Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם ברכישת שם של מותג רכב ?


zaf

פוסטים מומלצים

לכל יצרני הרכב יש תקופות טובות יותר וטובות פחות. 

הדורות האחרונים של רובר היו מכוניות גרועות בכל היבט.

היצרן איבד דרך, עבר כמה גלגולים וחווה פריחה בעידן שתחת כנפי SAIC. 

המכוניות של MG היום הן משמעותית יותר טובות מאלו שיוצרו על ידי החברה בגלגול המקורי. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zaf כתב:

זו בדיוק הנקודה. 

כהדיוט (לא אידיוט) שלא מכיר את היסטוריית נמתג, הטריק יעבוד עליו. . 

הרוב המכריע של הלקוחות הם הדיוטות שלא ממש מכירים (בלשון המעטה) את הסטוריית יצרני הרכבים.

אדם מן היישוב הולך לרכוש רכב חדש ורואה וולוו, הוא יודע שוולוו זה וולוו. אם הוא לא ישאל ויחקור לאיזה קבוצה עברה הבעלות של המותג הוא לא יידע לעולם שהבעלות של חברה אחרת. והוא לא ישאל, כי האדם הממוצע לא חושב בכלל על השאלה הזאת.

 

האנשים שהשתתפו איתך בדיון הזה ממש לא מייצגים את האדם הממוצע בתחום רכישת רכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם אנשים שקנו/שקלו לרכוש MG סיניות.

אף אחד לא ידע מה מקור המותג או שהוא בריטי לשעבר. אחד אפילו הגדיל לעשות וחשב שזה "GM".

אז נכון, מותג זה דבר מאוד חשוב אבל MG זה לא דוגמה למותג שאנשים מכירים את העבר שלו.

BMW עשו עיסקה יותר טובה שרכשו את השם רולס רויס.

PXL_20231208_105205088~2.jpg

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, amosbmw כתב:

אף אחד לא ידע מה מקור המותג או שהוא בריטי לשעבר. אחד אפילו הגדיל לעשות וחשב שזה "GM".

אז נכון, מותג זה דבר מאוד חשוב אבל MG זה לא דוגמה למותג שאנשים מכירים את העבר שלו.

BMW עשו עיסקה יותר טובה שרכשו את השם רולס רויס.

 

כשהסינים רכשו את המותג MG הם ממש לא הסתכלו על ישראל בתוך מדגם מייצג. ממליץ לך לבדוק את כמות המכירות של MG הסיני בבריטניה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, zaf כתב:

מה המוצר החדש תחת ידי הבעלים החדש מרוויח מזה, הרי אין קשר לתהילת העבר תחת הבעלות החדשה. 

 

עד כאן בדיון עסקו בשם ובמותג עצמו ואיך זה יכול לעזור במכירות.

 

בנוסף לזה, יש עוד סיבות לקנות חברת רכב.
כמה דוגמאות:

שליטה בשוק והגדלת רווחיות:
קונצרנים רוכשים חברות רכב אחרות גם על מנת לאחד כוחות, לייצר פלטופרמות ורכיבים משותפים ובככה להקטין את עלויות הייצור, לאחד כוחות מול הרגולטורים, ולסדר את המותגים בצורה רווחית יותר. לדוגמא, כש-VW רכשה את סיאט וסקודה היא סדרה את זה כך שכל מותג יפנה לקהל יעד אחר עם רף מחירים ורמת גימור מסוימת, מבלי לפגוע בשמה, שנאשר כסמל של איכות גבוהה. אף על פי שבתכלס כל הרכבים האלה הם פחות או יותר אותו דבר מלבד הפלסטיקה.

 

השתלטות על טכנולוגיות:

זה בדר"כ המקרה הסיני אך לא בהכרח... הסינים נכנסו לשוק יחסית מאוחר וזה יעלה לשוק הסיני המון כסף וזמן לפתח טכנולוגיות וידע מאפס. במקום זה הם משקיעים סכום יחסית זניח ברכישת חברה שכבר אספה ידע של 100 שנה בתחום ובכך הם נכנסים ישר לעסק. זה הרבה יותר משתלם והרבה יותר מהיר. זה הרווח הגדול מהמהלכים האלה, הרבה יותר מלשמור על שם של איזה חברה (שברוב המקרים חוץ מהשוק האירופי הקטן לא משחק תפקיד של ממש בעולם הגדול).

באירופה כבר נפל הפור. הרגולטורים של האיחוד האירופי הרסו את הכלכלה האירופאית ב-30 שנה האחרונות. 90% מהצמיחה הכלכלית קורית מחוץ לאירופה. כולם מבינים את זה. כולם מבינים שהשוק והפוטנציאל זה מחוץ לאירופה, וכדי לפעול שם, גם לחברות אירופאיות מבוססות שווה לעשות עסקים עם סין, גם אם זה אומר מכירת טכנולוגיות, ידע ומוניטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא "רק" טריק שיווקי. 

לדגמים, ולמותגים, יש גם היסטוריה- לרוב עם דברים מרשימים ברקורד. 

זה יחסית נדיר שהורגים סדרה של רכבים (דגם שמופסק, כמו לאנסר של מיצובישי למשל), אז להרוג מותג שלם זה כבר קיצוני ויהיו אלו שירכשו אותו בתמורה גם לידע טכני, סודות ויכולות, ספקים, מועדוני לקוחות, משווקים מורשים, הרבה מאד "כסף של מסביב לעיקר". 

אחרי רכישות כאלו, אתה מוצא למשל רכיבים של אאודי בפולקסווגן, רכיבים של פיאט בקרייזלר (או להיפך?  גם יכול להיות) וכל מיני כאלו. 

