Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בהבאת החלקים לארץ בבטן המטוס, נא להזהר!


TheGhost
שימו לב! השרשור הזה בן 6352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו פעם אמר לי "אם אתה נופל מהאופנוע, למרות שיש לך ביטוח, תגיד שהחלקת באמבטיה..."

אז בפעם הבאה, תגיד שאתה אומן ושאתה אוסף חלקי מתכת מכל מיני מקומות בעולם ובונה מזה יצירה...

בגדול, אין בזה שום שקר. אתה אומן, וזה נכון. ואתה אכן בונה מזה יצירת אומנות.

כך שאפילו זה לא שקר, אלא דרך יותר יפה להסביר דברים.

כשאתה אומר "חלקי רכב" נידלקת אצל הפקידה הסתומה מנורה אדומה של "אסור".

אומן וחלקי מתכות זה נישמע אחרת.

 

גילי

גילי יופי של רעיון, איך לא חשבתי על זה, הרי אין סיכוי למשל שיעלו על זה אנשי הבידוק האימבצילים, או אנשי הבטחון ועובדי חברת התעופה רפי השכל, בואנה חלק פה יכולים לקחת אותך בשיא הרצינות.

אירית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתור עובד בחברת תעופה, אולי אוכל להבהיר כמה דברים:

1. משקל מקסימלי לכל תיק לא אמור לעבור את ה40 קילו בכל מקרה (36 במדוייק אם אינני טועה) - אחרת יש לשלם עמלת טיפול מיוחדת.

2. חבר טוב, שהוא גם אספן בלתי נלאה העביר דברים גדולים יותר מאשר פגוש (מיכלי דלק למרצדס 38) באלעל - בלי שום בעיה. כמובן שיש גבול כלשהו, אבל לא נראה לי שהגעת אליו.

3. בקרגו יותר פשוט להעביר דברים כאלו ללא ספק, אבל זכותך גם לקחת אותם איתך.

 

אני לא מכיר שום עניין הנוגע לחלקי רכב - כל עוד אתה חותם על שיחרור חברת התעופה מכל אחריות לכבודה. לכן לדעתי יש לך זכות לקבל את הכסף חזרה.

 

בהצלחה

Passt scho...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חזרתי מגרמינה לא מזמן...הגרמנים הכי מחמירים בכל אירופה.

 

אנחנו הישראלים תמיד מוצאם דרכים לעקוף את המערכת, ככה אנחנו יש לנו מוח יצירתי, אני לא אומר שזה לא בסדר, אני פשוט חושב שכדי להיזהר כי בכל זאת מדובר במדינה זרה.

 

הסיפור ניגמר ב2200 שקלים יותר מהמצופה, ולא נראה לי שמשהו הולך להישתנות כי הם בדר"כ יודעים מה הם עושים ויש להם סיבות משל עצמם, למרות שאנחנו לא מבינים אותם.

 

אגב, אני ניכנסתי לטרמינאל ניפרד שהוא רק של טיסות ישראליות ( ארקיע) לא ראיתי אבטחה כזאת בחיים שלי, ליפני שניכנסתי לבניין בכלל- הם גידרו את הכניסה ובאמצע היה נגמש וחיילים עם תמק"ים במתחם, שם בודקו את הדרקון והכרטיס.

בבידוק הביטחוני הורדתי נעליים ובדקו את כל הגוף שלי, חוץ מהביצים שלי בדקו הכל! (ואז הישראלי חושב..."מה הבעיה?! אני אסתיר את זה בביצים) אבל לא יש כלב שמריח את כולם....

אחרי זה בחור נחמד בדק לי את כל התיקים ( את הגדול ואת הקטן) לא משנה דת צבע או מין את כולם בדקו!...הוצאנו ביחד הכל, ואז החזרנו.

 

 

הוא מצא בקבוק של יגארמייסטר בתיק הגדול שלי...הוא אמר שזאת אחלה בחירה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חזרתי מגרמינה לא מזמן...הגרמנים הכי מחמירים בכל אירופה.

