Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי תאונה


שימו לב! השרשור הזה בן 4800 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

שמי ירון ואני אודה לכם אם תוכלו לעזור לי.

לפני יומיים הייתי מעורב בתאונת דרכים( פעם ראשונה ומקווה שהאחרונה) ואין לי מושג איך מתבצע ההליך מול חברות הביטוח, מה לעשות ואיך לעשות.

אז התאונה התרחשה בליילה, כ 10 מטרים לפני צומת. לכביש יש שלושה נתיבים. הייתי ברכב שלי שהוא מודל 99 בנתיב האמצעי והתכוונתי לפנות לנתיב הימני כדי לפנות ימינה . כשהרמזור התחלף מאדום,

אותתי, הסתכלתי במראות ואף הפנתי את הראש אחורה לא ראיתי מכונית שמתקרבת. ברגע שהתחלתי בפנייה שאותה עשיתי בצורה איטית הגיע רכב שנכנס בי.

הנהג השני פונה לבית החולים עקב גילו ושוחרר לאחר בדיקה רפואית. למזלנו שנינו בלי נזקים משמעותיים, (למרות שאני מרגיש כאבים בגב ומקווה שהם רק מהזעזוע). אך הרכבים ניזוקו. אצלו הפרונט התעקם משמעותית ואצלי הלך הפגוש האחורי, משאבת הדלק ניזוקה.

לי יש צד ג ולו יש ביטוח מקיף

השאלות שלי:

1. מי לדעתכם אשם בתאונה? אני לא מבין איך לא ראיתי אותו ומשחזר איך הייתי יכול למנוע את התאונה ועדיין אין לי מושג

2. איך הפרוצדורה מול חברות הביטוח?

תודה רבה ושיהיה חג שמח

ירון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תטריד את עצמך יותר מדיי לגבי מי "אשם" בתאונה, יש לך ביטוח צד ג' תן להם ל"שבור את הראש" .

 

בכל אופן, מעשית, דווח לסוכן ו/או חברת הביטוח שלך, פרט בפניהם את אופן קרות התאונה והם ידאגו לכסות את נזקי הרכב האחר ואולי לתבוע חלק מהנזק שלך מהנהג הפוגע.

 

אם אתה סובל מכאבים פנה קודם כל לטיפול רפואי מייד. מפני שאם חלילה תהיה החמרה בכאבים ככל שחולף זמן בין התאונה והפגיעה ובין הפנייה הראשונית לטיפול רפואי כך הולך ומתערער הקשר לתאונה מבחינת חברת הביטוח.

 

לגבי מי אשם בתאונה - לפי התיאור שלך, אתה הוא זה שסטית ממסלול נסיעתך אל תוך נתיב נסיעתו של הרכב השני ואינך מבין איך לא ראית אותו . בנסיבות כאלו אתה אשם בתאונה. אם כי ייתכן וייחסו רשלנות תורמת לנהג השני.

 

חשוב לשמור על תמונות מקוריות של הנזק שכן על פי מיקום הנזק ברכב ניתן במקרים רבים להסיק לגבי מיקום הרכבים זה ביחס לזה בעת התאונה ומכאן להסיק לגבי מי אשם בתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המענה המהיר והתייחסות. ארגנת לי קצת את הדברים בראש ונתת לי חומר למחשבה.

 

מתוך הידע שלך- האם קביעת אשמה אינה חשובה כדי שחברת הביטוח תשא באחריות ההוצאות ?

 

ושאלה נוספת האם ייתכן כי שהוא פשוט נסע במהירות ולכן לא הבחין בי?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברת הביטוח שלך כמי שמכסה את האחריות שלך כלפי צד ג' - הנהג השני, בכל מקרה נושאת בהוצאות ההגנה המשפטית בין אם אתה אשם ובין אם לאו. קביעת האשמה כהגדרתך חשובה יותר לחברת הביטוח שלך מפני שאם יקבעו שאתה אשם בתאונה חברת הביטוח שלך תאלץ לכסות את כל הנזק של הרכב השני.

 

ייתכן והרכב השני אכן נסע במהירות גבוהה ולכן כתבתי שייתכן וייחסו לו רשלנות תורמת או אשם תורם - הכוונה היא שגם הנהג השני אשם במידת מה בהתרחשות התאונה. אבל, זה לא מסיר ממך את רוב האשם לקרות התאונה.

 

בדרך כלל כשבית המשפט מייחס אשם או רשלנות תורמת לצד השני המעורב בתאונה נעשיית חלוקת אשם באחוזים - לדוגמה יקבעו שאתה אשם ב- 80% לקרות התאונה ולנהג השני יש אשם של 20% לקרות התאונה.

 

המשמעות המעשית של קביעה כזו כמו בדוגמה התיאורטית הנ"ל היא שבית המשפט יחייב אותך (את חברת הביטוח שלך) לשלם לנהג השני רק 80% מהנזק שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי.

 

חזרתי מבדיקת שמאי שקבע שהמכונית שלי טוטאל לוס. האם המשמעות היא שאני אשא בהוצאות של המכונית שלי? או שיש סיכוי

שחברת הביטוח שלו תשתתף? (לו יש ביטוח מקיף).

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלייך להגיש נגדו תביעה ולטעון שם (כמובן) שהוא זה שאשם בתאונה.

 

מן הסתם חברת הביטוח שלו תגיש בשמו כתב הגנה ותביעה שכנגד.

 

אז בית המשפט יצטרך להכריע לגבי חלוקת האשם ביניכם ובמידה ובית המשפט ימצא שלנהג השני יש חלק באשם אז חברת הביטוח שלו תכסה את חלקו באשם ובהתאם את חלק הנזק שלך.

 

אם נחזור לדוגמה התיאורטית הקודמת שלי ונניח שבית המשפט יקבע שלנהג השני יש אשם תורם של 20% לקרות התאונה, אז חברת הביטוח שלו תשלם 20% מהנזק לרכב שלך.

 

כמובן שהדוגמה שלי היא תיאורטית בלבד ובית המשפט לאחר שמיעת העדויות בחינת תמונות הנזק ותמונות מקום התאונה יכול ויקבע חלוקת אשם שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4800 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...