Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בוצעה ב 205 שלי החלפת אטם ראש מנוע, הרבה בעיות צצו , זקוק לעזרה


amitt
שימו לב! השרשור הזה בן 4272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

יש לי פיז'ו 1400 , עם 170 אלף ק"מ.

לאחרונה החלה נזילת שמן בצד המנוע של הטיימינג, וגם מים בתוך השמן שיצרו טחינה.

החלטתי לבצע את החלפת האטם במוסך, כי אין לי זמן להתעסק עם זה בעצמי בימים אלו.

 

בפירוק הראש נתקלו שני איכולים של קורוזיה במעברי מים, נאמר לי שיש לבצע מילוי ושזה יעלה יותר- כמובן הסכמתי.

כשהראש חזר מחריטה, נדהמתי לגלות ששני האיכולים לא מולאו, אבל בוצעו מספר השחזות במעברים אחרים במאונך למשטח שנוגע באטם, כמובן שבוצעה גם חריטה לכל רוחב ואורך הראש.

נאמר לי ע"י מנהל המוסך שזה תקין, ושכל מילוי עולה הרבה, ושהאיכול עדיין לא פולש לעיגול שבו נמצאים ראשי השסתומים.

 

הראש הורכב עם פטיש אוויר בחיזוק ראשוני(!) ידית כוח בחיזוק שני, ורק לאחר שמחיתי על דרך עבודה זו, בוצע חיזוק נוסף עם ידית מומנט.

 

לא נמרח חומר כלשהו בין האטם לבלוק.

 

השסתומים כוונו באותה המידה ליניקה ופליטה(!), והפסנתר היה במצב שכל הזרועות שלו באותו הגבה, מחיתי גם על זה , ונאמר לי שככה זה אמור להיות ברכב הזה( אני יודע שלא, אבל לא היה עם מי לדבר).

 

בכל אופן, היום נסעתי והבחנתי לאחר נסיעה של שעה במין מים שיוצאים מהאגזוז, וניתזים בטיפות לכביש במצב עמידה.

 

לאחר חניה של כמה שעות, הנעתי, נסעתי כ 400 מטר, והרגשתי חוסר תגובה בדוושת הגז, הרכב נכבה וסירב להניע, גררתי אותו למוסך.

 

אבקש מהמומחים לטיפול כזה , הצעה לגבי איבחון התקלה, מה גרם לה, ומה אני אמור לדרוש מהמוסך כרגע.

שילמתי קצת יותר מחצי מהסכום.

שאלותי :

 

1 האם יש למרוח חומר כלשהו בין האטם לבלוק או לראש?( שרלק?)

 

2האם עליו להרכיב אטם ראש חדש במידה והוא מוריד ראש שוב?

 

3 האם אני אלמד מתישהו שלא לסמוך על מוסכים , וגם אם כן אז פשוט לזרוק שם את הרכב בלי לנבור בכל המחדלים שלהם?

 

4 יש למומחה כלשהו רעיון לגבי מה גרם לכיבוי המנוע?

תודה רבה.

 

 

נ.ב חבר שהיה איתי צילם את התמונות של הראש לאחר החריטה בפלאפון, אבל הוא עדיין לא שלח לי אותן.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרינגים הוחלפו?

 

למה לא החלפת לראש מנוע מפירוק/משופץ?

 

אני חושב שהקומפרסייה במנוע חלשה לכן המנוע סירב להניע וביגלל זה הוא לא הגיב לדוושה.

 

כניראה זה ביגלל הכיוון שסטומים הלקוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית שלום רב!

צר לי לומר לך, שקראתי את בעייתך , בתשומת לב ואני חייב להגיד שאני בוש ונכלם.

ריח של חוסר מקצועיות , נובע מתחילת, פירוט תחילת העבודה, ולכן אני גם לא מתפלא גם על התוצאה הנוכחית.

לחזק ראש מנוע עם פטיש אוויר, גובל בשערוריה, גם אם המוסך יטען שהדבר נעשה עד להידוק ראשוני של הראש!

אי מלוי הראש במקומות שציינת, יגרום מהר מאד, לתיקון חוזר, ולחדירת מי קירור לתא השריפה, ולשריפת אטם ראש.

באטם ראש איכותי, לא נהוג היום למרוח שרלק.

לרוב מידת כוון השסתומים, גדולה יותר בשסתומי הפליטה, מאשר ביניקה, אינני יודע עם הדבר כך גם בפזו, המתן לדוד מזר.

לצערי, האבחנה שלי הקדימה מהר יותר ממה שחשבתי ומי קירור כבר חדרו לתא השריפה, ולכן הקשיים בהתנעה.

יש לדעתי לבצע מלוי לפי הצורך, או להחליף ראש.

