Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גריטת רכב ישן


הנסיכה
שימו לב! השרשור הזה בן 4988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי לכולם!!!

 

יש לי אוטו שנת 92 שאני רוצה להעביר לגריטה האם מישהו יודע לתת לי מידע או פרטים על כך?

 

 

נא לשלוח לי תשובות לאימייל.

 

 

סופ"ש נעים לכולם

 

 

ילנה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אומנם נסיכה, אבל אנחנו לא משרתים.

 

נרשמת לא מזמן -ודאי הספקת לקרוא את כללי הפורום כפי שהופיעו לפנייך בעת ההרשמה.

אם קראת, היית יכולה לדעת שיש בפורום המצאה חדשנית שנקראת "חיפוש".

התוצאות היו מראות לך שהנושא עלה ונטחן מספר פעמים.

 

הגדלת לעשות - את אפילו לא רוצה לחזור לחפש בפורום תשובות. את רוצה שהמשרתים ישלחו לך תשובה למייל.

 

אם היית עושה חיפוש קטן היית מגלה שייש כאן מלאך קטן, סבא לשביעיה, שסביר שבכ"ז יחפש וימציא לך תשובה או קישור.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=316:rechev-gritat&catid=64:rishayon-rechev-c&Itemid=91

 

יש לך גם כפתור בסרגל למעלה "חיפוש " תקישי שייפתח לך החלונית גריטה , ותקבלי הרבה מידע.

רכב 92 צריך לבצע הורדה מהכביש שפירושו קנס של 1000 ש"ח לפני שתוכלי לבצע גריטה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב לגריטה צריך להיות מעל גיל 20. לא רלוונטי כרגע.

בכל מקרה מידע מפורט יש כאן: http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=316:rechev-gritat&catid=64:rishayon-rechev-c&Itemid=91

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה,

 

עשית חצי עבודה :wink::?::?: - בלי תשובה למייל, זה לא נחשב שעזרת.

:shock:

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב לגריטה צריך להיות מעל גיל 20. לא רלוונטי כרגע.

 

אתה מביא מידע , אז תקרא שם שאפשר לגרוט גם רכב שגילו עד 15 שנה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב לגריטה צריך להיות מעל גיל 20. לא רלוונטי כרגע.

בכל מקרה מידע מפורט יש כאן: http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=316:rechev-gritat&catid=64:rishayon-rechev-c&Itemid=91

 

לא מעל 20 ,אלא גם עם סגר 19 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מביא מידע , אז תקרא שם שאפשר לגרוט גם רכב שגילו עד 15 שנה.

במסגרת התכנית - מעל 15 ולא עד 15!

מחוץ למסגרת - כל רכב מכל שנתון :twisted:

 

שימו-לב - ה"נסיכה" מתפרצת אלינו הביתה, משאירה פתק בכל פעם ונעלמת...:?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית חן חן על התיקון

כמובן שמעל 15 היא התשובה הנכונה.

אבל יש גם הסבר פרוידיסטי לטעות.

אני סבור שכל מי שרוצה לגרוט את רכבו גם אם הוא משנת 2010 (בהגזמה כמובן )תינתן לו האפשרות לכך תמורת הסכום הפעוט של 3000 ש"ח.

בדוגמה שלנו כאן.

כדי לגרוט כעת היא צריכה לפעולה מורכבת ולקבל קנס.

אפשרות אחרת, המכונית תימכר לסוחרי חלפים משומשים

אפשרות אחרת , היא תעמוד ברחוב חצר הבית ותרקב, או עד שהפקחים , יסלקוה.

תן לבעל הרכב 3000 סילקת רכב שעומד בקריטריונים של הגריטה - חידוש צי הרכב הורדת רכבים מזהמים ולא תקינים,

מה משנה השנה 1990 או 1992

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטרת תוכנית הגריטה, שלא ממש נחלה הצלחה מסחררת, היא להוריד מהכביש מכוניות מתחת לשנת 94' שלא מצויידות בממיר קטליטי, וגם זה בהדרגה.

