Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

INTERCOOLER בלי טורבו


DROZD
שימו לב! השרשור הזה בן 6452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש עוד האמת;

אינטרקולר הוא פשרה בין איבוד לחץ גדישה ויעילות קירור.

כדי שחלקיקי האויר באינטרקולר יתקררו בצורה טובה, הם צריכים טורבולציה בפנים ויכולת להתנגש בצינורות הקירור, כלומר זרימת האויר צריכה להיות כמה שפחות חלקה. מצד שני, כאשר האויר "מתקשקש" באינטרקולר, הלחץ שלו כשהוא יוצא נוטה לרדת מהלחץ המקורי. אינטרקולר טוב הוא בגדול המתאים (לא גדול מדי ולא קטן מדי, בהתאם לכוח שרוצים להפיק מהמנוע) והוא מתוכנן כך שיהיה מקסימום חיכוך וזרימה חלקה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

people please

please tell me that the heating here is because of the compression of the air,please.

you love so much to correct on this subject while actually, its a grey area.sometines the air is heated cause of the compression,other times,its cause the turbo is cherry red.

turbo.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל שלום,

איך מחוקי התרמודינמיקה אתה מסיק שעיקר החימום נובע מהדחיסה?

אגב משוואת הגז האידיאלי לא תקפה לחלל לא מבוקר...

 

בוא נלך עם היגיון פשוט,

גדישה:

מנוע גדוש "רגיל" מקבל אויר בלחץ של 10 PSI

מנוע גדוש יותר ספורטיבי מקבל אויר בלחץ של 16 PSI

עם דלק מירוצים ניתן לגדוש ל- 18 PSI

ניסוי פרקטי:

כשאתה מנפח צמיג של רכב ללחץ של 32 PSI האם הטמפ' של הצמיג עולה בצורה מורגשת?...

אלעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל שלום,

איך מחוקי התרמודינמיקה אתה מסיק שעיקר החימום נובע מהדחיסה?

אגב משוואת הגז האידיאלי לא תקפה לחלל לא מבוקר...

 

בוא נלך עם היגיון פשוט,

גדישה:

מנוע גדוש "רגיל" מקבל אויר בלחץ של 10 PSI

מנוע גדוש יותר ספורטיבי מקבל אויר בלחץ של 16 PSI

עם דלק מירוצים ניתן לגדוש ל- 18 PSI

ניסוי פרקטי:

כשאתה מנפח צמיג של רכב ללחץ של 32 PSI האם הטמפ' של הצמיג עולה בצורה מורגשת?...

אלעד.

למה לדעתך מערכת הטורבו הוא חלל לא מבוקר? (ככל שאני יודע טורבינה פועלת בתהליך SSSF)

 

לגבי דוגמא עם הצמיג: מה זה מורגשת... אתה הוא זה שמגדיר רגישות (והיא כמובן יחסית... בדר"כ לטמפ' החדר)

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסוי פרקטי:

כשאתה מנפח צמיג של רכב ללחץ של 32 PSI האם הטמפ' של הצמיג עולה בצורה מורגשת?...

אלעד.

חביבי, אתה טועה ומטעה.

איך החלטת שניפוח צמיג ע"י מדחס בתחנת דלק מהווה מקרה אנלוגי לתהליך דחיסה? המקרים כלל לא דומים, ואין להקיש מהאחד לגבי השני.

אין דחיסה ללא חימום של המדיה הנדחסת (אוויר היניקה הנדחס בטורבו במקרה שלנו), והעובדה שהטורבו בחלקו לוהט רק מעצימה את טמפרטורת האוויר, ומכאן הצורך לקררו באינטרקולר. דוגמא דומה למתרחש בטורבו הוא המדחס המורכב במקרר הביתי שלך או במזגן ברכב, וגם בהם יש צורך לפנות חום לאוויר הסביבה (אחרת לא יתרחש שינוי במצב הצבירה של גז הקירור).

מילוי צמיג באוויר הוא קודם כל מעבר אוויר מלחץ גבוה (בצינור המילוי) דרך נחיר צר (הונטיל) לחלל גדול (הצמיג). כל נפילת לחץ של גז דחוס על פני נחיר התפשטות גורמת לקירור של הגז - זו שיטת המיזוג בכל מטוס סילון - גז חם ממדחס המנוע עובר דרך דיזת התפשטות, מתקרר תוך כדי כך ומשמש לצינון תא הנוסעים - המונח המקצועי הוא 'אוויר הקזה'. אני מדגיש את הדוגמא הזאת כי כאן אין שינוי פזה כמו במערכות מיזוג אלא רק הפחתת לחץ, והיא בלבד גורמת לקירור.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

הדיון הפך למדעי ולכן דורש דיוקים,

יוסי, אני מסכים איתך שהדחיסה המדוברת (בכ- 10 PSI, אגב פחות מ- 1 אטמוספירה) תעלה את הטמפ', אך אני טוען שעליית הטמפ' כתוצאה מהדחיסה תהייה זניחה (אני מעריך שבפחות מ- 2 מעלות צלזיוס), מבטיח לחשב ולחזור עם תשובה מדוייקת ומנומקת.

