Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה באחד מחיישני החמצן, סיאט MII 2021


shtanga

פוסטים מומלצים

הרכב סיאט מי שנת 2021 עם רק 40000 קמ.

נדלקה נורת בדוק מנוע. במוסך חיברו את המחשב והתקבלו 2 תקלות: בקוד p014000 ובקוד p014100.

המוסכניק איפס את הנורה ואמר שאם ידלק שוב לבוא והוא יחליף חיישן חמצן.

אני רוצה להחליף לבד.

באיזה חיישן מדובר ? זה שלפני או זה שאחרי הממיר?

מה ממליצים להחליף קודם?

שמתי לב שבקוד תקלה אחד כתוב לא מתקבל חיווי ובאחד שיש תקלה.

מה ההמלצות?

20250107_074822.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקודים בעיקרון זה P0140 P0141.  מוסך שמאפס תקלה כזו ושולח ומבחינתו הפיתרון זה להחליף זה מישהו שלא הייתי מתקרב אליו יותר כי מישהו שמבין יודע שזה לא הפיתרון ולא יפתור כלום. התקלות מצביעות על כך שמחשב הרכב לא מזהה חיבור לחיישן. זה או חיווט, או פיוז.
אם אין בעיה חשמלית ברכב של קצרים לא סביר להניח שזה פיוז. תעבור על החיווט מהחיישן חמצן שאחרי הממיר ותבדוק שאין חוטים שנראה שנמסו או פגומים ושהכל מחובר עד לקונקטור. אם הכל תקין, צריך לנתק את הקונקטור ולהתחיל לבדוק שמגיע חשמל לקונקטור, וממנו.
לזה צריך כבר ידע ורב מודד. אם יש לך ידיים קצת הבנה טכנית ויכולת ללמוד תקנה רב מודד עולה גרושים, ויש מיליון סרטונים ביוטיוב איך לבדוק. 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסועה נמוכה מאוד לתקלה כזו.

 

לפני 14 שעות, נירו72 כתב:

מוסך שמאפס תקלה כזו ושולח ומבחינתו הפיתרון זה להחליף זה מישהו שלא הייתי מתקרב אליו יותר כי מישהו שמבין יודע שזה לא הפיתרון ולא יפתור כלום.

זה ה"פרוטוקול" של יצרני רכבים, לאפס תקלה ולוודא שהיא חוזרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.1.2025 בשעה 14:40, mcaspi כתב:

נסועה נמוכה מאוד לתקלה כזו.

 

זה ה"פרוטוקול" של יצרני רכבים, לאפס תקלה ולוודא שהיא חוזרת.

 

זה אולי הפרוטוקול בישראל, בהחלט לא הפרוטוקול של היצרן והמלצותיו. ראיתי מספיק ספרות, מעולם לא הופיע לאפס ולשלוח מישהו לדרכו.  יצרן מבין שמנורת תקלה לא נדלקת "סתם כי בא לה". הנורה מצביעה על תקלה עכשווית. ברכב בן 3 שנים נורה לא נדלקת סתם. חלק מהאינדיקציה שפתרת את התקלה היא כשהנורה נכבית כשמפעילים את הרכב, ולכן למחוק אותה מלכתחילה זה חאפרי ברמות. אבל לא מופתע, רמת הדיאגנוסטיקה בארץ אחת הנמוכות בעולם. רק בארץ כל תקלה פשוטה הופכת לתקלת GHOST שמחליפים חצי רכב לאתר אותה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, נירו72 כתב:

זה אולי הפרוטוקול בישראל, בהחלט לא הפרוטוקול של היצרן והמלצותיו. ראיתי מספיק ספרות, מעולם לא הופיע לאפס ולשלוח מישהו לדרכו...ולכן למחוק אותה מלכתחילה זה חאפרי ברמות

לא חאפרי אלא וידוא תקלה. נכון שלא מופיע לאפס ולשלוח מישהו לדרכו. מופיע:

בתאריך 9.1.2025 בשעה 14:40, mcaspi כתב:

לאפס תקלה ולוודא שהיא חוזרת.

