Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6943 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם

 

אתמול התחדשתי בסאב של אינפיניטי קאפפה פרפקט 12.1 350רמס

אני רוצה לבנות לו תיבה פתוחה

בהמלצות היצרן מומלץ על נפח של 49.56 ליטר,ופורט בקוטר של 10ס"מ ואורך 30.8 ס"מ

תכננתי תיבה בצורת טרפז

בסיס עליון: 25ס"מ

גובה:40ס"מ

בסיס תחתון:40ס"מ

אורך:40ס"מ

 

לפי חישוב של שטח טרפז*אורך

{(0.25+0.4)*(0.4/2)}*0.4

יצא לי נפח 52 ליטר ,אחרי שאני יכניס את הסאב שנפחו בערך 2-3 ליטר אני יקבל 49 ליטר נטו

 

האם החישובים שלי נכונים?

 

בהמלצות יצרן מומלץ על פורט ענק,לצערילא יהי לו מקום בחזית

האם יש הבדל בין פורט שמותקן בחזית לבין אחד שמותקן על דופן צדית/אחורית

פורסם

אין הבדל, אתה יכול למקם את הפורט היכן שתרצה.

רק הערה:

את המידות של תיבה שיש לך כעת, אלו מידות פנימיות כמובן.

מה הכוונה? שאם היית בתוך התיבה ומודד אותה מבפנים, אלו המידות שהיית מקבל.

למה?

כי אתה צריך 49 נטו, לא 49 ברוטו.

ברגע שאתה מוסיף את עובי העץ למשוואה, זה מוריד לך מהנפח.

בקיצור, ברגע שאתה בונה תיבה, קח במדידות את עובי העץ בחשבון.

פורסם

תודה על התגובה המהירה

כן אלה מידות פנים נטו

העיקר שהחישוב יצא נכון.

אולי אתה יכול לעזור לי בעוד משהו קטן

מאיפה לעזאזל קונים פורט כזה?

פורסם

ההייתי מעדיף להפוך את מידות הפורט לפורט מלבני .

ואז לבנות אותו יחד עם התיבה

טיפים :

בדפנות הפורט או אפילו בכל התיבה הפנימית לצפות בלקה כדי להקל על זרימת האויר

בדופן של הפורט לעגל פינות , גם כדי להקל על זרימת האויר

פורסם

תודה ענקית לא חשבתי על זה בכלל

 

עוד שאלה קטנה

בתוך התיבה המחרק בין הפתח של הפורט לדופן שממול צריך להיות בתווך מסויים (במקרה שלי 9.2ס"מ)

וכנ"ל כמה מקום להשאיר בין הפתח החיצוני של הפורט לדופן הבגז'?

מקווה שהבנת אותי

 

יגאל ראיתי את התגובה שלך רק עכשיו

אך אני הופך מידות מעגול למרובע?

פורסם

ציפוי בלקה לא "מקל" על זרימת האוויר.

עוד מעט נייעץ להם גם לשים פרקט ולדאוג לוואקס כל חודש? או שיש איטלקי (לא מאט!) :wink:

לפורט מלבני מעגלים את הפינות בעיקר אם יש PORT NOISE.

או אם רוצים להיות ממש פדנטים.

אין שום רע בלהיות פדנטים - אני בעד אפילו. :-D

פורסם

למה גל ? קראתי הרבה מאד פעמים על ציפוי פנימי בלקה

 

וכן אני יודע שעיגול פינות זה למניעת רעשים של הפורט פשוט שכחתי לציין .

 

אתה בטוח בדבריך בקשר ללקה ?

 

עריכה:

כדי להמיר את המידות למלבני יש להשתמש בתוכנות כגון WINISD

פורסם

כשאנחנו מדברים על תיבות לסאבים, החשיבות של הנושא קטנה מאוד.

גם אם יש מאמר או בדיקה שמוכיחה כי האויר ינוע בצורה קלילה יותר, אני בספק אם יוכיחו לי שהוא ישנה לי את הסאונד,

ובצורה שמיעה.

הפורט המלבני מומלץ כאשר יש לנו פורטים עגולים ארוכים מאוד, כנגד תיבה יחסית קטנה. (כמו שלי למשל)

פורסם
תודה ענקית לא חשבתי על זה בכלל

 

עוד שאלה קטנה

בתוך התיבה המחרק בין הפתח של הפורט לדופן שממול צריך להיות בתווך מסויים (במקרה שלי 9.2ס"מ)

וכנ"ל כמה מקום להשאיר בין הפתח החיצוני של הפורט לדופן הבגז'?

מקווה שהבנת אותי

 

יגאל ראיתי את התגובה שלך רק עכשיו

אך אני הופך מידות מעגול למרובע?

 

שום מרחק ושום כלום.

ובין הפתח לדופן תא המטען? מספיק כמה ס"מ בודדים (מקסימום 5) רק לא "לחנוק" עם חצי ס"מ רווח - זה הכל.

פורט מלבני? כבר רשמתי שלא נחוץ אם אין מגבלות מקום ממשיות לפורט עגול כי זה לא שווה את הטרחה.

פורסם

תודה רבה תוך 10 דקות נפתרו כל הבעיות

חבל שלא גיליתי את הפורום לפני,היתי נמנע מהרבה טעויות שעשיתי בעבר

פורסם

ציפוי הלקה נועד להקנות אטימות לMDF, אפילו מומלץ שה MDF יהיה מצופה במלמין.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...