Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5521 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני לפעמים מבקש מהפקידה כוס תה או שתכין קפה לאורחים אבל גם אין לי בעייה להכין לה כוס קפה אם כבר קמתי להכין או אם היא עמוסה.

 

אני מתרשם שאתה מנהל את העסק שלך בסגנון קצת שונה, לפחות לפי מה שכתבת עליו במהלך השנים האחרונות.

לבקש מהמזכירה שתביא כוס קפה או תעשה איזה סידור מזדמן זה דבר אחד, לשכור אותה בתור מלצרית זה משהו אחר.

 

יצא לי לבקר בלא מעט אתרים בחברה שלנו - מדינות שונות, תרבויות שונות, דרגים שונים (מהמפעל ועד למנכ"ל) - בשום מקום לא ראיתי פקידה שמכינה קפה. זה פשוט לא לעניין. בד"כ יש מכונת קפה (הסוג והגודל נקבע בהתאם למשרד שבו היא עומדת), כל אחד לוקח את מה שהוא צריך לפני שהוא נכנס, וזהו. על שולחן קטן בחדר הישיבות יש משקאות קלים וכל מיני חטיפים, למקרה שמישהו יהיה רעב או צמא בהמשך. בישיבות ארוכות עושים הפסקה פעם בשעה, ואז כל אחד יכול ללכת לעשן, להשתין או לרענן את הקפה שלו. בעצמו.

 

את המזכירות שעושות קפה אני רואה רק אצל הלקוחות שלי מדי פעם, וזה בד"כ לקוחות קטנים וחובבנים. באופן אישי, את המזכירות שעובדות אצלהם (ומקבלות את זה כחלק מהעבודה) לא הייתי שוכר גם לשטוף את הרצפה אצלי בעסק. זה פשוט רמה אחרת של אנשים, ואני בספק אם זה מה שנחוץ במשרד עו"ד איכותי.

פורסם

אני לא מבין מה אתם רוצים מפותח השרשור?

אני הייתי לא מעט באירופה, כולל חברות ענק, וברובן, או אפילו כולן, פשוט אני לא זוכר עד כדי כך טוב,

המזכיר/ה פקיד/ה הציעו לי לשתות משהו, ואם זה היה קפה או תה הם שאלו מה איך והכינו.

לא רואה איזו פחיתות כבוד בלהכין שתיה לאורח שבא.

אצלנו במשרד כולם מכינים לעצמם, ואין בעיה למנכ"ל להכין קפה למישהו אחר, כולל כולם,וגם להיפך.

אבל שבאים אנשים לפגישה, המזכירה שלנו מכינה להם לשתות, ואם היא לא שם, אז כל אחד אחר יעשה

את זה, בלי להרגיש שחס וחלילה פגעו בכבודו.

שאנשים עובדים יחד הם מבינים שאין כאן ענייני כבוד, אלא פשוט ארגון טוב יותר של הדברים.

אתה לא מצפה שבאת למישהו לפגישה, והוא ישאיר אותך חמש או עשר דקות בחדר, כי הוא הלך

להכין קפה לכולם. זה לא יעיל ולא מכובד. באותו מצב אין לי בעיה להכין למזכירה שלנו קפה, או להביא

לה משהו מהמטבחון, במידה והיא עמוסה בעבודה, או סתם כי היא בקשה.

פורסם

אישתי עובדת בתור מזכירה בחברה ציבורית. היא כבר הספיקה לעבור כמה תפקידים בתוך החברה. כאשר היא היתה מזכירה בתוך אגף שהתעסק בנושאים פנימיים של החברה ולא היו שם מבקרים או אורחים אז באמת אף אחד לא ביקש ממנה להכין קפה או כיבוד.

 

כאשר היא עברה לאגף של המנכ"ל אז כן מבקשים ממנה מידי פעם להכין קפה או תה. לפגישות ממש גדולות יש מישהי שהתפקיד שלה הוא להכין כיבוד ולארח (וזה כל התפקיד... ). אישתי מקבלת את זה בהבנה ולא לוקחת את זה בתור משהו רע (לדוגמה המנכ"ל יושב במשרד מ 8 בבוקר ולפעמים עד 9 בערב רצוף , לא יוצא משם ובמרתון של פגישות.

