Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גריטת רכב ישן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

ובוא אומר לך עוד משהו שישמע לך במבט ראשון אולי מוזר.

אם אני שר האוצר , אני אומר בוא ניתן לבעל הגרוטאה 15000 ש"ח, בלי הגבלה של שנה בכלל, בתנאי שהוא רוכש רכב אחר.

מה הבחור השתגע?

לא.

זו פעולה של הצערת צי הרכב לשמה.

קונה הוא מיעקב שקונה ממשה שקונה מלוי שקונה מהיבואן.

מכונית של 100 אלף ש"ח צנועה.

במקום X מכוניות שהיו במשק נשארנו עם אותו X רק הורדנו טרנטה העלינו חדשה דנדשה. בטיחותית יותר זיהומית פחות .

שילמנו לבעל הטרנטה 15000 אלף ש"ח קיבלנו מלוי שקנה מהיבואן 50000 ש"ח המיסוי על הרכב החדש, ועוד נגבה מס על רווחי היבואן.

 

ישה +1 ! :shock: ( :wink: ).

 

ועוד טיעון קטן, בנק ישראל מתמודד עם הצפת דולרים שמחזקת מידי את ערכו של השקל, תוכנית כזו תעודד רכישת מט"ח, תקטין את התחזקות השקל וכך תעזור גם ליצוא של המדינה.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

במהלך דומה אם כי לא זהה, נקט שר האוצר הבלתי נשכח, יורם ארידור לפני בחירות 81'.

במקום להציע תכנית גריטה, הוא פשוט הוריד את מיסי הקנייה בצורה חדה למכוניות שנפח מנוען מתחת ל 1,300 סמ"ק.

בהתחלה, פעלה התכנית מצויין;

בתוך פרק זמן קצר נקנו עשרות אלפי מכוניות חדשות, הישנות הושלכו לגרוטאות, המדינה גבתה מיסי קנייה ומע"מ והכל היה נראה ורוד.

אבל די מהר היתברר שהרכש המאסיבי של מוצרי יבוא, פשוט רוקן את יתרות מטבע החוץ של ישראל, וזה בדיוק הדבר האחרון שכל ממשלה שפוייה רוצה שיקרה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
בתוך פרק זמן קצר נקנו עשרות אלפי מכוניות חדשות, הישנות הושלכו לגרוטאות, המדינה גבתה מיסי קנייה ומע"מ והכל היה נראה ורוד.

אבל די מהר היתברר שהרכש המאסיבי של מוצרי יבוא, פשוט רוקן את יתרות מטבע החוץ של ישראל, וזה בדיוק הדבר האחרון שכל ממשלה שפוייה רוצה שיקרה.

 

זה היה אז.

 

היום המדינה מתמודדת עם בעיה הפוכה, הצפה של דולרים שבנק ישראל מתקשה בספיגתם.

פורסם

תוכנית הגריטה היא הצלחה מסחררת בכל קנה מידה.

 

התקציב שניתן לה נגמר בצ'יק צ'ק.

 

והנה למשל, דוגמא עדכנית מהשבוע:

שכן שלי רכש לפני שנה לבן שלו דייהטסו שרייד. פחנוע אמיתי, שמנייד אותו מצד לצד בתוך הקריות.

 

מדי פעם עשה תיקון בחצר, פה כיוון, שם חיזק - והאוטו נסע את ה-400-500 ק"מ שלו בחודש בלי לצייץ יותר מדי.

 

עכשיו האוטו לא מניע, וכל פעם ששמים מים הם נעלמים לאנשהוא - ולבן כבר יש תקציב לקנות אוטו נורמלי.

 

עכשיו...האוטו שווה במחירון כמעט 6000 ש"ח. יש לו רישוי בתוקף. הם לא ימכרו לפירוק - הם כנראה ימכרו אותו למוסכניק כלשהוא, בסכום קצת יותר גבוה מזה שיכלו לקבל מסוחר חלפים.

 

אם תוכנית הגריטה הייתה בתוקף - הרכב היה עולה על גרר למגרש הגריטה ושלום על ישראל. עכשיו, ב"זכות העובדה" שהרכב הוא שנת 93, הוא יעבור למוסכניק, שבתורו ישתמש בו או ימכור אותו הלאה - ואנחנו הרווחנו רכב פחות בטיחותי על הכביש, מזהם יותר, מועד יותר להתקעות (בלי החוכמולוג התורן שיספר על האונו 83 שלו שאף פעם לא נתקעה) וכו' וכו'.

