Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106GTI - התקנת מגדש טורבו?


Fireball
שימו לב! השרשור הזה בן 7328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש טעם להשתיל מנוע 1.6 של ראלי ולהביא אותו להספק אטמוספירי של 140 סוס..?

אני לא רוצה לפרק את האוטו, ואם עומס יתר יעשה לי את הרכב "אלפא סוד" אז אני מוותר.

יש ברשותי להשתיל מנוע דנדש של ראלי..השאלה היא האם זה קל להביא את המנוע הנ"ל ל-140 סוסים אמיתיים?

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קל? כן.

יקר? כן.

 

השאלה היא כמה אתה מוכן להשקיע.

המחיר של טורבו או אטמוספרי יהיה יחסית דומה (שניהם מעל 10K).

תבלו.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ? איפה?

אני רוצה לקנות גם (שני טורבו ואולי יותר )

10000 ש"ח עולה רק לשפץ קרבורטורים ...

טורבו סביר עולה (לא לשכוח עבודה מאומצת של שבועים שזה בלבד יקחו לך 6000 ש"ח)

לפי אתר של GMC באזור של 2500 פאונד שזה 20000 ש"ח בקלות של חלקים !

תומר -ישר כוח :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יוצא הרבה כסף, אם רוצים שזה יחזיק ( מניסיון )

 

טורבו בלחץ של יותר ב 0.6 BAR צריך הרבה הרבה שינויים.

רעיון יפה אבל אני חושב ש באזור 30~40 K

נ.ב

כייף גדול

אבל עכשיו האוטו כבר סטנדרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה:

מה עדיף מבחינה אטמוספירית,

מנוע של 106 1.6 8 שסתומים או,

מנוע של 206 1.6 16 שסתומים?

 

השאלה מתייחסת למנוע שישאר אטמוספירי אך יעבור שיפורים על מנת להגיע לכ-140 סוסים, כמובן שחשוב לי שהמנוע יהיה אמין ככל שניתן לאחר השיפורים.

דעתכם, תודה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף קודם שיהיה כסף

 

אח"כ עדיף שיהיה את הרצון

 

אח"כ עדיף להיות רציניים בקשר לנושא

 

אח"כ עדיף להפסיק לפחד

 

אח"כ עדיף לא לזיין ת'מוח ובאמת לפעול

 

חג שמח .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock:

מה הקשר?

שאלתי שאלה קיבלתי תשובה הזויה.

כסף למנוע יש, כרגע רק צריך לקחת החלטות גורליות בנוגע לסוג המנוע.

השאלה עדיין בעינה עומדת, ועדיף שהתשובה תהיה רצינית ולא מזלזלת, תודה! :?

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

 

1. עוד לא קניתי את הרכב, אבל זה בדיוק התכנון, וכסף אין יותר מדי (עד 60 אלף), ולכן אני צריך לשקלל איך אני מחלק את הסכום בין רכב לשיפורים.

 

2. תיתכן האפשרות וברגע האחרון אני אשנה כיוון ואקנה Rally או Saxo VTS (אם אשיג). שום רכב אחר לא נראה אפשרי מבחינתי כרגע.

 

3. כיוון שההשערות שלכם כ"כ שונות (בין 10 ל-40 אלף), לא ברור אם זה עומד במבחן התקציב שלי. ייתכן ואני אשפר באמצעים יותר פרימטיבים... :D

 

4. הפחדתם אותי חבל"ז עם המושגים שלכם, זה רק נותן לי הרגשה כמה עוד אני צריך ללמוד בענייני רכב. תוכלו להגיד לי מי מהרכיבים הבאים באמת דרושים ומי מהם תוספות אופציונליות?

- אינטרקולר (זה לא חובה כמה שידוע לי, אבל זה מהווה תוספת נוספת לכוח שאני לא בטוח שאני צריך).

- גיר מחוזק (כנראה ראלי 1600, מה שלא ברור לי שכן ה-Rally יותר חלשה מה-GTI)

- צינורות נירוסטה (52 מ"מ)

- צינורות סיליקון

- אטם מטאלי (כדי להוריד דחיסה)

- 4 מזרקים

- MF2

- סטראט ברייסים (איך מאייתים את זה, שאני אוכל לחפש בגוגל?)

- בקרת גדישה

- MAP SENSOR 200 קילו פאסקל

- דאמפ

- טיפול בסעפת

- קלאץ' חדש

- בולמים חדשים

- ברקסים חדשים

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור "כדוראש" היקר,

 

נראה לי שמישהו צריך לנענע אותך קצת ולסטור לך מספר פעמים, בכדי שתתאפס על עצמך.