 

בקשר למזגנים ומקררים, אכן עובדים לפי אותו עקרון בדיוק אך פספסת את העיקר, במזגנים (או מקררים) נעשה שימוש במעבר בין מצבי צבירה על מנת לקרר.

 

עקרון הפעולה של מזגן:

לוקחים גז בטמפ' החדר, ע"י דחיסתו עולה טמפ' הרתיחה שלו בצורה ניכרת, הגז הופך לנוזל בתגובה אקזוטרמית (משחררת חום ולכן בעיקר המדחס מתחמם), הגז מובל דרך צינורות קירור על מנת לצננו בעוד מספר מעלות, משם הגז מוזרם למיכל התפשטות, במיכל ההתפשטות טמפ' הרתיחה יורדת עקב ירידת הלחץ, הנוזל הופך לגז (תגובה אנדוטרמית המורידה את הטמפ'), הגז הקר מוזרם בצינורות הקירור בתוך המקרר וחוזר חלילה.

 

בטורבו אין החלפות מצבי צבירה ואין לכן קשר או דמיון למזגן או מקרר.

 

כאמור מבטיח לחשב ולנמק בהמשך,

סופ"ש טוב,

אלעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיה לי כאב ראש מקריאת הת'רד הזה.

 

בכל מקרה, עד כמה יעיל יהיה מעבר מאינטרקולר קירור אויר לאינטרקולר קירור מים?

 

ואני מדבר שורה תחתונה ב"סוסים".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חברים הבטחתי תשובות...

הסימולציה,

הנחות:

הנפח בו נדחס האויר (מהמגדש ועד הכניסה לבוכנות) כ- 4 ליטר,

טמפ' סביבה ואויר נכנס 25 מעלות צלזיוס,

גדישה של 10 PSI (כלומר לחץ עולה מ- 14.7 PSI ל- 24.7 PSI),

אין מעבר חום מהסביבה אל הנפח הנדחס ולהיפך (תהליך מהיר).

 

התוצאה:

טמפ' האוויר תעלה ל- 65 מעלות צלזיוס עקב הדחיסה.

 

אני חייב להודות שזה הרבה יותר ממה שחשבתי בהתחלה.

חייב עם זאת לציין שלא נראה לי שהאינטרקולר מקרר מתחת ל- 65 מעלות צלזיוס.

 

אלעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה קצת מספרים, לא מחישובים, מדידות בפועל, בתנאי נסיעה מסויימים, עומס, טמפ' חיצונית גבוהה וטמפ' מנוע ותא מנוע גבוהים, טמפ' האויר היוצא מהטורבו יכול להעבור את ה 100 מעלות סלזיוס.

 

בטמפ' כאילו צפיפות האויר קטנה מאוד, המילוי הניפחי קטן ואנו מאבדים את אפקט המגדש.

המצנן ביניים,אינטרקולר, מוריד את טמפ' האויר עד לחצי מהטמפ' (תלוי בגודל האינטרקולר), כך שהאויר יכנס למנוע צונן יותר, המילוי הנפחי יגדל ויעלה את המומנט וההספק.

באופן עקרוני, השאיפה היא להוריד את הטמפ' האויר ל 60 מעלות סלזיוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הדיון הפך למדעי ולכן דורש דיוקים,

 

עקרון הפעולה של מזגן:

לוקחים גז בטמפ' החדר, ע"י דחיסתו עולה טמפ' הרתיחה שלו בצורה ניכרת, הגז הופך לנוזל בתגובה אקזוטרמית (משחררת חום ולכן בעיקר המדחס מתחמם), הגז מובל דרך צינורות קירור על מנת לצננו בעוד מספר מעלות, משם הגז מוזרם למיכל התפשטות, במיכל ההתפשטות טמפ' הרתיחה יורדת עקב ירידת הלחץ, הנוזל הופך לגז (תגובה אנדוטרמית המורידה את הטמפ'), הגז הקר מוזרם בצינורות הקירור בתוך המקרר וחוזר חלילה.

אלעד.

אם חשוב לדייק אז תדייק:

הגז הדחוס במצב צבירה נוזלי נכנס למעבה, מתקרר ויוצא בגז בלחץ גבוה.

אם כן, המעבה מתפקד כמקרר וגם כמיכל התפשטות.

האם זאת הייתה כוונתך ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך...

איך אני אוהב את השרשורים האלה.

אנחנו צריכים להרבות לקיים כמותם. :lol:

 

ידיעת בזוקה: הידעת שאוויר קופא ב-192 מעלות צלסיוז, וכשהוא מופשר כל גז מותך/רותח בטמפ' שונה?(ע"ע שיטה להפרדת גזים)

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיה לי כאב ראש מקריאת הת'רד הזה.
אף אחד לא מכריח אותך לקרוא אותו.

אם לא מתאים לך על השרשור - צא ממנו.

יש מספיק שרשורים אחרים לקרוא בלי לקבל כאב ראש.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...