בכל פרוק ראש מחדש, יש להחליף שוב אטם ראש חדש.

כל העלויות אמורות להיות על המוסך.

אני מאמין שזהו רק תחילת הסאגה, והשרשור עוד יתארך, ועל זה צר לי מאד.

המשך לעדכן.

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אוכל להוסיף משהוא על הערתו החכמה והמשכילה של צביקה, אני הייתי עומד על כך שהמוסך יחליף את בירגי הראש מנוע שכבר נמתחו ועוותו. באמת, לחזק ראש מנוע עם פטיש אויר, אפילו גרועי המוסכים לא עושים את זה (אבל כנראה שכן :x ).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך כל פעם אתה נופל על מוסך יותר חאפר מהשני? אני עוד זוכר את פרשת הטרופר בכפר קאסם.

מתי כבר תלמד ש "זול זה יקר!"?

 

ולשאלותיך:

 

1. אין למרוח שום חומר על אטם הראש לפני, אחרי או תוך כדי ההרכבה. יש להקפיד על ניקיון מושלם של משטחי האטימה של הראש ושל הבלוק.

2. בוודאי. אין למחזר אטם ראש משומש בשום פנים ואופן.

3. בקצב הזה, כנראה שלא.

4. הצפת תאי השריפה במים ממערכת הקירור היא אפשרות סבירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ואבוי.

התיאור שלך בהחלט נשמע חאפרי לגמרי, זה לא נשמע טוב, בכלל לא טוב.

אבל זה הזמן לקצת אופטימיות ולהתסכלות על חצי הכוס המלאה. אל תתבאס ותנסה ללמוד את הלקח מהטעות שעשית.

 

אגב, ככה צריך להראות ראש מנוע של 205 אחרי מילוי וחריטה. אם האינטרנט כאן לא היה איטי הייתי מעלה גם תמונה של "לפני".

CIMG2186.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית על איזה מוסך מדובר ?

 

מה שאתה מתאר זה זילזול מוחלט באוטו שלך

כשאתה רואה כזה דבר אתה עוצר את העבודה ולא נותן לאף אחד להמשיך ..... גם אם זה אומר עכשיו לגרור את האוטו למוסך אחר.

כול מה שמתואר מצביעים על כניסת מים לתאי השריפה ועכשיו צריך להתפלל שהרינגים לא נשחקו..(תבקש מהם לבדוק עכשיו קומפרסיה ואם היא מאוד נמוכה אז ..כמה שזה נשמע קיצוני הם חייבים להשים לך מנוע .(או אוברול)

לעולם אל יתבייש אדם להודות בטעותו.הוא רק אומר בכך שהיום הוא חכם יותר משהיה אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אוכל להוסיף משהוא על הערתו החכמה והמשכילה של צביקה, אני הייתי עומד על כך שהמוסך יחליף את בירגי הראש מנוע שכבר נמתחו ועוותו. באמת, לחזק ראש מנוע עם פטיש אויר, אפילו גרועי המוסכים לא עושים את זה (אבל כנראה שכן :x ).

יש לי מעט חדשות עבורכם.

תתפלאו שגם אני משתמש עד היום, וגם הלאה אמשיך לסובב את ברגי הראש בפטיש אוויר.

גם לי לפעמים יוצא ראש מהחרט עם מעט איכולים לא חשובים, לאחר ההשחזה. השאלה היא אם מוצדק למלות אותם ולהשחיז שוב את הראש ולהקטין את העובי שלו. דבר שיגרום להתחממות המנוע. לא תמיד החרט יודע מראש, כמה פעמים עליו להשחיז את שטח הראש, עד שיגיע לשטח יפה כמו בתמונה שצביקה העלה. לכן לא צריך "לקטול" את המכונאי בטרם עת.

השארתי את ההסבר על "חיזוק הראש בעזרת פטיש אוויר" לסוף, כדי שתשתוממו מעט. :-P

לפעמים מה שהלקוח רואה בשעת העבודה במוסך , אינו בהכרח גם מה שהוא מבין או כותב בפורום.

את סגירת הברגים של הראש (לא החיזוק) אפשר לבצע גם עם פטיש אוויר על דרגת הסיבוב הנמוכה ביותר, כדי לא לסובב ביד

עד שהבורג מגיע לסוף, ובכך לחסוך בזמן העבודה.

המידה של כיוון השסתומים הוא 0.20 מ"מ יניקה, 0.40 מ"מ פליטה על קר.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השסתומים כוונו באותה המידה ליניקה ופליטה(!), והפסנתר היה במצב שכל הזרועות שלו באותו הגבה, מחיתי גם על זה , ונאמר לי שככה זה אמור להיות ברכב הזה( אני יודע שלא, אבל לא היה עם מי לדבר).