 

אני אמלא את התפקיד הזה בשמחה עכשיו, אז תקשיב :wink:

 

1. עוד לא קנית את הרכב, וכבר אתה רוצה להרכיב טורבו?? זה נראה לך הגיוני? תן לי לנחש - אין לך הרבה ניסיון במכוניות ספורטיביות. או בנהיגה ספורטיבית לצורך העניין. אז אתה רוצה לקנות מכונית שהיא די מהירה בבסיסה, באופן יחסי, ולא ממש בטוחה לנהג הלא מנוסה, ולהפוך אותה לאפילו יותר מופרעת ומסוכנת?

 

2. סקסו VTS או 106 ראלי זה ממש לא שינוי כיוון. זה בדיוק אותו הדבר. אני חושב שבמקרה של שלושתן למצוא אחת נורמלית זה החלק הקשה ביותר, ואת החלק הזה אפילו לא התחלת, אז אתה רוצה טורבו?

 

3. אתה אפילו לא יודע מה מצב הרכב שתקנה, או בכמה תקנה אותו, או כמה תצטרך להשקיע אח"כ, אבל... (תן לי לחזור על זה בפעם השלישית, למקרה שלא הבנת) אתה כבר בטוח שאתה מעוניין להתקין עליה טורבו!!??

 

4. אם אתה אפילו לא מבין את משמעות המושגים, איך אתה מצפה להתחיל מרמה כזאת? בוא ואגיד לך משהו - יש אנשים שאחרי שנים עם מכונית כזאת, עדיין לא היו מרכיבים עליה טורבו. או בכלל - לא מתיימרים להאמין שהם טובים מספיק בשביל לנהוג על מכונית כזאת עם טורבו.

 

מכוניות כאלו הן מכוניות נפלאות לנהיגה. הן מתוכננות בצורה מאוד מאוזנת, שמאפשרת להן להיות מהנות מאוד בידיים הנכונות. אתה עוד לא נהגת על מכונית כזאת - וכבר אתה רוצה לשנות אותה לחלוטין?

 

לצורך העניין, רק שתדע, לי יש סקסו VTS, ורישיון יותר מ-5 שנים, מתוכן כמעט 3 במכונית ספורטיבית, ארבעה קורסים לנהיגה מתקדמת, ואני עדיין חושב שטורבו במכונית כזאת יכול להיות גדול על כישורי הנהיגה שלי. אני מכיר אנשים הרבה יותר מנוסים ממני שחושבים אותו הדבר.

 

מציע לך למצוא את הרכב שאתה רוצה, לנהוג עליו הרבה, לעבור קורסים לנהיגה, לשפר את עצמך, ואז לראות אם אתה רוצה להכנס לבלגן של טורבו (וזה בלגן, תהיה בטוח)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאוץ' :mrgreen:

 

1. אתה צודק חלקית. אני בן 21, ויש לי רשיון 4 שנים.אין לי נסיון מעשי עם ספורטיביות.

2. אני יודע שמדובר במכוניות מאוד דומות (ה-VTS וה-GTI חולקות אותו מנוע), וגם שמדובר במכוניות כדאיות במיוחד. לכן הדבקות שלי בדגמים הללו.

3. כנראה אתה צודק, אולי זה לא רעיון טוב להתקין טורבו כאשר אני לא מכיר את הרכב טוב (עם כל ה-Appeal הרב שבעניין). ייתכן ושווה לדבוק בשיפורים קוסמטים, או בעיקר בשיפור כישורי הנהיגה.

4. תודה על ניפוץ הבועה (לפעמים זה דרוש).

 

אפרופו (Off Topic) - התעניינתי בנושא קורס לנהיגה מתקדמת, אם יש לך המלצות בנושא (ידוע לי על לפחות 4 בתי ספר בארץ), אז אשמח לשמוע.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, טוב שאתה מוכן ללמוד ולא קופץ וטוען שאתה יודע יותר טוב, זה צעד גדול קדימה. הרבה אנשים לא מוכנים להודות בחוסר הניסיון שלהם.

 

נתחיל בכך שהבחירה שלך טובה, מבחינת הרכבים. אלו רכבים מצוינים ללמוד נהיגה ספורטיבית עליהם, מכיוון שהם בעלי אחיזה טובה ותקשורת טובה עם הנהג - אם הנהג יודע להקשיב להם, הוא יוכל לנהוג מהר יותר ובטוח יותר. אני חייב את יכולות הנהיגה שלי בהרבה לרכב הראשון שלי (306 ספורטיבית) שהוא מעולה בגלל שהוא סלחן מספיק לטעויות נהג (הסקסו/106 סלחניות פחות, אמנם) אבל גם מתקשר איתו בצורה נפלאה ומאפשר לו ללמוד את המגבלות היטב. הבעיה איתו רק - שאחריו קשה לעבור לרכב שיספק חווית נהיגה עדיפה. פתאום ההיגוי נדמה מת, המתלים רופסים (או קשים מדי, תלוי ברכב) וקשה יותר לזהות את המגבלות.

