Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 908 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא חושב שיש סיבה להעדיף IPS על VA, בטח שאמור גם לשמש כטלוויזיה 

 

היתרון העיקרי של IPS, זווית צפייה, פחות רלוונטי שכשמדובר על צופה יחיד

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 3 דקות, falou כתב:

לא חושב שיש סיבה להעדיף IPS על VA, בטח שאמור גם לשמש כטלוויזיה 

בגלל שישנה בפאנל VA, הגבלה של זווית צפייה והצפייה במסך לא תתבצע תמיד בישיבה מולו אני מפחד שזה יפריע.

על פניו נראה שהמסך הזה של LG גם בעל פאנל IPS ועם קצב רענון של 5מל"ש וגם במחיר זול יותר

https://ksp.co.il/web/item/208806

אני מפספס משהו?

פורסם

דווקא החיסרון היותר גדול של פאנל VA היא המריחה בתנועה, מה שנקרא ghosting.
יש לVA באמת יתרונות גדולים כגון השחור העמוק יותר לאור הContrast ratio הרחב יותר שהוא יודע לספק או hrzים יותר גבוהים בעלות יותר נמוכה (למרות שהתקרה של IPS היא גבוהה יותר), אבל זה בא על חשבון המריחה הנוראית הזו וצבעים יותר עמומים ממה שIPS בדר״כ מספק. העיניים שלי פחות הסתדרו עם זה.
מבחינת זוויות צפייה גם VA יודע לתת 178, אם כי כל VA שראיתי כן ״מאבד צבע״ ככל שמשנים זוויות.
לפני פחות מחודש חיפשתי מסך לשימושים יומיומיים ולעבודה מהבית ולמרות שמאוד נטיתי לרכוש מסך VA של דל (S3423DWC, לאור נסיון מאוד מוצלח עם ה27 שלהם מהעבודה), בסוף הלכתי על IPS פאנל (34WQ75X-B) של LG. החיסרון הוא באמת שחור פחות עמוק וHrz יותר נמוך, אבל הייתי מוכן להתפשר על זה ולא להסתכן במריחות של VA.

פורסם
לפני 10 דקות, YoJ כתב:

החיסרון היותר גדול של פאנל VA היא המריחה בתנועה, מה שנקרא ghosting

 בתיאוריה. 

בפועל יש כבר מסכי VA עם ביצועים שהם לא טופ, אבל ברמה של IPS רגיל. 

 

לעומת זאת, בשביל לתת זווית צפייה טובה, צריך מסך VA יקר יחסית. 

 

לפני 10 דקות, YoJ כתב:

וצבעים יותר עמומים ממה שIPS בדר״כ מספק. העיניים שלי פחות הסתדרו עם זה.

 

 

בפאנל שקושר יש 100% SRGB  וגאמא גדולה מ-2,ככה שגם טווח הצבעים וגם ה-gradient (ההדרגתיות של מעבר הצבע) אמורים להיות טובים. לא פחות משל טלוויזיה בתקציב. 

 

שורה תחתונה, צריך לבדוק את הנתונים, לקרוא ביקורות עם מדידות מדויקות, ולא להתייחס לקביעות כלליות לגבי הטכנולוגיה.

 

 

לפני 42 דקות, samg כתב:

בגלל שישנה בפאנל VA, הגבלה של זווית צפייה והצפייה במסך לא תתבצע תמיד בישיבה מולו אני מפחד שזה יפריע.

על פניו נראה שהמסך הזה של LG גם בעל פאנל IPS ועם קצב רענון של 5מל"ש וגם במחיר זול יותר

https://ksp.co.il/web/item/208806

אני מפספס משהו?

 

יחס ניגודיות לא טוב. 

לא ממליץ. 

השחור יהיה מאוד אפור

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בוודאי. ראיתי בפעולה מסכי VA שמשאירים אבק לIPS, כדוגמת odyssey g8/9, אבל מדובר על סקאלת מחירים אחרת לגמרי. (וראיתי גם מסכי IPS מבישים של Philips)
הטווח הוא ~1500 לכן השיקולים שלו יהיו לרוב החסרונות<>יתרונות שציינתי. בטווחי המחיר הללו, לרוב ghosting תהיה קיימת בVA אל מול IPS.

