Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6801 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי פוקוס שעלה על הכביש ביולי 2002. לפני כחודש וחצי לאחר 116000 ק"מ נקרעה רצועת הטיימינג כשהרכב היה מונע ברמזור.

כתוצאה מכך נגרם נזק לראש המנוע והיה צורך להחליפו בחדש.

הרכב מטופל במוסכים מורשים של פורד מיום שעלה על הכביש ועד לרגע זה.

היה לי ידוע כשאגיע ל- 120000 ק"מ יש להחליף רצועת טיימינג. פניתי ליבואן בטענה זו ולאחר כשבועיים הסכים היבואן להשתתף במחצית מעלות החלפים (ראש מנוע חדש) ברכב.

מאחר והרכב טופל אך ורק במוסכים מורשים צריך היבואן לקחת את מלוא האחריות ולתקן את הרכב ללא עלות למעט עלות החלפת רצועת טיימינג רגילה?

פורסם

א. ברוך הבא לפורום, בברכת שהות נעימה.

 

ב. אני לא הבנתי כ"כ את השאלה. אם תוכל להבהיר אותה, זה יהיה טוב.:oops:

 

אבל, לפי מה שהבנתי, אתה שואל אם היבואן חייב להשתתף בהוצאה:

 

התשובה היא אינה חד משמעית, אך הוא אינו חייב. משנת 2002, ועד היום (כמעט 6 שנים) לא הוחלפה רצועה? אם לא, אין היבואן חייב להשתתף. רק אם הרצועה הוחלפה, והיא היתה לא תקינה, אז המוסך שהחליף את הרצועה, יישא באחריות.

 

טיפ: אני הייתי מחליף רצועה כל כמה חודשים. הרכב עבר נסועה די מכובדת של כמעט 8500 ק"מ בחודש. וזה ברכב שהיה לי. סתם טיפ. נחמד.

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם

אחריות היצרן על הרכב הסתיימה? הסתיימה מזמן.

בוצע טיפול כלשהוא במערכת תיזמון במהלך 3 החודשים האחרונים ? כנראה שלא.

יש הנחיית היצרן להחליף רצועה גם כל פרק זמן מסויים ולא רק כל 120 אלף ק"מ - ככל הידוע לי, אין בפוקוס הנחייה כזאת.

 

אף אחד לא חייב לך שום דבר, אתה אמור לשאת בנזק ולא יבואן או מוסך או אף אחד אחר.

אם היבואן הסכים להשתתף במחצית מעלות התיקון - כל הכבוד לו, אבל הוא ממש לא חייב לך שום דבר.

 

 

פורסם

מדוע אתה חושב שאין הנחיה להחלפה של רצועת התזמון על בסיס של זמן? אני חושב שהיא קיימת.

קצת קשה לייעץ כי לא ברור מה בדיוק קרה, האם הרצועה נקרעה מיובש או שיש איזה מותח או גלגלת שהתפרקה?

 

קבלת כבר השתתפות מסויימת מיבואן, אתה לא חייב להסכים לה, אולי אם תלחץ עוד תקבל יותר, שווה נסיון אך בצורה אסרטיבית ותרבותית.

פורסם

אתה לא חייב לעשות את זה אצל יבואן. יכול להיות שבמוסך פרטי טוב ,יתנו לך העצת מחיר של רבע מעלות השיפץ המקורית אצל היבואן.

 

אני עשיתי ראש מנוע לפני שנתיים ב1250 ש"ח. אך המצב אצלי היה טוב בהרבה מאצלך.

 

אני מאמין שבמוסך פרטי אמין והגון תצא בנזק של 3K בערך.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

ברור שיש פה התרשלות של מוסכי שירות של FORD, הרי שמזמן היו צריכים לידע את הבן אדם להחליף רצוע על בסיס של זמן. או שויתרת כאשר הציעו לך, או שלא הציעו לך. בכל מקרה, אף אחד לא חייב לך שום דבר. אתה פשוט יכול לא לקנות פורד פעם הבאה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
א. ברוך הבא לפורום, בברכת שהות נעימה.

 

ב. אני לא הבנתי כ"כ את השאלה. אם תוכל להבהיר אותה, זה יהיה טוב.:oops:

 

אבל, לפי מה שהבנתי, אתה שואל אם היבואן חייב להשתתף בהוצאה:

 

התשובה היא אינה חד משמעית, אך הוא אינו חייב. משנת 2002, ועד היום (כמעט 6 שנים) לא הוחלפה רצועה? אם לא, אין היבואן חייב להשתתף. רק אם הרצועה הוחלפה, והיא היתה לא תקינה, אז המוסך שהחליף את הרצועה, יישא באחריות.

