Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע מנוע+הנעה אחורית נדירים ברכבים רגילים אע"פ בקרת הנסיעה הממוחשבת?


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ישנם דגמי רטרו כיום של רכבים קטנים שבמקור הונעו ע"י מנוע הממוקם מאחורה והנעה אחורית, כגון הפיאט 500 המקורית, אך בזמן ההמרה מקורי->רטרו יחידת ההנעה שונתה למנוע הממוקם מקדימה והנעה קדמית. מה שמוזר לי הוא מדוע אין כמעט רכבים מודרניים רגילים המשתמשים בתצורה הזו אע"פ בקרות הנסיעה המתקדמות.

בתור אחד שבילה לא מעט זמן בחיפושית קלאסית אני יודע מה זה לנסוע בגשם כאשר המנוע ממוקם מאחורה וההנעה היא אחורית (רמז: לא ממש כיף) אולם בקרות הנסיעה ברכב מודרני (ESP בתור התחלה) מתקנות את הכשלים בתצורה הזו (כגון זריקת התחת האיומה בגשם בסיבוב...). לתצורה הזו ישנו אי אלו יתרונות. למנוע הממוקם מאחורה יחד עם דיפרנציאל קלאסי ישנם פחות הפסדים, כל התה"לים המודרניים ממוחשבים כך שאין צורך להשתמש יותר במנגנונים בעייתיים לשליטה בהילוך וניתן לבנות את כל המכלול כבלוק קשיח אחד. 

 

אז למה לא רואים את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל החסרונות הרבים מאוד של תצורה זו. 

 

תא מטען קטן בגלל בתי גלגלים גדולים מקדימה שמכילים גלגלים מהוגים. 

 

קירור בעייתי בגלל שהרדיאטור או שלא נמצא במקום מאוורר מספיק או שצריך צנרת ארוכה. 

 

חלוקת משקל גרועה, כ 60%-70% על הסרן האחורי.

בגלל שתי הסיבות הנ"ל בעבר לרוב השתמשו במנועים קטנים וחלשים עם קירור אוויר. 

 

לפעמים נאלצו להזיז את מיכל הדלק, המצבר, הגלגל הרזרבי קדימה וזה הקטין עוד את תא המטען. 

 

גישה קשה למנוע. אי אפשר לבנות כמו שצריך מרכב הצ'בק או סטיישן. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מיני חסרונות למנוע אחורי. 

הקירור בעייתי יותר. במקרה לא נדיר של תאונת אחור הנזק למכלולים יקרים ולא סתם לתא מטען. נהגים שמרניים אוהבים מאחורה תא מטען....

וזה רק חלק מהחסרונות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בברזיליה תא המטען נמצא מעל המנוע. כדי להגיע למנוע מלמעלה צריך להוציא הכל מתא המטען ולפתוח את הרצפה. זה לא הכי נח שיש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה התאפשר בזכות מנוע בוקסר שטוח שלא נפוץ בכלל היום. 

עדיין לא היה שם תא מטען מרווח והיית צריך להרים את המזוודות גבוה בשביל להעמיס. זה לא נוח ולא מובן בשביל מה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון עם סמארט, תצורה לא נוחה כאשר יש תקלה.

בד"כ ברכבים קומפקטיים תא המנוע מאחור מאוד קטן, אני מאמין שגם ברכבי ספורט.

 

עף לי פעם בלילה באמצע שום מקום אחד הצינורות מהאינטקולר והיה איבוד לחץ.

בשביל להחזיר את הצינור למקומו ולחזק עם חבק הייתי צריך קודם לפרוק מזוודות מתא המטען ואז להרים את השטיח ואז את המכסה תא מנוע.

 

בשביל למשל להחליף את הטורבו בנוחות היה צריך לפרק פגוש אחורי...

 

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...