Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש אפשרות להפחית צריכת דלק באמצעות שינוי יחס דלק/אוויר?


boli19
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,
שימו לב! השרשור הזה בן 633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע אם טכנית זה בכלל אפשרי, בגלל זה אני שואל את אלה שמבינים יותר ממני

יש לי לנטיס 2004, מנוע 1.6

 

לפעמים היו מצבים למשל שנדלקה מנורת מנוע והראתה שיש תערובת עשירה מדי, היו מקרים של תערובת אוויר גבוהה יותר
אלה היו תקלות, לפעמים כתוצאה מסליל הצתה פגום ופעמים אחרות מחיישן MAF נדמה לי או חיישן חמצן

עכשיו, אני מבין שיש השלכות לכך שיכנס יותר אוויר ופחות דלק, למשל פיח בבוכנות ונזקים אחרים
אבל בגלל שמדובר ברכב ישן שכבר עשה את שלו ואני מתכוון להחליף אותו בעוד שנה אז פחות משנה אם יהיה קצת יותר פיח
השאלה היא - האם יש דרך לגרום למחשב להכניס יותר אוויר ופחות דלק, אני יודע שאי אפשר לשנות את המחשב מנוע עצמו
אבל אם יש תקלות שגורמות לכך, מהי הדרך הקלה ביותר לגרום לרכב להכניס יותר אוויר ופחות דלק?
כמובן שמחיר דלק של 8 ש"ח לליטר היום - ברכב כמו שלי שצורך 1 ל-10 זה פשוט טירוף.

 

תודה לכל העונים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

יש מושג "תערובת סטכיומטרית". 

 

זה מצב בו יחס אוויר/דלק הוא 14.7 חלקי  אוויר לחלק אחד של  דלק. 

 

במצב הזה מקדם עודף אוויר הוא 1, למקדם הזה קוראים למבדה.

 

 למבדה שונה מ 1 - הבעירה לא יעילה, המנוע מזהם. 

 

חיסכון מקסימלי בדלק מושג בתערבות קצת יותר עניה, נגיד 15 או 16 חלקי אוויר על חלק דלק אחד, הבעיה שהספק המנוע יורד ולמשל איפה שהיית נוסע בהילוך מסויים, אתה נאלץ לנסוע בהילוך נמוך יותר וזה מעלה את הצריכה. 

 

 

בתערבות עוד יותר עניה המנוע כבר לא יכול לעבוד יציב.

 

 

בכל מקרה אין ברכב עם מערכת הזרקה ממוחשבת דרך לשלוט בזה, המחשב תמיד שואף לעבוד בהרכב תערובת עם למבדה שווה 1, חוץ מבצבי האצה מלאה, שם הוא מאפשר תערובת יותר עשירה לקבלת הספק מקסימלי (שמושג בלמבדה נמוך מ 1, נגיד 13 חלקי אוויר לחלק אחד של דלק).

 

 

בכל יתר הזמן המחשב משתדל לשמור על למבדה =1, נתון הלמבדה נמדד על ידי חיישן חמצן שאומר למחשב האם התערבת עשירה או עניה והמחשב מבצע תיקון בכמות דלק (פותח את המזרקים לזמן קצר או ארוך יותר) בשביל להיות בלמבדה 1, שם הבעירה הכי יעילה והזיהום הכי נמוך. 

 

  • אהבתי 8

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא כאוב בעבר עם קרבורטור היה אפשר לשחק עם זה קצת וגם אז אין יש מאיין זה היה בא על חשבון ביצועים ו אי יציבות בעבודת מנוע, אין מנוס מזדה 04 ביום טוב שותה 1 ל 9, וזה כבד מאוד בדלק, היום 1 ל \18\20 זה כבר סטנדרט בסיס למציאת רכב, מפה זה מתחיל אחרת זה עשירייה בשנה לפח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו אתם גנובים?

אני עם פז'ו 406 אוטומטית 2 ליטר שנת 2001 ואני מוציא ממנה 1 ל 13 בשגרה, 1 ל16-17 עם הרבה נסיעות ארוכות.

או שאתם עומדים כל היום ברמזורים (ואז כל רכב שהוא לא היברדי\חשמלי יזלול דלק) או שאתם לא יודעים לנהוג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Sparrow420 כתב:

אני עם פז'ו 406 אוטומטית 2 ליטר שנת 2001 ואני מוציא ממנה 1 ל 13 בשגרה, 1 ל16-17 עם הרבה נסיעות ארוכות.

