Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב היברידי


GaT
שימו לב! השרשור הזה בן 1020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכוונה לא פתחתי את זה בפורום ייעוץ לפני רכישה, אני לא נכנס עכשיו למה אני מעדיף לפני מה. הדיון אמור להתרכז בניסיון לכמת את הזיהום הכולל של רכב היברידי מול בנזין. אני גם יכול לקנות היברידי ישן, לצורך הדוגמה, ואז אני גם משמיש רכב ישן וגם נוסע ברכב היברידי. 

נתקלתי בטענה שאומרת שאחרי 100k בערך, רכב היברידי ובנזין מגיעים לנק שוויון בזיהום ומכאן כבר היתרון הוא לגמרי לטובת ההיברידי. בסוף חייהם (כ150k אם אני זוכר נכון) לרכב ההיברידי יש יתרון של כ50 אחוז. לא זוכר איפה נתקלתי בזה, אבל נתקלתי בזה פעמיים, ואני מנסה לאמת את זה עם מקורות טובים.

באחד מהמאמרים שהעליתי מצויין שהליך המחזור הרבה פחות מזהם מתהליך החציבה, ולכן אם יושקעו מאמצים בפיתוח שיטות מחזור, אולי גם החיסרון, הלגמרי גדול, של הסוללה יפחת. 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שהטענה נכונה כל כך, אם כבר ככל ששהבטרייה תהיה יותר ישנה יותר ככה הקיבולת והביצועים שלה ירדו וההיברידי יתחיל להתקרב לבנזין רגיל.

אלא אם כן אתה מתכוון שהזיהום בהתחלה הוא של ייצור המערכת ההיברידית, אז אולי זה מתחיל להיות הגיוני.

 

אגב עוד דבר שלדעתי צריך להתחשב בו הוא שאני מאמין שרכב היברידי ירד מהכביש מוקדם יותר מבנזין בגלל העלות הגבוה להחלפת סוללה שתהיה לא משתלמת לרכב ישן ותאלץ גריטה בשלב מוקדם יותר, מה שיגרום ליצור של רכב חדש ועוד זיהום.

אלא אם כן אנשים יסכימו להשתמש ברכב היברידי ישן עם סוללה מתה בתור רכב בנזין רגיל? לא יודע כמה זה יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שהכוונה לייצור בהתחלה שמתאזן עם הזמן. 

 

עלות סוללות זה משהו שכמעט בהכרח ילך ויפחת. הוא כבר פחת. 

מקור: 

https://www.statista.com/chart/amp/23807/lithium-ion-battery-prices/

23807.jpeg

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיוני, היום יש לך סוללת ליתיום בכל שטות ב5$ מעליאקספרס.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...