Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמדת שרות עצמי לאופניים


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1140 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, Be roo כתב:

לא רק זה, שביל אופניים לא משמש רק לרוכבים שמתשמים בו לתחבורה אלא גם לתחביבים. זה שרוכב אחד מתאמן לאיש הברזל לא אומר שלאחר אין זכות לצאת לטיול איטי.

וגם טווח הגילאים שונה, ורוכב שממהר לעבודה לא יכול להתעלם מקבוצת ילדים שיצאה לסיבוב.

אז בסופו של דבר אתה כן מסכים איתי.

אין הבדל בין רץ שרץ על נתיב אופניים כשאין מדרכה, לילדים או זקנים שרוכבים לאאטטטט, לפעמים זאת אותה המהירות.

 

 

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

וככה, עם הגישה הזאת, החזרת את האופניים למקום הקטן של שעשוע לשעות הפנאי.

לא.

וסלח לי על המשפט של potato אבל אתה בומר ורואים את זה. יותר מזה, אתה בומר שלא מוכן להסתכל טיפה הצידה, שזה מפתיע לאור זה שאתה מבקר הרבה באירופה (לפחות מההודעות שלך).

 

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

לא שאני חושב שגרמניה היא דוגמה לכל דבר טוב, אבל כשהלכתי בטעות על שביל אופניים חטפתי מיד צעקות מעשרות רוכבים שהיו בדרכם לעבודה.

כמה מילים על זה.

תשתית האופניים בגרמניה חצי כוח במקרה הטוב.

אם לא ברור לך שאתה על שביל האופניים זאת כבר הוכחה לכך שהתשתית לא טובה. יצא לי מספר פעמים לראות איך נתיב אופניים עולה למדרכה, נמצא עליה במשך מאה מטר, אחר כך יורד שוב לכביש, ואז הופך לנתיב אופניים נפרד. מהבחינה הזאת הם לא דוגמא טובה.

שנית, אם הלכת בטעות על שביל אופניים, והייתה ליד מדרכה, אז ברור שאתה לא בסדר.

אני אישית לא מדבר על מקרים שיש מדרכה שאפשר ללכת עליה, ואדם מחליט ללכת על השביל אופניים. אלא כשאין. או כשהשביל שנסלל הוא לכולם (אם כי יוצא שבעיקר אופניים, כי כמה כבר עושים הליכה "בינעירונית").

שלישית, אם זה שנותנים לרצים לרוץ על שבילי אופניים "בינעורניים" יוריד את הכמה רצים שקמים מוקדם בבוקר כדי לרוץ את האימון מרתון שלהם לאורך כביש 4 (ויש כאלה) אז זה מעולה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, David32 כתב:

אין הבדל בין רץ שרץ על נתיב אופניים כשאין מדרכה, לילדים או זקנים שרוכבים לאאטטטט, לפעמים זאת אותה המהירות.

 

 

אבל רב רוכבי האופניים הם לא ילדים או קשישים שרוכבים לאט, לעומת זאת, כל הרצים הם כן איטיים. ויש עוד הבדל, השביל הוא לרוכבי אופניים. הוא לא לרצים.

הרצים שייכים לאותה אומה של רוכבי אופני הכביש, השאהידים שמוכנים למות על קידוש הדופק, באמצעות הקרבת הביטחון האישי לטובת משטח נוח יותר לרוץ או לרכוב עליו, תוך התעלמות סוציומטית ממשתמשי הדרך והייעוד שלה (תחבורה). הרי ידוע שהם עוסקים בעשייה חשובה ומשמעותית לחברה, שיפור הכושר האישי.

 

מצד שני, הפרחת נשמתם עם חריקה וצעקה היא תחביב אנטי-סוציאלי משל עצמי, אז בסיכומו של דבר אני בעד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, David32 כתב:

אין הבדל בין רץ שרץ על נתיב אופניים כשאין מדרכה, לילדים או זקנים שרוכבים לאאטטטט, לפעמים זאת אותה המהירות.

מסכים, קורה גם קורה.

 

לפני 11 שעות, David32 כתב:

שלישית, אם זה שנותנים לרצים לרוץ על שבילי אופניים "בינעורניים" יוריד את הכמה רצים שקמים מוקדם בבוקר כדי לרוץ את האימון מרתון שלהם לאורך כביש 4 (ויש כאלה) אז זה מעולה.

גם רוכבי אופניים שרוכבים על כבישים מהירים או כבישים אסורים לרכיבה בעיניי הם לא 100%. 

לא חסר מקומות לרוץ בהם חצי/מרתון, גם אם על חשבון שזה יהיה בכמה הקפות.

