Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת פלגים- היכן ?/חוו"ד על אירידיום


FifthGear
שימו לב! השרשור הזה בן 6979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מניסיון דנסו ואן גי קי הם הפלגים המומלצים תיבדוק בספר רכב איזה פלג רשום כמו שרשמו לפני אין צורך להשקיע בפלג טוב יותר ממה שהיצרן ממליץ אם אתה מתכון להתקין טורבו סופר צארג או ניטרו אתה צריך פלג בדרגת קור יותר נמוכה מה שניקרא "פלג קר"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מניסיוני ומקריאת חומר רב, ספרות וכו' דווקא דרגת החום פחות חשובה אם כי ישנה גם המלצה כזו.

 

חשוב שהאלקטרודה לא תהיה בולטת ושהמרווח יהיה קטן.

ngk מעולים לצרכים האלה זה נכון.

 

מדוע יש מי שסובר שאינם טובים?

 

כרגע הם בשימוש אצל חבר עם 205 + אחת התוספות ועובדים נהדר.

 

גם מומלצים בספרות אם כי אני מודה שזו ספרות מארה"ב.

 

בנוסף אל תשכח שהרכב ננהג יום יום אז צריך פשרה בין ביצועים לאמינות וכו'.

 

אני רציני זה כן :-)

 

אני סבור שגם רכב אטמוספרי ירוויח מפלאג כזה אבל זה לא הכיוון כאן.

 

בקשר לשיפור לא מצופה שום שיפור ולא יהיה כזה כי כדאי להכניס לראש טוב:

 

לפלאג תפקיד אחד - לשרוד

 

זו המטרה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלא תעשה- רק אל תקנה NGK שלא תעיז לעשות את השטות הזאת!!!
מאיפה הבאת את השטות הזו?!

 

מוטי, שנוסע על NGK כבר כמה שנים טובות ומבסוט מכל רגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב בוש

מהטיפול 10K האחרון מרגישים שינוי שחבל על הזמן באוטו בכל המערכות והרבה בגלל הפלגים

אני מת על הודעות כאלה.

הכי טוב ג'ילט מאך 3 טורבו.

הכי טוב אבוקדו.

הכי טוב אנג'לינה ג'ולי.

 

באיזה מערכות בדיוק מרגישים את הפלאגים המדוברים מלבד מערכת ההצתה? בבלמים? בוישרים? במערכת סטריאו? :roll:

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה גם מיבש כלים יש לנו אחד כאן והוא נהדר.

 

אתה יודע מה משעשע? שכל הספרות מציעה את הngk הפשוטים נראה לי אני סתם חופר רחוק מדי.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bmw 525

 

אתה באמת ילד קטן ודביל? או שרק עושה את עצמך ?( כי אם אתה עושה את עצמך אז אתה ממש מצויין בתפקיד )

תבין כשאתה מנסה ללמוד (אצלנו בסדנה לפחות) אין לך הרבה למי לפנות כי רוב האנשי קבע די עסוקים

וכשאתה שואל איזה אחד שהוא עם עבר של מכונאות וידע שלא מבייש פה את מיטב המוחות

הוא עונה לך עם תשובה מתנשאת

ואחרי שאתה בודק את העובדות אתה מגלה שהוא סתם אידיוט (אבל עדיין מכונאי טוב יותר ממני...)

ואתה מוודא אצל אדם מבוגר עם תעודת אומן רכב והוא מסביר לך בצורה יפה שכן פלאגים של סופה אכן

מתאימים

מסקנה: לפנות לאדם מוסמך ומבוגר ולא לאיזה מחוצקן שהוא שנה בקבע.

 

זה מה שבעצם ניסיתי להגיד רק שיצא לי בצורה קצת ילדותית...

 

ומה בקשר לשאלות ששאלתי על הפלאגים?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבין כשאתה מנסה ללמוד (אצלנו בסדנה לפחות) אין לך הרבה למי לפנות כי רוב האנשי קבע די עסוקים

וכשאתה שואל איזה אחד שהוא עם עבר של מכונאות וידע שלא מבייש פה את מיטב המוחות

הוא עונה לך עם תשובה מתנשאת

ואחרי שאתה בודק את העובדות אתה מגלה שהוא סתם אידיוט (אבל עדיין מכונאי טוב יותר ממני...)

ואתה מוודא אצל אדם מבוגר עם תעודת אומן רכב והוא מסביר לך בצורה יפה שכן פלאגים של סופה אכן

מתאימים

מסקנה: לפנות לאדם מוסמך ומבוגר ולא לאיזה מחוצקן שהוא שנה בקבע.

 

זה מה שבעצם ניסיתי להגיד רק שיצא לי בצורה קצת ילדותית...

 

ומה בקשר לשאלות ששאלתי על הפלאגים?