אם זה עובד, מה טוב. אם זה מוצלח, אדרבה. אם לא, לא קרה כלום ומפסיקים את השילובים בדגמים הבאים. 

תוסיף על זה את הנקודה הבאה: לא כל הלקוחות מבינים או יודעים או מתעניינים או מתעדכנים בחדשות הרכב. 

מבחינת לקוח שכזה, הוא שומע המלצות על - לא יודע, מיצובישי- וקונה אחת. ממש לא מטריד אותו אם מיצובישי נרכשו ע"י X, אם הרכב מיוצר ביפן או בטורקיה, או דברים כאלו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, zaf כתב:

אכן אלה היו שנות הזוהר . 

לצערי, בגרותן ביישה את צעירותן.  דגמי שנות ה 90 של MG היו רחוקים מאבותיהם ה MGA MGB האיקוניות. 
גם הרובר 3.0 ליטר הייתה ראוייה לתוארה אז. אבל מאז זה רק הלך ״דרומה״ עם דגמי ה 25 ו 75 (גילוי נאות, נהגתי ב 75 תקופה קצרה) . ומה שמיוצר היום רחוק מהמוניטין הזה.

 

אתה צודק באופן עקרוני, אך במקרה של MG זה היה עוד בעידן בו רכב סיני היה נחשב לשיקוץ וחברות מסין שמחו אז לרכוש לא רק שם אלא מפעל, ציוד, ידע, מרכז פיתוח של מותג אירופאי, גם אם הוא היה נכשל. זה גם לא שזו הייתה רכישה יקרה במיוחד, בסך הכל 100 מיליון דולר שזה בחינם במונחים של עולם הרכב. 

 

תחשוב שעבור SAIC, שבסוף החזיקה בבעלות על המותג, זה היה אז היכולת לשווק בסין (תחת מותג Roewe) רכב עם "טכנולוגיה אירופאית" וגם לנסות לשווק בבריטניה בה יש עוד סנטימנט למותג את אותם הרכבים, פחות או יותר. בסופו של דבר זה הימור שהשתלם, זה לא שרוכשי MG4 חושבים על העבר המפואר של המותג, אבל גם לא צריך ממש להסביר להם מי זו MG.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, zaf כתב:

אבל מה נותן מותג כמו רובר או MG שנכשלו כחברות עצמאיות והמוניטין שלהן ברצפה לבעלים החדשים

אני מאמין שהם מקבלים את הTOOLING, יחד עם הידע, מחקר ופיתוח, ובכך חוסכים את הצורך להתחיל מכלום.

בנוסף, זה חוסך להם להמציא שם מטומטם שפונה נטו לקהל הסיני כמו לא מעט יצרנים סינים בכל התחומים.

 

אם אני זוכר נכון, בעסקת רובר, נאסר על הסינים להשתמש בשם רובר או בסמל של האריות,

אז הסינים בהיותם סינים, קראו לחברה רו-ווה (קדימה בסינים או משהו כזה), והסמל הוא כמעט בדיוק אותו הסמל, רק אצל הסינים זה דרקונים ולא אריות

 

עריכה:

התחלתי לכתוב את הפוסט לפני התגובה מעליי, אבל אז הילדים הגיעו... אני רואה שהבחור מעליי בדיוק נגע באותן נקודות

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הטיעונים נכונים, ועדין, לדעתי יש אבל...

SAIC ממש לא נזקקו לטכנולוגיה של MG. מה שכן הן רכשו הרבה במעט כסף הכוונה, רכשו מפעל/מיקום עם כל התכולה וצוות עובדים. 

 

העניין מבחינתי נוגע למה שיצא בתחילה תחת ידיהם, שלא היה חזרה לגדולה של המותג. דגם ה MG3 שנמכר כאן בתחילת דרכו המחודשת של המותג. 

התרגיל הנחמד יותר היה מיתוג MG לדור החדש mobile generation ולא morris garage המקורי נושא התהילה. 

הרכבים הנוכחיים לא שונים היום בהרבה משאר התחרות הסינית תחת צ׳רי או קונצרן אחר שעדיין לא כאן. 

 

 

והסינים מדווחים :

 

To achieve its overseas sales targets in 2024, SAIC Group plans to make efforts from multiple aspects. Firstly, taking advantage of the 100th anniversary of the MG brand, SAIC will carry out global brand promotion, especially highlighting the performance of its first global car, the MG4 EV, to enhance the company's brand and product competitiveness.

 

מה שמצדיק את האומרים החייאת המותג, עובדת. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ממש עתיד במותג שליבת ההצלחה שלו לפני לא מעט עשורים הייתה רכבי רודסטר וגם רטרו זה דבר מאוד מגביל לכשעצמו וכמובן לא מבטיח הצלחה, פיאט למדה את זה כאשר ניסתה ליצור את משפחת דגמי ה-500. כל הרכישות של המותגים המערביים היו פשוט הזדמנות טובה לרכוש ידע/מרכזי פיתוח וכו' במחירי רצפה וכולם היו לפני המפץ החשמלי.

 

ג'ילי למשל שרכשה חלק מהבעלות על וולוו, הרוויחה טכנולוגיה היברידית פלאג-אין שהיא משמעותית מאוד לשוק הסיני וקיבלה מותג דרכו היא יכולה למכור טכנולוגיה חשמלית באירופה וארה"ב בצורה שלא היה לה סיכוי לעשות את זה אחרת. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרבית רוכשי(ות) הפיאט 500 בכלל נולדו הרבה אחרי שהפיאט 500 המקורית האחרונה ירדה מפס הייצור, אז רגש נוסטלגי זה בטוח לא.

 

לבנות מותג מאפס זה הרבה יותר יקר מאשר לקחת אחד קיים מהמדף, וכן, גם אם אין אפילו קמצוץ של קשר בין העבר הרחוק להווה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...