Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"שקרים שסיפרו לי במוסך" ידיעות אחרונות 8.8.08


roni-tv
שימו לב! השרשור הזה בן 5738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעציב לראות שיש לנו במדינה מוסכניקים תאבי בצע, שאם נכנס לשם בן אדם עם חצאית, או בן אדם שלא מבין כ"כ במכוניות ומכונאות, הם מנסים להשחיל לו את האלמנט עד הסוף. עד הסוף המר, אפשר לומר. כי אז הם מתגלים, ומחזירים הכל בריבית דריבית...

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אדם שעובד בתחום וגם פתר פה ושם תקלות במזגנים.. אני מוצא את הכתבה הזאת מאד בעייתית, כמו הרבה כתבות אחרות בסגנון הזה.

 

קודם כל בכתבה טוענים ש"לוקח בדיוק 2 שניות למצוא את הפיוז השרוף להחליף אותו ולגבות תשלום סמלי." אז ככה.. פיוז שרוף הוא אף פעם לא הבעיה, הוא תמיד הסימפטום. להחליף פיוז מדחס ולשלוח את הלקוח לדרכו זאת פשוט חובבנות ממדרגה ראשונה. מנסיוני, פיוז מדחס שרוף היא תקלה יחסית נדירה שעלולה להצביע על בעיה רצינית יותר בסליל המדחס, או קצר בצמה החשמלית. זה לא נניח פיוז לשקע המצית ששם באמת קורים הרבה קצרים זמניים בגלל שטויות שדוחפים לשם.

 

הדבר הראשון והמקצועי שיש לעשות בבדיקת רוב תקלות המזגן היא לבדוק את כמות הגז, ואת זה עושים ע"י הוצאה שלו ושקילתו.

וזה הדבר הראשון שגם אני הייתי עושה עוד לפני בדיקת הפיוזים.

 

הדבר הנכון לעשות אחרי החלפת הפיוז הוא לבדוק את צריכת הזרם של סליל המדחס ואת הצמה החשמלית באופן כללי. ואם הכל נראה תקין, צריך להסביר ללקוח שפיוז לא נשרף סתם, ואם התקלה תחזור אז צריך לבדוק באופן יותר רציני ולהתכונן להוצאה כספית מסויימת.

 

אם הם היו נעזרים בכתבה במישהו שבאמת מבין. הם היו יכולים למצוא תקלות הגיוניות יותר ששם באמת הפתרון הוא קל וחד משמעי כמו למשל לנתק מעט את הקונקטור למדחס.

 

 

חוץ מזה בקשר להבדלים בין נשים וגברים, לדעתי האישית על נשים פחות עובדים כי הן יותר חשדניות מטבען ומטבע הסטיגמה שעל נשים עובדים יותר. ובתכלס, לצערנו בעל מקצוע בכל תחום יכול לעבוד על מי שהוא רוצה, במיוחד על כאלה שמשחקים אותה מבינים כמו ההוא בכתבה.

שתי טענות יש לך, אחת נכונה השניה כלל לא.

אם המדחס לא פועל מדוע להוציא גז החוצה? מיותר! מספיק לחבר שעון ולראות שיש לחץ ולקבוע מיידית שזו לא הסיבה למדחס לא פועל. מזגניסט מיומן גם לא מחבר שעון, הוא ניגש ישר לטרינרי לבדוק אם הוא מגושר שזה אומר שיש כמות קרר מספקת להפעלת המדחס, שלב הבא והכרחי הוא בדיקת הנתיכים.

אתה צודק שנתיך לא נשרף סתם ויש לבחון בצורה מעמיקה את מעגל החשמלי של הפעלת המדחס מהנתיך לסליל האלקטרומגנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פשוט אתה לא יודע למי להאמין היום.

כשאני לוקח את הרכב למוסך אני עומד ליד המוסכניק בלי הפסקה ושואל אותו שאלות.

פשוט אחר כך כועסים עלי ואומרים לי ללכת לחדר המתנה.

אני רוצה לדעת בדיוק מה עושים עם הרכב שלי כל רגע נתון שהוא במוסך.

גם לי קרה שהפיוז של אורות איתותים נשרף.

ידעתי שזה פיוז אבל לא רוציתי להתעסק עם זה.

הלכתי לחשמלאי ראשון אמר לי להשאיר את הרכב עד מחר בבוקר.

לא הסכמתי לקחת את הרכב פשוט הלכתי לחשמלאי אחר שאמר לי שצרייך בדיקת מחשב קודם שעולה 250 שקל.

פשוט כולם ידעו שזה בעיה של פיוז פשוט מאוד אמרתי להם וידעו זאת פשוט לא רצו לבדוק זאת.

עד שלבסוך הגעתי לחשמלאי אחר שטיפל כבר ברכב החליף פיוז ואמר לי סע לשלום בלי לשלם כלום.

