Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

2 סוגי מנועים שאני לא ממש מצליח להבין


V_DoR
שימו לב! השרשור הזה בן 5585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מנוע VR של פולסווגן קראתי עליו קצת בוויקיפדיה ואני לא ממש מבין איך הוא שונה ממנוע V סטנדרטי?

במה הפעולה שלו מתבטאת ?

וגם מנוע EJ שעד כמה שהבנתי יש לו כמה וכמה גרסאות והוא שייך לסובראו אותו הדבר בקשר אליו

במה שונה צורת הפעולה שלו לעומת מנועים אחרים?

תודה רבה לכם וחג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-VR חוסך במקום בגלל שבאותו הראש קיימים כל ששת הצילנדרים, הם ממוקמים בטור, אבל לא בדיוק אחד אחרי השני. נסה לתאר את ראש המנוע ממבט על, בוכנה ראשונה בצד שמאל, בוכנה שנייה בצד ימין, שלישית בצד שמאל ועד השישית.חוץ מלחסוך במקום (מנוע V סטנדרתי תופס יותר מקום בתא המנוע) אני משער שיש לו עוד קצת יתרונות שאני לא מכיר.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרונות של המנוע הזה הם שהוא גדול מבחינת נפח אבל קטן פיזית,VW יצרו את התצורה הזאת כי רצו לדחוף מנוע V בנפח גדול לתוך תא מנוע קטן של MK3.

מה שיצא זה מנוע V בזווית צרה של 15 מעלות,ועד כמה שזכור לי זה גם גורם לתקריות התחממות יתר עקב העברת חום הדדית בין 2 הצדדים של הV.

 

נ.ב

מנוע EJ (בשמו המלאEJ20?) זה מנוע בוקסר,הייחוד של מנועים כאלה זה שהם בצורת H שוכב,כלומר 2 צילינדרים פונים ימינה ו2 שמאלה.

V5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מנועי סובארו, EJ זו היא סידרה של מנועים , המספר שהולך אחרי זה, זה הנפח. כלומר EJ16 זה המנוע בנפח 1600, EJ20 מנוע בנפח 2000 וכו.

הייחודיות של כל מנועי סובארו(חוץ מג'סטי) היא שהם מנועי בוקסר(מנוע אופקי) , כלומר חצי מהבוכנות מצד ימין של המנוע וחצי השני בצד שמאל של המנוע בצורה אופקית. יתרונות של מנוע כזה הם מרכז כובד נמוך ,פיזור משקל מצויין וצליל מדהים. :-P

 

כאן מדובר במנוע דיזל של סובארו, אך עקרון הפעולה הוא דומה:

http://www.youtube.com/watch?v=-G5TcWg0TMc&feature=PlayList&p=AEF08A9E78BF4A53&playnext=1&playnext_from=PL&index=26 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שזה למעשה מנוע V עם זוית של 180 מעלות...

היתרון העיקרי הוא מימד הגובה הנמוך, שמאפשר מרכז כובד יותר נמוך ופרופיל חזית נמוך יותר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והצליל שלו... :-P

אך, אין הרבה כמוהו (כשמשודכת לו צנרת הולמת כמובן).

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז רגע אני לא מבין ממש את ההדבל בין מנוע V עם זווית 180 למנוע בוקסר?

כיצד הם שונים?

תחשוב שיש מנוע V שיש זווית בין הראשים של המנוע.

מנוע V שיש לו זוית אפס זה מנוע טורי. ומנוע V עם זוית 180 זה בוקסר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע V צר זוית הוא לא המצאה של פולקסווגן - לנצ'ייה ייצרה כבר בשנות ה 60' מנוע V4 בעל זוית של 13 מעלות ששימש את הפולבייה, והורכב מוטה בזוית של 30 מעלות.

החידוש של פולקסווגן היה בשימוש בראש אחד ולא שניים ניפרדים, מה שיצר בעיית פיזור חום לא פשוטה, בעיקר עקב גודלו של הראש.

פולקסווגן עמלו על פיתוח המנוע שנים ארוכות עד אשר מצאו פיתרון לבעייה, שבניגוד למקובל לחשוב, לא היתה קשורה כלל להתחממות המנוע עצמו.

פיתוח מעניין עוד יותר של המנוע הנ"ל היה מנוע ה W12 ששימש את הפולקסווגן פאטון, וזהו ללא ספק אחד המנועים המעניינים ביותר שיוצרו אי פעם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...