האם יש נזק כלשהו עם מוציאים לניוטראל לפני עצירה תוך כדי בלימה ?

אני לא מדבר על בלאי לברקסים כי אין ברקס מנוע או כל דבר כזה, האם יש נזק לגיר עצמו ?

פורסם

לא בטוח שאני מבין את השאלה, אבל אם כן - כמובן שאין נזק. אין קשר בין הבלימה ע"י הבלמים לבין הלחיצה על הקלאץ', אתה יכול לבצע את שניהם במקביל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
לא בטוח שאני מבין את השאלה, אבל אם כן - כמובן שאין נזק. אין קשר בין הבלימה ע"י הבלמים לבין הלחיצה על הקלאץ', אתה יכול לבצע את שניהם במקביל.

 

רוני

 

אני הדגשתי תוך כדי בלימה כדי להדגיש שזה לא תוך כדי שלוחצים גז, כי הבנתי שאם לוחצים גז תוך כדי כן יש בעיה.

פורסם

רוני, אני חושב שהבחור התכוון לשאול האם נוצר נזק אם מעבירים את בורר ההילוכים מהילוך מסוים, לניוטרל, תוך כדי בלימה ללא שימוש בדוושת הקלאצ'. (או שאולי אני טועה?)

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

פורסם
רוני, אני חושב שהבחור התכוון לשאול האם נוצר נזק אם מעבירים את בורר ההילוכים מהילוך מסוים, לניוטרל, תוך כדי בלימה ללא שימוש בדוושת הקלאצ'. (או שאולי אני טועה?)

 

כן בדיוק

ושוב אם לא הבנתם הדגשתי את הבלימה כדי לומר שזה לא תוך כדי שהגז לחוץ.

 

עריכה- באמת שכחתי לציין בהודעה עצמה ללא שימוש בקלאצ'

פורסם

התשובה תאורטית:

 

נדמה לי שניתן לעשות את זה בלי לשבור את השיניים בגיר, כי הפעולה בסך הכל מנתקת את הגלגלים מכח המנוע ואין צורך בהדרגתיות. עדיף לדעתי לעשות את זה במהירות קבועה ולא בבלימה, אז פועל כח מינימלי על הגלגלים.

 

אלא שאני לא מדמיין סיבה לעשות זאת, למעט אולי אם נקרע כבל המצמד באמצע נסיעה ומצליחים לזהות את זה בזמן.

המצמד מפריד בין כח המנוע לגלגלים וניתוק גלגלי השיניים יעשה ללא נזק בהפרדה מוחלטת.

פורסם
התשובה תאורטית:

 

נדמה לי שניתן לעשות את זה בלי לשבור את השיניים בגיר, כי הפעולה בסך הכל מנתקת את הגלגלים מכח המנוע ואין צורך בהדרגתיות. עדיף לדעתי לעשות את זה במהירות קבועה ולא בבלימה, אז פועל כח מינימלי על הגלגלים.

 

אלא שאני לא מדמיין סיבה לעשות זאת, למעט אולי אם נקרע כבל המצמד באמצע נסיעה ומצליחים לזהות את זה בזמן.

המצמד מפריד בין כח המנוע לגלגלים וניתוק גלגלי השיניים יעשה ללא נזק בהפרדה מוחלטת.

 

אם אין כל נזק אז זה נחמד מאוד שאתה מתקרב לעצירה ונגיד ב1000 סל"ד משחרר ברגע את ההילוך עם הידית בכיף. אז יש נזק או אין נזק ?

פורסם

כל עוד אתה לא שומע שיש נזק, אין נזק.

תמיד יש נקודה, שתלויה במהירות, בסל"ד ובלחיצה על הגז, שתוכל להוציא לניוטרל ללא קלאץ' וללא התנגדות בכלל. אם יש התנגדות, תוותר.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
אם אין כל נזק אז זה נחמד מאוד שאתה מתקרב לעצירה ונגיד ב1000 סל"ד משחרר ברגע את ההילוך עם הידית בכיף. אז יש נזק או אין נזק ?

לי זה לא נשמע כל כך נחמד. נראה לי שזה עלול לקצר משמעותית את חיי הגיר.

 

גם ברכב אוטומטי נתקלתי בנהגים שמעבירים להילוך סרק לפני רמזור טרם העצירה, אני חושב שיש פוטנציאל לנזק לגיר לאורך זמן, ביחוד אם הרמזור מתחלף לירוק ומשלבים ל-D בנסיעה.

פורסם

למה , למה לעשות מעשים שלא כדרך הטבע ? ? ?

 

אם אתה באוטומט - תשאר ב- D עד סיום הנסיעה .

 

אם אתה בידני - החלף הילוכים (גם ניוטרל הוא הילוך לענין זה) לפי איך שקבע זאת מתכנן הרכב , ז"א תוך שימוש במצמד ! ! !

 

כל שימוש אחר מזמין נזק , כזה או אחר . . .

 

 

וכן , זה מתחיל במשחקי מצמדים והילוכים למיניהם , ונגמר בתאונה קטלנית ! ! !

 

אז סעו בזהירות , משחקים תעשו בפלייסטיישן בבית . . .

פורסם

joelsnet , איזה חשיבה תת רמה. עוד לא נתקלתי בכזאת רמה שמישהו מקשר בין להוציא לניוטראל בלי קלאצ להשתוללות בכביש.

ומה הקשר להוציא באוטומט לN ? בידני חייב להוציא לN בעצירה כדי לא להחזיק סתם את הקלאצ ולדפוק אותו.

אז בקיצור מה בדיוק עלול להפגע אם מוציאים בלי קלאצ אם בכלל אמור להפגע ?

פורסם
joelsnet , איזה חשיבה תת רמה. עוד לא נתקלתי בכזאת רמה שמישהו מקשר בין להוציא לניוטראל בלי קלאצ להשתוללות בכביש.

ומה הקשר להוציא באוטומט לN ? בידני חייב להוציא לN בעצירה כדי לא להחזיק סתם את הקלאצ ולדפוק אותו.

אז בקיצור מה בדיוק עלול להפגע אם מוציאים בלי קלאצ אם בכלל אמור להפגע ?

 

יש לך בעיות בהבנת הנקרא ? ? ?

 

תקרא ותפנים מה שכתבתי לפני התאונה הבאה ! ! !

פורסם
יש לך בעיות בהבנת הנקרא ? ? ?

 

תקרא ותפנים מה שכתבתי לפני התאונה הבאה ! ! !

 

איך ציפיתי לתגובת ה"קאמבק" להגנה על האגו

לא תכתוב דברים כאלה בפעם הבאה ולא ירשמו לך תגובות בהתאם

פורסם

DreamT

 

שאלה לי אליך, קשה לך ללחוץ על הקלץ' בעת הבלימה לעצירה, ואז לשחרר לניוטרל ולעזוב את הקלץ'?

 

למה להיסתכן בגרימת נזק?

 

תיבה ידנית רגילה (ולא יוצאות דופן כמו תיבות "דוג" למיניהן) תוכננה כך, שכדי לשלב הילוך או לשחרר הילוך אתה צריך ללחוץ על הקלץ' תוך כדי הפעולה.

 

וד"א, ישנן אופציות אוטומטיות אם לא נוח לך לתפעל תיבה ידנית.

 

בידני חייב להוציא לN בעצירה כדי לא להחזיק סתם את הקלאצ ולדפוק אותו.

 

פעם ראשונה שאני שומע על כך שקלץ' יכול להידפק אם אתה מחזיק אותו לחוץ!

 

מי סיפר לך את השטות הזאת?

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

×
×
  • תוכן חדש...