פשוט אמינות ..אני כבר יודע איזה מוסך הוא יותר ישר מסרגל ואיזה מוסך עקום..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעציב לראות שיש לנו במדינה מוסכניקים תאבי בצע, שאם נכנס לשם בן אדם עם חצאית, או בן אדם שלא מבין כ"כ במכוניות ומכונאות, הם מנסים להשחיל לו את האלמנט עד הסוף. עד הסוף המר, אפשר לומר. כי אז הם מתגלים, ומחזירים הכל בריבית דריבית...

 

עוד יותר מעציב שאתה חייב לטפל ברכב שלך בצ'מפיון כי אם לא אין אחריות ואז כשאתה בא עם שריטה על המכסה מנוע אז באופן אוטומטי מבחינתם צריך להחליף את כל המנוע.

 

כמו שאמרו בצחוק מהעבודה, אם אתה מוסכניק סימן שאתה נוכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך אמיר בהרצליה- אבחן נכונה את התקלה והחליף את הפיוז. לגבי המחיר - 150 ש"ח לבחורה, 100 ש"ח לבחור.

 

לדעתי אף אחד מהמוסכים \ החשמלאים איתם יצא לי לעבוד לא היה גובה מעל 20 ש"ח על איתור והחלפת פיוז שרוף.

בדרך כלל זה מבוצע כשירות ושיווק.

אפילו לפי שעתון יצרן זה מחיר מופרז.

צביקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי התקנת רמקולים - עבודה של 15 דקות ב250 ש"ח? בן חמו בחיפה

איתור והחלפת כאבל במערכת - עבודה של 25 דקות ב350 ש"ח? (הכאבל עולה 30 שקל) מיוזיק בוקס בתל אביב

 

זה ידוע שבארץ כולם תאבי בצע ורק מחפשים פראיירים שלא מבינים.

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המדחס לא פועל מדוע להוציא גז החוצה? מיותר! מספיק לחבר שעון ולראות שיש לחץ ולקבוע מיידית שזו לא הסיבה למדחס לא פועל. מזגניסט מיומן גם לא מחבר שעון, הוא ניגש ישר לטרינרי לבדוק אם הוא מגושר שזה אומר שיש כמות קרר מספקת להפעלת המדחס

 

באופן כללי אתה צודק, אבל אני מקווה שאותו מזגניסט מיומן יודע שטרינרים הולכים ונעלמים מן העולם ואצל הרבה יצרני רכב הם נעלמו לפני כמה שנים טובות, לטובת חיישני לחץ אלקטרוניים, ולבדוק אם הם "מגושרים" יהיה מיותר, במקרה הטוב.

 

ואם רוצים לעבוד ממש לפי הספר, וב "לפי הספר" אני מתכוון לספרות הטכנית של רוב היצרנים, אז אחת הבדיקות הראשונות שיש לעשות ,אפילו לפני בדיקת הפיוזים, היא לבדוק אם כמות הגז תואמת להוראות היצרן.

 

 

 

עכשיו, אין לי סטטיסטיקה מדויקת, אבל לדעתי לפחות 80 אחוז מבעיות ה "מזגן לא עובד", מקורן בחוסר גז ואין להאשים את בעלי המקצוע בכתבה שבחרו לתקוף את התקלה תחילה מהכיוון הזה.

 

זה שבסופו של דבר המחירים שנתנו היו מוגזמים או שקריים, ושאפשר לגבות תשלום סמלי אם בכלל על פיוז שרוף, עם זה אני לא מתווכח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטרינרי עדיין לא נעלם, אך גם כך בתהליך המחזור אתה מחבר סעפת עם שעונים, אתה רואה לחץ ולא ממשיך במיחזור הקרר עד להפעלת המדחס.

ברוב המקרים, באין פעולת מדחס, היצרן יבקש ממך לבדוק לחץ במעגל הקרר בלבד או להמשיך ישירות למעגל החשמלי כולל בדיקת הנתיך או ממסר.

אולי אין להאשים מזגניסט שמשך קרר החוצה מהמערכת בפזיזותו או מכח ההרגל, רק לגלות שהכמות תקינה או סבירה ולא זה הגורם לתקלה, שלכול הפחות לא יחייב על הפעולה זו, בעל מקצוע הגון ינהג כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נכנסתי לפני כמה שנים טובות לאיזה מוסך, שהוא חבר של חבר של אבא,

 

כי המזגן החליט להפסיק לעבוד.

 

אחרי 2 שניות של פשפושים הוא אומר לי "תנסה להדליק מזגן" אני מדליק ו... הופ - יש מזגן !

 

הוא אמר לי "הפיוז שלך נשרף, במוסך רגיל היו בטוח דוחפים לך 250 ש"ח על זה וממציאים משהו"...

 

שאלתי אותו כמה אני צריך לשלם לו והוא אמר "רק עם חיוך" ונתן לי לנסוע משם...

 

אגב, מאז ועד היום לא התגלתה שום תקלה במזגן.

 

כך שנראה שגם מזגניסטים הגונים מכירים את הקומבינות של אלו שאינם הגונים... :roll:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...