 

אנחנו הישראלים תמיד מוצאם דרכים לעקוף את המערכת, ככה אנחנו יש לנו מוח יצירתי, אני לא אומר שזה לא בסדר, אני פשוט חושב שכדי להיזהר כי בכל זאת מדובר במדינה זרה.

 

הסיפור ניגמר ב2200 שקלים יותר מהמצופה, ולא נראה לי שמשהו הולך להישתנות כי הם בדר"כ יודעים מה הם עושים ויש להם סיבות משל עצמם, למרות שאנחנו לא מבינים אותם.

 

אגב, אני ניכנסתי לטרמינאל ניפרד שהוא רק של טיסות ישראליות ( ארקיע) לא ראיתי אבטחה כזאת בחיים שלי, ליפני שניכנסתי לבניין בכלל- הם גידרו את הכניסה ובאמצע היה נגמש וחיילים עם תמק"ים במתחם, שם בודקו את הדרקון והכרטיס.

בבידוק הביטחוני הורדתי נעליים ובדקו את כל הגוף שלי, חוץ מהביצים שלי בדקו הכל! (ואז הישראלי חושב..."מה הבעיה?! אני אסתיר את זה בביצים) אבל לא יש כלב שמריח את כולם....

אחרי זה בחור נחמד בדק לי את כל התיקים ( את הגדול ואת הקטן) לא משנה דת צבע או מין את כולם בדקו!...הוצאנו ביחד הכל, ואז החזרנו.

 

 

הוא מצא בקבוק של יגארמייסטר בתיק הגדול שלי...הוא אמר שזאת אחלה בחירה :)

 

אתה בטוח שלא התבלבלת בכניסה לאולפני RTL ? - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אין בעיה להעביר איתי במזוודה חפץ חריג כמו ג'אנט או חלק מתכתי אחר ?

מה לגבי כלים ? ננח ואני קונה כלים יעודיים בחו"ל (כלי פחחים לצורך העניין), האם במכונו תהשיקוף כל הדברים האלה לא נראים להם מוזר ?

 

מה בעצם אסור להעביר איתי במזוודה ?

אני ממש בור בעניין הזה והייתי רוצה לדעת יותר.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Gershon!

Holy crap

Do you realy need to go to such extemes to get body shop supplies?

What is it that you can't get it from Eastwood's?

 

מעניין לדעת

 

PS:

Ignore if you are talking about bringing tools to IL

And no, there are no restrictions

Last year I brought all kinds of crap INCLUDING a set of leaf springs)2)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתוב מטה מצוטט מתקנות יאט"ה, ארגון התעופה הבינלאומי ועל פיהן ישק דבר.

אייר בראסלס כפופה גם כן לתקנות אלו. בקצרה - טמבון של רכב לא נמצא בקטגורית החפצים האסורים לעלייה על המטוס. מאידך - אם מידותיה של החבילה חורגות מסך 158 סנטימטרים למידה כוללת של אורך רוחב וגובה, אזי אין לך מה לקבול מול החברה באופן רשמי.

לפי מה שהבנתי לא היה אלמנט של מידה חריגה בבידוק, כי אם תכולה בעייתית.

 

לא הצלחתי ואינני מכיר חוק יאט"ה שאינו מאפשר לפיסת מתכת ללא כל חומר מסוכן בתכולתה, לטוס. זה כן יכול להיות קייס בבואך לבקש פיצוי מאייר בראסלס בארץ, מה גם שמשקלה נמוך מ20 הקילוגרמים המותרים לחבילה.

אגב, לכל חברה רשימה של חפצים חריגים אותם ניתן לשלוח ככבודה לבטן המטוס, בד"כ המדובר בציוד ספורט למיניהו, לא מוזכר חפץ חריג אחר וכאן כנראה בא שיקול הדעת (המוטעה?) של אחראית הטיסה.