בניגוד למדינות אירופה למשל, שם נהנית תעשיית הרכב המקומית מתוכניות הגריטה, כאן הנהנים העיקריים מהתוכנית הם בעלי הרכב הניגרט.

גם הסכום שמשולם לבעל הרכב הניגרט הוא קטן יחסית, וזה מאפשר לו לכל היותר להתקדם 3-4 שנים במודל המכונית.

אני לא סבור שמדינת ישראל צריכה לקנות כל מכונית ב 3000 ש"ח רק כי לבעל הרכב נימאס ממנו.

וחוץ מזה, מהלך כזה יפגע קשות במוסכים רבים וכמו כן ביצרני ובסוחרי חלקי חילוף, כך שלא יהיה שום רווח כאן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטרת תוכנית הגריטה, שלא ממש נחלה הצלחה מסחררת, היא להוריד מהכביש מכוניות מתחת לשנת 94' שלא מצויידות בממיר קטליטי, וגם זה בהדרגה.

בניגוד למדינות אירופה למשל, שם נהנית תעשיית הרכב המקומית מתוכניות הגריטה, כאן הנהנים העיקריים מהתוכנית הם בעלי הרכב הניגרט.

גם הסכום שמשולם לבעל הרכב הניגרט הוא קטן יחסית, וזה מאפשר לו לכל היותר להתקדם 3-4 שנים במודל המכונית.

אני לא סבור שמדינת ישראל צריכה לקנות כל מכונית ב 3000 ש"ח רק כי לבעל הרכב נימאס ממנו.

וחוץ מזה, מהלך כזה יפגע קשות במוסכים רבים וכמו כן ביצרני ובסוחרי חלקי חילוף, כך שלא יהיה שום רווח כאן.

 

אני חייב להודות שאני מיישר קו עם כל מילה של חן.

מה שנוצר כרגע זה סף מחירים תחתון גבוה מאוד.

מה שקניתי פעם לאוסף שלי ב500-700 שקל,היום אני חייב לתת מינימום 3K .

תעקבו אחרי יד 2 ותבינו מה מתחולל כאן.

תמיד למוכר שלא מצא קונה נותרה אופצית הגריטה,ומאחר והתכנית כפי שצפיתי מראש היא על הפנים בלשון המעטה,הממשלה או השר שחיפש פופוליזם נותרו מממנים של כל הגרוטאות שאיש ממילא לא היה קונה.

 

דבר נוסף הוא אפקט הגשר,רבים שילמו 3K על מנת לגשר על שנה שנתיים,ואז החזירו לגריטה וקיבלו חזרה כסף.

 

אני מכיר לפחות עשרה אנשים שבהמלצתי קנו מכוניות מעולות עם מזגן,עברו תקופה והחזירו לגריטה.

אם רק אני מכיר אז בודאי יש עוד מאות אם לא אלפים כאלו.

 

לחדי עין, יש מכוניות המתוכננות לגריטה שעולות ברמתן ובהנאה מהם מרכב חדש מהחברה,מסיבה פשוטה,מייצרים היום זבל.

 

הקיצר' , הגריטה נכשלה ובגדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם נסיכה, אבל אנחנו לא משרתים.

 

נרשמת לא מזמן -ודאי הספקת לקרוא את כללי הפורום כפי שהופיעו לפנייך בעת ההרשמה.

אם קראת, היית יכולה לדעת שיש בפורום המצאה חדשנית שנקראת "חיפוש".

התוצאות היו מראות לך שהנושא עלה ונטחן מספר פעמים.

 

הגדלת לעשות - את אפילו לא רוצה לחזור לחפש בפורום תשובות. את רוצה שהמשרתים ישלחו לך תשובה למייל.

 

אם היית עושה חיפוש קטן היית מגלה שייש כאן מלאך קטן, סבא לשביעיה, שסביר שבכ"ז יחפש וימציא לך תשובה או קישור.

.

 

אתה צודק אבל שים לב.

לנושא יש אנרגיה משלו.

הנה קיבלנו תשובות נוספות.