 

בעברי הייתה לי סיטרואן קסרה 1.8 עם אותו גיר ZF שיש ב-406 שלך. לא הצלחית להוציא ממנה יותר טוב מ- 1 ל-13. ואני אחד שמוציא 1 ל-14.5 מיונדאי i30 בנסיעות רגילות עם פקקים

אז אם אתה מוציא 1 ל-17 מרכב מיושן עם גיר 4 הילוכים ששוקל 1.4 טון, כול הכבוד לך. רק מקווה שאתה לא משתגע מנסיעה קבועה על 85 קמ"ש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תערובת עניה תגרום לסעפת פליטה להגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד.

פתח לצרות.

תן למנוע לעבוד בצורה תקינה, זה הכי חסכוני.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למשל גיליתי שהרכב שלי יודע לעשות 1:15 אם משייטים על 110. שמתי את הגילוי בתא צדדי במוח וחזרתי לצרוך 1:10:Foil:

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.7.2022 בשעה 16:37, davemustaine87 כתב:

 

בעברי הייתה לי סיטרואן קסרה 1.8 עם אותו גיר ZF שיש ב-406 שלך. לא הצלחית להוציא ממנה יותר טוב מ- 1 ל-13. ואני אחד שמוציא 1 ל-14.5 מיונדאי i30 בנסיעות רגילות עם פקקים

אז אם אתה מוציא 1 ל-17 מרכב מיושן עם גיר 4 הילוכים ששוקל 1.4 טון, כול הכבוד לך. רק מקווה שאתה לא משתגע מנסיעה קבועה על 85 קמ"ש. 

 

1 ל16/17 יוצא לי עם הרבה שיוט על 110-100

נראה לי שזה בגלל שהמנוע חזק(EW10J4, יש לו מלא מומנט על כל הסקאלה - ביחס לרכב "רגיל") אז דווקא במצב כזה הוא לא מתאמץ בכלל

 

אני בכללי אבל משתדל לנהוג כמה שיותר חסכוני ורוב הנסיעות שלי זה מחוץ לעיר בלילה מתי שאין הרבה תנועה ולא צריך מזגן אז זה גם תורם

 

אם אני מסתובב הרבה בעיר ביום יוצא לי פחות מ1 ל10, הכי נמוך שראיתי היה 1 ל7 וקצת.. 😥 (בגלל זה מה שאמרתי מקודם על זה שאו שאתם בעיר כל היום או שאתם לא יודעים לנהוג חסכוני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.7.2022 בשעה 06:41, miatanc כתב:

1 ל 10 זה מעולה לרכב כזה,יש לנו בבית מאזדה 3  2005 שעושה 1 ל 6.

זה טירוף

 

אלף ששמאות או אלפיים?

 

או שהאוטו שלך לא תקין

או שאתה נוהג עם רגל יותר מידי כבדה על הגז

או שאתה לא מודד צריכת דלק בצורה נכונה

או שאתה יותר מידי זורם עם הסיפורים על זה ש"מאזדה 3 זוללת דלק".

 

מאזדה 3 1.6 מאותן שנים לא צורכת יותר ממקבילותיה האוטומטיות מאותה התקופה.

 

בעבר הייתה לי כזאת, 1.6 למשך 3.5 שנים ו60 אלף ק"מ. בנסיעה עירונית נטו, עם פקקים ורמזורים היא הייתה לוקחת ליטר ל8.5 וחצי ק"מ, והצריכה הממוצעת לכל התקופה , עם חצי עירוני וחצי בינעירוני היתה 10.8, אז נראה לי שלא צריך להגזים.

 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, miatanc כתב:

1600,ולא אני לא מגזים תאמין לי,הנסיעות שלו מאוד קצרות ובתוך העיר עם מזגן ,לא יוצא בכלל מחוץ לעיר

 

אז זה בדיוק הסיבה שאתה מקבל צריכה כ"כ גרוע

לא רק שנסיעה בעיר "עולה" יותר דלק לקילומטר, גם שהמנוע קר הוא שורף בכוונה יותר דלק בשביל להגיע לטמפרטורת עבודה מהר יותר אז אם אתה עושה רק נסיעות קצרות המנוע שלך תמיד קר

וגם יש לך יותר התנגדות מכל הנוזלים עד שהם יתחממו אז זה גם לוקח קצת אנרגיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...