 

בינתיים עומדת הקקמייקה בחנייה - יש לה רישוי עד פברואר 2011 והיא תחכה שם עד שהמוסכניק שלהם יואיל בטובו לקחת את הרכב מהחניה הציבורית.

 

 

ולעניין -

תוכנית הגריטה היא דבר נהדר, גם אם אתה לא קונה עם זה רכב חדש. הסכום הוא נמוך ולא מתמרץ הרבה נהגים, אבל עדיין יש המון עסקאות שנסגרות במחירים כאלה - ודי לראות מה קורה באתר YAD2 בשנתונים שקרובים מאוד לגריטה.

רק לפתוח את האתר על מודעות של סקודה מתחילת שנות ה-90 - ותוכלו לראות רכבים שנמכרים במחירים של 3000-4000 ש"ח, לפעמים פחות - כשהם תקינים לגמרי. פשוט אין ביקוש והמחירון נמוך ממילא.

אין סיבה אמיתית שהרכבים האלה ימשיכו להסתובב על הכביש - לגריטה ושלום.

 

לגבי המוסכים - זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי...מה לעשות החיים קשים ותושבי הערים לא צריכים לשלם את המחיר של זיהום האוויר המוגבר בשביל שמר אבו-חאפר ובניו יוכלו להפעיל את המוסך מדרכה שלהם שמתקן אונו וג'אסטי.

פורסם

אגב - את התוצאות המבורכות של הגריטה אפשר לראות בהדגמה הבאה:

 

1. קישור ראשון - פיאט אונו למכירה עד שנת 1990.

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=38&SubModelID=338&FromYear=&UntilYear=1990&Auto=&fromPrice=&untilPrice=&Info=&SubSubModelID=0&OwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=

 

6 מכוניות אונליין - כולן ללא טסט.

 

2. קישור שני - פיאט אונו למכירה עד שנת 1993:

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=38&SubModelID=338&FromYear=1990&UntilYear=1993&Auto=&fromPrice=&untilPrice=&Info=&SubSubModelID=0&OwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=&&Order=price&Desc=DESC

 

122 מודעות, היקרה ביותר עולה 6000 ש"ח. רובן המוחלט של המכוניות האלה ייעלם ברגע שתוצע לבעלים גריטה.

 

אם זה לא רווח נקי לאזרחים - אז אני לא יודע מה כן.

פורסם

ישה,

 

לא צריך להבין בכלכלה כדי להמציא סיבה לחברות הביטוח מדוע לייקר פרמיות.

גם חברות הסלולר מייקרות מחירים מסיבות מצוצות מהאצבע ומשכנעות באותות ומופתים שאוטוטו הם יפשטו את הרגל אם יורידו את דמי הקישורית.

אם רכב תקין עולה 150,000 ובתור אובדן גמור יקבלו עליו 3,000 ש"ח במקום 15,000 - זאת תהיה סיבה מספקת לילל שמחירי הביטוח עולים כי אחרת החברות יפשטו את הרגל.

במקום שהמחוקק מתערב - לא תמיד זה לטובת הצרכן.

 

לענין תוכנית הגריטה - כפי שאמר חן, בתחילת התוכנית היו 72,000 מכוניות כפוטנציאל לגריטה. דובר על פריסה לאורך מספר שנים, למיטב זכרוני דובר בשלב ראשון על גריטת 7,000 מכוניות בשנה. לפי זכרוני, לפני מספר חודשים כתבו בעיתונות שאנחנו עומדים לעבור את היעד וכנראה שכבר להשנה יצטרכו תוספת תקציב כדי להמשיך בפעילות.

 

זמני דוחק, אבל המידע על 72,000 ו-7,000 מופיע באחד השירשורים הראשונים בנושא גריטה. אולי יותר מאוחר אביא קישורים. כמו כן, חפש באתר המשרד להגנת הסביבה - הרקע והמכרז פורסמו שם. (סומך עליך שתקדים אותי :wink: ).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
במהלך דומה אם כי לא זהה, נקט שר האוצר הבלתי נשכח, יורם ארידור לפני בחירות 81'.