הנה דוגמה לאיפוס תקלה ול"פרוטוקול" ב-P0420:

image.thumb.png.b15c9749fdb2b9d35f1c213c7995a839.png

זה מה שעשה המוסכניק..."תחזור אם התקלה תופיע שוב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2025 בשעה 09:57, mcaspi כתב:

לא חאפרי אלא וידוא תקלה. נכון שלא מופיע לאפס ולשלוח מישהו לדרכו. מופיע:

הנה דוגמה לאיפוס תקלה ול"פרוטוקול" ב-P0420:

image.thumb.png.b15c9749fdb2b9d35f1c213c7995a839.png

זה מה שעשה המוסכניק..."תחזור אם התקלה תופיע שוב".

 

כחלק מדיאגנוסטיקה כללית יתכנו מקרים  שאתה מוחק בשלב מסוים בכדי להמשיך לבדוק אם מה שעשית עזר. אבל רק לאחר שבדקת דברים מסוימים,  ולא יודע מה נעשה לפני הקטע שהעלית שמתחיל מ-D ואני יודע שלפני זה יש גם את ABC. בנוסף כשאתה כבר בעל נסיון אתה לא צריך פרוטוקול,  כי אתה יודע מה אתה עושה. במקרה הזה אין בעיה למחוק גם ישר אם זה משרת את הדיאגנוסטיקה והדרך שהתווית לעצמך. כל שיטה נכונה אם פתרת את התקלה. אף שיטה לא נכונה אם לא פתרת. לאפס נורת שירות ולשלוח הביתה זה לא מקצועי וזה ביזוי המקצוע והלקוח שמבזבז זמן, דלק, וכסף. ובסוף יוצא בלי פיתרון ורוב הסיכויים שיחזור שוב כי זו תקלה של תקשורת, ודבר כזה לא מסתדר מעצמו למעט אם שטפת מנוע ישן והטבעת אותו. המוסך ישלם לו את הימי עבודה ויוריד את זה מהתעריף אם יחזור?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, נירו72 כתב:

 לאפס נורת שירות ולשלוח הביתה זה לא מקצועי

לא סתם כך איפסו תקלה ושלחו הביתה, אלא זכרו שחיישן חמצן רק חשוד כרגע כלקוי, ושלחו אותו לנסיעת מבחן (לא הביתה כפי שכתבת) עד להופעת התקלה אולי, כפי שאומרים יצרני הרכבים. שייסע אפילו כמה דקות, ואם זה חוזר, שיחזור למוסך. אותו יום עבודה. ואם מדובר על חיישן פגום, זו לא תקלת תקשורת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע לעשות דיאגנוסטיקה לרכב ולחיישן חמצן על סקאנר. אין שום צורך לשלוח לקוח לסיבוב ולחזור או הביתה זה שטויות. מספיק להניע את הרכב ואחרי דקה בסל"ד אתה יודע מה מצבו, ולבדוק אינדיקציות נוספות מחזיקים גז ונותנים כמה מכות לראות מה קורה אחרי. זו מערכת מאוד פשוטה במיוחד שיש ברכב הזה חיישן מסוג narrowband. חיישן חמצן רק מצביע על בעיה תלוי אם קדמי או אחורי, וברוב המקרים הבעיה לא בו. בקוד תקלה הזה המחשב אומר מפורשות שאין לו תקשורת באף אחד מהסיגנלים (חוטים), לא צריך להיות גאון להבין מה הבעיה ומה לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מאיפה ציטטת, זה בכלל לתקלה אחרת לגמרי ששם זה נדרש כחלק מהליך דיאגנוסטיקה. אבל אתה חוזר למוסך! שממשיך לאבחן.ולא, המוסכניק לא אמר לו לחזור אלא ואני מצטט: "המוסכניק איפס את הנורה ואמר שאם ידלק שוב לבוא והוא יחליף חיישן חמצן."

זה גם מדבר על יעילות ממיר קטליטי, ולכן נסיעה יכולה להועיל. אלו בכלל תקלות שונות לחלוטין, מה אתה מצטט מאחת ומשליך על האחרת העיקר להראות שאתה "צודק". זה כמו שאביא הליך לקרבורטור ואשליך על הזרקה, זה בערך באותה רמת קשר בין סוגי התקלות. אני מאוד מקווה שאתה לא המוסכניק המדובר.

צילום מסך 2025-01-17 124227.png

צילום מסך 2025-01-17 124258.png

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...