Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילה רק מדי פעם? הגיוני?


Tom777
מעבר לפיתרון נפתר ע"י DAHUJI,

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

ברשותי מאזדה 3 2015
ושמתי לב למים מתחת לרכב כחודשיים לאחר הטיפול אז ישר בדקתי את כל הנוזלים ברכב וראיתי שחסרים מי-קירור, מתקרבים לאזור המסומן ב- L והיו קרובים ל -F בוודאות!.

קניתי מים בתקן הדרוש FL22, חיכיתי שהרכב יתקרר קצת ומילאתי מים ממש בקטנה עד לסימון ונסעתי איזה 100 קמ והנזילה לא חזרה, הרכב יבש למטה לאחר הנסיעה.
הייתכן לבעיה חד-פעמית? לפי ההיגיון אין סיכוי שבעיה כזאת מסתדרת מעצמה..
 

רעיונות?

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Tom777 כתב:

הייתכן לבעיה חד-פעמית? לפי ההיגיון אין סיכוי שבעיה כזאת מסתדרת מעצמה..

כן... הגיוני שתסתדר מעצמה דווקא.

זה לא אומר שאין בעיה זה רק אומר שאולי יש בעיה ולא בהכרח שיש בעיה.

קפוץ לבדיקה במוסך במקום להתבלבל עם עצמך.

 

ברנו קליאו B מודל 2001 שהייתה לי  עד לפני שנתיים (כפרה עליה איזה רכב אגדי) - הייתה תקופה שכשהייתי מגיע לרכב הייתי רואה שלולית קטנטונת, נראית לעין בהחלט ובולטת, של נוזל קירור ירוק מתחת לרכב.

בוודאות נוזל קירור ולא שמן - לרכב לא היו נזילות שמן, וגם הרחתי ובדקתי סמיכות. וגם הצבע של הנוזל היה ירוק בוודאות.

היה יוצא שהייתי בודק מי קירור כל הזמן וגם מוסיף לזכרוני כוס חד פעמית של נוזל קירור (180~ מ"ל), בערך פעם בשבוע-שבועיים.

בסדר, צרפתיות ולהיזהר עם חום המנוע זה כבר משהו "מוכר".

אחרי חודשיים כאלו של הוספת מי קירור ידנית קבועה, ראיתי שהבעיה לא מחמירה אבל גם לא נעלמת, בחיל ורעדה קפצתי למוסך "שאפט" כי החלפת רדיאטור זה דבר די יקר.
ניצן המוסכניק אמר לי שיש לרדיאטור "הבלחה", לא שהבנתי מה זה, אז הוא הסביר שזו לא נזילה שדורשת החלפת רדיאטור, אלא דליפונת קטנה מאחד המכלולים שברדיאטור, אולי איזה אטם, אולי איזה סדק וכו' וכו', ושלא צריך לעשות כלום ושזה ייעלם מעצמו, ושהמלחים בנוזל מי הקירור יאטמו את הדליפונת הזו בעצמם (שזה גם מה שאהבתי ושגרם לי לחזור לשאפט כל הזמן - לא מחפשים להכניס לך את השטרונגול בשביל להתפרנס יפה).

וואלה צדק.

אחרי איזה חודש-חודשיים מהביקור במוסך זה פשוטו הפסיק.

ככה הייתה דליפה בוודאות, וככה פשוט נעלמה לה מעצמה כלא הייתה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Tom777 כתב:

ייתכן..
אבל היו חסרים מי קירור, בגלל זה ישר חשדתי שזה משם הנזילה

יש ירדה טבעית קלה של המפלס גם במערכת תקינה. תוך שנה זה יכול לרדת מ F ל L. 

 

זה שהאוטו היה בטיפול לא אומר שהוא יצא משם עם מפלס על F. יכול להיות שבדקו, ראו שזה בסדר בין L ל F ולא השלימו ל F. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 34 דקות, Tom777 כתב:

אבל היו חסרים מי קירור, בגלל זה ישר חשדתי שזה משם הנזילה

כן, הבנתי את זה.

גם לי היו חסרים מי קרור, מעבר לשלולית מתחת לרכב, ככה גם הבנתי בזמנו שזו דליפת מי קירור.

 

לא ממש הצלחתי להבין דרך המסך את חומרת הבעיה או את מהות התקלה, אבל לדעתי אם אתה ממשיך למלא נוזל במיכל מי הקירור בחודש הקרוב או אם זה מחמיר - קפוץ למוסך.

תהיה במעקב רק. לא להזניח.

 

"ההודעה שלך סומנה כפתרון: נזילה רק מדי פעם? הגיוני?"

אוקיי. זה חדש לי.

לא ידעתי שאפשר לסמן תגובה כפתרון... חיפשתי אפילו איפה מסמנים ולא מצאתי.

 

שמח שעזרתי בכל מקרה.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, DAHUJI כתב:

לא ידעתי שאפשר לסמן תגובה כפתרון... חיפשתי אפילו איפה מסמנים ולא מצאתי.

זו אופציה שפתוחה רק לפותח השירשור  ולמנהלי פורום.

 

אם יש הודעה שפתרה את הבעיה שפותח השירשור העלה, הוא יכול לסמן אותה כפתרון.

גולש אחר בשירשור שלא הוא פתח לא יכול לסמן כי הוא לא יודע אם זה באמת פתר את הבעיה. 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Buki כתב:

יש ירדה טבעית קלה של המפלס גם במערכת תקינה. תוך שנה זה יכול לרדת מ F ל L.

למה שתהיה ירידה במערכת תקינה? לאיפה יעלם הנוזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק הנוזל מתאדה ממיכל העודפים שהוא לא אטום לגמרי, חלק דרך שסתום פריקת לחץ בפקק.

 

שורה תחתונה בכל רכב במיוחד כזה שיש לו מיכל עודפים ולא מיכל עיבוי, יש ירידת מפלס של איזה 100-200 גרם בשנה וזה תקין. בדיוק בשביל זה עושים את המיכל שקוף עם סימנים Min/Max שיהיה קל לבדוק ולהוסיף. 

 

אם זה היה 100% אטום ללא צורך בהוספת נוזל, מערכת קירור הייתה נראית כמו גיר אוטומטי מודרני ללא שום מדיד וללא אפשרות בדיקה או הוספת נוזל שלא במוסך. 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, mcaspi כתב:

למה שתהיה ירידה במערכת תקינה? לאיפה יעלם הנוזל?

 

לעניות דעתי איבוד מסויים של נוזל קירור תמיד יהיה קיים גם במערכת קירור תקינה לחלוטין בגלל שימון של אטם ציר משאבת המים וברוב המקרים הנוזל מתאדה משם או דרך פתח הניקוז הנמצא בתחתית המשאבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...