Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפתה ניצלה בעזרת צוות מועדון אלפא קלאסיק


reuven
שימו לב! השרשור הזה בן 4668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראובן, המצחיק בכל הסיפור, שבכל פעם שקראתי שירשור שלך

חשבתי בלב שאתה המחליף של בראיין אבר ברמת הידע והטיפול

באלפות....לו היתה לי אלפא...

 

המון תודות רן, מצידי זה קצת יומרני, זה בעצם תחביב עם הרבה אהבה לקלאסיקות האלו.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הד"ר לאלפות, ברייאן אבר, רופא לכל מחלה, פתרון לכל בעיית אלפא.

זה שידע לכוון וובר 45 כמו שעון שווצרי

מעתה אמור- ד"ר בריאן וובר 8)

רן, הייתה לך אלפטא? זרוק איזו תמונה.. (רוצים לראות אותך עם שיער על הראש :-P)

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת המכוניות של אלפא שזכתה כאן בארץ ליחס מחפיר שלא בצדק!

המכונאים שנאו אותה, כיוונו אותה גרוע, גרמו לה לבעיות חשמל,

החלודה אכלה בה כל חלקה טובה, הערך שלה צלל יותר מהר

מלוחם שייטת מיומן, והגיר הארור שלה חרק בהחלפות.

 

אבל מי שהיה רואה את הפרצוף שלה בעליה בקסטל בראי, היה בורח

ימינה, בעוד המפלצת המטורפת הזו שועטת בעליה כאילו אין מחר.

היה לה כוח שלא היה מקובל בביצה המקומית של עידן ה-1300

סאוונד שלא מהעולם הזה, בסיוע דודי אגזוז שהתפוררו במהירות

ונחישות של לוחם סיירת אגוז.

 

והיה הד"ר לאלפות, ברייאן אבר, רופא לכל מחלה, פתרון לכל בעיית אלפא.

זה שידע לכוון וובר 45 כמו שעון שווצרי, העליות לי-ם מעולם לא היו מתוקות

יותר אחרי ביקור בקליניקה שלו, הבעייה שהכיוון לא החזיק מעמד זמן רב.

האלפא הרגישה לנוזל העכור שקראו לו בטעות דלק, בסיוע נהג נמרץ שהיה לוחץ

על המנוע כפי שמהנדסי הרכב תכננו אותו, אבל בסדנת המרוצים, והמנוע היה משתגע.

 

אדווארד אטלר היה הסיבה שהתאהבתי באלפות, עוד כשהייה עובד בטלבזיה ברוממה

הייתי נוהג לראות אותו עובר בטיסה נמוכה ברח' י-ם החלקות זנב וסיבסוב גלגלים

אחוריים, הכתבות שלו על האלפות עשו לי צמרמורת, הגה העץ שלה היה חלום רטוב,

המסורת והמורשת של האלופה מאיטליה כיכבו בחלומות הכי הזויים שלי. והצליל

הצליל של המנוע כשהוובר פוער לועות שואב את טיפות הדלק האחרונות מהיכל ומטיס

גזי פליטה מעורבבים בעשן דרך המפלט, אין צליל דומה לו!

 

סלחתי לה על כמעט על הכל, ולא עניין אותי שאמרו עליה שהיא בעייתית, איומה,

סלחתי לה על הרעש והחריקות בנסיעה, סלחתי על המנעולים המתקלקלים

סלחתי על רמת גימור המזוויעה, סלחתי על הגיר הבעייתי, סלחתי לה על הוצאות הדלק

סלחתי לה על הימים והלילות שבליתי מתחת למכסה המנוע והמכונית, סלחתי לה על בעיות

החשמל ששגעו אותי, סלחתי כמעט על הכל!

 

אבל מעולם לא סלחתי לה שמכרה נשמתה לפיאט!

 

אחחח אלפא אהובתי יו טיאמו....רן

 

רק מי שאוהב מכוניות - ובמיוחד איטלקיות שנותנות כל כך הרבה ודורשות לא פחות מבין את הדחף הגדול

כבר מזמן אמרתי שאתה זקוק בדחיפות לתיקון - צריך למצוא לך אלפא ולתת לך (ולה) הזדמנות שניה

כל כך הרבה משוגעים ישמחו לעזור ולו רק כדי לשמוע התנעה ראשונה אחרי שנים של השבתה

לעזור בחזרה לכביש ולהצטרף לשיירת הקלאסיות שהולכת ומתארכת בתקופה האחרונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק מי שאוהב מכוניות - ובמיוחד איטלקיות שנותנות כל כך הרבה ודורשות לא פחות מבין את הדחף הגדול