 

ותקנו אותי אם טעיתי,שרשור זה ננעל כמדומני והתעורר שוב עם חן פרחי, יש כאן איפה ואיפה ?

 

אם טעיתי קבלו התנצלות מראש .

 

לדעתי האישית,תשובה כמו לך לחיפוש אוטמת תשובות ואפיקים חדשים,תחשבו על זה.

מי שחושב שמה שנאמר כאן באתר הוא כל הידע שבעולם אינו אלא טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סבור שכל מי שרוצה לגרוט את רכבו גם אם הוא משנת 2010 (בהגזמה כמובן )תינתן לו האפשרות לכך תמורת הסכום הפעוט של 3000 ש"ח.

תאורטית, אולי אתה צודק. מעשית אני לא כל כך בטוח שהמהלך נכון.

קח רכב משנת 2010 שעבר אובדן גמור. נניח שערכו של הרכב כ-150,000.

כיום חברת הביטוח מוכרת את השרידים נניח תמורת 10 אחוז כלומר 15,000 ש"ח. במצב שאתה ממליץ - חברת הביטוח תקבל רק 3,000 ש"ח. למה לסוחר לתת לחברת הביטוח יותר מהמינימום שהאלטרנטיבה הרשמית מספקת לה? (גם אם יגיעו להסדר שהוא נותן יותר, סביר שזה אפילו לא יתקרב ל-15,000).

המצב הזה יגרום לכך שאת ההפסד הנוסף של חברות הביטוח, יממנו המבוטחים בצורת יקור הפרמיה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את ההודעה הזו יש לייחס לתשובה שלי לאמיר למטה היא גם ענה לאולג, למה עלה מחיר הרכב לצרכי האוסף שלו.

 

אמיר

 

תן לי סיבה אחת שאני אמכור את רכבי לפלוני ב 1000 ש"ח כאשר אני יכול למכור למדינה ב 3000 ש"ח.

 

המוכר לא עושה את חישובי הקונה ואת שיקוליו, אלא רק את מה שכדאי למוכר ולכן אין מצב שהוא ימכור בפחות מ 3000 ש"ח רכב שעונה לקריטריונים של הגריטה.

 

תוכנית הגריטה הצליחה להוריד 5000 כלי רכב כיוון שלבעלי אותם רכבים היה כדאי במחיר הזה לגרוט ולא למכור ב 1000 ש"ח לקונה פרטי, "השווי " לפי יצחק, ולכן יש לתקן את מחירי יצחק בהתאם.

 

וכדי שתבין את האבסורד בטיעונך, אני מוצא רכב נוסע + טסט בתוקף שנת 90 .כדאי לי לרכוש אותו ב 1000 ש"ח( מחירון יצחק ) ולמכור אותו מייד למדינה ב 3000 ש"ח ועוד לקבל החזר יחסי של האגרה.:-D

 

הערותי בכחול

 

מטרת תוכנית הגריטה, שלא ממש נחלה הצלחה מסחררת, היא להוריד מהכביש מכוניות מתחת לשנת 94' שלא מצויידות בממיר קטליטי, וגם זה בהדרגה.

בניגוד למדינות אירופה למשל, שם נהנית תעשיית הרכב המקומית מתוכניות הגריטה, כאן הנהנים העיקריים מהתוכנית הם בעלי הרכב הניגרט.

גם הסכום שמשולם לבעל הרכב הניגרט הוא קטן יחסית, וזה מאפשר לו לכל היותר להתקדם 3-4 שנים במודל המכונית.

אני לא סבור שמדינת ישראל צריכה לקנות כל מכונית ב 3000 ש"ח רק כי לבעל הרכב נימאס ממנו.

וחוץ מזה, מהלך כזה יפגע קשות במוסכים רבים וכמו כן ביצרני ובסוחרי חלקי חילוף, כך שלא יהיה שום רווח כאן.