במקום להציע תכנית גריטה, הוא פשוט הוריד את מיסי הקנייה בצורה חדה למכוניות שנפח מנוען מתחת ל 1,300 סמ"ק.

בהתחלה, פעלה התכנית מצויין;

בתוך פרק זמן קצר נקנו עשרות אלפי מכוניות חדשות, הישנות הושלכו לגרוטאות, המדינה גבתה מיסי קנייה ומע"מ והכל היה נראה ורוד.

אבל די מהר היתברר שהרכש המאסיבי של מוצרי יבוא, פשוט רוקן את יתרות מטבע החוץ של ישראל, וזה בדיוק הדבר האחרון שכל ממשלה שפוייה רוצה שיקרה.

 

נכון,אבל כאן באתר דיסובארו חושב אחרת,עבורו שריפת מטח זה צעד יעיל.

זוהי מחשבה אנוכית שאינה מתחשבת באינטרסים של המדינה.

המרוויחים הם קוריאה ויפן,גם קצת ספרד וצרפת.

פורסם
עד תחילת תוכנית הגריטה היו רשומות 72,000 מכוניות בעלות רישוי בתוקף.

אם זכרוני אינו מטעני, ניגרטו כ 5,000 מכוניות לערך, אפילו לא 10% ממצבת כלי הרכב.

ויש לכך כמה סיבות;

1. התגמול פשוט נמוך מידי ולא מספיק על מנת לרכוש מכונית טובה באמת.

2. מכוניות שמורות ובמצב טוב לא ניגרטו מהטעם הפשוט, שבעל הרכב לא מעוניין לכתת רגליו ולחפש מכוניות ב 20-30K שספק אם יהיו טובות יותר מהמכונית שמסר לגריטה.

3. כמה אלפי מכוניות הינן רכבי אספנות.

אם המדינה היתה משלמת 15,000 ש"ל לכל בעל מכונית שמעוניין למסור אותה לגריטה, מה שלא מקובל בשום מדינה בעולם, מאות אלפי מכוניות היו נימסרות לגריטה, ובמקומם היו נקנות מכוניות חדשות.

נשמע יופי.

אבל תחשוב מה יקרה ליתרות מטבע החוץ של מדינת ישראל, מה יקרה למאות אלפי המכוניות של ציי הרכב, ליבואני ויצרני החלפים ולמוסכים.

אף אחד לא ירוויח מזה כלום, תרתי משמע.

אורך חיים ממוצע של מכונית נע סביב ה 20, פלוס מינוס, וגם ללא תכנית הגריטה הן היו מסיימות את חייהן בדיוק באותה דרך, פשוט בעלי הרכב היו מקבלים רק 500 ש"ח..

תכנית גריטה כפי שהצעת פעלה באיטליה בשנים 95'-96' בעיקר על מנת לסייע לקונצרן פיאט שהיה במצב נואש, כשהתנאי העיקרי בתכנית הגריטה האיטלקית היה כמובן קנייה של מכונית מתוצרת איטליה.

וכך הרוויחו כולם.

 

ישה +1 ! :shock: ( :wink: ).

 

ועוד טיעון קטן, בנק ישראל מתמודד עם הצפת דולרים שמחזקת מידי את ערכו של השקל, תוכנית כזו תעודד רכישת מט"ח, תקטין את התחזקות השקל וכך תעזור גם ליצוא של המדינה.

דורקי

בחיי לא התכוונתי :-D:shock:

חן

 

ראה את המסומן בכחול.

נשאר לנו רק להסכים על הסכום.

3000 לא מספיק ,15000 יותר מדי, אז משהו לאורך אותה סקלה?

המסומן באדום מצדיק גם את הצורך להגריט מכוניות יותר צעירות שרמתן גרועה, מוזנחת,בלתי בטיחותית .

 

לא ברור לי למה התכוונת בקטע המסומן בורוד /סגול. אפשר לקבל הסבר.

 

לגבי הקטע שלאחר הקטע הורוד סגול.

מה יקרה להם?

אני אגיד לך מה יקרה.

כפי שהדינוזאורים חלפו מן העולם, מי שלא יסתגל ייעלם.

לאבי ז"ל היה בית חרושת משגשג לקרח, אתה יודע בלוקים קרח ל"מקררי "העבר.

לדודתי ז"ל הייתה חנות משגשגת למכונות תפירה.

