Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הדין של רכב חשמלי\היברדי, בתום עמידה של חודש?.


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי קבוצה שלמה בריטית, שהשאירה את הזואי שלהם חצי שנה ללא שימוש בגלל הקורונה.
כל הבעיות שלהם הסתכמו במצברי 12 וולט חלשים, שהפתרון לזה ברור ופשוט.

רוצה לצטט מחקרים? תביא אותם לפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חודש ללא נסיעה לא אמור להשפיע על המצבר 12V ובטח לא על המצבר מתח גבוה. 

בתקופות ארוכות יותר יתכן שמצבר 12V יהיה חלש ויהיה צורך לתת סיוע עם מצבר נוסף ויתכן שמצבר גם לא יהיה תקין.

לגבי הסוללה מתח גבוה, גם לה יש פריקה עצמית, אבל ידרש זמן ממושך מאוד עד לרמה של פריקה שתגרום לנזק.  

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד הסוללה הראשית לא התרוקנה המכונית הרכב יטען את המצבר 12V בעזרתה ולכן המצבר 12V לא יתרוקן גם אחרי חודשיים של עמידה במקום. פעולה זו כמובן גורמת להתרוקנות הסוללה הראשית אבל בקצב איטי מאוד, בסביבות 0.4% ביום. אם הסוללה הראשית במצב טעינה נמוך מאוד הרכב לא יטען את המצבר 12V כי עדיף שיגרם נזק לו מאשר לסוללה הראשית. רק במקרה כזה יצטרכו לטעון או להחליף את המצבר 12V.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ldti כתב:

אל תשכח אבל שרוב הרכבים לא טוענים את ה12 וולט כשהם כבויים...

 

במכוניות טסלה אין מצב שהרכב כבוי לחלוטין וכל עוד יש מספיק טעינה בסוללה הראשית המצבר 12V יטען.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, ldti כתב:

בטסלה יש מצב SLEEP. מה בדיוק היא עושה במצב הזה לא ברור לי עדיין, ואני לא יודע האם זה כולל טעינה של ה12 וולט או לא..

 

כתוב במדריך למשתמש בעמ' 139 שהמצבר 12V נטען מהסוללה הראשית גם כשהרכב אינו בשימוש. הרכב עובר למצב שינה אוטומטית לאחר 10 דקות של חוסר פעילות. במצב זה הסוללה הראשית מנותקת (מטעמי בטיחות) והמערכות האלקטרוניות פועלות במצב בו צריכת החשמל מינימלית אבל לא אפסית. ברגע שמתח המצבר 12V יורד הרכב מתעורר והמצבר 12V נטען.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...