כבר מזמן אמרתי שאתה זקוק בדחיפות לתיקון - צריך למצוא לך אלפא ולתת לך (ולה) הזדמנות שניה

כל כך הרבה משוגעים ישמחו לעזור ולו רק כדי לשמוע התנעה ראשונה אחרי שנים של השבתה

לעזור בחזרה לכביש ולהצטרף לשיירת הקלאסיות שהולכת ומתארכת בתקופה האחרונה

 

טוב, אבל בשקט שמנהל הבנק שלי לא ישמע, ג'וניור 2000, ספיידר, או GTV

 

 

ae98f2398523f29c59e995cf690a880b.jpg

 

my-old-Alfa-545.jpg

 

photos-of-the-old-alfa-romeo-gtv-nb20822.jpg

 

 

ואם אין אחת פנוייה אז:

 

800px-Alfa_Romeo_Montreal_white.jpg

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אבל בשקט שמנהל הבנק שלי לא ישמע, ג'וניור 2000, ספיידר, או GTV

 

 

ae98f2398523f29c59e995cf690a880b.jpg

 

my-old-Alfa-545.jpg

 

photos-of-the-old-alfa-romeo-gtv-nb20822.jpg

 

 

ואם אין אחת פנוייה אז:

 

800px-Alfa_Romeo_Montreal_white.jpg

 

הלו - בשביל חלומות כאלה צריך מגשימי חלומות מקצוענים - זה לא לחובבים כמוני

הGTV דווקא אפשרית - אם קצת סבלנות אפשר למצוא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני, מזל טוב ידידי :-)

אני שמח שה"לב גריל" שמצאתי מתאים לך (לפחות עפ"י התמונה ששלחתי :wink:) הוא יעשה את העבודה עד שתמצא לך אחד חדש יותר שיפאר את האלפא.... אתן לך אותו במהרה.

תתחדש, תוספת מבורכת לארסנל המכוניות המכובד שלך.

שי ורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם במקרה שלי לא מדובר באלפתה אבל יחידת הכוח זהה.

גם אותי הזהירו מפני הקרבורטורים ש-''ייעשו לך המון בעיות'' ו- ''קשה מאוד לכוון אותם''

עד היום לא נאלצתי לגעת בהם שלא מבחירה אפילו פעם אחת. (האוטו אצלי מ-93 וגם זכה לעמוד לא מעט)

 

כל אלפתה או 75 או ג'ולייטה שנהגתי עליהן בבריטניה (כתריסר מכוניות שונות) חלקן עם ק"מ גבוהה - אף אחת מהן לא חרקה בתיבה. למען האמת זה אפילו גרם לי לחשוד אולי לישראל שלחו תיבות אחרות? לא. אותה התיבה בדיוק.

 

כנ"ל לגבי הגירים של הסדרה 105 (חורק בכניסה לשני בישראל תמיד) בבריטניה גירים שמרגישים חד, ונכנסים חלק.

 

מה שמוביל למסקנה לגבי הגיר החורק - מסתבר שהוא חורק רק עם הוא בסביבת נהג חסר סימפטיה מכנית.

 

תתחדש ותהנה מהאלפתא שלך.

יוני בשעה טובה ...

גדי ,כל מילה בסלע ...וכל זאת משום שהדלק בארץ מאז ומתמיד ח.. והשמנים גם ברובם ח.. .הנהג הישראלי ידוע כ"הורס" (לא חתיך , אלא מכוניות ) חוסך בכל דבר , שם כל שמן שבא , מים מהברז וכו'... וברצותו לשפר ולפנק את רכב האספנות שלו ,שם שמנים עם בלנד סינטטי , שם שמנים שתוקפים מתכות צהובות , שאינם מתאים לדיפרנציאל מוגבל החלקה ועוד כהנה וכהנה . וכמובן בעלי מקצוע רבים ש "מבינים באלפות" ובקרבורטורים ומכווני קרבורטורים לפני טסט למיניהם ובקיצור "לבנט" -ארץ אוכלת מכוניותיה :wink:

אודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מז"ט על האלפטה!

 

אחרי חופשת הקיץ של 1981, אלפא רומאו - אז קצת אחרי שיא משבר העבודה של תחילת שנות השמונים, בלי כסף ובלי מוראל, הוציאה לגמלאות את האלפטה הזו. מאותו רגע ובמשך השנתיים וחצי אח"כ, ה- 1.6 וה- 1.8 (וכמובן גם ה- 2000 והדיזל) השתמשו במרכב של ה- 2000, שהוצג כבר ב- 1977.

