Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מפצל מים מאזדה


פוסטים מומלצים

מאזדה 5 2013

שבוע שעבר באמצע נסיעה נדלקה נורת חום מנוע

והתחיל לצאת כמו עשן מאזור המנוע

כמובן שעצרתי וגררתי את הרכב למוסך

התברר שיש מפצל מים בכל רכבי מאזדה שעשוי מפלסטיק נוטה להיסדק

מצאתי את החלק באמזון בערך ב 30-40 דולר

במוסך לקחו לי על החלק עם עבודה 1000 שקל

אמרו שזה מסובך להגיע לחלק הזה להחליף אותו.

רציתי לדעת עם זה מחיר הוגן ?

וגם איך קוראים לחלק בעברית

מצורף תמונה של החלק https://www.amazon.com/-/he/Forwinparts-LF941517Z-2006-2015-902-690-LF9415179A/dp/B07F2H4Y2L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר שילמת אתה יכול לשכוח מהעניין 
אבל ככה זה בארץ, חלק שעולה 30 דולר ימכרו לך ב300 אם לא ביותר 
העבודה 500+/- תולי בקושי 

אם העבודה בוצעה כראוי, השתמשו בחלק איכותי, ומילאו לך נוזל קירור לפי דעתי זה מחיר סביר 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפצל מים זה שם חדש, לא שמעתי עדיין. לרוב קוראים לכל הדבר הזה יחד תרמוסטט (למרות שבפועל תרמוסטט זה מה שנמצא בפנים). פעם ראשונה אני שומע על מאזדה שהתרמוסטט שלה נסדק ודולף.

 

בכל אופן, כמו שאמרו מעליי - אם זה מחיר שכולל תרמוסטט מקורי, ונוזל קירור מקורי של מאזדה (שלא זול בכלל), אז המחיר ממש סביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, רפאל ק. כתב:

מאזדה 5 2013

שבוע שעבר באמצע נסיעה נדלקה נורת חום מנוע

והתחיל לצאת כמו עשן מאזור המנוע

כמובן שעצרתי וגררתי את הרכב למוסך

התברר שיש מפצל מים בכל רכבי מאזדה שעשוי מפלסטיק נוטה להיסדק

מצאתי את החלק באמזון בערך ב 30-40 דולר

במוסך לקחו לי על החלק עם עבודה 1000 שקל

אמרו שזה מסובך להגיע לחלק הזה להחליף אותו.

רציתי לדעת עם זה מחיר הוגן ?

וגם איך קוראים לחלק בעברית

מצורף תמונה של החלק https://www.amazon.com/-/he/Forwinparts-LF941517Z-2006-2015-902-690-LF9415179A/dp/B07F2H4Y2L

 

החלק שמצאת באמזון הוא לא מקורי לכן המחיר שלו נמוך בצורה משמעותית.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מקורי לא עולה הרבה יותר: https://www.amayama.com/en/part/mazda/lf941517z

לא התעמקתי עוד, אבל לא מצאתי מק"ט ספציפי למה שנראה כמו חיישן/טרמוסטט (?) בחלק שקושר בהודעת המקור. כי בזה לעיל לא נראה כזה.

 

מה שאני לא לגמרי מבין עדין זה שבאיור השני שמופיע כאן (ורשום ישראל שם) יש חלק שמספרו LF7015170 שהוא בית תרמוסטט עם טרמוסטט מובנה.

אז מה זה מה?

 

המחיר המירבי המומלץ (כולל מע"מ) אגב לשניהם דרך מאזדה ישירות הוא 340~ ש"ח לכל אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים

לפי מה שהבנתי מהמוסך

החלק לא מקורי (אבל ברמה טובה)

וגם הנוזל קירור לא מקורי מסוג

e-tec g11 blue

אתם חושבים שכדאי להחליף את הנוזל קירור הזה ?

אמור להיות לי טיפול עוד 5 חודשים

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Tom_22 כתב:

גם מקורי לא עולה הרבה יותר: https://www.amayama.com/en/part/mazda/lf941517z

לא התעמקתי עוד, אבל לא מצאתי מק"ט ספציפי למה שנראה כמו חיישן/טרמוסטט (?) בחלק שקושר בהודעת המקור. כי בזה לעיל לא נראה כזה.

 

מה שאני לא לגמרי מבין עדין זה שבאיור השני שמופיע כאן (ורשום ישראל שם) יש חלק שמספרו LF7015170 שהוא בית תרמוסטט עם טרמוסטט מובנה.

אז מה זה מה?

 

המחיר המירבי המומלץ (כולל מע"מ) אגב לשניהם דרך מאזדה ישירות הוא 340~ ש"ח לכל אחד.

 

תפיסה טובה. אז זה באמת לא התרמוסטט. הצורה בתמונה (שדומה מאוד לבית תרמוסטט) והשם (שיצרניות אחרות, כמו רנו, משתמשות בו לתרמוסטט) בלבלו אותי (וגם לא נתקלתי בחלק כזה במאזדה שלי).

 

לפני שעתיים, רפאל ק. כתב:

תודה לכל העונים

לפי מה שהבנתי מהמוסך

החלק לא מקורי (אבל ברמה טובה)

וגם הנוזל קירור לא מקורי מסוג

e-tec g11 blue

אתם חושבים שכדאי להחליף את הנוזל קירור הזה ?