 

זה ציטוט מאתר משרד התחבורה על מטרות תוכנית הגריטה

  • תצמצם את זיהום האוויר בערים כן
  • תפחית את הנזק מתאונות דרכים כן
  • תקטין את מספר גרוטאות הרכב המושלכות בערים ובצידי הדרכים כן
  • תביא להגדלת מיחזור חומרי הגלם של הרכב לי לא ברור מה הכוונה אולי מלומדים ממני ישכילו אותנו

חן יש לך נתונים מספריים כמה מכוניות נגרטו? זאת כדי לקבוע שהיא לא נחלה הצלחה מסחררת? מה היה הצפי כמה בוצע בפועל?

 

אני חייב להודות שאני מיישר קו עם כל מילה של חן.

מה שנוצר כרגע זה סף מחירים תחתון גבוה מאוד.

מה שקניתי פעם לאוסף שלי ב500-700 שקל,היום אני חייב לתת מינימום 3K .

 

סליחה מר אספן . כמאמר הפירסום של האגיס זה מעניין לי את הטוסיק.

אז תשלם יותר בשביל הבונבוניירה שאתה רוצה לאסוף.

לא ידעתי שהמדינה אמורה לדאוג לך "לעשוק " את בעל הרכב הישן ולתת לו סכומים מגוחכים.

תעקבו אחרי יד 2 ותבינו מה מתחולל כאן.

תמיד למוכר שלא מצא קונה נותרה אופצית הגריטה,ומאחר והתכנית כפי שצפיתי מראש היא על הפנים בלשון המעטה,הממשלה או השר שחיפש פופוליזם נותרו מממנים של כל הגרוטאות שאיש ממילא לא היה קונה.

זו בדיוק המטרה להוריד את המכוניות מהכביש

.

 

תאורטית, אולי אתה צודק. מעשית אני לא כל כך בטוח שהמהלך נכון.

קח רכב משנת 2010 שעבר אובדן גמור. נניח שערכו של הרכב כ-150,000.

כיום חברת הביטוח מוכרת את השרידים נניח תמורת 10 אחוז כלומר 15,000 ש"ח. במצב שאתה ממליץ - חברת הביטוח תקבל רק 3,000 ש"ח. למה לסוחר לתת לחברת הביטוח יותר מהמינימום שהאלטרנטיבה הרשמית מספקת לה? (גם אם יגיעו להסדר שהוא נותן יותר, סביר שזה אפילו לא יתקרב ל-15,000).

המצב הזה יגרום לכך שאת ההפסד הנוסף של חברות הביטוח, יממנו המבוטחים בצורת יקור הפרמיה.

.

חן

לתוכנית יש יעדים מסויימים. אותם היא ממלאת.

או שמקבל הכסף יתקדם לרכב יותר חדיש ואז הוא מתחיל פעולת שרשרת - שרשרת המזון שהמוכר לו ירכוש רכב חדיש יותר וכך הלאה. או שאותו אחד הראשון בשרשרת יחליט שנמאס לו לפרנס מוסכים וחברות ביטוח ויתחיל להשתמש בתחבורה ציבורית.

מעולה.

ברור לך שבעל רכב ששוויו 50000 אלף לא "ימכור" את מכוניתו ב 3000.

לכן ממילא התוכנית תקסום לאלה שרכבם שווה 4-5000 ש"ח שצריכים כעת לשלם למוסך 2000 ש"ח על תיקון, ולהישאר עדיין עם גרוטאה , ובזכות התכנית "ישחררו "אותנו מנוכחות רכבם על הכביש.

מה רע בכך?

הא פגיעה במוסכים!!

אולי יש פגיעה אולי אין, כי אם אין תוכנית גריטה הוא , לא מתקן , או מתקן ב 500 ש"ח ונוסע עם רכב לא תקין למחצה.

מעדיף שתהיה לו עוד אופציה וישחרר אותנו מעולו של זה.

 

ובוא אומר לך עוד משהו שישמע לך במבט ראשון אולי מוזר.

אם אני שר האוצר , אני אומר בוא ניתן לבעל הגרוטאה 15000 ש"ח, בלי הגבלה של שנה בכלל, בתנאי שהוא רוכש רכב אחר.

מה הבחור השתגע?

לא.

זו פעולה של הצערת צי הרכב לשמה.