 

בנוגע לשיפורים קוסמטיים - לא המלצתי את זה, זה כבר משהו אחר. נראה לי קצת טיפשי שבנאדם שרוצה לשניה אחת טורבו פתאום מתעניין בשיפורים קוסמטיים. זה אמנם לא נוגד, אבל חלאס, תתאפס... קנה את האוטו קודם, אח"כ תתעסק בשטויות.

 

שיפור כישורי הנהיגה - זה כבר רעיון מצוין. בצע חיפוש בפורום אחר "מסלולים", "אלטרנתיבי", "דרייב-ארט". כולם מצוינים, אני עשיתי קורסים בכולם וממליץ לך לעשות "סקר שוק" ביניהם, לראות מה אתה מקבל, איפה אתה מרגיש שהכי נחמדים אליך, ולעשות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רוני.

 

המחשבה ההתחלתית שלי הייתה לשלב שיפורי יופי ושיפורי כוח (כמו שאמרת, זה לא נוגד).

 

אמנם השאלה הייתה ספציפית לגבי טורבו, אבל חשבתי על סוגים רבים של שיפורים (זה לא שאני לא סגור על עצמי, פשוט טורבו זה הנושא הכי סבוך והכי פחות מתועד שהטריד אותי).

 

אע"פ ששיכנעת אותי לוותר על שיפורי הכוח בשלב ההתחלתי, כדי ללמוד ולהכיר את הרכב, אין זה אומר שלא כדאי לשפר אותו מבחינת יופי. לא כך?

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו "כיעורי יופי" אפשר לעשות ל-106 GTI ?

 

שפריצרים צבעוניים ?

מדבקת NO FEAR ?

אזיקונים על הג'אנט המקורי (סטייל טאסות ספורטיביות) ?

 

אם קשה לך להשאיר אותה כמו שהיא - תשאיר אותה למישהו אחר, תקנה קולט, שים מדבקת TURBO וצא לדרך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רזמל אמנם חאפר גדול אבל הוא צודק (תמיד ). זה בדיוק כמו חבר'ה שקונים 106 ראלי ועושים איתה רייסים בינם לבין עצמם כאשר הם לא מבינים שבעצם היא נוסעת הכי טוב על הצד.

 

שיפורי יופי זה יופי, באמת. אין לי בעיה עם זה. אבל אל תתן לזה להפוך לעניין המרכזי שלך. תמיד זכור - אם אתה יכול להשקיע את הכסף בשיפור הביצועים (ולא בהכרח של האוטו, אם אתה מבין למה אני מתכוון), להשקיע אותו ביופי זה באמת בזבוז.

 

לחזור שוב על האנלוגיה של הכוסית המדהימה שבמיטה היא...?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבהחלט אפשר לעשות *שיפורי* יופי.

גם ל-106, קל וחומר לסקסו.

ולא, אני לא מהאנשים שחושבים שמדבקת Turbo מאחורה תעשה רעשים של שסתום פורק לחץ, או ש-10 טון של פיברגלאס מסביב לאוטו מרחיב את רצועת הכוח...

 

אני דווקא בכיוון של הסרת מדבקות והחלקת סמלים, החלפת בקליות, טאסות ספורטיביות אמיתיות עם צמיגים רחבים בחתך נמוך, אגזוז פתוח (שלא יהיה מפלצת רעש), צביעת קלאיפרים, שטיחי אלומיניום, אולי מושבי ספארקו עם חגורה 4 נקודות, גבות\מסכות לפנסים וכו' וכו' (יש עוד הרבה אפשרויות כמו שאתם בטוח יודעים).

 

אני בהחלט חושב שאפשר להגיע לתוצאות סולידיות שלא יגרמו לאוטו להיראות מכונית ערסים או מכונית "אורז", ומצד שני יעשו אותו הרבה יותר "קרבי".

 

אגב, אחד הפרוייקטים הראשונים שאני מתכנן זה CarPC. אני מבין לא קטן במחשבים (עוסק במקצוע) ובאודיו (מלחין כבר הרבה שנים). את המרת הידע לפאן של הרכב, והשלמת הידע באלקטרוניקה אני משלים עכשיו. מעניין...

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...