בכל מקרה שמור את כל מסמכי הטיסה והקבלות בבואך לדרוש פיצוי מנציגות החברה בארץ, עליך לפנות בכתב עד שבוע מיום הטיסה ומוקדם ככל האפשר! בהצלחה.

 

In the weight-determined system, in the Business Class, the registered baggage limit is 30 kilograms, and in Economy Class 20 kilograms.

בנוסף, הנה ציטוט מהאתר של אייר בראסלס בנוגע לכבודה שניתן לסרבה, כזה שניתן לפרשנות רחבה... (סעיף 8.4.1.3)

 

items which are reasonably considered by us to be unsuitable for carriage because they are dangerous, unsafe or by reason of their weight, size, shape or character, or which are fragile or perishable having regard to, among other things, the type of aircraft being used. Information about unacceptable items is available upon request.

 

לגבי השאלה של גרשון:

 

החפצים שמנית אינם כלולים ברשימת האיסורים לאריזה בכבודה לבטן המטוס, משמע אין מניעה להטיסם, למעט שיקול דעת מקומי של החברה...

 

Articles listed in the Department of Transportation's Hazardous Material Regulations and/or the IATA Dangerous Goods Regulations are restricted. These will only be accepted subject to advance arrangements and compliance with regulations.

For safety reasons, dangerous goods may not be packed in checked or carry-on baggage or taken on board with you. Restricted articles include but are not limited to:

 

Lighters

  • Lighter fluid
  • Explosives
  • Flammable solids/liquids
  • Oxidizing materials
  • Corrosive materials
  • Compressed gases
  • Poisons
  • Etiologic agents
  • Radioactive materials
  • Irritating or incapacitating sprays
  • Mercury
  • Noxious materials
  • Briefcases and attaché cases with installed alarm devices

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך...

 

אני בקר טיסה שמתעסק באיזון ומשקל של מטוסים.

במקרה אני עובד עם חברת SN ברסלס ומתכנן העמסות למטוסים שלה.

 

המטוס שSN מגיעה לארץ הוא AIRBUS 319 .

זהו מטוס קטן יחסית והעמסה מתבצעת עם צוות סבלים שמסדר את המזוודות בתוך מחסני הקרגו שלהמטוס.

(בניגוד למטוסים עם קונטיינרים או משטחי בניה שעליהם בונים קרגו)

 

מבחינת גודל:

אם הטיסה מלאה , יש אפשרות להגביל אותך בגודל הפריט וזאת לאחר התיעצות עם בקר הטיסה בבריסל.

יכול להיות שהפריט חרג מהגודל המותר בהטסה , למרות שאנחנו מאשרים להטסה דברים ארוכים כמו: מוטות קפיצה של קופצים לגובה, גלשנים למניהם, אופניים, וכו'

 

מבחינת משקל:

יכול להיות שהטיסה הייתה עמוסה בנוסעים וקרגו והיתה מוגבלת משקל, לכן הסרוב היה מתואם עם בקר הטיסה.

 

מבחינת הצהרתך:

איני יודע על מה הצהרת לאותה דיילת צ'יק אין אבל כשמדובר במוצר כמו AUTO PARTS יש סיכוי (על פי חוקי IATA) שתצטרך להציג שטר מטען/שטר קנייה אודות התכולה , כדי שידעו שאינך מטיס "חומרים מסוכנים" ...

 

כמו שאמרתי קודם, המטען שמטוסים מטיסים הוא מגוון אך עם זאת קיימת הקפדה על תכולתו. שיקול דעת הוא אחד הקריטריונים לטיסה בטוחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'ק ו - RAFIZ,

 

תודה רבה על התגובות, כבר ניסחתי מכתב שאשלח בקרוב לנציגות של החברה בארץ.

יש לי עוד כמה שאלות:

1. האם בריסל איירליינס מחויבת לתקנות יאט"א כפי שהן או שהיא יכולה להחמיר כרצונה?

