Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5994 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אמנם ביקשתי מאותו טרמפיסט לחגור, אבל לא וידאתי אם הוא חגר, עדין לצערי הרב אני לא יכול להיות שוטר.

 

אגב לפי מה שהבנתי אם נוסע שלידי לא חוגר אני יכול לדרוש שהוא יקבל את הדו"ח.

 

חבר, אל תתמם. מבקשים לחגור, ולא מתחילים לסוע לפני ששומעים קליק או זורקים מבט אחורה כדי לוודא.

ולא רק בגלל קנסות או שאר דברים לא נעימים. זה חיים של בני אדם.

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עכשיו השאלה שלי היא אם שוטר עוצר אותי ואני מראה לו טופס ירוק שעשיתי לפני שבוע ורואים שעברתי את הבדיקות אבל זה עדיין לא מעודכן ברשיון האם זאת הילה לקנס או שיש אפשרות לוותר ?

 

את השוטר לא מעניין הטופס הירוק אלא אך ורק מה שכתוב ברישיון. מכאן נובע שאם תיתפס - תקבל דו"ח.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
השוטר השני הראה לי את החוק ואמר לי שזה "500 שקלים עם 4 נקודות או זימון למשפט".

אמרתי לו שאני מעדיף את הקנס רק שאני לא יכול לשלם אותו תוך 30 יום (כי ידעתי שאני צריך להזמין משקפים חדשות).

פתאום השוטר שעקב זה שחיכיתי הרבה זמן ולא התחצפתי ותיקנתי זמנית את המשקפים הוא נותן לי 2 נקודות ו-250 שקלים קנס בגלל שהטרמפיסטים לא היה חגור מאחורה (שכבר תפס טרמפ אחר).

החלטתי שאני מסכים וקיבלתי את הדו"ח.

 

משהו לא מסתדר לי: אתה בטוח שראית ?

עבירה על תקנה 30 (אי הרכבת משקפיים או עדשות מגע) היא 0 נקודות (כך על-פי אתר משרד התחבורה).

הקנס בגין עבירה זו הוא 250 ש"ח (ל' תתקן אותי אם אני טועה - סמל עבירה 5820).

 

הרבה נהגים היו מוכנים לשלם קנס יותר גדול ולא לקבל אפילו נקודה אחת (אני יודע שאין נקודה, מינימום 2).

 

איציק, אם כבר מצאת לנכון לאלתר תיקון למשקפיים, מדוע לא עשית זאת טרם נסיעה?

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
שוטר יכול לעכב אותך עד ל3 שעות.

מנסיון :?

 

ברמת העיקרון אתה צודק, במקרה דנן לא. סעיף 73 לחוק סד"פ (סמכויות אכיפה - מעצרים) קובע במפורש כי "לא יעוכב אדם או כלי רכב מעל הזמן הדרוש בנסיבות המקרה, לביצוע הפעולה שלשמה הוקנתה סמכות העיכוב". עיכוב במשך 35 דק' על מנת למצוא את סעיף העבירה בגינה עוכב פותח השרשור הינו פרק זמן מוגזם.

פורסם

35 דקות מרגע העצירה הן לא בהכרח 35 דקות שלקח לחפש את הסעיף :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

2pac,

 

אם כך, איך מחליטים מתי לתת דו"ח על עבירה לתקנה 30 (מכשירים אופטיים), לבין עבירה על סעיף 67 לפקודת התעבורה (נהיגה בניגוד לתנאים) או עבירה לתקנה 8 (חובה למילוי תנאי תעודות) :?:

 

סעיף 68 לפקודת התעבורה אומר:

העונש על עבירה על התקנות

העובר על תקנה שהותקנה לפי פקודה זו, דינו כאמור בסעיפים 62 ו-63 או עונש קטן יותר מזה שנקבע לה בתקנות

 

לענ"ד, כשיש עבירה על תקנה ספציפית כלשהי, יש להתייחס ספציפית לאותה תקנה.

ישנם חולי סכרת שכתוב ברשיונם שהם חייבים מוצרי סוכר ברכב בזמן נהיגה. לפי מה שאני חיפשתי, לא מצאתי תקנה שמחייבת זאת למעט שזה נכנס בהגדרה לסעיף 67 לפקודה או תקנה 8.

 

כלומר, יש דברים שהמחוקק ראה מראש והתייחס אליהם ספציפית ויש דברים שהשאיר "פתוחים" (כיוון שלא יכול לחזות הכל) תחת הגדרה כללית שמאפשרת לחסות בצילה.

