Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אופנוע הופך אוטומטית לרכב אספנות...


gilwalla
שימו לב! השרשור הזה בן 5957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כשמלאו 30 שנה לייצורו, או מסיבה אחרת, או האם ניתן להמשיך לרכב על כלי בן למעלה מ-30 שנה ככלי רגיל שעובר טסט פעם בשנה וכו'?

 

כל רכב בגיל 20 שנה ומעלה חייב בטסט פעמיים בשנה. בגיל 30 ניתן לרשום אותו כ"רכב אספנות", שום דבר לא "אוטומטי".

בכל מקרה - אין הבדל בתדירות ה"טסטים".

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שהכלי הופך לכלי מיושן (מעל 20 שנה), רק רציתי לוודא אם כלי בן מעל ל-30 שנה ניתן להשתמש בו ככלי ליומיום בלי ההגבלות של רכב אספנות (וכמובן בלי ההטבות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שהכלי הופך לכלי מיושן (מעל 20 שנה), רק רציתי לוודא אם כלי בן מעל ל-30 שנה ניתן להשתמש בו ככלי ליומיום בלי ההגבלות של רכב אספנות (וכמובן בלי ההטבות).

כמובן שניתן להמשיך ולהשתמש בו ביום יום מבלי לשנותו לאספנות. אך באופנוע ככלל ובאופנוע בעל נפח מנוע גדול בפרט אני לא בטוח שזה יהיה חכם לא לשנות את הגדרתו לאספנות.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק על השירשור

רכב בן 32 שלא שינו אותו לאספנות יכול לנסוע בדרכים בן 7-9?

ורכב אספנות יכול לנסוע בשעות החשיכה?

 

עומר.

מחפש שילדת חיפושית או חיפושית שלמה עד עם רשיונות! (לצורך פרוייקט באגי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה אתם מביאים את זה?!:roll: -כן, כל רכב, שלא הוגדר כ"אספנות" יכול לנסוע בכל שעה שירצה. כל רכב אספנות יכול לנסוע בשעות החשיכה. ההגבלת השעות היחידה- בין 7 ל-9 בבוקר! אףרכב לא הופך להיות "אספנות" אוטומטית, רק אם באים והופכים אותו במשרד הרישוי לפי בקשת הבעלים. תהליך הפיכה בלתי-הפיך. זהו, בערך...:-D

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שניתן להמשיך ולהשתמש בו ביום יום מבלי לשנותו לאספנות. אך באופנוע ככלל ובאופנוע בעל נפח מנוע גדול בפרט אני לא בטוח שזה יהיה חכם לא לשנות את הגדרתו לאספנות.

 

 

זה יהיה מאד חכם, אם הבן אדם רוצה להשתמש בו דווקא בשעות, שאסור לפי החוק להשתמש באספנות, והוא רוצה לשמור על החוק!:arrow:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הקטע שלרכב אספנות אסור לנסוע בשעות אלה. אך איזו מדינה.

 

עומר.

מחפש שילדת חיפושית או חיפושית שלמה עד עם רשיונות! (לצורך פרוייקט באגי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הקטע שלרכב אספנות אסור לנסוע בשעות אלה. אך איזו מדינה.

 

עומר.

 

סטטוס אספנות לא נועד כדי שתיסע איתו לעבודה ותחסוך כמה גרושים.

 

המדינה, בזכות יוזמתו של מועדון החמש הורידו את תעריפי הביטוח לרכבי אספנות בכדי לאפשר להם להחזיק את הרכבים בנוסף בתור תחביב.

:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יהיה מאד חכם, אם הבן אדם רוצה להשתמש בו דווקא בשעות, שאסור לפי החוק להשתמש באספנות, והוא רוצה לשמור על החוק!:arrow:

אם הגדרתך לחכם: אדם שמחזיק רכב דו גלגלי בן 30 ומעלה שעלות תחזוקתו גבוהה ביותר ועלויות הביטוח דרקוניות רק כדי שיוכל לנסוע עליו בין 7-9, אני מניח שאתה צודק.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, אין כאן "חכם" או "לא חכם", להגדרתך- כל, מי שמחזיק אופנוע- לא חכם, כי אין בארץ שום כדאיות באחזקת אופנוע כבד! אז מה? -ועדיין, מלא אנשים מחזיקים, וימשיכו להחזיק, גם אם הביטוח יעלה עוד פי-10, כי מה לעשות- מי, שאוהב אופנוע- לא יוותר עליו! אז, מה כ"כ מוזר, שמישהו יחזיק אופנוע ישן שמתוחזק יפה, בשביל לנסוע איתו יומיום לעבודה, רק בגלל, שהוא אוהב אותו?:roll: ומה כ"כ מוזר, אם מישהו הזה, "על הדרך" גם רוצה לשמור על החוק, ולנסוע בין כל בשעות מבלי להיות עבריין, אפילו שאף אחד לא יתפוס? -אתה יודע מה- בארץ כנראה זהו באמת דרישה מוגזמת, וזה לא "חכם".... וחבל.:-(

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכולם על התשובות

 

הרעיון באמת להשתמש באופנוע ליומיום שכן זה יהיה הכלי היחיד שלי - חכם או לא ? - כמו שאמרו פה, לא מאד כלכלי להחזיק אופנוע בארץ, ולמרות זאת יש אפילו אנשים שרוכבים על אופנועי ספורט ביומיום (עד כמה זה פרקטי?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופנוע ליומיום? או אופנוע ישן ליומיום?

אני יכול להעיד על עצמי- אני שנים רכבתי על אופנוע כבד, שאפשר להגדיר כ"ספורט", בתור כלי יומיומי (לעבודה, נסיעות "מיוחדות", טיולים בסופ"ש)- וזה הרבה יותר "פרקטי" בשבילי, מאשר לעשות את אותו הדבר עם האוטו, כמובן, כל עוד אתה לבד ולא צריך להעביר ציוד באופן קבוע. בנוסף זה גם כיף. אבל שוב- הכל עניין של מה האופי שלך, כי חלק גדול מאנשים פשוט לא ייראו שום כיף בזה, שאתה כל יום "יוצא לקרב" לכביש, ואני לא מגזים, או בזה, שאתה צריך לדאוג לכסות את הכלי כמה פעמים ביום, לסגור מנעולים, ועדיין לדאוג, שלא יגעו בו... ואני כבר לא מדבר על הגשם! אני "ירדתי" מהאופנוע, בגלל, שקיבלתי רכב מעבודה- אבל עדיין לא מכרתי את האופנוע, כי אני אוהב אותו!

בנוסף- יש לך עלות גבוהה של ביטוח- כ פי-4 מ"רכב רגיל"! וזה לא, שאתה חוסך כ"כ בדלק- אופנוע באמת "כבד" לא ממש חסכוני הרבה מהאוטו הממוצא! אבל שוב- החסכון האמיתי בא בזה, שאתה לא צריך לחפש חניה כל הזמן, לשלם על החניה, לעמוד בפקקים! ובהנאה, למי, שאוהב את זה!

 

אז עכשיו על אופנוע הישן: תקח את כל זה, ותוסיף את האחזקה הבעייתית יותר, מן הסתם- לפחות, החלקים הרבה יותר קשה יהיה לך להשיג, מלכל אופנוע אחר חדש (שוב- תלוי, איזה אופנוע, ומה אתה יודע לעשות לבד)- ותקבל "הנוסחה" האם זה פרקטי בשבילך, או לא?

 

בהצלחה!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5957 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...