כשמישהו מעוניין ללמוד איך אפשר לומר לא ?

 

ההבדל בין פלאג חם לקר הוא העברת החום לראש של המנוע ולקירור יש המון חומר על זה באינטרנט ובטח גם כאן.

 

בדר"כ אתה רוצה להיפטר מהחום מהר ברכב עם כל מיני "תוספות" ומכאן מגיעים לפלאג קר.

 

בקשר לשיפור- מניסיון אישי רב שנים אין כל הבדל ברמת הביצוע של הפלגים השונים כל עוד נבחר פלאג נכון למנוע הנכון וקראת נכון לא תמיד הפלאג המקורי מתאים למנוע ספציפי.

 

כמובן שכל זה לא פוגע במאומה בנקודה הראשונית שלי- הפלאג חייב לשרוד.

 

בתנאים שאנחנו מבקשים - ניטרו/טורבו/סופרצ'ארג'ר זה בדירוג ראשון ואפילו רחמנא ליצלן לפני הביצועים.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמישהו מעוניין ללמוד איך אפשר לומר לא ?

 

ההבדל בין פלאג חם לקר הוא העברת החום לראש של המנוע ולקירור יש המון חומר על זה באינטרנט ובטח גם כאן.

 

בדר"כ אתה רוצה להיפטר מהחום מהר ברכב עם כל מיני "תוספות" ומכאן מגיעים לפלאג קר.

 

בקשר לשיפור- מניסיון אישי רב שנים אין כל הבדל ברמת הביצוע של הפלגים השונים כל עוד נבחר פלאג נכון למנוע הנכון וקראת נכון לא תמיד הפלאג המקורי מתאים למנוע ספציפי.

 

כמובן שכל זה לא פוגע במאומה בנקודה הראשונית שלי- הפלאג חייב לשרוד.

 

בתנאים שאנחנו מבקשים - ניטרו/טורבו/סופרצ'ארג'ר זה בדירוג ראשון ואפילו רחמנא ליצלן לפני הביצועים.

פלאג חם מידי יגרום להצתה מוקדמת נקישות ולחימום המנוע.

 

פלאג קר מידי יגרום לאי יעילות בשריפת הדלק=סחיבה פחות טובה(פחות הספק),גרימת הצטברות פיח בראשי הבוכנות והשסתומים שתוביל לבזבוז דלק וירידה בכח מנוע וחוזר חלילה(מעגל קסמים).

 

לכן לא פלגים של סופה ולא פלגים של רוח....

 

יש לשים את הפלג המתאים להוראות יצרן הרכב הן מבחינת מירווח אלקטרודה והן מבחינת

פיזור חום.

כמובן שאם שמים פלג איכותי הוא שורד יותר זמן,וכך הניצוץ שהוא ייצר יהיה תקין לאורך זמן השימוש בו דבר שיוביל בדיעבד לשמירה על ביצועי המנוע.

 

מנסיון שלי דנסו הוא פלג מצוין..דווקא מבוש פחות התלהבתי...

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו לי המנועים של הרכבים הנפוצים (משפחתיות) הם מנועים שמתאים להם פלאגים קרים

והפלאג של הסופה הוא פלאג חם, אז איך זה שיש שיפור במקום ירידה בביצועי המנוע?

 

ואיך מבדילים בין פלאג חם לקר?

אמרו לי שזה לפי החרסינה שמסביב לאלקטרודה אבל לא הבנתי ממש

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו לי המנועים של הרכבים הנפוצים (משפחתיות) הם מנועים שמתאים להם פלאגים קרים והפלאג של הסופה הוא פלאג חם, אז איך זה שיש שיפור במקום ירידה בביצועי המנוע? ואיך מבדילים בין פלאג חם לקר? אמרו לי שזה לפי החרסינה שמסביב לאלקטרודה אבל לא הבנתי ממש
לקראת השבת אני במצב רוח נדיב, אז במקום לשלוח אותך לכל רוחות הפורום והאינטרנט (יעני, חפש לבד ותוציא את האצבע מהמקום עליו אנשים יושבים בדרך כלל), אנסה להסביר, כי כבר אבותינו שנו 'אין הביישן למד ואין הקפדן מלמד'.

המושג פלג חם או קר מתייחס ליכולת האלקטרודה המרכזית שלו להתקרר לראש המנוע. אם קונוס החרסינה המקיף את האלקטרודה המרכזית קצר ומתמזג בגוף המצת בעומק קטן, זהו פלג קר. אם קונוס החרסינה ארוך, הפלג חם.