 

הארות יתקבלו בברכה. (מי שרוצה יכול גם ב-ע' :wink: ).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תקנה 54(ד)

(1) - רשות הרישוי רשאית לציין ברשיונו של רכב, מהירות מירבית מותרת פחותה מן המפורט בתקנת משנה (א)...

(2) - לא ינהג אדם במהירות העולה על המהירות המרבית שצויינה ברשיון הרכב.

 

כשתכתוב דו"ח למישהו בעל הגבלה ברישיון, האם תכתוב אותו על מהירות או על אי מילוי תנאי הרישיון ?

ומה אם רשום ברשיונו הגבלה ל-60 קמ"ש הוא נסע על 102 קמ"ש?

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר,

אתה מבלבל בין הגבלה ברשיון נהיגה לבין מגבלה ברשיון הרכב.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

אני לא מתבלבל:

 

מתוך תקנות התעבורה:

1. הגדרות

בתקנות אלה - "תעודה" - רישיון, היתר, אישור או פטור;

 

8. חובה למילוי תנאי תעודות

מי שניתנה לו תעודה, חייב למלא אחרי התנאים או ההגבלות הכלולים בה, ולא ישתמש בה אדם אלא בהתאם לתנאים או ההגבלות כאמור.

 

9. חובת החזקת תעודות

(א) לא ינהג אדם רכב אלא אם נמצאים אתו רישיון הרכב, רישיון הנהיגה, תעודת הביטוח או כל תעודה או רשימת תנאים שניתנה על-פי דין לגבי נהיגתו של אותו אדם או לגבי הרכב האמור. ...

 

 

אי מילוי הגבלה או תנאי של ר. הנהיגה - תקנה 8 - סמל עבירה 03137 - ניקוד 0 - דרגת קנס ג'

אי מילוי הגבלה או תנאי של רישיון רכב - תקנה 8 - סמל עבירה 06089 - ניקוד 0 - דרגת קנס ג'

לענ"ד, החנ"א פשוט פירק את האמור בתקנה בכדי שיהיה ברור לשוטר שמדובר בגם וגם.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר, אני מתייחס להודעתך הקודמת:

"כשתכתוב דו"ח למישהו בעל הגבלה ברישיון, האם תכתוב אותו על מהירות או על אי מילוי תנאי הרישיון ?

ומה אם רשום ברשיונו הגבלה ל-60 קמ"ש הוא נסע על 102 קמ"ש?"

 

אם נהג במהירות העוברת את המגבלה ברשיון הרכב - נגיד הרשיון מגביל ל55 קמ"ש ונהג 80 קמ"ש באיזור של 90 קמ"ש - יקבל דו"ח על סעיף אי-מילוי תנאי רשיון הרכב.

אם נהג במהירות העוברת את המגבלה בקטע הדרך - נגיד הרשיון מגביל ל55 קמ"ש אבל נהג 100 קמ"ש באיזור של 80 קמ"ש - יקבל דו"ח על עבירת מהירות.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

דיסקו,

אני התייחסתי בכוונה לענין של הגבלה ברישיון הרכב, ( כנראה שהסיבה שרכב כזה חייב להיות עם לוחית חיצונית שעליה כתובה הגבלת המהירות, היא כדי ששוטר יוכל לזהות עבירה גם בלי לבדוק רשיונות).

 

אם יש הגבלת מהירות ברישיון רכב, כמוה כהגבלה ברישיון הנהיגה להרכיב משקפיים. לצורך העניין יכולה רשות הרישוי לכתוב ברישיון הנהיגה כל הגבלה שתמצא לנכון לרבות להגביל מהירות של נהג או לתחום שעות נהיגה או לתחום אזור נהיגה וכד'. הגבלות ברשיון הנהיגה והגבלות ברשיון הרכב הן בהתאם לתקנה 8 המתייחסת לתעודות.

 

אני טוען שעבירה כלשהי שיש לגביה התוויה ספציפית בחוק, יש להתייחס להתוויה הספציפית ולא אל ההתוויה הכללית.

אם לרכב מותר לנסוע רק 60 והוא נסע 102, הוא נסע 42 קמ"ש מעל המותר לו. נכון שהתמרור בדרך כנראה מראה 90 ולכאורה אין עבירה, אבל מבחינת הנהג הספציפי מדובר בעבירה. להזכירך שרכבים צבאיים שנתפסים ע"י מ.צ בעבירת מהירות מואשמים בעבירת מהירות לפי הקבוע ברשיון הרכב ולא רק בתמרור הדרך והם יקבלו את הניקוד והעבר התעבורתי בהתאם. (אומנם ענין הצבא קצת שונה, אבל ההיסטוריה התעבורתית היא גם לאזרחות).