 

לפני 4 דקות, falou כתב:

אבל רב רוכבי האופניים הם לא ילדים או קשישים שרוכבים לאט, לעומת זאת, כל הרצים הם כן איטיים. ויש עוד הבדל, השביל הוא לרוכבי אופניים. הוא לא לרצים.

תלוי מה ההגדרה של לאט או מהר. בכלל, הרגולטור קבע משהו בנושא? חוץ ממגבלת ה-25 קמ"ש לאופניים חשמליים אני לא מכיר משהו.

וזה לא נדיר לפגוש רוכב מזדמן ב-10 קמ"ש בזמן שאתה על 25~. בנוסף 10-12 קמ"ש זהו קצב ריצה סביר, לא נדיר לפגוש כאלה.

 

לפני 4 דקות, falou כתב:

הרצים שייכים לאותה אומה של רוכבי אופני הכביש, השאהידים שמוכנים למות על קידוש הדופק, באמצעות הקרבת הביטחון האישי לטובת משטח נוח יותר לרוץ או לרכוב עליו, תוך התעלמות סוציומטית ממשתמשי הדרך והייעוד שלה (תחבורה). הרי ידוע שהם עוסקים בעשייה חשובה ומשמעותית לחברה, שיפור הכושר האישי.

מקווה שייצא לך לפגוש רוכבי אופני כביש שמכבדים את שאר משתמשי הדרך. כאלו שרוכבים לפי החוקים והתקנות, בהעדפה לכאלו שעושים שימוש ברכב ליווי.

 

לפני 4 דקות, falou כתב:

מצד שני, הפרחת נשמתם עם חריקה וצעקה היא תחביב אנטי-סוציאלי משל עצמי, אז בסיכומו של דבר אני בעד.

למה? מה זה נותן? מה המטרה חוץ מפריקת תסכול/זעם?

יש רוכבים חסרי ניסיון שחריקה וצעקה עלולים להחליץ אותם ולהוציא אותם מאיזון, וזה חבל.

מצד שני, יש רוכבים פחות תמימים ששמים ז' על שאר משתמשי הדרך, אני אומנם לא דוגל בחינוך אנשים זרים בכביש, אבל אם יש לך דרך להבדיל ביניהם - אחלה.

 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, David32 כתב:

אז בסופו של דבר אתה כן מסכים איתי.

אין הבדל בין רץ שרץ על נתיב אופניים כשאין מדרכה, לילדים או זקנים שרוכבים לאאטטטט, לפעמים זאת אותה המהירות.

לא, אני לא.
אני דיברתי על רוכבים בפרופיל שונה שנפגשים בשביל אופניים כחוק, אתה דיברת על מי שבוחר לרוץ במודע על שביל אופניים בניגוד לחוק והטלת את האחריות להתמודד עם ההפרעה על הרוכב. אם אין מדרכה, אסור לך לרוץ שם, לעומת מי שרוכב לאט שמותר לו להיות שם. ואם אתה בוחר לרוץ בניגוד לחוק, האחריות היא שלך, העבריין, לא של הרוכב.

זה בדיוק כמו שנהג רכב נאלץ להתמודד עם משאית איטית על הכביש, שנוסעת כחוק, אבל לא אמור להתמודד עם קלנועית שאסור לה להיות שם. לראשונה יש זכות להיות שם, לשניה לא.

 

ואם אתה לא מסכים, בפעם הבאה שמישהו חוסם אותם בחניה, אל תתעצבן שהוא חצוף, תדמיין שזו ניידת משטרה בארוע חירום ולכן מותר לה לחסום אותך.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Be roo כתב:


זה בדיוק כמו שנהג רכב נאלץ להתמודד עם משאית איטית על הכביש, שנוסעת כחוק, אבל לא אמור להתמודד עם קלנועית שאסור לה להיות שם. לראשונה יש זכות להיות שם, לשניה לא.

 

לא זה לא, ואפילו אתה מסכים אם זה שזאת אנלוגיה לא נכונה. (מחזיר אותך להודעה של פאלו לגבי זה שזה לא נתיב תחבורה כמו כביש).

 

יותר מזה, הפרשי המהירויות קטנים יותר, הפרשי המאסה קטנים יותר, היכולת שלך להגיב גדולה יותר.

אם אתה נוסע ברחוב מגורים, שבו המהירות שלך אמורה להיות נמוכה, ונוסעת לפניך קולנועית - זה בסדר. אם בכביש מהיר אז לא.

 

לפני 30 דקות, Be roo כתב:

ואם אתה לא מסכים, בפעם הבאה שמישהו חוסם אותם בחניה, אל תתעצבן שהוא חצוף, תדמיין שזו ניידת משטרה בארוע חירום ולכן מותר לה לחסום אותך.

