Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין כיול מתלים נוקשה לרך?


Zoro241512

פוסטים מומלצים

כיול מתלים קשיח הכוונה היא שהמתלים סופגים פחות את הזעזועים, תחשוב על זה כמו עגלת סופר, שאין לה מערכת שיכוך זעזועים ולכן אתה מרגיש כל אבן משתלבת בדרך לרכב.

לעומת מתלים רכים שם הספיגה של הזעזועים גבוהה יותר ולכן אתה פחות מרגיש את מעבר הזעזועים מהכביש-לרכב-אליך (כנהג או נוסע).

המשמעויות הנוספות שנגזרות מכך הן גם תזוזות של מרכב הרכב (מה שנקרא בודי רול), כשהמתלה רך, הוא גם נפתח ונסגר בטווח גדול יותר, בקלות יותר, כך שאם אתה לוקח פנייה ומעביר את המשקל מצד אחד לצד השני, יש משמעות לאיזון ולאחיזה של הרכב בכביש.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתלה הוא שם כללי לממשק בין הרכב לכביש: קפיצים בולמי זעזועים וזרועות. עקרונית קשיחות צריכה להיות פונקציה של תוואי שטח, צורת נהיגה, העדפות אישיות ורכב אולוימטיבי זה כזה שאפשר לשחק עם הקשיחות. מרגע שהתקנת קפיצים אתה תקוע עם הקשיחות שלהם ויכול לשחק עם הבולמים. יש בולמים שמאפשרים משחק עם רמת הקשיחות FOX למשל.  אבל ברוב הרכבים הם קבועים. לכן רוב המתלים מכוונים ל... אמצע, עם קצת נטיה לרכות לטובת נוחות ולכן לתת-היגוי בפניות אגרסיביות. ככל שאתה מעונין בנהיגה ספורטיבית יותר תצטרך הקשחה של המתלים (יש שמעדיפים זאת גם בשטח ויש שההיפך). 

 

תעשה חיפוש בפורום היו כאן הרבה דיונים על זה. 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב... במתלה הידרופנאומטי של סיטרואן יש את שניהם. מינימום גלגול ואחיזה גבוהה לצג נוחות פנטסטית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, BoazB11 כתב:

זה קיים עדיין בדגמים החדשים יחסית?

לא קיים אחרי הפסקת ייצור של C5. היבוא לארץ הופסק בערך ב 2015, היצור ב 2018.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יורשה לי להוסיף.

 

בעבר, במכוניות משובחות, מהנדסים היו משקיעים שעות על מנת לקבל כיול מתלים מושלם, על הנקודה המדוייקת של האיזון בין הרכות לקשיחות. ככה שהמכונית יכלה לתת ביצועים אבל עדיין היתה נוחה.

ככה התקבלו מכוניות עם אופי.

 

גם היום משקיעים בזה הרבה, אבל בסוף שמים לנהג בורר שיוכל לבחור כמה רמות קשיחות: רגיל, ספורט, ספורט + וכדומה.

אמני השיווק יציגו את זה כקידמה, אבל פשוט מנסים לקלוע לטעם של כולם. 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...