 

כיוון שהמחוקק לא יכול לצפות כל הגבלה שתבוא לידי ביטוי, וחלקן הן הגבלות שלפעמים בתי משפט מטילים, הוא חיקק/התקין התוויה כללית בדמות סעיף 8. במקומות שהמחוקק ראה אל מול עיניו מראש את ההגבלות הוא פשוט חיקק/התקין אותן.

 

אני מניח שלנכים מסויימים יש הגבלה הכתובה ברישיון הנהיגה, כך שלמעשה לא בכל רכב הם מורשים לנהוג. עברייני תעבורה מסויימים מקבלים הגבלות מבתי משפט המאפשרות להם אזורי נהיגה או שעות נהיגה, חלק מהנהגים מקבלים הגבלות שנקבעות ע"י מרב"ד.

אגב, אני מכיר נכה שאצלו ברישיון הנהיגה כתוב שחייב לנהוג עם דוושת מאוץ שמאלית. למראית עין כל מה שנראה זה צליעה קלה ותפקודו החיצוני לא מסגיר שהדבר יכול להשפיע על נהיגתו. עקרונית הוא יכול לנהוג ברכב אוטומטי עם דושת גז ימנית אבל כך קבעו לו במרב"ד.

לעומת זאת בריכבו הפרטי מותקנות שתי דוושות גז (ימנית ושמאלית) כך שמתאפשרת נהיגה גם לנהג רגיל. ברשיון הרכב יש הגבלה לגבי נהג רגיל שחייב לנטרל את הדוושה השמאלית. (הניטרול הוא פעולה פשוטה של סיבוב ציר הדוושה).

 

לא מצאתי בשום מקום בחקיקה שיש התייחסות להגבלה של "חייב לשאת עימו מוצרי סוכר בשעת נהיגה" זולת אם נכניס זאת תחת תקנה 8.

כן מצאתי התייחסות לחייב להרכיב משקפיים או עדשות מגע תחת תקנה 30.

 

אם ממילא מתעלמים מתקנה 30 והולכים לפי תקנה 8 בלבד, אז אולי צריך לבטל את תקנה 30 ?

 

וכדי שנבין כיצד החנ"א כנראה מפרק תקנה לחלקים, אביא לדוגמה את תקנה 58

58. חובה לאותת ודרך האיתות

(א) נוהג רכב העושה אחד מאלה:

(1) מתכונן לנוע או להפנות את רכבו;

(2) מתכוון לסטות מנתיב נסיעתו;

(3) עוצר את רכבו

 

יתן אות בזמן ובמרחק מספיקים כדי להזהיר עוברי דרך אחרים...

 

לוקחים את התקנה הזאת ומתחילים לפרק אותה:

אי מתן אות לפני תנועת הרכב - תקנה 58(א)(1) - סמל עבירה 05409 - ניקוד 0

פניה ללא מתן אות שמאלה - תקנה 58(א)(1) - סמל עבירה 05410 - ניקוד 0

פניה ללא מתן אות ימינה - תקנה 58(א)(1) - סמל עבירה 05411 - ניקוד 0

מתן אות לפניה שמאלה באיחור - תקנה 58(א)(1) - סמל עבירה 05413 - ניקוד 0

מתן אות לפניה ימינה באיחור - תקנה 58(א)(1) - סמל עבירה 05414 - ניקוד 0

 

אומנם סמלי העבירות שונים, אבל כולם מסתמכים על אותה תקנה.

כך נראה גם שפירקו את החנ"א והפרידו סעיפים לרשיון רכב ורשיון נהיגה, כאשר המקור לשנייהם מסתמך על אותה תקנה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

"הוא ישב מאחורה"? קיבלתי לפני שנה וחצי בערך קנס על מישהי לא חגורה מאחורה זה לא 250 ש''ח ו2 נקודות, זה 100 ש''ח ללא נקודות. דאגתי גם לבדוק את זה בחוברת של המשטרה (חברה של חבר שלי עובדת במשטרת תנועה)

פורסם
"הוא ישב מאחורה"? קיבלתי לפני שנה וחצי בערך קנס על מישהי לא חגורה מאחורה זה לא 250 ש''ח ו2 נקודות, זה 100 ש''ח ללא נקודות. דאגתי גם לבדוק את זה בחוברת של המשטרה (חברה של חבר שלי עובדת במשטרת תנועה)

 

הקנס המינימלי עלה היום ל-250 שקלים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .


×
×
  • תוכן חדש...