Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלות אחזקה מאזדה mx-5 לעומת סיאט לאון 2.0 TFSI לעומת ב.מ.וו 120i


udihamudi65
שימו לב! השרשור הזה בן 6182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסיוויק נראית מעולה אבל היא לא תיתן לך חצי מהביצועים שהרכבים האחרים נותנים לך

חוץ מזה המחיר שלה לא הגיוני מעל 170 שאף שקל.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תאמין לי למדתי מספיק שנים, אני בסוף התואר וכבר לא נשאר מה לממן...

בקשר לסיוויק, 140 כ"ס ו-8.9 מ-0 ל-100 זה לא ספורטיבי מספיק?

 

אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לשאלותיי:

אוקיי, אני שוקל עכשיו גם אודי A3 1.8 TFSI ידנית והונדה סיוויק 5 דל' 1.8 ידנית (למקרה שלא תתאפשר המיאטה).

 

מה עלות הטיפולים (בשנה, בערך), האמינות (אם אקנה אחת כזו אחזיק לפחות כמה שנים טובות) מחיר החלפים וצריכת הדלק של המיאטה לעומת ה-A3 והסיוויק?

 

משהו שאני פשוט לא מבין... במוטוקאר מפרסמים נתוני צריכת דלק פשוט לא הגיוניים: 12.2 למיאטה, 13.7 ל-A3 ו-15.6 לסיוויק (ק"מ לליטר, משולב). איך זה הגיוני שרכב ששוקל יותר מהמיאטה ויש לו יותר כוח (A3) צורך פחות דלק?

 

תודה,

אודי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רכב מסוים הוא ספורטיבי מספיק זה תלוי רק בך. המיאטה והסיוויק, למשל, נותנות חווית נהיגה שונה בתכלית. על אמינות קשה להגיד מראש אך בהתייחס לכך שהמכוניות עליהן אתה מדבר הן בעלות מוניטין אמינות טוב וכן יש לך 2-3 שנים אחריות עליהן, לא צפויה להיות בעיה. צריכת דלק - יש להעריך שהנתונים הללו ממוטוקאר לא נכונים (הסיוויק בטח לא עושה 15.6 משולב, אולי בבינעירוני). ה-A3 עם טורבו כנראה תצרוך יותר משתי האחרות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבת אולי להתפשר ובמקום רכב חדש מהסוכנות לחפש הונדה S2000 בת שנתיים שלוש

יש לרכב ביצועים מעולים עם נוכחות מרשימה ביותר.

 

חשבת אולי שכרכב הנעה אחורית ראשון - S2000 היא לא בחירה מתאימה?

 

ומעבר לכך - כמה S2000 בנות שנתיים שלוש אתה מכיר למכירה?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודי, "ספורטיביות" אינה מסתכמת בכוחות סוס או בתאוצה מ0-100.

 

לדוגמא, שברולט מליבו חדשה - מנוע 3.5 ליטר, 200 כוחות סוס (פלוס מינוס), תאוצה של 8 ומשהו שניות למאה, והרכב הכי לא ספורטיבי בעולם (טוב נו, קוואליר, אבל זה נושא לדיון אחר).

כל 306 תהיה יותר "ספורטיבית" ממנה.

 

ובהקשר שלנו - המיאטה יותר מהירה, יותר חזקה, והרבה יותר "מתנהגת" מאשר הסיוויק.

עצם שאלתך/השוואתך בין השתיים מעוררת תהיות.

PUG-306 XSI MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, לא מזמן חזרתי מהנהיגת מבחן. אז ככה:

* בהתחלה פשוט נכנסתי לשוק טוטאלי. זה היה עוד לפני שנהגתי באוטו. רק הסתכלתי עליו מבחוץ. אדום זועק. הרגשתי כאילו אני עומד לתלות על עצמי שלט "תסתכלו עליי בבקשה". אין מצב שאני קונה בצבע הזה. שחור או כחול בהיר.