זאת לא סיטואציה דומה. אפילו לא בקצת.

ואני לא מתעצבן על זה שאנשים רצים על שביל האופניים כשאני רוכב עליו. גם אם נאלצתי לבצע בלימה והתחמקות 😉.

נכון שהייתי מעדיף להיות לבד על השביל בלי אף אחד, אבל יש לאנשים זכות להיות שם בדיוק כמוני. בין אם זה רץ, אמא והבת שלה רוכבים, מישהו שרוכב עם הכלב שלו, חבורת סבים וסבתות שרוכבות *ברגוע* וחוסמות את כול השביל או אם זה רוכב כמוני אבל איתי יותר.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gosser1860 כתב:

למה? מה זה נותן? מה המטרה חוץ מפריקת תסכול/זעם?

יש רוכבים חסרי ניסיון שחריקה וצעקה עלולים להחליץ אותם ולהוציא אותם מאיזון, וזה חבל.

מצד שני, יש רוכבים פחות תמימים ששמים ז' על שאר משתמשי הדרך, אני אומנם לא דוגל בחינוך אנשים זרים בכביש, אבל אם יש לך דרך להבדיל ביניהם - אחלה.

 

 

לא דובר על רוכבים, דובר על רצים.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת "שייכים לאותה אומה של רוכבי אופני הכביש, השאהידים שמוכנים למות על קידוש הדופק, באמצעות הקרבת הביטחון האישי לטובת משטח נוח יותר לרוץ או לרכוב עליו"

 

אז הנחתי שמדובר גם ברוכבי אופניים. אבל אם לא, אז סבבון. אפילו יותר מסבבון כי לפגוש ברץ על השוליים כשאתה על 50-60 קמ"ש זה פאקינג מלחיץ.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 3 שעות, Gosser1860 כתב:

מקווה שייצא לך לפגוש רוכבי אופני כביש שמכבדים את שאר משתמשי הדרך. כאלו שרוכבים לפי החוקים והתקנות, בהעדפה לכאלו שעושים שימוש ברכב ליווי.

שימוש רכב ליווי אינו כבוד למשתמשי הדרך, הוא ההפך המולךט, שאומר ״אני רוצה לעסוק בתחביב בשכביש המיועד תעבורה, אבל זה מסוכן לי ולכן החבר שלי ינהג מאחורי ויחסום לך את הנתיב״.
מבחינתי אין זה שונה אם אני אקום מחר בבוקר ואסגור לי נתיב בכביש  כי בא לי להתאמן בדראג רייסינג. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמירה מותר לי לרוץ על שבילי אופניים היא פשוט זלזול באחר ובכל נורמה חברתית קיימת.

זה כמו שאני אלך לי באמצע כביש עירוני ואחסום חצי נתיב של הכביש, "תעקפו אותי משמאל אם אתם רוצים".

בארצות מסוימות יש משמעת עצמית וחינוך, באחרות פשוט עוברים ליד ההולך רגל ודופקים לו מרפק, אני אישית נוהג לצעוק על ההולכי רגל אבל אולי זמבורה תעשה את העבודה יותר טוב.

אם המשטרע המושחתת הייתה עושה את העבודה שלה יותר טוב, היינו רואים גם דוחות על הולכי רגל בשבילי אופניים

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Be roo כתב:

מבחינתי אין זה שונה אם אני אקום מחר בבוקר ואסגור לי נתיב בכביש  כי בא לי להתאמן בדראג רייסינג. 

את (תיקנו אותי) אומרת את זה כאילו זה דבר רע.

כול עוד יש אישורים - לדעתי דבר מעולה. לסגור איזה כביש או שניים ולעשות אירוע. זה קורה בחלקים כאלה או אחרים בעולם.

 

לפני 22 דקות, arik100 כתב:

זה כמו שאני אלך לי באמצע כביש עירוני ואחסום חצי נתיב של הכביש, "תעקפו אותי משמאל אם אתם רוצים".

זה לא

 

לפני 22 דקות, arik100 כתב:

בארצות מסוימות יש משמעת עצמית וחינוך

אז אני אומר לך מהארצות המסויימות האלה שזה לא ככה.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אישורים?
אין לאף אחד אישור ללכת/לרוץ על שביל אופניים ואין לקבוצת רוכבים אישור לעכב את התנועה כי בא להתאמן לאיש הברזל.

יש אישורים לארועי ספורט כאלה ואחרים שכוללים סגירת כבישים, זה ענין אחר לגמרי.