 

מה שכן, זה הכל תלוי ביחס ובאיך מבקשים ומציגים דברים. יש את היו"ר דירקטוריון שהוא בן אדם ממש לא נעים. הוא קורא למזכירות שיוציאו לו ולאורח שלו 2 בקבוקי מים מהמיני בר שמונח ממש ליד השולחן שלו. זאת אומרת במקום להושיט יד ולהוציא בקבוק מים הוא קורא למישהי שתעשה את זה בשבילו.

 

לגבי שכר, לפי דעתי השכר הוא ביחס ישיר לניסיון ולרמת המקצועיות. לדוגמה, אם תביא מישהי בת 18 שדוברת אנגלית ועובדת בכמה עבודות זמניות במקביל אז השכר יהיה נמוך משמעותית ממישהי מבוגרת יותר עם קורות חיים ארוכים ומרשימים.

 

אסף

פורסם

תקנה מכונת אספרסו לחדר ישיבות, עם כמה קפסולות, ואם אתה ממש רוצה להתפרע אז גם מקרר מיני עם כמה בקבוקי קולה (מזכוכית כמובן!!!!111). כך תחסוך את האי נעימויות הקטנות האלה ומנהלת המשרד שלך תוכל להתעסק בעניינים מקצועיים נטו מבלי להרגיש מלצרית בחוף דבוש.

172

פורסם

צהריים טובים לכול מכובדי הפורום ולמנכ"לים בפרט.

מהכירות קרובה אם מספר ידידות שעבדו/עובדות בתור מזכירות חשוב שתדעו שמזכירה שמתוסכלת על הבוס שלה

מגישה את הקפה יחד עם "תוסף"

 

אז... שלא יעבדו עליכם

95316-18.jpg

Polo 16v 6N2 -My Previous ride

EAT SLEEP BOOST

 

פורסם

לא מבין מה נפלתם עליו.

אני בצבא שירתי חצי שירות כפקיד לשכה. הכנתי מאות כוסות קפה לקצינים בכירים, ולא הרגשתי פחיתות. בא אליך אורח - אתה מציע לו לשתות. וסביר שמי שיציע הוא לא יושב בישיבה בעצמו, כי זה בזבוז זמן.

פורסם

אני מכיר עו"ד שותף באחד מהמשרדים הגדולים בארץ (ולא, זה לא עוזר לי בחיים).

 

ידוע לי כי עובדות בחברה, כמה מזכירות, אשר הן סטודנטיות ועובדות רק אחה"צ.

 

אם אתה לא מוצא פה עזרה, אתה מוזמן לפנות אלי בה"פ ואשאל את הבחור.

פורסם

וואוו, איזה דיון, שמישהו יכין לי קפה קר !

 

דריש, אני מבין שכדי ללמוד על איכותו של אדם המבקש לעבוד בתור מזכיר\ה מספיק לשאול אותו\ה אם הם הכינו קפה... :wink:

 

ומה בדבר קפה במילואים ? תמיד יש את האחד שפקוד ואמון על התפקיד הזה, שהוא הקריטי ביותר בפלוגה, אפילו יותר מהמ"פ. תשאלו אותו:

 

cinima640b.jpg

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

נדמה לי שראיתי לא מזמן מודעת דרושים שרוצים מזכירה למשרד עו"ד אחה"צ שכר שעתי 30 לשעה.:-)

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
דריש, אני מבין שכדי ללמוד על איכותו של אדם המבקש לעבוד בתור מזכיר\ה מספיק לשאול אותו\ה אם הם הכינו קפה... :wink:

 

חלילה, בסה"כ אמרתי שבמקרים הספציפיים שאני ראיתי היה מדובר בכח אדם לא איכותי במיוחד.

זה לא בהכרח מגדיר כלל ברזל, אם כי בהחלט מעיד על מגמה מסויימת.

 

עוד נקודה משעשעת: דווקא אצל אותם לקוחות קטנים שציינתי בד"כ יש את חדרי הישיבות הכי גדולים ומוגזמים,

כאילו הם מארחים שם מינימום ישיבת פרלמנט כל שני וחמישי. בבתי העסק הגדולים יותר ראיתי בד"כ חדר קטן

ופונקציונלי, מעוצב בקפידה, ועם מקום יעודי למכונת אספרסו או משקאות קלים, כאמור.

