Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נתיבי איילון נמצאים תחת שיפוטה של עירית תל אביב?


 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

 

כידוע, מזה מספר שנים עירייה תל אביב מתירה לאופנוענים לנסוע על נתצ בשטחה

 

היום נפתח קטע נתצ בין מחלף השלום למחלף וולפסון ורציתי לשאול האם אפשר לנסוע עליו לאופנוע מטעמי: 

 

 

1. עיריית תא מתירה נסיעה על נתצ? 

2. משטרת ישראל מתירה נסיעה בשולי הכביש לאופנועים. האם נתצ נחשב שול עבור רכב לא מורשה? 

 

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נת"צ הוא לא שול כמו שהוא לא מדרכה או חניה. נת"צ הוא נת"צ.

 

משרד התחבורה ערך בזמנו ניסוי לפיו התברר שנסיעת דו"ג בנת"צ אינה פוגעת בתנועה ומאפשר לרשויות המקומיות לקבוע ולהציב תמרור בהתאם. 

רשמית, כל עוד לא הוצב תמרור אסור לנסוע. לא רשמית יתכן ואין אכיפה גם במקרים אחרים אבל זה יכול להשתנות מחר.

 

https://www.ynet.co.il/wheels/article/B1BKjT2xP

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחלף נמצא בגבול שבין ת״א, חולון ובת ים כך שסביר להניח שלכל העיריות יש מעורבות במה שקורה בו, וגם חברת נתיבי איילון שעד כמה שזכור לי מהווה רשות תמרור בפני עצמה.

 כאמור, זה לא משנה. איזו רשות שלא תהיה אחראית, עד שלא יוצב שם תמרור מפורש שמתיר לדו״ג לנסוע בו, זה אסור.

 

 

 image.thumb.png.3c49755f0496f7bfdb1fe99ba59effbf.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר:
1) עיריית תל-אביב מרשה דו״גים בחלק גדול מהנת״צים בשיטחה, אבל כשמותר זה משולט באופן ברור (בעבר היה כתוב ״גם אופנועים״ֿ בתקופה האחרונה זה בד״כ מוחלף לציור של דו״ג). העיריה בהחלט אוכפת במקומות שזה לא מותר (כלומר השילוט לא מתיר מפורשות), אם כי כמו לגבי כל חוקי התנועה בארץ, האכיפה רחוקה מ-100%.
2) משטרת ישראל לא מתירה (ואין לה סמכות להתיר) נסיעה בשול. מה שיש, אלה הבנות בין מתנ״א למועדון האופנועים לגבי כבישים המהירים בגוש דן שהתקבלו ב-2008, לפיהם המשטרה ככלל לא תאכוף דו״חות רכיבה על השול כשמתקיימים כל התנאים הבאים (הייתי שותף במגעים עם המשטרה אז, כך שאני מכיר את הפרטים):
א) מדובר בזמן גודש באותו כביש (==פקקים רציניים) בלבד. תנועה שזורמת, אפילו ב-30 קמ״ש, לא נחשבת גודש;
ב) הרוכב לא ירכוב במהירות שגדולה ביותר מ-20 קמ״ש ממהירות התנועה בכביש עצמו, ולא במהירות מוחלטת מעל 60 קמ״ש;
ג) הרוכב לא יחצה קו לבן רצוף (שול זה רק מה שמימין לקו הצהוב מימין לכביש, לא מה שמשמאל לקו הלבן משמאל לנתיב השמאלי ביותר) ולא יעלה על איי-תנועה;

מעבר לזה, ההבנות לא מונעות משוטר שיקול דעת כלשהו לרשום דו״חות על רכיבה פרועה או כל עבירה אחרת, כולל רכיבה על השול  -- ההבנות לא מהוות טיעון לשוטר שעצר דו״ג, או בבית משפט. 
כמו שכל מי שנוסע באילון יכול לראות, אחוז גבוה מהרוכבים לא מכבד את ההבנות, ומתנ״א כבר איימה כמה פעמים שהיא תבטל אותן.
בצורה שהכניסות והיציאות של דרך איילון מיושמות, סעיף (ג) למעלה גורם לכך שלאורך חלקים מאד ארוכים ממנה, לא ניתן לרכוב על השול באופן בטוח, כי הוא נעלם לטובת איי-תנועה ברוב היציאות והכניסות, ודורש לזגזג באופן תכוף בין השול לנתיב הימני כדי לא לעלות עליהם.

3) עד כמה שאני יודע, דרך איילון לא בתחום הסמכות של עיריית ת״א, או כל עירייה אחרת, מבחינה תחבורתית, בתור דרך בין-עירונית, וכל התקנות העירוניות בהגדרה לא חלות עליה.

