Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זיוף מנוע בפיאט אונו 94 הזרקה ?


ninyo
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6649 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

המנוע עובד על שני צילנדר בלבד .בצילנדר 1 ן4 אין ניצוץ הוחלף סנסור נ מ ע מיכסה רוטור חוטים ןפלגים . אם מעלים את המהירות לפתע מופיע ניצוץ בכל הצילנדרים .שאלה ?מה יכולה להיות התקלה ?מה אחראי לניצוץ 1 ו4 חוץ מהמיכסה והרוטור .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוטי הצתה כמובן :shock:

 

בעיה בחוטי ההצתה ואף בפלאגים עצמם יכול לגרום לכך.

יש לבדוק את הפלאגים והחוטים.

 

לגבי הוראות בדיקה בצע חיפוש בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית יש לבצע בדיקה ויזואלית

יש לבצע בדיקה בסקופ מעבדתי (אוסילוסקופ) למע' הראשונית ( חיישן קראנק וזיהוי הנקודות, פולסים לכוייל, והמשנית (מתח גבוה ופריצות) של מערכת ההצתה.

אוסילוסקופ יכול לאתר גם בעיות מכניות שמשפיעות על פעולות חשמליות למי שיודע להבין את הגרפים.

לא נשמע מסובך לאיתור, נשמע מוזר.

מי קבע , על סמך מה, וכיצד, שאין ניצוץ ופתאום מופיע, כיצד בדיוק בדקו זאת וכיצד בדיוק קבעו זאת? האם אתה יכול לתאר את סדר פעולת הבדיקה שבוצעה ?

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסילוסקופ יכול לאתר גם בעיות מכניות שמשפיעות על פעולות חשמליות למי שיודע להבין את הגרפים.

 

 

דני אתה יכול להרחיב קצת בעניין? בנוסף האם אתה בודק גם את ה-HT בעזרת סקופ עם פרוב מתח גבוה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוסילוקופ שלי מגיע כמכשיר בדיקה לתחום הרכב . מצוייד גם בפרוב בדיקת מתח גבוה לחוטי ההצתה (שמתלבש על חוטי ההצתה) (זה היה בתוספת מחיר שערוריתית!!).

לשאלתך הראשונה, הרי שאם למשל שיפצו ראש מנוע, והשחיזו אותו מידי, והקומפרסיה עלתה, הרי שהמעגל הראשוני של מערכת ההצתה יראה מתח גבוה יותר של פולסי הפיקוד לסליל ההצתה.

מכיוון שהסקופ שלי מגיע כייעודי לתחום הרכב, הרי אני מסמן לו מה אני רוצה לבדוק (חיישן מסויים) והוא בדכ בורר עבורי את הערכים הרצויים שאמורים להופיע במצבים סטנדרטים למערכות סטנדרטיות. מובן שתמיד יש לעיין בעלון לצרכן... סתם.. צריך לבדוק אל מול נתוני יצרן הרכב ו/או המערכות.

לא רק זאת, גם, אני יכול לפקד איתו על מחשב ניהול המנוע במקום חיישן שחשוד כתקול.

מובן שגם כאן, צריך לדעת איזה נתון לשגר, ושיגור נתון מוטעה , יביא לתוצאה לא רצוייה. זה מילא.

שיגור מתח לא נכון, עלול להביא לנזק בלתי הפוך.

הזהירות שווה ויקרה מפז.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע עובד על שני צילנדר בלבד .בצילנדר 1 ן4 אין ניצוץ הוחלף סנסור נ מ ע מיכסה רוטור חוטים ןפלגים . אם מעלים את המהירות לפתע מופיע ניצוץ בכל הצילנדרים .שאלה ?מה יכולה להיות התקלה ?מה אחראי לניצוץ 1 ו4 חוץ מהמיכסה והרוטור .

בדוק האם ברכב בוצע לאחרונה תיקון בתיבת ההילוכים , מצמד או גלגל התנופה.

על גלגל התנופה קיימים הזיזים של חיישן הסל"ד, אם הם נפגעו מסיבה כלשהי לא יהיה ניצוץ סדיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוסילוקופ שלי מגיע כמכשיר בדיקה לתחום הרכב . מצוייד גם בפרוב בדיקת מתח גבוה לחוטי ההצתה (שמתלבש על חוטי ההצתה) (זה היה בתוספת מחיר שערוריתית!!). הפרוב מתח גבוה מתלבש על החוט כצבת או שהוא טורי וצריך לנתק את החוט?