* התחלתי את הנהיגה עם תמרוני רוורס שלוו בפחד עצום שמא אדפוק את האוטו. ישר על ההתחלה הבחנתי בכך שהמושב דיי נמוך והראות לא הכי טובה. הקורות של השמשה הקדמית עבות מאוד והחלון הקדמי קטן. אני נמוך (1.62) והמושב לא מתכוונן לגובה כך שהרגשתי מעט קלסטרופובי ולא שולט מספיק על הכביש בהתחלה. תוסיפו לזה את הראות המוגבלת. בנוסף לכך הרבה זמן לא נהגתי על גיר ידני, כך שזה לא תרם לתחושת השליטה.

* אחרי 15-20 דקות כבר התחלתי להתרגל ולהינות. איזה מנוע, פשוט יהלום, בייחוד בסל"ד גבוה. הורדתי הילוכים, נתתי כמה לחיצות הגונות. לא היו תנאי דרך (איילון) בשביל לבדוק את ההתנהגות, בטח לא בנסיעה הראשונה שלי על הרכב הזה.

* בתוך תא הנהג שפע איבזור ואביזרי שליטה אבל אין תחושת מרחב. תא מטען מיניאטורי שאני בספק עם שני תיקים בגודל בינוני יכנסו אליו אם ארצה לקפוץ עם החברה לטיול של כמה ימים. לא סגור על זה אבל.

* התרשמות סופית: מכונית ללא פשרות-חזקה, מהנה, מדהימה ביופיה, הכי לא-פרקטית שאפשר. הקטע של תחושת השליטה הפריע לי. אבל זה השתפר תוך כדי נהיגה. אצטרך לעשות עוד נסיעת מבחן ולבדוק עוד מכוניות (בעיקר אודי A3 וסיאט ליאון TFSI) לפני שאחליט סופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק אני, או שאין לאף אחד מושג על איזה אוטו בוצעה נסיעת המבחן הזו?

 

אגב, נסיעות מבחן זה מומלץ, וכמה שיותר - גם כיף במכוניות כאלו, גם מאוד עוזר לגבש החלטה (מאחר וכולן טובות, רק שהן מציעות דברים שונים).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הצבעים, הפרקטיות ותא המטען, מיאטה. או לוטוס אליז, לא סגור על זה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס... זה לא היה מובן? mx-5 כמובן. האמת היה קצר מדיי בגלל סיבות שאינן תלויות בי. אקח אותה לעוד נסיעה, ארוכה יותר.

 

היום נהגתי על קשקאי... זה כמו ההבדל בין מיים וחול. מאוד שקטה, נעימה, חלקה, נוחה בטירוף, אתה לא מרגיש אפילו בורות של ממש, אבל... לא בשבילי, מבוגרת מדיי, מרגישה קצת עצלה עם הגיר הרציף. בקרוב אבחן אודי A3, ב.מ.וו 120i, וולוו C30 והונדה סיוויק 5 דל'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הזמנתי בסוכנות וולוו (בשביל חמותי) וולוו C30 מנוע 2.4 אוטומט.

 

בקליפת אגוז - הרכב מעט כבד (ולכן מתאים לחמותי, בת 63 שתחייה...:-D) גם בגירסה הבינונית (170 כ"ס). א ב ל - מקדם ההנאה ממנו בהחלט גבוה: הרכב נראה מדהים, פרופורציות מוזרות שמקנות מראה חריג (בעיקר מאחור). מכונית המבחן בצבע אדום בוהק מותירה רושם של ממש ובמהלך נסיעת המבחן זכינו לכל כך הרבה מבטים מעוברי אורח שאפילו המיאטה שלי (גם אדומה...) לא זוכה לקבל ביומיום. אולי בצבע פחות בולט התופעה לא כל כך נפוצה.

 

מנוע - 2.4 ליטר בעל צליל מפלט מרשים למדי. לא הספקתי לבחון אותו במהירות גבוהה אבל בשיוט עירוני + איילון הוא בהחלט מגיב מהר ושש אלי סל"ד.

 

גיר - אוטומט, 5 הילוכים קדמיים. הראשון ארוך למדי והתאוצה מאוד מהירה בתחילת נסיעה. מצערת מגיבה מהר וגורמת לא אחת ליללת צמיגים מפתיעה. יש חור בין ה-3 ל- 4 אבל לא מורגש יתר על המידה.