קונה הוא מיעקב שקונה ממשה שקונה מלוי שקונה מהיבואן.

מכונית של 100 אלף ש"ח צנועה.

במקום X מכוניות שהיו במשק נשארנו עם אותו X רק הורדנו טרנטה העלינו חדשה דנדשה. בטיחותית יותר זיהומית פחות .

שילמנו לבעל הטרנטה 15000 אלף ש"ח קיבלנו מלוי שקנה מהיבואן 50000 ש"ח המיסוי על הרכב החדש, ועוד נגבה מס על רווחי היבואן.

 

וברשותך עוד צעד קטן.

רכישת רכבים חדשים גורמת נחת גם ליצרנים בחו"ל שהם מצידם גורמים נחת לכלכלת מדינתם שבסוף גם משפיעה על היצואן הישראלי לשם.

אפילו על חברות הספנות שיביאו עוד מכוניות על אוניותיה.

למה קטן כתבתי , כי אנחנו קטנים בכמות. אבל אם עוד 20 מדינות קטנות היו הולכות בדרך זו אז הקטן כבר גדול.

 

נפלא!!

 

 

אמיר

ראה הוזהרת ודי לחכימא ברמיזא

 

תרשה לי לחלוק על הבנתך בכלכלה.

אולג האספן קובל שהתוכנית יצרה רף תחתון חדש.

סוחר המשלם היום 15000 ש"ח עושה זאת כי הוא מוכר את הרכב חלק חלק ב 50000 ש"ח.

אז עכשיו הוא יחליט לשלם רק 10000 ש"ח. מעניין אותו בכלל הרף התחתון.

היצע וביקוש , אם לא הוא , יהיה סוחר אחר שיקנה את הרכב במחיר של 15000.

אם לא היה ביקוש , אז גם לפני שהגריטה נולדה לא היו משלמים את הסכום הזה.

שווה לסוחר אתמול ושווה לסוחר היום.

ולכן המשפט הפפוליסטי שכתבת , שיתייקרו פרמיות הביטוח אין לו לא יד ולא רגל

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד תחילת תוכנית הגריטה היו רשומות 72,000 מכוניות בעלות רישוי בתוקף.

אם זכרוני אינו מטעני, ניגרטו כ 5,000 מכוניות לערך, אפילו לא 10% ממצבת כלי הרכב.

ויש לכך כמה סיבות;

1. התגמול פשוט נמוך מידי ולא מספיק על מנת לרכוש מכונית טובה באמת.

2. מכוניות שמורות ובמצב טוב לא ניגרטו מהטעם הפשוט, שבעל הרכב לא מעוניין לכתת רגליו ולחפש מכוניות ב 20-30K שספק אם יהיו טובות יותר מהמכונית שמסר לגריטה.

3. כמה אלפי מכוניות הינן רכבי אספנות.

אם המדינה היתה משלמת 15,000 ש"ל לכל בעל מכונית שמעוניין למסור אותה לגריטה, מה שלא מקובל בשום מדינה בעולם, מאות אלפי מכוניות היו נימסרות לגריטה, ובמקומם היו נקנות מכוניות חדשות.

נשמע יופי.

אבל תחשוב מה יקרה ליתרות מטבע החוץ של מדינת ישראל, מה יקרה למאות אלפי המכוניות של ציי הרכב, ליבואני ויצרני החלפים ולמוסכים.

אף אחד לא ירוויח מזה כלום, תרתי משמע.

אורך חיים ממוצע של מכונית נע סביב ה 20, פלוס מינוס, וגם ללא תכנית הגריטה הן היו מסיימות את חייהן בדיוק באותה דרך, פשוט בעלי הרכב היו מקבלים רק 500 ש"ח..

תכנית גריטה כפי שהצעת פעלה באיטליה בשנים 95'-96' בעיקר על מנת לסייע לקונצרן פיאט שהיה במצב נואש, כשהתנאי העיקרי בתכנית הגריטה האיטלקית היה כמובן קנייה של מכונית מתוצרת איטליה.

וכך הרוויחו כולם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...