ולמה אורך הקונוס משנה? מפני שיכולת הבידוד של החרסינה יחסית גבוהה. האלקטרודה המרכזית מבודדת ע"י חרסינה כדי שהניצוץ לא יתקצר. אם החום שנכנס לאלקטרודה צריך לטייל דרך קצרה עד שהוא מגיע לגוף הפלג (קונוס חרסינה קצר), הטמפרטורה של האלקטרודה המרכזית תהיה נמוכה יחסית. אם הדרך ארוכה, הפלג חם יותר. ברור שאחרי שהחום זרם לגוף הפלג הוא מתפנה לראש המנוע, וזה הרי מקורר אוויר או מים.

עכשיו, למה זה חשוב?

יש כמה סיבות. סיבה אחת היא שבמנועים עתירי ביצועים (ניטרו/טורבו וכדומה) משתחרר חום עצום בתא השריפה והמצת המסכן אמור לא להינתך . אז הפיתרון הוא פלג קר, המתקרר בקלות ובנכונות למתכת הראש.

רגע, אז אם זה טוב, למה לא להשתמש תמיד בפלג קר?????

כי טמפרטורת המתכת של האלקטרודה המרכזית משפיעה על המתח הדרוש כדי להקפיץ ניצוץ (מה לעשות, החיים קשים). אם הפלג קר מדי, יש סכנה שהניצוץ יפספס לפעמים, במיוחד בתנאים של מילוי גבוה של הצילינדר בתערובת (כלומר סל"ד נמוך והדבקת דוושת הגז לרצפה), או בסל"ד גבוה (בו אין הרבה זמן למערכת ההצתה לאגור אנרגיה עד לצורך בניצוץ הבא). סיבה קריטית נוספת, במיוחד במנועי 2 פעימות או במנועים הצורכים שמן, היא בסכנה לזיהום הפלג. פלג קר נוטה לבנות על עצמו משקעים שלא נשרפו, עד למצב של קצר (פאולינג).

אם התאור הרגשני שניפקת לגבי תוספת הביצועים ברכב של החבר, ובמיוחד שיפור ההאצה והעבודה בסל"ד גבוה אכן מציאותיים, סביר שחוטי ההצתה עייפים (ואז הצורך במתח הצתה גבוה גורם לדליפה, בפלג חם צריך מתח פחות גבוה ואז החוטים לא דולפים - בריחת ניצוץ היא, בדומה להרבה אחרות, תופעה לא לינארית), או שהרכב צורך שמן ונגרם זיהום למצתים הקרים, או שיש ליקוי במערכת האוגרת אנרגיה לקראת בניית הניצוץ (ברכב בעל פלטינות - הדואל - משך הזמן בו זורם זרם דרך הראשוני של הקויל משפיע על כך). סביר שבדיקת הרכב על מחשב יעודי תעלה את אחת התקלות שתארתי.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

punto hgt עד אוגוסט 2002 ngk bkr6ekc

מספטמבר 2002 ngk bkr6ez

כן זה רשום כאן לפני.

 

האירידיום הוא השלישי עם הסיומת ix.

 

ניצן- לא תמיד טוב לשים את הפלאג שהיצרן ממליץ בטח לא אחרי שינויים שאינם "מינוריים" בתחום תא המנוע.

 

צריך לציין עוד כמה שבבי מידע על פלגים - הם גם צריכים לנקות עצמם.

 

פלאג בעל מרוח gap קטן יצרוך פחות זרם להצתת התערובת.

פלאג עם ראש לא בולט-non projected מתאים לשימושים של ניטרו/טורבו כי הוא לא עמוק מדי בתוך החום של תא הבעירה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה רשום כאן לפני.

 

האירידיום הוא השלישי עם הסיומת ix.

:mm_yeah:

ניצן- לא תמיד טוב לשים את הפלאג שהיצרן ממליץ בטח לא אחרי שינויים שאינם "מינוריים" בתחום תא המנוע.-כנראה שאתה צודק...לא התכוונתי למצב של שיפורים הוספת טורבו וכו'-אך צריך מספיק לחרוש את האינטרנט ללמוד על סוגי הפלגים הטמפרטורות העמידות המירווח וכל זה.. כמובן שזו תורה שלמה ,ע"מ לקבל החלטה נכונה באיזה פלג להשתמש כדי למקסם את הביצועים במקביל לשמירה על המנוע.

יש על זה ים של חומר ומיגוון פרמטרים רחב לכל סוג של פלאג.

צריך לציין עוד כמה שבבי מידע על פלגים - הם גם צריכים לנקות עצמם.

 

פלאג בעל מרוח gap קטן יצרוך פחות זרם להצתת התערובת.

פלאג עם ראש לא בולט-non projected מתאים לשימושים של ניטרו/טורבו כי הוא לא עמוק מדי בתוך החום של תא הבעירה.

בברכה

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק מהאינטרנט גם ספרות מקצועית של בוש יש לי כאן וגם ספר מארה"ב על כל מיני תוספות מענינות לרכב ובתוכו חלקים מוגדשים לפלאגים.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...