 

מה שאני אומר, לסיכום, זה לא שצריך להטיל וטו על הכנת קפה ע"י מזכירות. אני פשוט טוען שאתה לא יכול

להגדיר למישהו בג'וב דסקריפשן להכין קפה, ואז לצפות שהוא ימלא תפקיד בעל אחריות גבוהה. לכן גם הצגתי

את השאלות בתחילת התגובה הראשונה שלי, ע"מ להבין מה בעצם הם מחפשים.

פורסם

בלי לנתח את זה יותר מדי, מנקודת מבטי האישית אני נוטה להסכים איתך, אם פעם יעבדו אצלי אנשים אני לא אבקש מהם לעשות לי קפה. אני לא חושב שזה לא בסדר לבקש, אבל זה פשוט לא נראה לי קשור לכלום. מי שרוצה קפה שיעשה, כל אחד יכול למצוא לזה זמן.

 

חוצמיזה, עדיף תה :-D

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

חבר'ה, take a chil pill.

ראיתי פה רק שניים שיודעים בכלל על מה מדובר. כל השאר אורזים את התגובה בססמאות יפות, אבל לא מבינים מספיק בשוק הרלבנטי. האווירה אצלנו במשרד מאוד חברית ומיוחדת, וכל מזכירה יודעת מראש למה בדיוק היא נדרשת. עד היום אף אחת לא דחתה/התפטרה בגלל זה.

במשרדים הגדולים (60+ עו"ד) יש באמת מישהי מיוחדת שזה תפקידה. משרד קטן, איכותי ככל שיהיה, שמבקש להתחרות בגדולים (וטפו טפו טפו גם מצליח), חייב להציע "עטיפת" שרות דומה. אז אני לא אחזיק מישהי שתשב כל היום ותמתין לישיבה בה צריך להגיש לאורחים קפה ומאפה, כי זה מגוחך. האורחים מצפים לזה, ומתים על זה. כן, כולם. אלה מההי-טק, אלה מחברות התרופות, הקבלנים, אלה מהתעשייה, הסטרט-אפיסטים, כ-ו-ל-ם. ואני משכונע שגם אתם, בקצת כנות, הייתם מודים שאם הייתם מגיעים למשרד לישיבה והיו מגישים לכם קפה+מאפה זה היה משמח אתכם. וכל שאר הדיבורים על "באינטל מכינים לבד", אז כשאני אהיה אינטל אני אחשוב על זה. לא מתאים לכם? אל תגישו מועמדות ;-)

 

אגב, אני בכלל לא שותה קפה.

 

דריש - אתה בכלל נסחפת. אבל אם תתעקש, וגם אם אתה בחור, ולא נראה טוב, אבל תהיה ייצוגי ונחמד ללקוחות שלנו - התקבלת. אני מבטיח לשוחח איתך על רכבים לפחות כמו שאני משוחח עם אחד מעורכי הדין שלנו על האלפא שלו. איפה ראית שאני מחפש אחריות של מנכ"לית או אפילו מנהלת חשבונות דרג III?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

לא ראיתי - לכן שאלתי. ושוויון הזדמנויות זה לא מילה גסה, פשוט קשה להבין מדבריך אם אתה מחפש

עובד פונקציונלי או קישוט חדש למשרד. אל תיעלב, אנחנו לא באמת מכירים אותך, אז מסיקים מהכתוב.

 

לעניין הערתך - אני אישית לא הייתי מרגיש בנוח אם היו מגישים לי קפה, מאפה או כל דבר אחר בישיבה.

כמו שאלון כתב, זה פשוט חסר טאקט. אם באתי לעשות עסקים, אז את הקפה (או התה) שלי אני אקח לבד.

 

ושוב - אין לי פה אג'נדה אישית, ואני לא יוצא נגדך. אני מעלה נקודות לדיון ומוסיף את חוות דעתי, ככה זה

עובד בפורום ציבורי. אתה שואל שאלה, וכשאין בקהילה מידע רלוונטי, הדיון סוטה לפעמים לכיוונים אחרים.

דווקא בתור עו"ד הייתי מצפה שתדע את זה, בהתחשב בכך שהסטת דיונים זה אחד מכישורי הליבה שלכם.


×
×
  • תוכן חדש...