אמור להיות לי טיפול עוד 5 חודשים

 

 

זה לא נוזל הקירור המתאים. אני לא יודע מה היסטוריית הטיפולים של הרכב (והאם החליפו לו בעבר נוזל קירור, ואם כן לאיזה). להערכתי, הרכב הגיע, כמו כל המאזדות, עם נוזל קירור FL-22 של מאזדה, שהיה אמור להיות מוחלף בגיל 10 שנים (או סביב ה-200,000 ק"מ). אם ההחלפה עדיין לא בוצעה (או בוצעה לאותו נוזל או תואם לו), אז לא ברור למה החליטו לדחוף נוזל קירור אחר, שלא תואם לא בתקן ולא בצבע (לא שהצבע קריטי, סתם הופך את הבדיקה הויזואלית של נוזל הקירור לעוד פחות רלוונטית). אם הנוזל הוחלף בעבר לנוזל שונה מהמומלץ, ולפי זה הוחלט להוסיף את ה-G11, אז וואלה - עדיין לא כ"כ ברור לי למה המוסך לא המליץ פשוט להחליף את הנוזל הקיים לנוזל הנכון. לא חושב שהנוזל הזה יעשה ממש נזק למנוע (לפחות לא בטווח קצר), אבל הייתי מחליף לנוזל בתקן הנכון בטיפול הקרוב. התקן הנכון, כאמור, הוא FL-22 של מאזדה - ואם אתה רוצה לחסוך כסף (כי הנוזל המקורי של מאזדה מאוד יקר), אתה יכול לשים את הנוזל של Valvoline שמיועד לרכבים אסיאתיים (יש אותו בצבעים ירוק, כחול, ואדום).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מחילף , תקנה ZEREX / Valvoline סיפור של 60-80 שקל לגלון (ואתה צריך 2) חבל לחסוך את הסכום הזה ולהמר שהכל היה בסדר, עדיף שהיה משהו בתקן שבדקו קודם

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, רפאל ק. כתב:

תודה לכל העונים

לפי מה שהבנתי מהמוסך

החלק לא מקורי (אבל ברמה טובה)

וגם הנוזל קירור לא מקורי מסוג

e-tec g11 blue

אתם חושבים שכדאי להחליף את הנוזל קירור הזה ?

אמור להיות לי טיפול עוד 5 חודשים

 

 

אתה בהחלט יכול להמתין להחלפת נוזל הקירור בטיפול הקרוב לנוזל מקורי. לא יקרה שום נזק גם אם תחליף עוד שנה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, מרק10 כתב:

 

אתה בהחלט יכול להמתין להחלפת נוזל הקירור בטיפול הקרוב לנוזל מקורי. לא יקרה שום נזק גם אם תחליף עוד שנה.

 

אני רק אשים את זה פה, מהוראות של מאזדה למנוע אחר מתקופה דומה:

 

ציטוט
  • The engine has aluminum parts and must be protected by an ethylene-glycol-based coolant to prevent corrosion and freezing.
  • Do not use coolants containing Alcohol, Methanol, Borate or Silicate. These coolants could damage the cooling system.

 

ואת התיאור של כמה נוזלי קירור שרירותיים בתקן G11 שמצאתי (של חברות AWM, Champion), כי לא מצאתי את המפרט של e-tec:

 

ציטוט
  • Champion Standard G11: An ethylene glycol based antifreeze.It is nitrite, amine and phosphate free and includes borate and silicate. It contains Inorganic Acid inhibitor (IAT) offering permanent cooling system protection.
  • AWM® G11 contains a combined package of anti-corrosive improvers, which includes both organic compounds – organic carboxylates, and inorganic compounds – silicates.

 

ההדגשה שלי.

 

במילים אחרות - ככה"נ, הנוזל ששמו לא יפגע במנוע עצמו, אך יפגע ברכיבים השונים במערכת הקירור. כדאי להחליף מיד ובאופן יסודי (אלא אם מוצאים את המפרט של e-tec G11 ומוודאים שלא מכיל silicates, אך הסבירות לכך נמוכה - G11 זה תקן אירופאי, ובנוזלי קירור לרכבים אירופאים משתמשים ב-silicates במקום ב-phosphates הנהוגים בנוזלי קירור לרכבים אסיאתיים).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, chrono כתב:

במילים אחרות - ככה"נ, הנוזל ששמו לא יפגע במנוע עצמו, אך יפגע ברכיבים השונים במערכת הקירור. כדאי להחליף מיד ובאופן יסודי (אלא אם מוצאים את המפרט של e-tec G11 ומוודאים שלא מכיל silicates, אך הסבירות לכך נמוכה - G11 זה תקן אירופאי, ובנוזלי קירור לרכבים אירופאים משתמשים ב-silicates במקום ב-phosphates הנהוגים בנוזלי קירור לרכבים אסיאתיים).

 

נוזל קירור הנקרא G11 זה לא תקן אירופאי. נוזל קירור G11 מתאים למפרטים של מספר ייצרני רכב אירופאים, וגם עונה לדרישות התקן היפני JIS K 2234.

נוזל קירור G11 היה בעבר בשימוש ברכבי קונצרן VAG עד שנת 1994 ולאחר מכן הוחלף ב-G12,G12+ ועוד....

 

בגלל אי התאמה של נוזל הקירור ב-100 אחוז למפרטי ייצרן הרכב הדבר לא יגרום בהכרח נזק לשום חלק במערכת הקירור בתקופה של מספר חודשים או שנה.

כמו שכתבתי ואני חוזר על זה בטיפול הקרוב או בשנה הקרובה רצוי להחליף את נוזל הקירור לנוזל מקורי או שווה ערך אליו.

 

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...