גם את החלבן עם החמור שמחלק חלב ולידו מחלק הקרח ולידו את האיש שחילק נפט לתנורי חימום כבר לא ראיתי מזמן.

 

במקום X מכוניות ישנות יהיה לנו כרגע X מכוניות חדשות ובתווך צי מכוניות יותר צעיר.

היבואן יצטרך יותר מכונאים אז חלקם יקלטו שם, הטובים יתחילו לתת שירות יותר טוב , הגרועים שחמסו וקימבנו את בעלי הרכב , ייעלמו.

נפלא!!

 

ובוא קבל ממני בונבון. הבונבון הזה דרך אגב טוב גם לתוכנית כפי שהיא היום

תוקם ועדה בראשות חן.

כל רכב לגריטה יעבור דרכה.

חן יבחר מתוך המגוון X יחידות מכל סוג / יצרן שייעודם רכבי אספנות.

במקום לגריטה יועברו אלה לאחסנה,

האא , אולי למוסכים שמצבם כבר לא כל כך טוב , והם יתחילו בשיפוצם.

במקום לרוץ ולהוציא מטבע זר שאין למדינה , על רכבי אספנות בניכר, יקנו אותם האספנים פה.

בינגו!!

את הפרטים הטכניים אני משאיר לך לארגן.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מה שנוצר כרגע זה סף מחירים תחתון גבוה מאוד.

מה שקניתי פעם לאוסף שלי ב500-700 שקל,היום אני חייב לתת מינימום 3K .

.

 

הקיצר' , הגריטה נכשלה ובגדול.

 

.

זוהי מחשבה אנוכית שאינה מתחשבת באינטרסים של המדינה.

המרוויחים הם קוריאה ויפן,גם קצת ספרד וצרפת.

 

מודה , אותי לפחות הצלחת להצחיק.

 

מה שבכחול למעלה זו מחשבה אנוכית.

 

המדינה מרוויחה מיסים , התושבים מרוויחים הפחתה בזיהום אוויר, מכוניות יותר בטוחות, ובטח גם X הרוגים פחות בתאונות דרכים ו Y אנשים פחות פצועים קשה.

אז מה איכפת לי אם גם אחרים מרוויחים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
סוחר המשלם היום 15000 ש"ח עושה זאת כי הוא מוכר את הרכב חלק חלק ב 50000 ש"ח.

אז עכשיו הוא יחליט לשלם רק 10000 ש"ח. מעניין אותו בכלל הרף התחתון.

היצע וביקוש , אם לא הוא , יהיה סוחר אחר שיקנה את הרכב במחיר של 15000.

אם לא היה ביקוש , אז גם לפני שהגריטה נולדה לא היו משלמים את הסכום הזה.

שווה לסוחר אתמול ושווה לסוחר היום.

ולכן המשפט הפפוליסטי שכתבת , שיתייקרו פרמיות הביטוח אין לו לא יד ולא רגל

 

ישה,

 

לא צריך להבין בכלכלה כדי להמציא סיבה לחברות הביטוח מדוע לייקר פרמיות.

.

אם רכב תקין עולה 150,000 ובתור אובדן גמור יקבלו עליו 3,000 ש"ח במקום 15,000 - זאת תהיה סיבה מספקת לילל שמחירי הביטוח עולים כי אחרת החברות יפשטו את הרגל.

במקום שהמחוקק מתערב - לא תמיד זה לטובת הצרכן.

 

.

אני חוזר שנית אמיר

אין קשר בין תוכנית הגריטה לבין אובדן גמור , לא היום לא לפני שנולדה התוכנית.

שני שווקים שונים.

נהפוך הוא,

בתוכנית שלי לתת 15000 לגריטה , חברת הביטוח לא צריכה את הסוחר היא תביא את הגרוטאה למדינה.

ואז הסוחר האומלל יגיד , רגע רגע מה קורה פה , הפסדתי 35000 אלף .

מיד הוא יבוא לחברת הביטוח ויגיד לה :

אני משלם לך 20 אלף תני לי ולא למדינה.

חברת הביטוח , קח , ובמקום 15 אלף לפי שיטתך יש לה 20000 אלף,

ואז היא אולי לא תיילל ואולי גם תוריד לנו את הפרמיות:shock:

ועל זה זוגתי אומרת , לא צריך אפילו ללכת לאוניברסיטה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
ישה,

 

לא צריך להבין בכלכלה כדי להמציא סיבה לחברות הביטוח מדוע לייקר פרמיות.

