Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מכונים לבדיקת רכב חשמלי? סוללה?/חיישנים?


yb

פוסטים מומלצים

 

אני שוקל לרכוש רכב חשמלי משומש בין מספר שנים בודדות, הסוללה עדיין באחריות ,  במרכז שרות של היבואן טענו שלא עושים בדיקות לסוללה אם אין תקלה או לא במסגרת טיפול תקופתי,  חוץ מזה שאני רוצה לוודא את מצב הסוללה אז עניין נוסף  שלרכב היתה תאונה קלה בחזית,  הוחלפו חלקים ונכתב בהיסטוריית טיפולים בין השאר שכוייל הרדאר  ואני רוצה לוודא שכל החיישנים של מערכות הבטיחות פועלות כמו שצריך ולא יזייפו ברגע האמת. בנוסף דברים נוספים שהיה ביעבוע המצבר והוא הוחלף ע"י היצרן עם השתתפות נמוכה של הבעלים הקיים- כל מיני דברים

האם יש למישהו עצה טובה בנושא?  מכוני בדיקה לפני רכישת רכב שמתאימים לנושא וייתנו תועלת מעבר להערות כסתח של נקישות וכאלה.

 

עריכה אחרונה על ידי yb

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפתח תקווה יש את "המרכזי" מכון בדיקה שמתמחה בחשמלי/היברידי כולל סוללות ומנועים חשמליים .

מומלץ בחום.

 

בדיקות רכב ממוחשבות, בדיקת רכב לפני קניה, בדיקת רכב - המרכזי

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לקבל תחושה כללית על מצב התאים אבל גם זה לא חד משמעי. הרכב באחריות, אין תקלות... רד מזה. לא תלמד כלום ואם תהיה תקלה היא באחריות.

כיול חיישן, לא תורה גדולה. אם הכיול מצליח אז הוא מצליח אם לא המחשב ידרוש כיול חוזר. עובד... אל תיגע. אף אחד לא יכול לדעת מעבר לזה. אם אין תקלה הכיול עבר.

אל תחפש בעיות בכוח.

ובאופן כללי כל חיישן, כמו נורת ליבון ישנה... כרגע עובד, אחרי כיבוי, שום דבר לא מבטיח שהיא לא נשרפה. אז אף אחד לא באמת יכול לבדוק את מצבם. עובדים כרגע? אז הכל תקין כרגע. מה יהיה מחר, אף אחד לא יודע (גם לא אם תשלם על בדיקה)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הסוללה ממש לא הייתי יורד מזה, הסוללה נחשבת כתקולה רק בירידה ל- 70 אחוז.

 

ראיתי בקבוצות רכב של טסלה ששם טסלה מספקת בדיקת סוללה, רכבים שכבר לאחר שנה אחת אפילו הסוללה ירדה בצורה די משמעותית, אפילו 14 אחוז ירידה ראיתי ברכב אחד.

 

אז הסוללה תקינה עדיין אבל טווח הנסיעה ירד ב- 14 אחוז!

 

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

אפשר לקבל תחושה כללית על מצב התאים אבל גם זה לא חד משמעי. הרכב באחריות, אין תקלות... רד מזה. לא תלמד כלום ואם תהיה תקלה היא באחריות.

כיול חיישן, לא תורה גדולה. אם הכיול מצליח אז הוא מצליח אם לא המחשב ידרוש כיול חוזר. עובד... אל תיגע. אף אחד לא יכול לדעת מעבר לזה. אם אין תקלה הכיול עבר.

אל תחפש בעיות בכוח.

ובאופן כללי כל חיישן, כמו נורת ליבון ישנה... כרגע עובד, אחרי כיבוי, שום דבר לא מבטיח שהיא לא נשרפה. אז אף אחד לא באמת יכול לבדוק את מצבם. עובדים כרגע? אז הכל תקין כרגע. מה יהיה מחר, אף אחד לא יודע (גם לא אם תשלם על בדיקה)

 

קודם כל ברור שאין גרנטי,  אבל בעיקר רמת תקינות סביר  לסוללה זה עניין מהותי ועלות מהותית (לשניה שתגמר האחריות ולטווח נסיעה אמיתי בחיים שלפני), אין לי זמן לקנות צרות ואם אני יכול לקבל אינדיקציה למצב הדברים זה לא בזבוז אלא השקעה.