 

פנים הרכב - הרבה גאדג'טים (כגון מערכת המתריעה על אזורים מתים - חשוב ועובד באופן יעיל, סנרוף, עור, מושבי ספורט וכיוצ"ב).

 

התנהגות/פניות - ובכן, ברכב הייתה חמותי (שתחייה, אמרתי ?) ונציג החברה. ככך שלא יכולתי לבחון נתון כל כך משמעותי זה. ממה שכן הצלחתי (לפני שהגיעו הצעקות של הסוכן...) ה- TURN IN לא כל כך חד ומהיר. ההגה מרגיש כבד מאוד וההרגשה הכללית - "בשביל מה ?" (לפנות).

 

ניתן לנתק את בקרת האחיזה (דבר ראשון שעשיתי) - אבל לצערי לא יכולתי להגיע למצב בו נדרשה עזרת המערכת (או ניתוקה).

 

מאחור - (המרכב 3 דלתות) 2 מושבים נוחים מאוד והשהייה שם טובה מאשר במתחרות.

 

סיכום על רגל אחת (ונסיעה של 20 דקות בלבד) - הרכב לא מרשים כל כך מבחינה דינאמית אבל מעניק הרבה יותר ייחודיות + רעננות מאשר המותגים האחרים (A3, גולף, ב.מ.וו 1, ליאון) ולכן החלטנו להזמין דווקא אותו. ועוד דבר - זה וולוו, על כל המשתמע בנושאי בטיחות, טיפולים וכו'.

 

המחיר - 230,000 ש"ח על הכביש. לא זול.

 

אספקה - 3 חודשים.

 

הדגם החזק יותר (T-5) עולה 235,000 ש"ח וככל הנראה מעניק הרבה יותר במדד הפאן. אממה - דגם זה מגיע "ערום" למדי וכל תוספת תשלשל לכיסו של היבואן עשרות אלפי ש"ח נוספים.

 

בשורה התחתונה - אם ביכולת דינמית חפצה נפשך - המיאטה היא 2 ליגות מעל (רק בלי רעש המפלט הממכר...)

 

כשיגיע הרכב - אפרסם מבחן נהיגה של ממש.

---

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מתעניין מאוד ב-C30 מנוע 2.4. הזמנתי עליו נסיעת מבחן.

 

שאלתי: איך עלויות האחזקה (תצרוכת דלק, ביטוח, אמינות, מחיר טיפולים, תדירות טיפולים, מחיר חלפים) של הרכב הנ"ל?

 

תודה,

אודי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, כולן אותו דבר בקטע הזה (להוציא המיאטה). כולן שוקלות משקל דומה, מתוצרת אירופאית, בעלות הספקים דומים , טיפולים כל 15 אלף או יותר, ותחת אחריות יצרן למינימום של שנתיים. אף אחת מהן לא תגרום לארנק שלך לקרוס תחת הנטל, לפחות לא יותר מאחרות.

 

החריגה היא המיאטה, עם אחריות יצרן ארוכה יותר, משקל ומנוע צנועים יותר (מה שמשליך על צריכת הדלק), צמיגים במידה קטנה יותר (זולים יותר, בהשוואה).

אני לא יודע אם הוולבו צריכה דלק 98, הסיאט צריכה בוודאות (מנוע TFSI), כנראה שגם הA3 1.8TFSI.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהמאזדה זה הרכב בשבילך, בשחור. אולי חברה שלך לא כל כך תאהב את זה כי הרכב ימשוך בחורות. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהמאזדה זה הרכב בשבילך, בשחור. אולי חברה שלך לא כל כך תאהב את זה כי הרכב ימשוך בחורות. :)

 

כן... היא כבר התחילה לעקם את הפרצוף, "זה סתם בשביל השוויץ... זה מה זה לא עושה לי את זה", בלה בלה בלה... נראה לי שהיא הבינה כבר שהיא רק מעודדת אותי אז היא פשוט הפסיקה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6182 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...