Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בידוד חום לגג רעפים - BTI או פולינום?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5656 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אל תבחר בפולינום.

מנגנון הולכת החום יכול להיות : הולכה , הסעה , קרינה. הפולינום מטפל רק בהקטנת מעבר חום בקרינה (לזכרוני) , וגם זה מידרדר עם הזמן לאחר שאבק מכסה את הצד המבריק.

 

הבידוד הטוב הוא אויר נטו, בתנאי שהאויר כלוא בתוך בועות שלא נותנות לו להסתחרר. למשל: קלקר, שמיכת צמר סלעים, פוליאוריתן מוקצף. מבחינתך ההבדל התרמי ביניהם צריך להתבטא במקדם מעבר חום, שתלוי בחומר (זה שמכיל אחוז גבוה יותר של אויר) ובעובי .

נראה לי שפולימרים למיניהם עלולים להידרדר תרמית במשך השנים וחלקם דליק , ולכן עדיף צמר זכוכית, סלעים.

 

וכפי שנאמר כבר הבידוד לא מספיק. צריך גם אורור. פעם קראתי שעלית גג טיפוסית בארץ פועלת כמו תנור שמחמם בערב קיצי את הקומה שמתחתיו.

אצלנו בעלית גג יש חלונות. באביב אני פותח אותם ובסתיו הם נסגרים. נראה לי שזו פשרה סבירה.

 

בהצלחה

יהודה

פורסם

פולינום הוא "ניילון בועות" המצופה ברדיד אלומיניום, ככה שהוא "מטפל" גם בהסעה והולכה.

 

אם משתמשים בפולינום המצופה רק מצד אחד, הרדיד צ"ל בצד הנקי מהאבק, ז"א לא לכיוון הרעפים. אם משתמשים ביריעה המצופה ברדיד משני צדדיה, משתמשים גם בחוסם אבק (יעיל חלקית). בכל מקרה, הבעייה משותפת לכל המוצרים המשתמשים ברדיד ( ומי שלא - לא יעיל - 80% מהחום הוא בהקרנה).

 

לגבי צמר זכוכית וצמר סלעים - אני קצת בהתלבטות לגביהם, לאור טענות על היותם מסרטנים.

כן (98 ו 189):

http://www.cancer.org.il/template/default.asp?maincat=3&catid=100&pageId=1500&parentId=1227&keyWord=%F6%EE%F8%20%E6%EB%E5%EB%E9%FA

 

לא:

http://www.cancer.org.il/template/default.asp?textSearch=&maincat=3&catid=451&pageid=3932&innerparentId=4252

:turn-l:
פורסם

כמובן טוב שלפולינום יש בועות. תברר מה מקדם מעבר החום שלו.

אם אי אפשר לדעת , אז שיהיה עבה לפחות כמו שמיכה של צמר סלעים \ זכוכית.

 

אם הצד המבריק הוא כלפי מטה, זה לא הגיוני מאחר שהקרינה באה מלמעלה , מהרעפים.

 

כתבת שחוסם האבק יעיל חלקית, כלומר לאחר זמן הצד המבריק כבר אינו מבריק , וכמובן כבר אינו "הודף" את הקרינה חזרה.

 

תתיחס גם לאוורור, כפי שכתבתי קודם.גם בידוד טוב רק דוחה את מעבר החום (מהצהריים לערב ) ולא מבטל אותו. ולאחר שהחום בקיץ עבר את הבידוד (בערב) צריך לאוורר ולסלק אותו.

 

בהצלחה

יהודה

פורסם
כמובן טוב שלפולינום יש בועות. תברר מה מקדם מעבר החום שלו.

אם אי אפשר לדעת , אז שיהיה עבה לפחות כמו שמיכה של צמר סלעים \ זכוכית.

ההתנגדות התרמית של פולינום (אולטרה, רב שכבתית, הכי יקרה) בעובי 16 מ"מ גבוהה משמעותית מההתנגדות התרמית של 10 ס"מ צמר זכוכית/סלעים. הכל כמובן לפי הנתונים שמפרסמים היצרנים.

 

אם הצד המבריק הוא כלפי מטה, זה לא הגיוני מאחר שהקרינה באה מלמעלה , מהרעפים.

נכון שעדיף שיהיה כלפי מעלה אבל אז בעיית האבק קיימת. הבעייה משותפת לכל המוצרים, פולינום, BTI או צמר זכוכית/סלעים עם רדיד אלומיניום, או יריעת אלומיניום בלבד (אסטרו פויל). מכיוון שחומר הבידוד כמעט איננו חוסם קרינה, הוא גם איננו חוסם את החזרתה, ולכן גם יריעה עם רדיד מתחתיה יעילה.

 

תתיחס גם לאוורור, כפי שכתבתי קודם.גם בידוד טוב רק דוחה את מעבר החום (מהצהריים לערב ) ולא מבטל אותו. ולאחר שהחום בקיץ עבר את הבידוד (בערב) צריך לאוורר ולסלק אותו.

אוורור בין הרעפים לבידוד יעשה על ידי רעפי אוורור. במדת הצורך, אדאג גם לאוורור חלל הגג מתחת לבידוד, וזאת על ידי מפוח.

:turn-l:
  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם
ההתנגדות התרמית של פולינום (אולטרה, רב שכבתית, הכי יקרה) בעובי 16 מ"מ גבוהה משמעותית מההתנגדות התרמית של 10 ס"מ צמר זכוכית/סלעים. הכל כמובן לפי הנתונים שמפרסמים היצרנים.