גם בטיחות חשובה אבל באמת נשמע שבעייתי לקבל מושג ברור במקרה הזה 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמר שמתח תא חדש הוא 2 וולט
תא תקין הוא עד 1.5 וולט וכרגע התא מראה 1.7 וולט... מה זה אומר?
אין ספק שזה משפיע על הטווח ועדיין יש סוללות שמהר מאוד יורדות לערך מסויים ומתייצבות עליו לנצח (או לתקופה ארוכה)
אז רק מי שמכיר את הרכב יכול לתת את דעתו אם זה תקין או לא.
לקחת למכון שלא בהכרח "מומחה" בדגם הספציפי יכול להוביל לאבחנה שגויה.
בנסיבות הנ"ל הייתי מנסה להיכנס למוסך מורשה, מתאר את המצב ומבקש לקבל חו"ד אפילו לא בכתב ולא מחייבת אחרי שהתחברו עם מחשב וראו את המצב.
מכונאי שכבר ראה כמה מאות סוללות יכול לתת דיאגנוזטיקה יותר ריאלית
בלי קשר חפש תלונות ברשת על הרכב. יש מותגים כמו טויוטה שהסוללות שורדות מדהים (וזה גם לא לנצח), כמובן שלבדוק שקירור הסוללות תקין, פילטרים לא סתומים כי זה מסוג הדברים שהורג גם סוללות טובות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, bigzoltar כתב:

לגבי הסוללה ממש לא הייתי יורד מזה, הסוללה נחשבת כתקולה רק בירידה ל- 70 אחוז.

 

ראיתי בקבוצות רכב של טסלה ששם טסלה מספקת בדיקת סוללה, רכבים שכבר לאחר שנה אחת אפילו הסוללה ירדה בצורה די משמעותית, אפילו 14 אחוז ירידה ראיתי ברכב אחד.

 

אז הסוללה תקינה עדיין אבל טווח הנסיעה ירד ב- 14 אחוז!

 

 

 

שזה המון ברכב חשמלי כי לא מטעינים עד הסוף ולא פורקים את הסוללה עד הסוף. זה אומר שהוא איבד 14% מהטווח בין 20% - 80%. בקיצור אוטו לפח. 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מעדכן שבסוף לקחתי היום את הרכב למכון בדיקה שיש לו ציוד לבדיקת רכב חשמלי , (בגלל המרחק של שני המכונים שצוינו כאן) מכון "נבדקי"  שברשל"צ אני מציין את שמו כאן כי היה בעיניים הלא מקצועיות שלי מקום מסודר ושרותי באמת חוויה טובה ופתרון בדיקה לרכבים חשמליים.

הרכב עדיין באחריות וידעתי מראש שהוחלף לו חלקים מקדימה במשמעות נמוכה ואופס הרדאר.    

העניין שהופיע בדוח סריקה שיש תקלות במערכות הרדאר,  מקווה שזה לא צרה בלתי פתירה כמו דבר שחטף מכה וכבר לא יחזור לתפקוד כמו במקור...

 

 

 

 

 

IMG-20250209-WA0037.jpg

IMG-20250209-WA0041.jpg

IMG-20250209-WA0039.jpg

IMG-20250209-WA0038.jpg

עריכה אחרונה על ידי yb

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה MG ZS? קח בחשבון שהרכב הגיע חדש מהמפעל עם סוללה קטנה. כרגע בריאות סוללה 91%. זה אומר שאתה תקבל טווח ריאלי של 160 - 180 ק"מ לכל היותר כי אתה לא תטעין את הסוללה עד 100% ולא תפרוק אותה עד 0%. תשקול היטב אם אתה מסתדר עם הטווח הזה. כמו כן, שים לב שאי אפשר להפעיל אחריות על הסוללה כל עוד בריאות סוללה לא יורדת מתחת ל-70%. 

 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן נכון צודק זה הרכב,  ל85 אחוז מהנסיעות שלי זה יספיק,  לחמש עשרה הנסיעות הנותרות אני אעצור להטעין בתחנות הטענה.  אם היה עוד 100 קמ יותר בטווח זה היה נחמד כמובן אבל מבחינתי יש יתרונות לרכב זה על פני אפשרויות אחרות מקבילות שיש כרגע

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...