Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נתיבי איילון נמצאים תחת שיפוטה של עירית תל אביב?


שימו לב! השרשור הזה בן 625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, PinkDolphin כתב:

החלפת נתיב זה דבר מסוכן בעצם טיבו, ובקורסים לנהיגה בטוחה (ועוד יותר רכיבה בטוחה) מלמדים לעשות את זה כמה שפחות. 

כל מה שכתבת אמת, אבל אתה יודע, המשםט המצוטט זה הפער בין הפרקטיקה לתיאוריה. בפועל ממה שאני רואה, מעט מאוד רוכבים נוהגים בצורה זהירה כשם שמעט מאוד נהגים נוהגים בצורה זו. מודה שלפעמים גם אני חוטא בטעויות ונהיגה לא אחראית, אבל בהחלט משתדל למזער. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דו״גים יש היום שלא מסוגלים לנסוע 80 קמ״ש? אפילו 50 סמ״ק שכבר כמעט לא נמכרים יכלו לעשות זאת.

 

ואם יש רכב שנוסע מהר יותר בנתיב הרגיל לידו, הרי שלא מדובר בעומס תנועה ואין סיבה לנסוע בנת״צ. ואם הוא רוצה לנסוע בנת״צ רק בגלל שהוא מאוד איטי וזה הנתיב הכי ימני, אז כנראה שהכלי שלו לא צריך לעלות על כביש כזה אם הוא לא מסוגל לזרום עם התנועה ולהרגיש בטוח.

 

הנת״צ מיועד לתחב״צ ואין שום סיבה לעכב את נסיעתם עם כל רכב אחר. שלא לדבר על כך שאם עבוד דו״ג לעבור נתיב זה מסוכן אבל שאוטובוסים יעקפו אותו כל הזמן זה בטוח? ולאוטובוס קל לעבור נתיב? 

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מצד אחד אתה טוען שהחלפת נתיב זה דבר מסוכן, לכן לא מומלץ לדו"ג לבצע מהלך זה.

ואז מצד שני אתה כותב שרכב ציבורי שהוא הרבה יותר כבד/גדול יחליף נתיב.

וואלה, לא הבנתי את ההגיון.

או שבעצם כן, זה כמו שבעיר אופניים חשמליים מעדיפים לנסוע על המדרכה בגלל ששמה הסיכון שלהם יותר קטן על חשבון הולכי הרגל החלשים.

כך גם בכביש, אתה ממליץ שהסיכון ייפול על רכבים שאוטובוס ייסטה לכיוונם, ולא על הדו"ג שיאלץ לפנות את הנתיב.

לפני 14 שעות, PinkDolphin כתב:

החלפת נתיב זה דבר מסוכן בעצם טיבו, ובקורסים לנהיגה בטוחה (ועוד יותר רכיבה בטוחה) מלמדים לעשות את זה כמה שפחות. כל החלפת נתיב היא פוטנציאל להפתעה שלנהגים שחולקים איתך את הכביש, וכל שינוי במיקום היחסי מחייב כל נהג שטווח ראיה לעשות חישוב מחדש של מיקום/תנועה/סיכויי התנגשות של כל הגופים האחרים (מה שידוע בפיסיקה בתור ה-multi-body problem).
לדו״ג שיש לו בעית ניראות קשה, במיוחד בזמני תאורה, לא כל שכן זה לא רעיון טוב.

הרבה יותר סביר בעיני זה שהרכב הציבורי יצטרך להאיט למהירות הדו״ג לאותו קטע, או לעקוף אותו דרך נתיב אחר... עדיין סביר לטעמי לדרוש מהירות מינימום מסויימת לנסיעה חלקה. היום הנושא הזה לא מפותח, ומוגבל לכבישים או קטעים שאסור לנוע בהם לרכב שלא מורשה או מסוגל לנוע יותר מהר מ-55 קמ״ש (היסטורית, מהירות שנובעת מטרקטורים, מכונות ניידות וטסנועים (המונח התקני לטוסטוס) שאכן לא יכלו לנסוע מעל 50 קמ״ש, ולא רצו שישצמשו בכבישים מהירים). אפשר לעשות את זה עם יותר ניואנסים, למשל להוסיף קטע בו המהירות היא 80 לפחות בנת״צ. זה לא ממש אמור להגביל אוטובוס, כשממילא בכבישים האלה המהירות החוקית מוגבלת בד״כ ל-90 קמ״ש, מכסימום ל- 100.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, PinkDolphin כתב:

כל נהג שטווח ראיה לעשות חישוב מחדש של מיקום/תנועה/סיכויי התנגשות של כל הגופים האחרים (מה שידוע בפיסיקה בתור ה-multi-body problem).

 

זה השימוש הכי ליברלי שראיתי עד היום בn-body problem

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, Sparrow420 כתב:

 

זה השימוש הכי ליברלי שראיתי עד היום בn-body problem

צודק, זה קצת חורג מהשימוש הקלאסי בפיסיקה, אבל לא יכולתי להתאפק 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Be roo כתב:

כמה דו״גים יש היום שלא מסוגלים לנסוע 80 קמ״ש? 

לא עניין של מסוגלות. רצון. כמעט כל נסיעה בבין עירוני יש מספר טוסטוסים שנוסעים 80 בימני. באמת מאוד נפוץ. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

לא עניין של מסוגלות. רצון. כמעט כל נסיעה בבין עירוני יש מספר טוסטוסים שנוסעים 80 בימני. באמת מאוד נפוץ. 

לֶמָה בדיוק אתה מתכוון ב-״טוסטוסים״? כשהייתי בתיכון, זה היה המונח לקטגוריה של 50 סמ״ק עם כלים כמו Piaggio Sí (מנוע 1 כ״ס, מהירות שיוט 40 קמ״ש -- לי היה כלי משודרג עם תיבה אוטומטית שני הילוכים ו-2 כ״ס, Garelli VIP/2 ).
הקטגוריה כבר הרבה שנים לא קיימת; אני לא בטוח שבכלל קיימים קטנועי 50 סמ״ק חדשים (אופנועי שטח אולי כן), ולקטנוע 125 הכי זול יש  10 כ״ס ומהירות שיוט 80 קמ״ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ניקו פ. כתב:

לא עניין של מסוגלות. רצון. כמעט כל נסיעה בבין עירוני יש מספר טוסטוסים שנוסעים 80 בימני. באמת מאוד נפוץ. 

 

זה לא מה שכתבת בהודעה הראשונה (״שאם יש איזה טוסטוס שלא יכול לעבור ה80 קמ"ש...״).

ומי שרוצה לנסוע 80 ומרגיש מספיק בטוח לעשות זאת, שיהנה. בנתיב המיועד לו.

ואם הוא מרגיש לא בטוח לנסוע 80 קמ״ש כי מימינו יש נת״צ, זו לא סיבה לעבור לנסוע בנת״צ ולהפריע לאוטובוסים, כאשר כל מטרתו של הנתצ היא לאפשר לתחב״צ לנסוע בחופשיות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...