 

כמו ש-bee roo אמרה, אין שום קשר בין נת״צ לבין שול.
באופן אומלל, שר התחבורה הקודם החליט לאשר ביטול של השול בכביש 2 לטובת נר״ת (ידוע גם כ״נתיב פלוס״, שהוא נתיב לרכב רב תפוסה, דומה אבל לא זהה לנת״צ (מה שקובע הוא שיש הרכב לפחות 2 בני אדם, בלי קשר לסוג הרכב)). התוצאה היא שאין שול שבו אפשר להשתמש בזמן חירום בכביש.
התקיים ניסוי שהיה אמור לארוך שנה לבדוק אם רצוי להתיר שימוש בנר״ת לדו״ג, שבו לא נעשתה אכיפה. השנה הסתיימה מזמן, מעולם לא דווח על תוצאות הניסוי, אבל המשטרה הודיעה למועדון האופנועים שהיא כרגע לא אוכפת ואין לה כוונה לאכוף את האיסור הפורמלי על רכיבה שם לדו״ג עם רוכב בלבד (כמובן, לדו״ג עם מורכב/ת מותר כי מדובר בשני אנשים בכלי הרכב).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, PinkDolphin כתב:


באופן אומלל, שר התחבורה הקודם החליט לאשר ביטול של השול בכביש 2 לטובת נר״ת (ידוע גם כ״נתיב פלוס״, שהוא נתיב לרכב רב תפוסה, דומה אבל לא זהה לנת״צ (מה שקובע הוא שיש הרכב לפחות 2 בני אדם, בלי קשר לסוג הרכב)). התוצאה היא שאין שול שבו אפשר להשתמש בזמן חירום בכביש.
 

תודה על ההסבר המפורט בהודעה לעיל.

לגבי המצוטט: לדעתי יהיה שול (או משהו) בקרוב, שכן שוב החלו שיפוצים באזור וינגייט ובהחלט נראה שמרחיבים שם את הכביש. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ניקו פ. כתב:

שוב החלו שיפוצים באזור וינגייט

 

באמת מזמן לא ביצעו שם עבודות. אולי פשוט יגרדו את הכבישים וישאירו אותו ככה שנים כמו שהיה פעם...

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ניקו פ. כתב:

תודה על ההסבר המפורט בהודעה לעיל.

לגבי המצוטט: לדעתי יהיה שול (או משהו) בקרוב, שכן שוב החלו שיפוצים באזור וינגייט ובהחלט נראה שמרחיבים שם את הכביש. 

נקווה, אם כי עד כמה שאני יודע (ביררתי לאחרונה, כי אני גר קרוב לשם) העבודות מוינגייט עד גשר פולג הם חלק מפרוייקט שיפוץ הגשר, שכבר בן 50 ונחשב לא בטיחותי; הפרוייקט היה אמור להתחיל שבוע שעבר אבל עבודות בפועל עוד לא התחילו. השיפוץ אמור לקחת 9 חודשים ובינתיים צפויה החמרה של העומס בגשר
אמנם אמורים להתווסף שני נתיבי נסיעה ל-8 הקיימים בכביש 2 באזור הגשר (2 נתיבים מתחלפים, לכיוון דרום בבוקר ולצפון אחה״צ), בתור חלק מפרוייקט ״נתיבים מהירים״ של נתיבי איילון, אבל זה לא יהיה לפני 2025. נושא השול לא הוזכר בשום מקום שראיתי, והאמת שבאזור הגשר המצב כנראה יוחמר -- אין מקום מתחת לעמודי הגשר להוסיף את כל הנתיבים שצריך, אז נתיב חדש אחד (נת״צ) ייבנה בכלל במנהרה צמודה לגשר ממזרח.
https://www.netanya.muni.il/polegbridge
https://www.ayalonhw.co.il/projects/הנתיבים-המהירים/

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר אנשים שקיבלו דו״ח בדואר על רכיבה על אי-תנועה (במגוון כבישים שונים), אז אני מניח שאין מניעה לקבל דו״ח על רכיבה על הנת״צ, אם יש מצלמה מתאימה במקום.
אישית, הייתי נמנע במקומות שלא כתוב במפורש שמותר.

האמת, שבמצב העבודות התמידיות בדרך איילון נכון לעכשיו, לטעמי היא מסוכנת מדי לרכיבה בדו״ג בכלל בכל זמן שיש עומס. אין שול או נתיבי בריחה במקומות רבים, הסימונים על הכביש מחוקים ו/או סותרים. אם יש ברירה, כל דרך חלופית עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו (אולי עדיין), היה שוטר שעמד מידי יום על גשר מוזס וצילם רוכבים שנוסעים על השול כאשר לא היה עומס תנועה הדרוש להעלמת העין של המשטרה.

אין סיבה להאמין שלא מתשמשים בשיטה זו גם לנת״צ ושולחים דו״ח בדואר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שדווקא הגיוני לאשר לדו"ג לנסוע בנת"צ ופשוט לחוקק חוק שאם יש איזה טוסטוס שלא יכול לעבור ה80 קמ"ש אז שהוא מחויב לפנות את הדרך לתחב"צ מהיר ממנו. חוץ מזה הסבירות שדו"ג יפריעו באיזו שהיא צורה לתחב"צ אפסית וזה עדיף בשבילם ובשביל הנהגים מהמצב הקיים בו עושים lane splitting אין סופי. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, ניקו פ. כתב:

אני חושב שדווקא הגיוני לאשר לדו"ג לנסוע בנת"צ ופשוט לחוקק חוק שאם יש איזה טוסטוס שלא יכול לעבור ה80 קמ"ש אז שהוא מחויב לפנות את הדרך לתחב"צ מהיר ממנו. חוץ מזה הסבירות שדו"ג יפריעו באיזו שהיא צורה לתחב"צ אפסית וזה עדיף בשבילם ובשביל הנהגים מהמצב הקיים בו עושים lane splitting אין סופי. 

