Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.5 HDI של PSA - מה ההבדל מול 1.6HDI?


shais01
 שיתוף

פוסטים מומלצים

קצת מושך את השרשור הצידה אבל גם כך הוא מתנפח למימדי ענק.

מה ההבדל בין ה 1.5HDI ל 1.6HDI?

שואל כמי שרכש 3008 1.5HDI וחי תחת הרושם שזה תחלס אותו המנוע בנפח מופחת.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מפצל את הנושא, כי הוא לא קשור..

 

ההבדל הבולט במנוע זה עצם היותו בעל 16 שסתומים.

רצועת התזמון אינה מסובבת את 2 הקאמשפטים, אלא רק את זה של היניקה

בין הקאמשפטים יש שרשרת שמחברת אותם ומתזמנת בין היניקה לפליטה.

 

לנושא ה-TSB (תודה למי שעזר לי עם החומר):

image.png.01ebd640689939789f61cb0ecce6e8ef.png

image.png.affe43d1223404c6ac6e3cc51ef41519.png

יש קיט שלם שמחליף את כל החומרה סביב עניין התזמון והקאמשפטים (מק"ט שנמצאים רק ב-TSB) שמבצעים רק לאחר שהיה כשל במנוע (מסומן בצהוב).

image.thumb.png.ed565a02add401fb6d7f4614a00ea5f0.png

 

אם הכשל הוביל לפגיעה בתא הבעירה (בצילינדר) מחליפים את כל המנוע (בחדש או מחודש)

image.png.11ff6fca3ecd26d5a7c5848ec25b2375.png

גם שמקבלים מנוע חדש/מחודש, צריך לבדוק שהוא באמת לאחר השינוי ואם הוא לא, צריך לשנות אותו - אגב, למה לא עושים את זה לכולם וזהו?!

נכון שזה עבודה גדולה יחסית, אבל לא מרימים ראש מנוע בשביל זה. הם מעדיפים לחכות לכשל? למשוך מעבר לאחריות?

image.thumb.png.8bb6a23196c12620c2d0a1217a90dae3.png

 

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

16 שסתומים ושני קאמשאפטים מחוברים בשרשרת היו גם היו בגרסה הראשונה של 1.6Hdi זו שהייתה בתקן יורו 4 ויצאה באיזור 2004, גם שם היו בעיות עם השרשת הזו. 

 

בעדכון ליורו 5 באיזור 2010-2011 עברו ל 8 שסתומים. 

 

לאור ניסיון העבר היו צריכים להשקיע בתכנון השרשרת הזו ב 1.5 קצת יותר... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שדיברו פעם על בעיות במנועים הראשונים של ה-1.6 HDI, אבל יותר בנושא עוקת השמן שהיתה רגישה למכה (ואז היתה מקטינה את כמות השמן במנוע - המדיד היה משקר).

זה באמת לא פטנט חדש והם לא בדיוק זנחו אותו.

 

איור של מערכת תזמון של ג'אמפי 2016 מהאינטרנט - אני לא מכיר שיש TSB בנושא השרשרת

image.png.d2d81d0c564884a51260d56fcdf5c69c.png

 

איור של מערכת תיזמון של C4 פיקאסו 2.0HDI 2014 (מהאינטרנט) - גם פה, אני לא מכיר שיש TSB בנושא השרשרת

image.png.2639a0c564ce37ba52fe5b4feedddcf9.png

 

אגב ברלינגו/פרטנר עם מנוע 1.6 16V. דוד שלי החליף לאחרונה מנוע בפרטנר שלו. 2010 עם 260 אלף ק"מ. מנוע מקורי

מערכת טיימינג שלו - גם פה אין TSB.

image.png.c1c63beea2a0e788f657337ab236d94a.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די מבאס…

חשבתי שאני מרבע את המעגל, קונה צרפתיה שהיא גם אמינה וגם מבוקשת.

ידעתי שיש קצת בעיות סביב מערכת האוריאה, אבל זה מבחינתי היה סביר.

ממש לא צפיתי את זה שאלו מנועים שונים.

אז אמינה זה כנראה כבר ממש לא מוכח.

אולי כן ואולי לא.

נחכה ונראה.

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שייעצתי פעם לא לקנות את ה- 1.5 כשיצא אלא להתפשר על הדגם עם המנוע 1.6 היוצא כי הוא כבר אחרי כל הבעיות הלא ידועות. דיי צלבו אותי...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל אם אני שואל שאלות טריוויאליות…

מבין שזו תצורה שהופיעה במנועי הדיזל של PSA בעבר, והדעות חלוקות אם בהם היא היתה בעייתית או לא, אבל שב 1.5HDI יש איתה בעיות?

מבין שיש TSA (שזה ריקול בעברית? :) ) לעניין השרשרת, אז רכב שיוצר בחודש האחרון (ומתוכנן להמסר ביום א…) אמור להיות נקי ממנו?

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TSB זה לא ריקול. זה נוהל תיקון לבעיה מוכרת אחרי שהיא הופיעה. 

מי שאצלו הבעיה לא הופיעה, לא מתקנים. 

 

ריקול זה החלפה מניעתית יזומה של חלקים פגומים לכל המכוניות שכוללות בריקול, גם אם באותה מכונית הבעיה לא הופיעה. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, shais01 כתב:

אז רכב שיוצר בחודש האחרון (ומתוכנן להמסר ביום א…) אמור להיות נקי ממנו?

לאבא שלי יש רכב 2021 עם המנוע. גם אצלו מופיע ה-TSB ולא מצויין בו שהיצרן טיפל בבעיה החל מסדרה מסויימת (או שלא הבנתי נכון).

 

מה שכן, יש הבדל בנראות החיצונית של המנוע (אעלה את זה בהזדמנות) היכן שהמנוע כבר לאחר השינוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד מתי מנועים דפוקים בצרפתיות 😪😑
המלצתי להורי לא לגעת ב1.2T והם רכשו אחת עם 1.5D.
עד כמה המצב חמור?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יתחיל ברעש. לא סביר (לדעתי) שזה קיצוני ויקרע ברגע.

לקחת את זה על ה-safe side, שתגיעו לטיימינג, שווה לחשוב להחליף את השרשרת והמותח.

שומעים רעש חריג, לגשת מיידית למוסך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העדפנו את ה 2008, והסיבה היחידה שהיא לא נקנתה היתה כי השילוב של אקטיב-דיזל נראה מבאס מדי מבחינת אבזור, ולא היה פרמיום-דיזל, רק ב 1.2T, ואחרי הזוועות שנשמעו כאן בפורום לא היה סיכוי שאקנה רכב עם הצרעת הזו.

אז הלכנו על 3008 אקטיב פק-דיזל, כי התוספת לפרימיום-דיזל ב 3008 לא נראתה כדאית.

נקווה שהצרעת בדיזל פחות מגרדת…

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...