 

טיפ: אני הייתי מחליף רצועה כל כמה חודשים. הרכב עבר נסועה די מכובדת של כמעט 8500 ק"מ בחודש. וזה ברכב שהיה לי. סתם טיפ. נחמד.

 

על מה לעזאזל אתה מדבר?

ממתי מחליפים רצועת תזמון כל כמה חודשים?

 

לפותח השירשור-

האם הנזק לראש הינו בלתי הפיך או לא שווה לתיקון

או שרק האטם נפרץ?

בכל מקרה פוקוסים יש כמו זבל בארץ (יתרון גדול)

קנה מפירוק ראש משומש מרכב שעבר נסועה נמוכה

חבל על הכסף לקנות ראש חדש מהחברה...

פורסם

ועל מה אתה לעזאזל מדבר, למה שיפרקו לו ראש מנוע מנוע תקין ולא ימכרו את המנוע?

ולמה לעזאזל שיפרץ הראש או האטם אחרי שרצועה נקרעת?

 

לרוב התיקון מסתכם בהחלפת השסתומים שנפגעו/התעקמו, ולעיתים יש גם פגעות בראש המנוע או במנוע בעקבות התעקמות שסתומים או שבירתם.

 

רבותיי, כפי שרשום בכותרת, לא לצעוק ולהרגיע את התגובות. ל"עניות דעתי" "מנסיוני" או "כדאי שתברר" הם הקדמות נאותות יותר כאשר הדברים אינם בדיוק ברורים או הידע שלכם חסר.

פורסם

ברוך הבא לפורום.

לדבריך - הרכב טופל, כל הזמן, במוסך מורשה.

בד"כ הוראות היצרנים, להחלפת רצועת טיימינג ( גומי ) כשלך, הם 90K-120K או 3-5 שנים.

על המוסך המורשה, היה להודיע לך כי צריך להחליף רצועה - ואם לא עשה כך, האחריות עליו .

יפה כי היבואן הסכים להשתתף, במחצית העלות .

לדעתי, על המוסך המורשה, לכסות את העלות, של המחצית השניה, של שיפוץ ראש המנוע .

( רשימת הטיפולים במוסך ממוחשבת - וכאשר רכב מגיע לטיפול, המחשב מסמן, לפי שנה או ק"מ, את סוג הטיפול )

ואילו אתה צריך לשלם, אך ורק, את עלות החלפת רצועת הטימינג ...

( וזאת בתנאי, שלא הודיעו לך, כי צריך להחליף, ואתה דחיתה את הטיפול בטיימינג )

בהצלחה - אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
על מה לעזאזל אתה מדבר?

ממתי מחליפים רצועת תזמון כל כמה חודשים?

 

לפותח השירשור-

האם הנזק לראש הינו בלתי הפיך או לא שווה לתיקון

או שרק האטם נפרץ?

בכל מקרה פוקוסים יש כמו זבל בארץ (יתרון גדול)

קנה מפירוק ראש משומש מרכב שעבר נסועה נמוכה

חבל על הכסף לקנות ראש חדש מהחברה...

 

סליחה. התבלבלתי. לא כל כמה חודשים. כל שנה שנתיים. רציתי לומר שאני בודק כל כמה חודשים, מפאת הנסועה המכובדת.

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם
סליחה. התבלבלתי. לא כל כמה חודשים. כל שנה שנתיים. רציתי לומר שאני בודק כל כמה חודשים, מפאת הנסועה המכובדת.

 

איך אתה בדיוק בודק את הרצועת טיימינג?

ח חי חיפ חיפו חיפושי חיפושית שלי שלי:)

פורסם

דבר ראשון, הנה מישהו כבר עשה פעם את העבודה של רישום הטיפולים בפוקוס

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=452016

 

שנית, הכל קצת באויר - אבל אם המוסך מסכים להשתתף זה כבר יפה, רק שבהיותנו ישראלים אנחנו חושבים לעצמנו אם הוא הסכים לתת חצי סימן שהוא חושב שהוא אחראי על הכל.. לא?

 

אני לא יודע איך יכולת לבדוק את הרצועה - אולי אם יבשה וסדוקה.. אבל זה פשוט ביש מזל ש 4000 ק"מ לפני טיפול הלך לך החלקץ

לפעמים ככה זה - אין מזל.