 

בכל אופן, היום נסעתי והבחנתי לאחר נסיעה של שעה במין מים שיוצאים מהאגזוז, וניתזים בטיפות לכביש במצב עמידה.

 

לאחר חניה של כמה שעות, הנעתי, נסעתי כ 400 מטר, והרגשתי חוסר תגובה בדוושת הגז, הרכב נכבה וסירב להניע, גררתי אותו למוסך.

 

 

מסכים איתך ב100 אחוז דוד אב לפי מה שהוא מספר באמת זה נראה כמו טיפול מרושל ..

ולגביי ראש שלא יודעים אם לעשות לו את המילוי בלי להקטין את העובי אז תמיד אפשר להמליץ על ראש חלופי..

 

נחכה לתמונות ונראה מה באמת היה שם..

לעולם אל יתבייש אדם להודות בטעותו.הוא רק אומר בכך שהיום הוא חכם יותר משהיה אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

לאחר שקראתי את כול השרשור אני רוצה לומר מיספר דברים.

א, כמה כסף שילמתה עבור השרות המהולל שקיבלתה? אני לא אתפלא אם הסכום יהיה מגוחך כי מליון פעם הוסבר שאין מתנות ואין בזול . או שעושים כמו שצריך ומשלמים בהתאם ופותרים את הבעיה או הולכים בדרך הארוכה והיקרה.

את הראש שצביקללללללה הראה אני שיפצתי ברכבו וכך צריך ראש להראות או שתפרק 10 פעמים.

אני לא יודע הרבה אבל דבר אחד בטוח! אם אחד מהחברה שעובדים אצלי רק יתקרב אם פטיש אויר לברגי ראש הוא יקבל זוג כנפים יפיפיות.

ב, בפזו' חיבים למדוד לפני ההרכבה את אורך הברגים כדאי לדעת אם הם לא התארכו מעל מידת היצרן.

ג, את הראש מהדקים במיספר שלבים בעזרת גם ידית ממומנט וגם שעון מעלות מי שלא עושה כך הוא מכונאי דמיקולו [מהתחת]

ד' כיון השסטומים הוא מרכיב חשוב ביותר בפעולתו של המנוע כיון לא נכון המנוע יעבוד בית שימוש וגם אלול להנזק.

המידה היא כפי שנאמר 0.20 מ"מ יניקה, 0.40 מ"מ פליטה על קר.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני, פשוט נהנתי לקרוא את התגובה/ דרך העבודה שלך. צפה פגיעה בעוד כמה ימים שירגע אצךי הלחץ בעבודה.

 

 

זו בידיוק אחת הסיבות שאני לא אוהב מוסכים ומעדיף לעשות הכל לבד לפי הספר ועם ספר פתוח ליידי.

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בידיוק אחת הסיבות שאני לא אוהב מוסכים ומעדיף לעשות הכל לבד לפי הספר ועם ספר פתוח ליידי.

 

 

אין שום סיבה לא לאהוב מוסכים, צריך פשוט למצוא את המוסכים הטובים וכמו שכל אשה תגיד לך על הגניקולוג שלה "למוסך טוב שווה לנסוע לצד השני של המדינה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיבה לא לאהוב מוסכים, צריך פשוט למצוא את המוסכים הטובים וכמו שכל אשה תגיד לך על הגניקולוג שלה "למוסך טוב שווה לנסוע לצד השני של המדינה".

 

 

מסכים עם כל מילה, הבעיה היא ש90% חאפרים ורק 10% (או אפילו פחות) הם באמת בעלי מקצוע.

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל מילה, הבעיה היא ש90% חאפרים ורק 10% (או אפילו פחות) הם באמת בעלי מקצוע.

 

ההנחה שמוסך יקר הוא יותר מקצועי מזול טובה רק לגבי יבואנים העובדים לפי הוראות יצרן ,עם כל הציוד והחמרים המוכתבים על ידיו ונופלים על ביקורות תקופתיות של מהנדסי שירות שלו (עא"פ שגם כאן יש לפחות יוצא מהכלל אחד- יבואן שאי אפשר להבין איך עוד לא לקחו לו את הזכיון אחרי נזקים איומים שממשיך לגרום לתדמיות רכבים מעולים ).

 

במוסכים אחרים יש מקרים הפוכים. ישנם מוסכים בעלי שם של עשרות שנים שגובים מחירי רצח ועובדיםת- עי הדור השני/שלישי - פרטצ' וזולים צעירים שעובדים נכון ועם ספרות מקצועית-גם במגזר הערבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לי יש דז'ה וו עצבני מ"זן ואומנות אחזקת האופנוע" מהקטע שבו המחבר מפקיר את האופנוע במוסך ל"החלפת נדנודים"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...