Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך מצולם. חידוש פנסים דהויים ברכב.


kusi
שימו לב! השרשור הזה בן 3804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אהבתי את ההשקעה, פירוט ברמה מאוד גבוהה..

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום לכולם

מתוך ניסיון אני יכול רק להגיד שלמרות שנראה עבודה יפה ואכן השקעת בתמונות וכל הכבוד , אני יכול להגיד שאסור לשים פוליש על הפנסים ,זה מקצר את החיים שלהם , למרות שנראה יפה חכה לכמה חודשים והפנסים לא רק יחזרו להיות כמו שהיו הם יהו במצב גרוע יותר , כי פוליש על פלסטיק +חשיפה לשמש זה פשוט מתכונת להרוס פנס , אני יודע שאתה חושב שזה אחלה אבל חכה כמה חודשים , בדרך כלל סוחרי רכב מבצעים שיטה זו כי גם ככה לא יתנו אחריות על העבודה,מוכרים את הרכב ולך תתלונן אחרי זה...יש שיטות אחרות ללא פוליש או ווקס ושם מקבלים אחריות לשנה. לא כל מה שזול הוא בהכרח כדאי ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדריך אכן מושקע ביותר ולכן גם מצאתי לנכון להגיב בנושא.

 

ישנם מספר דברים שחשוב להבין לפני שמנסים לחדש פנסים ברכב: קודם כל פלסטיק איננו שקוף ואיננו מוגן באופן טבעי מול נזקי הטבע ולכן בשלב הייצור לאחר שהייצרן מסיים את שלב הגימור של הפנס הוא מצפה אותו בחומר מיוחד אשר נטמע בתוך הפלסטיק ונותן לו שקיפות מלאה ובנוסף מוחדר לאותו חומר ציפוי חומרי הגנה נוגדי UV ומונעי שריטות ועמידות לחום.

ישנם ייצרנים אשר מצפים את הפנסים בחומרים איכותיים אשר שומרים על הפנס לאורך זמן וישנם ייצרנים אשר "מתקמצנים " וכמות הציפויי הינה דלילה למדי ועל כן הפנסים נישחקים תוך זמן קצר יחסית- שלוש עד ארבע שנים.(טויוטה,הונדה,דייהו,פיאט וכו').

ישנו אינטרס מובהק של ייצרני הרכב לגרום לבלאי לחלקים אשר סיימו את תקופת האחריות ובכך להגדיל את הריווחיות שלהם בהמשך התחזוקה השוטפת של הרכב.

מחירם של פנסים מקוריים נע בין לדוגמאה- 600 ש"ח סובארו ל6000 ש"ח לדוגמאה- אאודי קווטרו .

הדבר המעצבן ביותר הוא שהייצרנים לא מוכנים שאנו הלקוחות נחליף רק את הפלסטיק ומחייבים להחליף את הפנס בכללותו.

 

בכדי לבצע עבודת חידוש מושלמת לפנס חובה לצפות אותו מחדש באותם חומרים שהייצרנים משתמשים בהם, חומרים אלו הינם חומרים יחידים מסוגם אשר מסוגלים להיקלט על פלסטיק והם מותאמים לפוליקרבונט.

ולכן התהליך שהצגתה פה במדריך הינם נכונים ומדוייקים אך הם רק מחצית מהדרך לחידוש פנס באופן מושלם.

חשוב ביותר ,לאחר סיום השיפשוף של הפנסים לא למרוח שום חומר ווקסי כל שהוא מכיוון שחומרים אלו לא נתפסים על פלסטיק והם קוסמטים בלבד ,מכיוון שפלסטיק משנה את המבנה שלו עם שינויים של חום וקור הווקס שמצפה אותו נישבר ונופל ואז גם המראה של הפנס חוזר להיום עכור וגם בלתי שקוף.

בנוסף חומרי הווקס למיניהם אינם מכילים שום הגנות נגד השמש והעכירות תחזור לאחר שהשמש תפגע בו .

 

ולכן הדבר חשוב ביותר בעת ביצוע החידוש הוא מריחת חומר ציפוי והגנה המותאם לפנסים ולא שום חומר אחר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדרת הציפוי הינה בשם "לקה" אך היא מאוד כללית מיכיוון שהמרכיבים שמאפיינים את סוג הלקה משתנים בהתאם לחומר אשר הלקה אמורה להתחבר לתוכם.

בפלסטיקה המיועדת לפנסי הרכב המרכיב של הלקה מהווה אך ורק 6.98 % מכלל הרכיבים בתרכובת ,ישנם עוד רכיבים רבים אשר פותחו על ידינו במהלך השלוש שנים האחרונות.

חשוב לציין כי רכיבים אלו הם החומרים המיוחדים אשר מתמזגים עם הפלסטיק ובכך יוצרים את המרקם האחיד של הפנס ,וכמובן אסור לשכוח את כל חומרי ההגנה שנוספו לתרכובת.

 

אזהרה:

אין לימרוח ציפויי לקה שלא עברו עיבוד עם חומרים נוספים על פנסי רכב ,מיכיוון שהם אינם מותאמים לפלסטיקה והם מתמזגים עם הפלסטיק לכל עוביו והנזק שניגרם עקב ציפוי כזה הינו בלתי הפיך וזאת בשל העובדה כי הציפוי מתקשה על המשטח החיצוני והפנימי של הפנס ולא נותן שום הגנה מפני השמש ואז הפנס נשרף ומקבל צהבהבות לכל עובי הפלסטיק ואז אין שום דרך לתקן הפנס שוב מלבד להחליפו ,מכיוון שגם אם נשפשף שוב את הפלסטיק לא נוכל להגיע לשיכבה נקייה ובסיסית של הפנס .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - למנהלים. אני לא יודע אם קיים חלק של How-To בפורום כמו בהרבה פורומים בחו"ל, אולי שווה לשים דברים כאלה בסטיקי או תת פורום, זה יכול להועיל מאד.

 

 

זה נקרא פורום DIY כלומר DO IT YOURSELF.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...