בישראל, שבה המיסוי הקטלני אכל כל חלקה טובה, היתה האלפטה 1.6 האלגנטית והצנועה "מלכת" אלפא רומאו מילאנו בסוף שנות ה- 70 ותחילת ה- 80. במילים אחרות: כמעט 60% מסך האלפטה/ג'ולייטה/GT/GTV שיובאו לכאן בין 1977 ל- 1983 היו מהגרסה הזו ממש, שכונתה 116.00.

ארבעים ושתיים יחידות כאלו הורכבו במפעל בארזה ונשלחו לישראל בין ספטמבר 1980 לאפריל 1981, כמות לא קטנה ביחס לסך היצור מדגם זה באותה תקופה - 800 יחידות במחצית הראשונה של 1981.

אחריהן הגיעו לכאן עוד עשרים ותשע מכוניות שיוצרו ביוני וביולי, וכמיטב המסורת הנהוגה במקומותינו (אז) נכנסו לנמל אחרי 15 אוגוסט 1981, ולכן נרשמו כאלפטה 1982. המצאה יחודית לישראל, כמובן.

נוסף על ה- 116.00 הזו, ישנן עוד כחמש עם רישוי בתוקף.

 

בהצלחה ובכיף!

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני בשעה טובה ...

גדי ,כל מילה בסלע ...וכל זאת משום שהדלק בארץ מאז ומתמיד ח.. והשמנים גם ברובם ח.. .הנהג הישראלי ידוע כ"הורס" (לא חתיך , אלא מכוניות ) חוסך בכל דבר , שם כל שמן שבא , מים מהברז וכו'... וברצותו לשפר ולפנק את רכב האספנות שלו ,שם שמנים עם בלנד סינטטי , שם שמנים שתוקפים מתכות צהובות , שאינם מתאים לדיפרנציאל מוגבל החלקה ועוד כהנה וכהנה . וכמובן בעלי מקצוע רבים ש "מבינים באלפות" ובקרבורטורים ומכווני קרבורטורים לפני טסט למיניהם ובקיצור "לבנט" -ארץ אוכלת מכוניותיה :wink:

אודי.

 

אודי - מסכים איתך עם כל מילה.

קרעת אותי מצחוק על המפנקים ששמים למנוע 5W40. עדיף כבר 0W30 אם רוצים לחסל מנוע.

מים מהברז - מענין באמת למה הראש לא יוצא בלי מבצע מורכב של משיכות ומתיחות עד לגבול ההשמדה.

והחביב עליי אומי 8MM בחיבור גל ההינע לציר האחורי (כי איבדו את ה-9MM או עיגלו אותם למוות ואי אפשר להשיג מידה 9MM זה ''גודל מיוחד'') - ופתאום אלפא היא מכונית שעושה וויברציות, בגלל שהחורים העגולים נהיו אליפסות.

 

תוספת לסקירה המצוינת על האלפתה היא הראשונה בעולם בייצור סדרתי המוני לטראנסאקסל (גיר מאחור) במבנה סדאן.

נקודת תורפתה בגל ארכובה שמסתובב כל הזמן (וחשוב להקפיד על איזון דינמי מעת לעת) שכן המצמד נמצא עם הגיר מאחור.

 

עד כמה שידוע לי הג'וליה נובה הוצעה עם מנוע דיזל גם כן אולם איני יודע מי זכתה בו קודם שכן הג'וליה נובה שווקה בחפיפה עם האלפתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמצאו גם לי איזה סוד. אני מוכן לכל מצב.:lol:

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהנה מכל רגע מכל המיידע שעובר בפורום שלכם (אנשי האלפה קלאסיק) חיזקו ואימצו

 

שאלה קטנה על הדרך

 

פגשתי באתרים בחו"ל במושג

ALFA SPIDER FASTBACK

שנת ייצור 1973מנוע 2000

 

מישהו מכם יודע מה המשמעות של ה FASTBACK

 

עמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהנה מכל רגע מכל המיידע שעובר בפורום שלכם (אנשי האלפה קלאסיק) חיזקו ואימצו

 

שאלה קטנה על הדרך

 

פגשתי באתרים בחו"ל במושג

ALFA SPIDER FASTBACK

שנת ייצור 1973מנוע 2000

 

מישהו מכם יודע מה המשמעות של ה FASTBACK

 

עמי

 

היי עמי

הFastback שנקראת גם Kamm tail מיוחסת לסדרה 2 ואילך

ב1970 שינו את עיצוב הזנב, שהיה משוך לאחור ומתכנס בעיגוליות ( round tail ) וחתכו אותו לכדי פנל ניצב

כל הדגמים מאז נקראים Fastback או Kamm tail - אגב, דגם הדואטו שגם הוא היה עם זנב מעוגל נחשב לדגם נפרד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...