 

אני אישית הייתי נשאר עם המוסך המורשה, ולא הולך לפתרונות הזולים יותר. יש סיבות לזול ולא תמיד הזול הזה מניב לך פירות טובים יותר.

 

* אני נוהג בפוקוס 2005 ולאישתי פוקוס 2001. אני קונה חלפים מקוריים בלבד (מסננים בעיקר) ומטפל לבד - אבל כל מה שמצריך תיקון מעבר לטיפול שוטף או בדיקה אחת ל- 15,000 לוודא שהכל בסדר ובמקום - את זה אני עושה במוסך מורשה של פורד.

טכנולוגיה מתקדמת

http://www.mfkeyboards.com

פורסם
ועל מה אתה לעזאזל מדבר, למה שיפרקו לו ראש מנוע מנוע תקין ולא ימכרו את המנוע?

ולמה לעזאזל שיפרץ הראש או האטם אחרי שרצועה נקרעת?

 

לרוב התיקון מסתכם בהחלפת השסתומים שנפגעו/התעקמו, ולעיתים יש גם פגעות בראש המנוע או במנוע בעקבות התעקמות שסתומים או שבירתם.

 

רבותיי, כפי שרשום בכותרת, לא לצעוק ולהרגיע את התגובות. ל"עניות דעתי" "מנסיוני" או "כדאי שתברר" הם הקדמות נאותות יותר כאשר הדברים אינם בדיוק ברורים או הידע שלכם חסר.

 

צודק-טעות שלי,אין מצב לפריצת אטם לאחר קריעת רצועת תזמון.

אבל, לפי מה שפותח השירשור כתב,הוא לפני קנית ראש מנוע חדש מהחברה,

ואני יכול להבטיח לך מבלי לבדוק בפרוקיה אחת ,שזה יהיה יקר יותר מלקנות מנוע שלם מפירוק.

 

ונכון,לא ישתלם לפירוקיה או יבואן מנועים לפרק ראש ולהישאר עם בלוק ללא שימוש אבל הכל יכול להיות....

(אני מכרתי פעם בלוק מנוע של ראלי 1300 למוסך מורשה של פיגו)

 

סליחה. התבלבלתי. לא כל כמה חודשים. כל שנה שנתיים. רציתי לומר שאני בודק כל כמה חודשים, מפאת הנסועה המכובדת.

 

עם כל הכבוד,גם נהג מונית לא מגיע בשנה שנתיים לנסועה מספקת שמצריכה החלפת רצועת תיזמון,

בטח ובטח שלא נהג פרטי ממוצע.

שלא נדבר על בדיקה שמצריכה פירוק רציני של הרבה חלקים עד שמגיעים מצב בחינה של הרצועה (שגם לא אומרת הרבה על מצבה)

פורסם
צודק-טעות שלי,אין מצב לפריצת אטם לאחר קריעת רצועת תזמון.

אבל, לפי מה שפותח השירשור כתב,הוא לפני קנית ראש מנוע חדש מהחברה,

ואני יכול להבטיח לך מבלי לבדוק בפרוקיה אחת ,שזה יהיה יקר יותר מלקנות מנוע שלם מפירוק.

 

ונכון,לא ישתלם לפירוקיה או יבואן מנועים לפרק ראש ולהישאר עם בלוק ללא שימוש אבל הכל יכול להיות....

(אני מכרתי פעם בלוק מנוע של ראלי 1300 למוסך מורשה של פיגו)

 

 

 

עם כל הכבוד,גם נהג מונית לא מגיע בשנה שנתיים לנסועה מספקת שמצריכה החלפת רצועת תיזמון, - ידידי אתה לא יודע על מה אתה מדבר נהג מונית עם רכב שנוסע 24 שעות ביממה (בלילה עובד שכיר) מחליף רצועה גם אחת לשנה.

 

שלא נדבר על בדיקה שמצריכה פירוק רציני של הרבה חלקים עד שמגיעים מצב בחינה של הרצועה (שגם לא אומרת הרבה על מצבה)

 

תלוי באיזה רכב. בגלף דור 4, תוך 10 דקות אתה יכול לבדוק את מצב הרצועה, חפש בפורום רשמתי בעבר הסבר כיצד בודקים רצועת תיזמון עד מועד ההחלפה הרשמי של הייצרן.

איזה כייף לי :)

פורסם
איך אתה בדיוק בודק את הרצועת טיימינג?

 

כל פעם שאני נכנס לטיפול, אני מבקש שייבדקו את הטיימינג. לא כ"כ קשה, נכון?:wink:

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

×
×
  • תוכן חדש...