 

 

נכון שעדיף שיהיה כלפי מעלה אבל אז בעיית האבק קיימת. הבעייה משותפת לכל המוצרים, פולינום, BTI או צמר זכוכית/סלעים עם רדיד אלומיניום, או יריעת אלומיניום בלבד (אסטרו פויל). מכיוון שחומר הבידוד כמעט איננו חוסם קרינה, הוא גם איננו חוסם את החזרתה, ולכן גם יריעה עם רדיד מתחתיה יעילה.

 

 

אוורור בין הרעפים לבידוד יעשה על ידי רעפי אוורור. במדת הצורך, אדאג גם לאוורור חלל הגג מתחת לבידוד, וזאת על ידי מפוח.

 

יובל הי

אני לקראת תחילת פרויקט של בידוד ואוורור גג רעפים גדול.

אשמח לדעת מה היו מסקנותיך ומה ביצעת בסוף?

אני מתכנן בידוד עם חומר בידוד ( מתלבט איזה?) אולי סגירה חלקית בפלטות גבס ואוורור עם ונטה תעשייתית עם טרמוסטט

תודה

שטנגה

פורסם

מסקנותי - יעילות דומה לפולינום ו- BTI, יתרון משמעותי לפולינום בקלות ההתקנה, ומצאתי מוצר שהוא תואם פולינום, מיוצר על ידי חברה ישראלית בשם sealed air ועולה חצי מפולינום (בועות, רדיד דו צדדי).

 

ההתקנה המומלצת - מהצד התחתון של האגדים (הקורות האלכסוניות) באמצעות אקדח סיכות, באופן אטום, כך שנוצר חלל אויר בין הרעפים לבידוד. הדרך האהובה על הגגנים, מונח על שלד הגג בפסים אופקיים, ועליהם מונחים הרעפים (צמודים לרעף) פחות יעילה.

 

בנוסף, יש להתקין רעפי אוורור כדי לאפשר לאויר החם הכלוא בין הרעפים לבידוד להשתחרר.

 

ההתקנה, כפי שתיארתי, מטפלת בשלוש דרכי העברת החום - קרינה, הסעה והולכה.

 

להמלצות היכן רכשתי את הבידוד - בה"פ.

:turn-l:
פורסם
נכון שעדיף שיהיה כלפי מעלה אבל אז בעיית האבק קיימת. הבעייה משותפת לכל המוצרים, פולינום, BTI או צמר זכוכית/סלעים עם רדיד אלומיניום, או יריעת אלומיניום בלבד (אסטרו פויל). מכיוון שחומר הבידוד כמעט איננו חוסם קרינה, הוא גם איננו חוסם את החזרתה, ולכן גם יריעה עם רדיד מתחתיה יעילה.

 

נניח שאתה צודק וחומר הבידוד כמעט ואינו חוסם קרינה.

 

א - האם הקרינה המוחזרת מהרדיד המותקן מתחת לבידוד היא באורך גל זהה לקרינה מתחתית הרעפים?? אם לא, אז ההסבר לא בהכרח תופס. אני שואל כי בחממה למשל חל שינוי בין אורך הגל החודר את הזכוכית לאורך הגל המוחזר מהקרקע.

 

ב - כמו שציינת, אבק שוקע על החלק העליון, בוודאי על צמר סלעים/זכוכית ובטח ובטח לא פחות מאשר על פויל אלומיניום חלקלק. האם שכבת האבק איננה פועלת כחסם לפליטת קרינה כלפי מעלה, ובעצם מבטלת את אפקט ההקרנה החוזרת??

 

יוסי

פורסם

א. אין לי מושג. לא העמקתי עד כדי כך במחקר :-) באופן בלתי מדעי לחלוטין, ביום קייצי, אפשר להרגיש בכף היד את החום המוקרן מהרעף בחלקו הפנימי (כמו החום המוקרן מתנור ספיראלות). כששמים יריעה רפלקטיבית בין היד לרעף, התחושה נפסקת לחלוטין.

 

ב. אכן האבק מצמצם את היעילות במדה מסויימת. יש יריעות למניעת אבק אבל קשה להתקין אותן ויעילותן נמוכה.

 

אם יש שכבת אבק והחום לא מוקרן חזרה, הרי הוא מחמם את הרדיד. עכשיו, כשהרדיד חם, החום ממנו יכול להפלט באחת משלושת הדרכים: קרינה (או בחזרה לרעפים, או לכיוון פנים הגג, לכיוון היריעה הרפלקטיבית הפנימית), הסעה (רק כלפי מעלה, כי אין תנועת אויר כלפי מטה כי הבועיות אטומות) או הולכה (והולכת חום של אבק טובה משל שכבת הבועיות.

 

ולכן, גם אם קיימת שכבת אבק, הבידוד יעיל למדי.

:turn-l:
פורסם

מה לגבי הטורבינות הפאסיביות האלו שהיו שמים בגגות רעפים בבתים ישנים? נראה שזה עבר מהעולם אבל מקריאת השרשור נשמע שזה אמור להיות דיי יעיל.

vent.jpg

פורסם

לא ניסיתי את הטורבינות הפאסיביות, אבל בביתי הקודם היו שני מפוחים יעודיים + שני מאווררים שולחניים שחוברו מול פתחים ברעפים. היעילות היתה בינונית מינוס. ולכן אני מניח של"פאסיביים" יעילות אפסית. המפוחים אמנם שואבים את האויר החם מהקצה העליון של הגג, אבל האויר הזה מוחלף באויר חדש שנשאב דרך הרעפים הלוהטים (מנגנון הסעה) ולכן די חם גם כן.

כמו כן, נדרשת רוח כדי לסובב את הטורבינות.

נראה לי שיותר קל ויעיל למנוע מהחום להגיע מאשר להפטר ממנו.

:turn-l:
×
×
  • תוכן חדש...