Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבצעי סופעונה בחברות הליסינג: עד 35% הנחה!


Discover
שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אינני מבין על מה המהומה. הרי תמיד רכבי ליסינג/השכרה בעלי עבר בעייתי וקילומטרז' גבוה נמכרו מעל-30% הנחה מהמכירון. עבדכם הנאמן רכש רכב כזה עוד בשנת 2005 (32000 במזומן, כאשר המחירון היה 49000). והרכב שירת כמעט ללא דופי עד שנפל מות גיבורים ממכה מאחור לפני כי-שנה. אגב, הפיצוי של צד ג' בשנת 2008 היה כמעט זהה לסכום הרכישה בשנת 2005.

 

לדעתי עוד תרם הצפת השוק בסחורה במחירי הפסד ישנם לא מעט פתרונות יצירתיים בדרך. כך למשל יאריכו את החוזים הקיימים עם הרכבים הקיימים.

 

בעיתונות יש כל מיני ידיעות. בין היתר נכתב כי היבוא של הרכבים החדשים ממזרח הרחוק יקטן פי-3. כך שלדעתי המצב של שוק "מוכרים בלבד" הוא זמני. במצב המשברי ניתן גם לצפות לעלייה בביקוש לרכבים משומשים, כאשר הסיכוי לירידת גורפות של מחירי החדשים איננו גבוה. כך שלדעתי יהיה חלון הזדמנויות לבצע רכישה כדאית (לא בצורה מופקרת, אלה מספר אלפי ש"ח רווח) וגם הוא בהדרגה ייסגר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל שוב,זה פשוט לא הגיוני שנפסיד כסף על כל רכב (כמו GM להבדיל) בכדי להפוך ברזל לכסף.

 

תוסיף לזה את המימון ברביות שנעות הרבה מתחת לפריים (שמסובסדות על ידנו מול חברות האשראי).

 

 

 

 

זה לא להפסיד אלא להפסיד פחות. אם הריבית והפחת על הרכב שעומד עולה על ההנחה שאתה נותן אז אתה מפסיד.

 

אם הרכב שעומד אצלך מונע ממך לקנות רכב חדש ללקוח בגלל מחנק אשראי אז אתה מפסיד יותר.

 

מימון מתחת לפריים כדאי לבנק כי הוא מפחד ממכם. זה נקרא פיזור סיכונים וזה מה שעושים כבר שנים עם חברות בנייה (תמיד תקבל משכנתא בתנאים יותר טובים בבנק שמלווה את הפרוייקט).

 

היום הבנקים מפחדים ולכן למרות ירידת הריבית הבסיסית עלויות המימון לא ירדו כי הבנקים העלו את מרווח הסיכון. אל תשכח שהבנקים היום אוספים כסף נזיל גם בגלל שבנק ישראל הגדיל את אחוז הפקדונות שהם חייבים לשים אצלו וגם בגלל שהם מפחדים מכדור שלג של משיכות כספים שעלול למוטט אותם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שמעורה בענייני הכלכלה, מכיר את סיפור אלי אלעזרא, אלבר והאג"חים שלה.

 

לכן הטענה שאין בעייה של תזרים אצל חברות הליסינג היא בלשון המעטה איננה נכונה.

חברות הליסינג עומדות כיום לפני שוקת שבורה:

- שוק ההון הפסיק לממן להם רכישת כלי רכב חדשים.

- כרגע המיתון גורם לאנשים להאט את קצב קניות המשומשות, דבר שגורם לשוק לרדת.

- בינואר האוצר יעלה את שווי השימוש של רכבי הליסינג.

 

כל הגורמים האלה מראים ששוק הליסינג עומד בפני האטה רצינית ויש להניח שמספר חברות לא יצליחו לשרוד את המשבר (לדוגמא - 'דורנט').

 

מה שכן, אני מאלה שסבורים שבשוק המשומשות לא צפויה טלטלה רצינית, הרי מה יעשה אותו עובד שוויתר על רכב הליסינג שלו? הוא ככול הנראה ירכוש במקומו רכב משומש (או שאפילו ייקנה מחב' הליסינג את הרכב שהוא השתמש בו), משמע - יתכן שבהמשך הביקוש בשוק המשומשות אפילו יעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן, אני מאלה שסבורים שבשוק המשומשות לא צפויה טלטלה רצינית, הרי מה יעשה אותו עובד שוויתר על רכב הליסינג שלו? הוא ככול הנראה ירכוש במקומו רכב משומש (או שאפילו ייקנה מחב' הליסינג את הרכב שהוא השתמש בו), משמע - יתכן שבהמשך הביקוש בשוק המשומשות אפילו יעלה.

 

אל תשכח שהרבה אנשים יעברו משני רכבים בבית לאחד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, חלק יוותרו על מכונית הליסינג ויעברו לרכב אחד וחלק ירכשו רכב משומש/חדש כנגד רכב הליסינג שיחזירו.

 

תביא בחשבון שבישראל כ- 2 מיליון מכוניות, גם בהנחה שרכב משרת בממוצע 20 שנה ואז נגרט, יש צורך ב- 100K מכוניות לשנה רק כדי לשמור על מספר כלי הרכב הקיימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הרכבים הפופולארים , אני מניח שהרצון של הישראלי לסחירות , ולא להרגיש דפוק מונע מבעדו לשלם מחיר ראלי עבור מאזדה 3 ואו קורולה יוצאת ליסינג, שהוא הרבה , הרבה פחות ממחירי "המחירון" המנופחים של לוי יצחק.

