Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה מענינת - האם מטוס ימריא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8338 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה שלא קשורה למכוניות אבל קשורה איכשהו במוטוריקה.

 

מטוס עומד על מסלול שדומה להליכון.

נניח המטוס צריך מהירות של 150 קמ"ש על-מנת להמריא.

המטוס מאיץ ל 150 קמ"ש וכך גם ההליכון(בכיוון הנגדי כמובן).

האם המטוס ימריא?

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

המטוס לא ימריא, מכיוון שהמהירות שנדרשת למטוס היא ביחס לאוויר ולא ביחס לקרקע.

 

לעומת זאת, אם מטוס צריך 300 קמ"ש כדי להמריא והוא יעמוד במקום כאשר תהיה רוח של 300 קמ"ש המטוס ימריא.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

פורסם
המטוס לא ימריא, מכיוון שהמהירות שנדרשת למטוס היא ביחס לאוויר ולא ביחס לקרקע.

 

לעומת זאת, אם מטוס צריך 300 קמ"ש כדי להמריא והוא יעמוד במקום כאשר תהיה רוח של 300 קמ"ש המטוס ימריא.

אכן כך הדבר. המטוס ממריא בעזרת כח עילוי שנוצר מלחצי האוויר מתחת לכנפיים, ולא ממהירות הגלגלים.

:puzzled:
פורסם

אבל לא רק הגלגלים מסתובבים.

המטוס עובד, כלומר גם הטורבינות מסתובבות.

 

מצד אחד, המנועים של המטוס דוחפים אוויר.

מצד שני, אין כח עילוי על הכנפיים.

 

לדעתי גם לא ימריא, רק רציתי לדעת אם מישהו חושב אחרת.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

זה שהטורבינות של המנועים עובדים זה לא אומר כלום,כי הם בעצם יוצרים בנתונים שנתת אפקט של "פול גז בניוטרל",כלומר הם עובדים והכל אבל בתכל'ס המטוס לא זז, וכדי לטוס מטוס צריך להיות בתנועה פיזית.

 

גם מטוס שנמצא באויר חייב להיות בתחום מהירות מסויימת,מתחת לאותה מהירות הוא יעבוד למצב דהייה\גלישה לנחיתה, כי הוא פשוט לא יוכל להחזיק את עצמו באויר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

בשביל מטוס שימריא צריך דבר קטנטן שניקרא "עילוי".

 

כלומר האויר שמקיף את הענף עובר גם דרך "המאזנות" (החלק הזה בסוף הכנף שזז)

ככה נוצר הפרש לחצים (לחץ מתחת לכנף גדל,לחץ מעל לכנף קטן) והמטוס עולה.

 

המצב שאתה תיארתה זה בעמידה בה כל הלחצים שסובבים את הכנף שווים!

אין הפרש לחצים אין עילוי!!!

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

פורסם

אתה יודע מה?

אני חושב שמטוס לא יוכל להגיע ל150 קמש על המקום (על הליכון :lol: )

 

אני לא בטוח בדברים שאני אומר אבל לא חושב שהמטוס מגיע למהירות המראה (זה יותר קרוב ל250 מ150, שמעתי פעם 280 אם אינני טועה) מכוח הגלגלים.. הוא משתמש בכוח ה"עילוי" כמו שנאמר לפניי.. במילים אחרות בכוח התנופה +טורבינות (מנועים חיצוניים שעליהם מופעל לחץ אוויר ויוצר עוצמה שגורמת לתזוזה)

 

בקיצור כדי שהוא יגיע ל150 על המקום הוא צריך מאוורר די חזק שינשוף לו בפנים

 

 

אחלה טופיק אגב, יצרת לי נקודה למחשבה

פורסם

אפרופו הנושא הזה, שמעתי לא מזמן תיאוריה חדשה לגבי התאונה שאירעה לאירטון סנה, והתיאוריה אומרת שברגע הקריטי ההוא של התאונה המכונית שלו איבדה את איזון הפרשי הלחצים (שזה מאוד קריטי) בין ה-downforce לכח העילוי המזערי שיש מתחתית הרכב, ופשוט נשארה רק עם downforce וכך בעצם נדבקה למסלול ללא כל יכולת היגוי, וכתוצאה ישירה מכך אירטון סנה פשוט דהר לתוך הקיר בהרבה מאוד קמ"שים מפחידים.

:puzzled:
פורסם

התחתית של הפורמולה מעצוב בצורה ש"שואבת" את הרכב כלפי מטה.

ברגע קריטי לפני הסיבוב תחתית הרכב נגע בקרקע, האוטו איבד את ה-downforce ו"גלש" על הגחון, סנה כמובן ביצע היגוי הפוך כדי לתקן את ההחלקה אבל אז החלקת הגחון פסקה והאחיזה חזרה לגלגלים (שהיו מסובבים כבר נגד הסביבוב ולכוון הקיר) ושלחה אותו לכוון הקיר.

למי שראה את התאונה ובניגוד למה שחושבים הוא לא נכנס ישירות בקיר אלה עם הצד, כמו שקורה לפעמים בפורמולה, כמו כן הוא לא נהרג מההתנגשות עצמה אלה מהגלגל שהתפרק ונמחץ בין הרכב לקיר ואז השתחרר בעוצמה ופגע בראשו. ביש מזל... :cry:

פורסם
זה שהטורבינות של המנועים עובדים זה לא אומר כלום,כי הם בעצם יוצרים בנתונים שנתת אפקט של "פול גז בניוטרל",כלומר הם עובדים והכל אבל בתכל'ס המטוס לא זז, וכדי לטוס מטוס צריך להיות בתנועה פיזית.