כמובן שאין ספק שרצוי לסנן מספר מסכים כמועמדים ולקרוא ולבדוק אותם פרטנית. בשביל השוואה יבשה של נתונים וסינון, ממליץ להתחיל פה https://www.displayspecifications.com/en

  • אהבתי 1
פורסם

מסך טוב.

השחורים יהיו פחות שחורים ממסך VA, אבל זוויות הצפייה תהיינה טובות ומהירות התגובה עדיפה.

מעבר לאמירות הכלליות הללו, צריך לראות בעיניים

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

איפה באמת ניתן לראות את המסכים האלה בעיניים.. 

ותכלס, אדע אם זה טוב רק כשהמסך יעמוד בחדר ויחובר לסטרימר.

אם היה מסך כמו הדל שיש לי רק בגודל המתאים הייתי קונה בלי למצמץ.

פורסם (נערך)
לפני 5 דקות, falou כתב:

לא חושב שאפשר. מה המסך שיש לך?

https://www.dell.com/en-us/shop/dell-27-monitor-s2721h/apd/210-axjw/monitors-monitor-accessories

ממלא את אותן 2 פונקציות בהצלחה רבה וכולם מרוצים.

הזוגה כמעט העיפה אותי מהבית בגלל הגודל אבל התרגלה..

עריכה אחרונה על ידי samg
פורסם

על בסיס הנתונים שיש, המסך של MSI טוב יותר וגם מסך ה-VA שהבאת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 7 שעות, samg כתב:

איפה באמת ניתן לראות את המסכים האלה בעיניים.. 

יש לי מסך 32 סמסונג מדהים. אם בא לך אתה יכול לקחת בשביל לבדוק ואז להחזיר כעבור מספר שעות (מבחינתי תיקח בעשר בלילה ותחזיר למחרת אחה"צ כשאני חוזר מהעבודה). יש לי עוד מסך אבל ישן של 22 אינטש שאני משתמש בו לעיתים רחוקות. אם אתה מגוש דן אז שווה לך לקפוץ

פורסם

נצל"ש - אני לפני קניה של טלויזיה, לצערי במקום המיועד נכנס רק 32" (נישה בארון, ברוחב כ 78 ס"מ). מרחק הצפיה מהטלויזיה כ 3 מ'.

האם בגודל הזה עדיף לרכוש מסך מחשב ולחבר אותו לסטרימר, או לקנות טלויזיה חכמה? ממה שאני רואה אם מדובר על טלויזיה נורמלית אין הבדל גדול בעלות, אבל אני מבין מהשרשור שפוטנציאלית איכות התצוגה טובה יותר במסך מחשב.

"ai motoare capul doare"

פורסם

מעדכן שלבסוף נקנה המסך הנ"ל P3221D של דל.

מבחינת איכות. דומה מאד למסך שלי. קרי, ממלא מעולה את ייעודו כמסך מחשב וכמסך טלוויזיה.

ישנן 2 בעיות שנתקלתי בהן בעת התקנת הציוד שלגביהן אפתח שרשור נפרד:

מסתבר שאין במסך יציאת 3.5MM AUDIO וכיוון שיש לי 2 מקורות קול גם מחשב נוק וגם סטרימר של הוט ובמסך עצמו אין רמקולים ויש לי זוג רמקולים אחד עם כבל 3.5MM אני מניח שאאלץ לקנות מפצל? איזה?

כמובן אני רוצה שהרמקולים יעבדו עם כל מקור לא במקביל כמובן. אלא כשאעבור מהמחשב לטלוויזיה לא אצטרך לעשות כלום מלבד לכבות את המחשב ולהדליק את הטלוויזיה או להפך.

בעיה נוספת, במסך המדובר יש יציאת HDMI ויציאת DISPLAYPORT - DP שידעתי על קיומה והצטיידתי מראש בכבל שאוכל לחברו או למחשב או לסטרימר אך משום מה לא הייתה תמונה באף אחד מהם...האם יש 

צורך בכבל מסוים שמשדר מהDP ל HDMI ולא להפך או ששינה בעיה אחרת?

×
×
  • תוכן חדש...