גם חברות הסלולר מייקרות מחירים מסיבות מצוצות מהאצבע ומשכנעות באותות ומופתים שאוטוטו הם יפשטו את הרגל אם יורידו את דמי הקישורית.

אם רכב תקין עולה 150,000 ובתור אובדן גמור יקבלו עליו 3,000 ש"ח במקום 15,000 - זאת תהיה סיבה מספקת לילל שמחירי הביטוח עולים כי אחרת החברות יפשטו את הרגל.

במקום שהמחוקק מתערב - לא תמיד זה לטובת הצרכן.

 

.

 

ישה, אני לא חושב שאמיר התכוון שחברות הביטוח יפסידו. הוא התכוון שזה יהיה תירוץ להסביר למה צריך להעלות את המחיר.

בין תירוץ למציאות אין קשר לכלכלה.

כאשר המודגש הוא תלוש מהמציאות וכפי שהראיתי בהודעתי ההיפך הגמור בעצם יקרה אז אין כל סיבה ליללה.

 

ודרך אגב חברות הביטוח יכולות לגבות פרמיות לפי הבנתם בביטוח רכוש .

הם צריכות להודיע למפקת על הביטוח למשל את הסכום אותו הם רוצות גבות בביטוח חובה. הודעה בלבד.

גם העלאת מחיר הקישוריות , יכולה להיות סיבה להעלאת המחיר בביטוח בגישה זו , וכן העלאת מחיר הנפט וירידת שער הדולר.

 

כך שכל התיזה שלו היא פנטזיה .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא הבנתי איך בדיוק תוכנית הגריטה שורפת מט"ח.

 

יש מספיק מכוניות למכירה כיום שעומדות לרשות הגורטים, גם ללא רכישת רכב חדש.

 

השרשרת עובדת כך:

 

ג'אסטי 88 - נגרטת.

ZX שנת 96 - נרכשת ע"י הגורט.

פונטו שנת 2001 - נרכשת ע"י המאושר שמכר את ה-ZX.

יונדאי אקסנט שנת 2007 - נרכשת ע"י הבעלים של הפונטו מחברת שלמה סיקס.

קיה ריו 2010 - נרכשת ע"י שלמה סיקס שמימשה הון.

 

 

העניין הוא - ששלמה סיקס הייתה רוכשת את הרכב בכל מקרה מכיוון שיש לה קליינטים קבועים שעושים שימוש בשירותיה. עם גריטה או בלי.

גם אם זה לא שלמה סיקס, זה בנאדם פרטי שמעביר את רכבו לטרייד אין.

הרכבים החדשים נמכרים בכיף ובקצב מוגבר - בין אם תגרוט את הג'אסטי\אונו שלך, ובין אם לא.

פורסם
לא הבנתי איך בדיוק תוכנית הגריטה שורפת מט"ח.

 

 

אני יוצא מנקודת הנחה שצי הרכב הלאומי ממשיך לשמור על גודלו, לכן בגין כל מכונית שנגרטת/נהרסת בתאונה/נגנבת - נרכשת מכונית חדשה.

מכוניות חדשות נרכשות ביורו/דולר/יין והינה במקום שבנק ישראל יספוג את עודפי המט"ח - מישהו רוכש רכב והיבואן קונה מט"ח וגם מפקיד ח"י זוזים של מיסים בקופת המדינה.

 

אגב, לשאלתך - אם מישהו שבאמצע שרשרת המזון לא ירכוש את הקיה משלמה סיקסט, אז יתחילו לחצים למציאת פתרון כמו ייצוא הרכב המשומש לירדן וקבלת החזר של החלק היחסי של המס ששולם.

פורסם

אגב, לשאלתך - אם מישהו שבאמצע שרשרת המזון לא ירכוש את הקיה משלמה סיקסט, אז יתחילו לחצים למציאת פתרון כמו ייצוא הרכב המשומש לירדן וקבלת החזר של החלק היחסי של המס ששולם.

כן את זה שכחתי.

שנאמר מה שמגיע לשלמה לא מגיע למר גורט, למה מי זה מר גורט??

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...