 

גם מטוס שנמצא באויר חייב להיות בתחום מהירות מסויימת,מתחת לאותה מהירות הוא יעבוד למצב דאייה\גלישה לנחיתה, כי הוא פשוט לא יוכל להחזיק את עצמו באויר.

 

מטוס כעיקרון זה דאון עם כנפיים מטוס דואה על הזמן מתחת למהירות מסויימת מטוס יגיע למצב של הזדקרות כלומר המטוס ייתיישר כלפיי מטה וייפול בנפילה חופשית.

מטוס צריך מהירות מינימלית בכדי להיות מיוצב! כאשר המהירות היא ביחס לכדור הארץ ולא ביחס לאוויר.

ואני ידגים בצורה אחרת בו נניח שיש לנו מטוב שעומד במערכת אטמוספרית ממולו עומד מאוורר ענק שמדמה רוח של 300 קמ"ש האם המטוס ייתרומם?

 

לא נראה לי!

פורסם
ואני ידגים בצורה אחרת בו נניח שיש לנו מטוב שעומד במערכת אטמוספרית ממולו עומד מאוורר ענק שמדמה רוח של 300 קמ"ש האם המטוס ייתרומם?

 

לא נראה לי!

 

אם המהירות הדרושה למטוס כדי להמריא היא 300 קמ"ש, אז המטוס כן ימריא!

המהירות ביחס לכדור הארץ ממש לא משנה, אלא המהירות מול האוויר.

בגלל מבנה הכנף האוויר שבצידה העליון עובר מסלול ארוך יותר מזה שבצידה התחתון, הדבר גורם לכך שהלחץ מתחת לכנף יהיה גדול יותר מזה שמעל הכנף, דבר שיוצר עילוי. כלל שתתקדם מהר יותר ביחס לאוויר, הפרש הלחצים יגדל והעילוי יהיה גדול יותר.

 

אם לא היה קשר למהירות מול האוויר, אז אולי תסביר לי למה נוחתים תמיד נגד הרוח?

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

פורסם
זה שהטורבינות של המנועים עובדים זה לא אומר כלום,כי הם בעצם יוצרים בנתונים שנתת אפקט של "פול גז בניוטרל",כלומר הם עובדים והכל אבל בתכל'ס המטוס לא זז, וכדי לטוס מטוס צריך להיות בתנועה פיזית.

 

גם מטוס שנמצא באויר חייב להיות בתחום מהירות מסויימת,מתחת לאותה מהירות הוא יעבוד למצב דאייה\גלישה לנחיתה, כי הוא פשוט לא יוכל להחזיק את עצמו באויר.

 

מטוס כעיקרון זה דאון עם כנפיים מטוס דואה על הזמן מתחת למהירות מסויימת מטוס יגיע למצב של הזדקרות כלומר המטוס ייתיישר כלפיי מטה וייפול בנפילה חופשית.

מטוס צריך מהירות מינימלית בכדי להיות מיוצב! כאשר המהירות היא ביחס לכדור הארץ ולא ביחס לאוויר.

ואני ידגים בצורה אחרת בו נניח שיש לנו מטוב שעומד במערכת אטמוספרית ממולו עומד מאוורר ענק שמדמה רוח של 300 קמ"ש האם המטוס ייתרומם?

 

לא נראה לי!

 

אתה מוזמן לבא למנחתים ולראות טיסנים שעומדים באוויר!!!!

כן כן זה אפשרי עם רוח נגדית חזקה :idea:

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

פורסם
זה שהטורבינות של המנועים עובדים זה לא אומר כלום,כי הם בעצם יוצרים בנתונים שנתת אפקט של "פול גז בניוטרל",כלומר הם עובדים והכל אבל בתכל'ס המטוס לא זז, וכדי לטוס מטוס צריך להיות בתנועה פיזית.

 

גם מטוס שנמצא באויר חייב להיות בתחום מהירות מסויימת,מתחת לאותה מהירות הוא יעבוד למצב דאייה\גלישה לנחיתה, כי הוא פשוט לא יוכל להחזיק את עצמו באויר.

 

מטוס כעיקרון זה דאון עם כנפיים מטוס דואה על הזמן מתחת למהירות מסויימת מטוס יגיע למצב של הזדקרות כלומר המטוס ייתיישר כלפיי מטה וייפול בנפילה חופשית.

מטוס צריך מהירות מינימלית בכדי להיות מיוצב! כאשר המהירות היא ביחס לכדור הארץ ולא ביחס לאוויר.

ואני ידגים בצורה אחרת בו נניח שיש לנו מטוב שעומד במערכת אטמוספרית ממולו עומד מאוורר ענק שמדמה רוח של 300 קמ"ש האם המטוס ייתרומם?

 

לא נראה לי!

 

אתה טועה.

המטוס ימריא כי הכנף תייצר מספיק עילוי

החיים הם כמו מנה פלאפל, איך שלא תשים הטחינה - תמיד ינזל

פורסם

אם נשים מטוס על מסלול המראה ולפניו מאוורר ממש, אבל ממש גדול

ונפעיל את המאוורר אז המטוס לא ימריא, אלא הוא יתחיל לרחף - יתנתק מהקרקע

כי את המטוס לא ממש מעניין מאיפה מגיעה הרוח... (מהתנועה שלו או של המאוורר)

אבל הוא לא יתחיל לטוס כי אין לו את הכוח שמניע אותו קדימה.

×
×
  • תוכן חדש...