המסקנות של המשטרה ומומחי תחבורה היו שזה עובד טוב בנת״צים בכבישים עירוניים -- יותר בטוח לדו״גים ולא מעכב אוטובוסים ומוניות -- ולכן בהרבה מהם (אני חושב רובם בת״א) אכן מותר. עיריות נוספות בדרך, לפי מה שקראתי .  לא ראיתי שום מסקנות בעניין כבישים בין-עירוניים; המקום היחיד שאני יודע שזה הוגדר בוודאות כניסוי היה הנר״ת בכביש החוף.
לגבי ההצעה שלך -- אם דו״ג לא יכול לשייט ב-80 קמ״ש, איך הוא יכול לפנות מקום? אין בהכרח שול (ברוב כביש החוף אין), ובנתיבים משמאל תיתכן תנועה יותר מהירה.
אישית, לא חושב שלרכב שלא יכול לשייט ב-90 קמ״ש בכלל יש מקום בטוח בכביש בין-עירוני כלשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול לזוז לנתיב הימני רגע ואז לחזור לנת"צ. הסבירות שבנתיב הימני יש רכב מהיר (או הסבירות שבכלל יש שם רכב בישראל) נמוכה. וגם אם כן, עדיף שייעכב רגע נהג פרייבט,. בעומס עדיף שיוריד רגע מהירות, ייכנס לפקק, ייתן לאוטובוס לעקוף ואז יחזור. אני יודע שזה הרבה לבקש, אבל זה עדיף מלא לאפשר לדו"ג לרכב בשול לדעתי. 

שוב, זה הכל עניין של שניות ומאוד נדיר. לא חושב שזה יגרום לפגיעות. 

עובדתית לא חסר רכבים וקטנועים שנוסעים פחות מ-90 בבין עירוני. נתקל בכאלו על בסיס יום יומי.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, ניקו פ. כתב:

יכול לזוז לנתיב הימני רגע ואז לחזור לנת"צ. הסבירות שבנתיב הימני יש רכב מהיר (או הסבירות שבכלל יש שם רכב בישראל) נמוכה. וגם אם כן, עדיף שייעכב רגע נהג פרייבט,. בעומס עדיף שיוריד רגע מהירות, ייכנס לפקק, ייתן לאוטובוס לעקוף ואז יחזור. אני יודע שזה הרבה לבקש, אבל זה עדיף מלא לאפשר לדו"ג לרכב בשול לדעתי. 

שוב, זה הכל עניין של שניות ומאוד נדיר. לא חושב שזה יגרום לפגיעות. 

עובדתית לא חסר רכבים וקטנועים שנוסעים פחות מ-90 בבין עירוני. נתקל בכאלו על בסיס יום יומי.

החלפת נתיב זה דבר מסוכן בעצם טיבו, ובקורסים לנהיגה בטוחה (ועוד יותר רכיבה בטוחה) מלמדים לעשות את זה כמה שפחות. כל החלפת נתיב היא פוטנציאל להפתעה שלנהגים שחולקים איתך את הכביש, וכל שינוי במיקום היחסי מחייב כל נהג שטווח ראיה לעשות חישוב מחדש של מיקום/תנועה/סיכויי התנגשות של כל הגופים האחרים (מה שידוע בפיסיקה בתור ה-multi-body problem).
לדו״ג שיש לו בעית ניראות קשה, במיוחד בזמני תאורה, לא כל שכן זה לא רעיון טוב.

הרבה יותר סביר בעיני זה שהרכב הציבורי יצטרך להאיט למהירות הדו״ג לאותו קטע, או לעקוף אותו דרך נתיב אחר... עדיין סביר לטעמי לדרוש מהירות מינימום מסויימת לנסיעה חלקה. היום הנושא הזה לא מפותח, ומוגבל לכבישים או קטעים שאסור לנוע בהם לרכב שלא מורשה או מסוגל לנוע יותר מהר מ-55 קמ״ש (היסטורית, מהירות שנובעת מטרקטורים, מכונות ניידות וטסנועים (המונח התקני לטוסטוס) שאכן לא יכלו לנסוע מעל 50 קמ״ש, ולא רצו שישצמשו בכבישים מהירים). אפשר לעשות את זה עם יותר ניואנסים, למשל להוסיף קטע בו המהירות היא 80 לפחות בנת״צ. זה לא ממש אמור להגביל אוטובוס, כשממילא בכבישים האלה המהירות החוקית מוגבלת בד״כ ל-90 קמ״ש, מכסימום ל- 100.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...