לפני 20 דקות, David32 כתב:

זה לא

זה בדיוק אותו דבר, זה  הולך רגל שבוחר ללכת במקום שאסור לו בניגוד לחוק ושהאחרים יסתדרו.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Be roo כתב:

שימוש רכב ליווי אינו כבוד למשתמשי הדרך, הוא ההפך המולךט, שאומר ״אני רוצה לעסוק בתחביב בשכביש המיועד תעבורה, אבל זה מסוכן לי ולכן החבר שלי ינהג מאחורי ויחסום לך את הנתיב״.
מבחינתי אין זה שונה אם אני אקום מחר בבוקר ואסגור לי נתיב בכביש  כי בא לי להתאמן בדראג רייסינג. 

 

מסכים שלחסום נתיב (ולא משנה לאיזו סיבה) זה לא תקין. אבל לא כל קבוצה משתמשת ברכב ליווי כמחסום של נתיב שלם. זה לא הגיוני, זה חוסר כבוד לשאר משתמשי הדרך וזה לא חוקי(?).

בנוסף לא כל כביש הוא אסור לרכיבה. ואם מתנהגים בכבוד, נמנעים מכבישים עם נתיב אחד וללא שול, אפשר בהחלט לחלוק את המרחב הזה שנקרא כביש.

 

אה כן, ודיברת על חוקים, אז, זה די חובה ולפי התקנות:

ציטוט

129א. רכיבה על אופניים בליווי רכב ליווי 
    (א) לא ירכב אדם על אופניים בדרך שאינה עירונית, בקבוצה המונה עשרה רוכבים לפחות, אלא בליווי רכב כאמור בתקנת משנה (ב).
    (ב) הנוהג ברכב ליווי כאמור בתקנת משנה (א) ינהג מאחורי הרוכב האחרון בקבוצת רוכבי האופניים ובמרחק סביר ממנו ויפעיל את ארבעת מחווני הכיוון ברכב.

ועוד כמה תקנות על רכיבה במקומות מסויימים:

ציטוט

128. נסיעה בצד ימין
הרוכב על אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש וינהג בזהירות ובמיוחד בעברו רכב העומד או בעקפו רכב הנע באותו כיוון.
129. רכיבה על אופניים במקומות מסוימים 
    (א) לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד; אולם מותר להולך רגל להוביל אופניים על המדרכה אם אין בכך הפרעה להולכי רגל.
    (ב) הוקצה בדרך שביל אופניים וסומן בתמרור מתאים לא ירכב רוכב אופניים בכל חלק אחר של הדרך אלא בשביל האופניים.
    (ג) לא ירכב אדם על אופניים במנהרה.
    (ד) (נמחקה).
    (ה) על אף האמור בתקנה 128, בדרך שאינה עירונית, שבה שול הדרך פנוי ומיוצב באספלט, ירכב רוכב אופניים בשול, קרוב ככל הניתן לשפתו הימנית.
    (ו) לא ירכב אדם שגילו פחות משתים עשרה שנים על אופניים בדרך שאינה עירונית.

 

מקור: https://www.gov.il/he/departments/legalInfo/electric_bicycle_regulations (זה לאופניים רגילים וחשמליים)

  • אהבתי 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, Gosser1860 כתב:

129א. רכיבה על אופניים בליווי רכב ליווי

לא זכרתי את התקנה הזו, לקחתי בחזרה.

אם כי לדעתי זו תוצאה של לובי רוכבים חזק ואין לה הצדקה. 

הכביש מיועד בראש ובראשונה לתעבורה, לא לספורט. אין סיבה שהתקנות יתירו לספורט מסויים לעשות שימוש בכביש בצורה שיוצרת הפרעה לתנועה (גם חסימת נתיב חליק זו הפרעה).

למה רק רוכבי אופניים זכאים לכך? למה שלא אקים לי מגרש כדורגל על הכביש ואתחום לי אותו?


מעבר לכך התקנה הזו סותרת את תקנה 158 א:
״158. (א)  לא יתאמן אדם בדרך, לא יתרגל ולא יתעמל בה, ולא ישתתף במשחקים בתחרויות ספורט, במירוצי אופניים ובדומה, אלא אם ניתן לו, או לקבוצת בני אדם שהוא נמנה עמה, היתר לכך על ידי קצין משטרה, ובהתאם לתנאי ההיתר.״
נכון, התקנה הזו לא נאכפת, אבל משעשע לראות שהיא עדיין קיימת ועוד בסתירה לתקנות אחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סותר.

הם יכולים להתאמן בקבוצה, אם יש להם אישור משטרה, ובמקרה של מעל 10 רוכבים, גם רכב מלווה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...