החצוף הנ"ל אף יצר מדרגות בנוגע לק"מ אשר עובר רכב ליסינג על מנת למנוע את ירידת הערך הנוספת על החריגה בק"מ.

מונופול במיטבו.

שוב חוזרים ללוי יצחק ?!

תעזבו אותו במנוחה, סה"כ הוא קובע את שווי הצי לצורך מינוף\הערכת שווי של החברה.

הוא יכול לקבוע שמזדה 3 מליסינג אחרי 140K שווה כמו מזדה 3 חדשה, אז מישהו ישלם על המשומשת מחיר של חדשה ?!

כוחות השוק חזקים בכל שמאי זה או אחר.

לוי יצחק יכול לקבוע מדרגות עד מחרתיים - כשאין ביקוש זה כלל לא משנה.

בניגוש למה שציין ידידנו מוכר המשומשות, חברות הליסינג מעוניינות מאד למכור את המשומשות שלהן כי

א. בהעדר אשראי זמין הן חייבות כסף מזומן.

ב. מכונית עומדת במגרש לא מכניסה כסף.

ג. הצפי הוא לירידת מחירים וכל חודש נוסף לא ממש משביח את ערכה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוש למה שציין ידידנו מוכר המשומשות, חברות הליסינג מעוניינות מאד למכור את המשומשות שלהן .

 

ידידנו מוכר המשומשות צודק כי הוא מאמין במסרים שמנהליו הנחו אותו להעביר ללקוחות.

ידידנו איננו מכיר את תזרים המזומנים של החברה אצלה הוא עובד, הוא איננו יודע מה הם החוזים שנחתמים ופוקעים ואין לו גישה לחשבונות הבנק של הארגון.

 

לעיתים, מרוב עצים לא רואים את היער ודווקא זה שנמצא מרחוק רואה את התמונה טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, מה שצית שהוא יגיד ללקוחות הפוטנציאליים שיושבים מולו, שהוחזרו עשרות מכוניות עקב פיטורים, שאין אשראי מהבנקים, ששווי הצי הצטמק ב 20% בחודשיים האחרונים, שלספקים ונותני השרותים יוצאת הנשמה עד שהם רואים את הצ'ק המיוחל ?

מה שברור הוא, שהאנומלייה בתחום כבר לא תשוב כנראה, או לפחות לא בתקופה הקרובה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן ו DORKI דבריכם אמנם נכונים ברמה הגלובלית.אך לא ברמת המאקרו.

אל תשכחו שחברות הליסינג לא מספרות לכם הכל.ואם אלבר/דורנט בצרות.זה לא בהכרח משליך על כל שאר החברות

חלק מההשערות שהעליתם כאן נכונות.

אבל,המצב לא גרוע כפי שאתם חושבים.

למרות שאיני מחזיק במשרה בכירה בחברה שבה אני מועסק

עדיין יש לי קנה מידה לגבי חוזים ותזרימי מזומנים.

כמו כן אל תשכחו שמי שגדול יותר דואג יותר.

כמובן שאיני יכול לחשוף כאן את הדוחות הפיננסיים של החברה (משום שהיא ח.פ)

אבל,למיטב ידיעתי מצבנו טוב בהרבה מחלק מהחברות הגדולות.

האמינו לי שאני לא תוכי ששר את זמירותיו של הבוס.

אלא מנסה לראות באמת ובצורה מפוקחת את המצב בשוק לאשורו.

אין ספק שהשוק עובר טלטלה לא קלה,אבל מכאן ועד לכך שאתם קוברים את החברה הדרך עוד רחוקה.

משברים היו,ותמיד יהיו בענף הרכב.

אני מאמין כי המשבר הזה יביא לכמה שינויים משמעותיים בענף.

כמו כן,אל תשכחו שמשברים בריאים לשוק,משום שלאחריהם מגיעה תנופה של התחדשות.

ושיפור ניכר של החברות ששרדו.

אני מקווה כי תבינו את דבריי, ולא תחשבו שאני רובוט צייתן.

יש לי הרבה מה ללמוד מכם,אין ספק.

אבל תנסו להסתכל פעם דרך העיניים של החברה,ולא של הלקוח.

renault megane 5dr 2010 1.6

mazda mx5 nb 2004 1.8 mt

נציג מכירות רנו-אולם תצוגה ת"א-קרסו מוטורס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, מה שצית שהוא יגיד ללקוחות הפוטנציאליים שיושבים מולו.

 

ברור לי לגמרי שגם אם מצב החברה היה נואש הוא לא היה מספר על כך ללקוחות.

 

מה שאני טוען, שבכלל לא בטוח שהוא יודע מה מצבה האמיתי של החברה, לדעתי מי שמצוי בשוק ההון יודע טוב ממנו מה קורה ברמת המאקרו בשוק הליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיתים, מרוב עצים לא רואים את היער.

 

התכוונת " מרוב מכוניות במגרש לא רואים את האספלט"? :-P

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוש למה שציין ידידנו מוכר המשומשות, חברות הליסינג מעוניינות מאד למכור את המשומשות שלהן כי

א. בהעדר אשראי זמין הן חייבות כסף מזומן.

ב. מכונית עומדת במגרש לא מכניסה כסף.

ג. הצפי הוא לירידת מחירים וכל חודש נוסף לא ממש משביח את ערכה.

אז יש לי פתרון - להציע רכבים משומשים בליסינג המחירים מוזלים ללא התחייבות לעובדים בדרגות יותר נמוכות בחברות גדולות ויציבות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5603 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...