2. איפה ניתן לראות את תקנות אלו (אם אפשר קישור מדויק אני אודה)?

3. הטיסה לא היתה מלאה, והארגז המיועד היה במקום המזוודה שלי. המשקל היה סביר (17 ק"ג), המימדים לא חרגו והדיילת אפילו לא טרחה למדוד את החבילה, שטר מטען היה לי אבל הדיילת אפילו לא ביקשה אותו. מה עוד יכול לגרום לסירוב לדעתכם?

 

 

אשמח אם תשיבו לי בהקדם ותבדקו את הדואר הפרטי שלכם.

 

שוב תודה רבה,

שחר

פורד אנגליה 1963 95% מושלמת

פיז'ו 304 קבריולט 1973

מועדון פורד אירופה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאתי מארה"ב בטיסה פריטים שונים:

פגוש אחורי לפונטיאק - 2 מטר נטו

4 ג'נטים חתך רחב - משקל-שלא נדע

ברקסים, צינורות, ראדיאטור ומה לא והכל הלך רק מה, צריך כל פעם להנפיק רישיון יבוא ממשרד התחבורה כאשר חלפים בטיחותיים -רק חדשים ואח"כ לשחרר הכל במכס וצריך שם סבלנות ואח"כ גם יש לשלם כסף:מס, ועוד מס, וכמובן מע"מ אך התשלום במקום ובהמחאה אישית ואח"כ תעמיס הכל בפונטיאק וסע לשלום. יומיים אחרי, תשכיח מהמשלוח ויתחיל הבאלאגן בבית. ג'נטים ופגושים בפינת האוכל זה לא היה החלום שלך כשבנית את הבית....

Big-Block - I mean a realy Big, the Bigest

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'ק ו - RAFIZ,

 

תודה רבה על התגובות, כבר ניסחתי מכתב שאשלח בקרוב לנציגות של החברה בארץ.

יש לי עוד כמה שאלות:

1. האם בריסל איירליינס מחויבת לתקנות יאט"א כפי שהן או שהיא יכולה להחמיר כרצונה?

2. איפה ניתן לראות את תקנות אלו (אם אפשר קישור מדויק אני אודה)?

3. הטיסה לא היתה מלאה, והארגז המיועד היה במקום המזוודה שלי. המשקל היה סביר (17 ק"ג), המימדים לא חרגו והדיילת אפילו לא טרחה למדוד את החבילה, שטר מטען היה לי אבל הדיילת אפילו לא ביקשה אותו. מה עוד יכול לגרום לסירוב לדעתכם?

 

שחר הי.

מצורף לינק למידע כללי של יאט"א ולינק ל אייר-בראסלס, שים לב לסעיף 8.4 על מגבלות ולסעיף 8.5 אשר מאפשר לחברה את חופש הדחייה.

בהצלחה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

כפי שכבר אמרתי (בשרשור שנעלם?): באוקטובר חזרתי מביקור בוותרמה (גרמניה) עם 45 קג' חלקים (שתי מזוודות מלאות בפנסים, מראות, ווישרים, "טסות", מתגי חשמל, וכו') וטממבון קדמי לאודי 100 (יותר ארוך, יותר מבריק ויותר כבד - יותר טמבון....). חברת התעופה היתה אלעל, נמה"ת מילאנו איטליה. החבר'ה בבידוק הביטחוני גילו הבנה, שילמתי עבור משקל יתר בסביבות 80 יורו - הטמבון ומזוודה אחת נשלחו לבטן המטוס (השניה עלתה עימי).

 

מקווה שבשנה הבאה לא יתווספו לי חוויות אחרות לחלוטין....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

מקווה שבשנה הבאה לא יתווספו לי חוויות אחרות לחלוטין....

במידה ובשנה הבאה תקח יחד עמך את בת זוגתך לא תצטרך לשלם משקל עודף תוכל לחלק הדברים בין יותר מזוודות.

מצא משה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...