 

לשאלתך הראשונה, הרי שאם למשל שיפצו ראש מנוע, והשחיזו אותו מידי, והקומפרסיה עלתה, הרי שהמעגל הראשוני של מערכת ההצתה יראה מתח גבוה יותר של פולסי הפיקוד לסליל ההצתה.

המעגל הראשוני של מערכת ההצתה לא מספק פולסים בלבד שמתחם קבוע? איך תיתכן עליית מתח בפולסים שמסופקים לסליל ההצתה? או שבהצתה אלקטרונית חדישה יש חיה כזאת?

 

דני

 

השאלות בתוך הציטוט. תודה על התגובה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוב מתח גבוה לעולם לא יתחבר בטור או מקביל רק באמצעות קירבה:

 

 

 

inductive_pickup.jpgג

 

 

קיימים שינויי מתח מזעריים במתח הראשוני עקב השראות חוזרת מהסליל המשני. גרף המתח הראשוני הוא תשקיף לגרף המשני:

 

 

 

primary_secondary.png

 

והנה עוד משהו רק בשבילך (:wink: ) - DIY Inductive Pickup:

 

copper_lead2.jpg

 

hookedup1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה דניאל,

 

ממה שאני מבין בינתיים קיימים שני סוגי פרובים. אחד מבוסס על עיקרון ההשראות ההדדית והשני על עיקרון הקיבוליות. לצערי באינטרנט ובאתרים שמוכרים אותם יש בלבול במושגים האלו.

בכל מקרה אני צריך להבין יותר לעומק כל מיני נושאים מתחום השנאים לפני שאחליט באיזה דרך לנקוט לגבי בניית המכשיר. אשמח בינתיים אם תיתן את ההפניה לאתר DIY ממנו נלקחו התמונות. סביר להניח שגם ההסברים והניסויים שהם עשו שם יקצרו את התהליך.

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לגבי התקלה .הוחלף מחשב מנוע .הרכב כרגע נוסע בסדר .אולם לא נראה לי כי באונו מערכת ההצתה לא עובדת דרך המחשב .שאלה ? מה דעתכם .יכול להיות שזה מיקרי שהבעיה ניפתרה ?. דני שאל כיצת נבדקה התקלה? אז כך .באוסילוסקוף נראו רק שני נצוצות לפלגים בבדיקה אחרת הוצתי חוט מס 1 חיברתי פלג חיצוני ולא היה ניצוץ .ורק בטורים גבוהים הופיע ניצוץ והמנוע היה מתאזן .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, בפיאט אונו 1.4 יש מע' הזרקת דלק חד נקודתית של "בוש" עם מחשב הזרקה בלבד עבורה.

מע' ההצתה האלקטרונית המתוכנתת הנה של "מגנטי מרלי" מסוג דיג'יפלקס ולה יש "מחשב" הצתה עצמאי המפקד על סליל הצתה בודד המוציא מתח גבוה (ניצוץ) למפלג וממנו אל 4 המצתים.

ממחשב ההצתה (דיג'יפלקס) יוצא בחוט מיוחד אות הצתה אל מחשב ההזרקה "בוש".

בסבירות נמוכה, אולי תקלה במחשב ההזרקה גרמה דרך חוט זה לחוסר ניצוץ.

כעבור עוד זמן מה נא עדכן אותנו אם אכן נעלמה הבעיה לחלוטין או שרק היתה כאן מקריות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלגל התנופה במכוניתך יש 5 פינים המשפיעים על חיישן נמ"ע וסל"ד.

אם תכתוב כתובת דוא"ל אוכל לשלוח לך צילום גלגל התנופה.

מכיון שכתבת שכעת הכל תקין אז לא יתכן שהבעיה היא מאחד הפינים (מה, הוא נפל וחזר למקומו?).

כן יתכן שהחיישן חופשי או שחסר בורג שמחזקו והוא זז (יש 2 ברגים) או שגלגל התנופה חופשי ולכן הוא זז או שיש שבבי מתכת על חיישן נמ"ע וסל"ד ולכן קריאותיו משתבשות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...