Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7468 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

 

אולי ככה זה במפלג הזה?

DIS ?

 

 

עריכה:

 

Danniel לא ראיתי שרשמת לפני....

 

 

בכל מקרה עד כמה שאני יודע זה אכן נכון שבמערכת מסוג זה (ללא מפלג) ניתן להחליף בחוטים בין שני צילינדרים מקבילים.

 

שואל ועונה, ירוחם

פורסם

הייתי במוסך עקב בית ספר שעשתה לי הצרפתיה הזאת בשבוע שעבר.

 

נשבר לי צינור לחץ גבוה (אחד הברגים שמצמידים אותו לגוף השתחרר מעט , נוצר חופש שגרם לדפיקה של הצינור מול המנוע,ואז הוא פשוט נשבר.)

כתוצאה מכך לא היה לי לחץ הידראולי - לא הגה - לא בלמים - ולא בולמים.

 

פירקתי חצי מנוע ע"מ להגיע לצינור ולפרק אותו,(ועל הדרך התפרקו עוד 4 צינורות יבשים...)

כשהרכבתי את החדש - התברר שצריך לעשות ניקוז אויר שמתבצע.....מתחת לרכב.

 

כשהגובה של האוטו הוא 10 ס"מ מהרצפה - גם עכבר לא יכול להכנס לשם.

הרכב נגרר אחר כבוד למוסך - שם גם התגלה שידי הנאמנות גם קרעו חוט הצתה.

פורסם
מכוון שמדובר במערכת הצתה DIS ללא מפלג (הסתמכתי עפ"י התמונה) אין חשיבות לסדר החוטים - אפשר להחליף מקומות בין 1 ל 4 ובין 2 ל 3.
דניאל אתה עכשו חידשת לי , אני לא ידעתי שניתן להחליף סדר חוטי הצתה , במערכת הצתה ללא מפלג!

יחד עם זאת איך תסביר את הזיוף שנגרם בעת החלפת הסדר במוסך, שהסתדר לאחר השינוי שערך איל?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

מז"א ללא מפלג?

אולי התכוונת ללא קויל? וזה אכן נכון

 

אבל הDIS הזה הריעושה את הפעולהשל המפלג?

או שלא??

 

ד"א

לא מצאתי באף מקום תיעוד של המערכת הזאת

אפילו לא בהיינס

 

בכל הדגמים לפי הספר של היינס יש קויל ומפלג רגיל

פורסם

 

ללא מפלג הכוונה שיש שני כויילים (כל אחד לזוג צילנדרים מקבילים) כאשר המינוס מתקבל כל פעם באחד מהם ובכך נוצר ניצוץ לשני צילינדרים מקבילים (ישנה תופעה שגורמת לניצוץ להיות חזק בהרבה בצילינדר שבסוף דחיסה מאשר במקביל לו).

 

ישנה עוד מערכת דומה עם כויל לכל צילנדר...(גם שם ללא מפלג)

 

אני לא מכיר אף מערכת הצתה ללא כויל.

 

שואל ועונה, ירוחם

פורסם

Distributorless Ignition System DIS

img063.gif

 

 

מערכת הצתה ללא מפלג. אין רוטור ויש קויל...אפילו שניים.

לכל שני צילינדרים יש קויל משותף, 1-4 2-3.

הניצוץ פורץ בשני המצתים בו זמנית, אחד בזמן סיום דחיסה, השני בזמן סיום פליטה.

 

תזמון ההצתה נקבע ע"י מחשב בקרת מנוע, ההזרקה.

פורסם

כלומר לחפש את הבעיות במקום אחר?

 

אם כך מוזר לי שההתנהגות של חוסר סחיבה ובקפיירים מהפילטר אויר נעלמה אחרי שהחזרתי את החוטים לצורה שהיתה לפני כן

 

אולי המחשב "התרגל" לסדר הישן והיה נחוץ לו זמן להתאפס על השינוי?

פורסם
מז"א ללא מפלג?

אולי התכוונת ללא קויל? וזה אכן נכון

 

אבל הDIS הזה הריעושה את הפעולהשל המפלג?

או שלא??

 

ד"א

לא מצאתי באף מקום תיעוד של המערכת הזאת

אפילו לא בהיינס

 

בכל הדגמים לפי הספר של היינס יש קויל ומפלג רגיל

ב Haynes משתמשים במינוח Wasted Spark (תמצא את זה בפרק שעוסק במערכת ההצתה), ונדמה לי שרק מערכת הניהול של ה GTI משתמשת בסידור הזה (Bosch Motronic MP3.1). בשאר יש מפלג רגיל.

 

יכול להיות שבמוסך פשוט לא נעצו את כבל ההצתה עד הסוף ?

פורסם

יכול להיות שבמוסך פשוט לא נעצו את כבל ההצתה עד הסוף ?

לא

כי כשצילינדר אחד לא מתפקד הרעש שונה לחלוטין.

כאן הרעש היה תקין לחלוטין - רק כשבמכת גז הרכב נחנק וגמגם וזרק פיצוצים מהפילטר אויר (תופעה שלא נתקלתי בה אף פעם ד"א) אך מעל 1500 סל"ד בערך - הכח חזר.

פורסם
כלומר לחפש את הבעיות במקום אחר?

 

 

אולי המחשב "התרגל" לסדר הישן והיה נחוץ לו זמן להתאפס על השינוי?

אין פה עניין של המחשב התרגל משום שהמחשב בכל מקרה מנתק את המינוס לשניים מקבילים "בלי להתכוון לאחד מהם" (בגדול המחשב כן יודע על המיקום שלהם אבל הניתוק הוא בכל מקרה לשניים מקבילים).

 

בקיצור מבחינת המחשב הניתוק הוא לכוייל אחד כל פעם (שמיועד לשני צילינדרים) בלי להתכוון לשלוח ניצוץ לאחד מהם.

שואל ועונה, ירוחם

×
×
  • תוכן חדש...