Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היגוי אחורי פאסיבי


בטאמן 16V
שימו לב! השרשור הזה בן 7892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סתם הערה קטנה.....כאחד שהיה לו וולקן....ולמי שהספיק להבין היא היתה אמורה להיות קצת ( אבל ממש קצת...) משוגעת.....ובשביל זה הייתי אמור לקנות לה קיט ( או איך שזה לא יהיה ) בשביל ....באטמן תחזיק חזק.....לבטל את ההיגוי האחורי ......כן , כן. כי כמו שאני הבנתי זה לא בריא ההיגוי האחורי במגבלות......במיוחד כשהם באיזור ה 180+ ואני לא מסיק מסקנות....אני אומר מה שגדולים ממני ( ועם כל הכבוד לפורום...) וגדולים מכולם כאן אמרו....ובניגוד אלינו להם יש קצת יותר ניסיון....(במיוחד עם 306 ומצד שני וולקן עם קצת הרבה יותר מ200 כ"ס......) ולמי שמפקפק שישאל את תומר106ראלי ויבין קצת על איזה ליגה אני מדבר.... לגבי הניסיון שלי...הוולקן אוחזת "ליגה אחרת" אבל.....יש מכוניות שאוחזות טוב יותר....אין מה לעשות ! היגוי אחורי או לא היגוי אחורי ! מה שכן... הגדולה שלהן היא שכאשר אתם באמצא סיבוב ואתם כבר על המיגבלות והסביב לפתע מתחיל להישבר יותר... אין רכב יותר בטוח מהן..... ( ומי שקולט על מה אני מדבר מבין...) כולל סתם פורד אסקורט שאני מכיר . ( שאגב יש לה יותר אחיזה מ - ZX או 306....) וזה היה סתם חומר למחשבה.... :wink:

 

אני לא זוכר מי אמר לי את זה, אבל הבנתי כי לנהגים ברמה גבוהה ההיגוי הזה דווקא מפריע, מכיוון שהם מצפים לתגובה מסוימת מהרכב והוא עושה משהו אחר. בכל מקרה לי אישית זה נהדר - הרכב פשוט מכניס את עצמו יותר לתוך הסיבוב ומקל עלי את החיים - פחות דאגות של תת היגוי ויותר שליטה על היגוי היתר.

 

בנוגע לרועי ובדיקת המגאן מול 306 - אצלך זה לא בעיה, הצמיגים כל כך לא משהו, שאני בטוח שגם הברנדה של זורע תאחוז יותר (טוב, כאן כבר הגזמתי :wink: ).

 

בכל מקרה זה לא רק עניין ההיגוי האחורי - לפחות אצלי ה-306 שיפרה את הבטחון בנהיגה בצורה מדהימה. רק אתמול נסעתי לנמל בן גוריון, ביציאה מכביש 4 לכביש מספר 1, בעיקול שמאלה שמתהדק - נסעתי די מהר ובדיוק כשיצאתי והתחיל העיקול ימינה הבטתי על מד המהירות. הייתי על 120 קמ"ש, ועשיתי את זה בלי להרגיש. אני עוד זוכר שלפני חודשים ויותר הייתי מתאמץ לעבור את ה-100 בסיבוב הזה, שלא לדבר על מכוניות אחרות - חלקן אפילו ל-80 לא הגעתי...

 

רוני

סתם אנקדוטה מענינת:

בZX שפרדי פריהאוף התחרה איתה ב24 השעות של ספא ב94 'בוטל ההיגוי האחורי.

 

 

כספר-LSD זה הדבר שיבדיל בין מכוניות הנעה קדמית :?:

 

אגב- גם לסיאט איביזה קופרה 16V/GTI איך שתרצו לקרוא לזה היה היגוי אחורי פסיבי, אם אני לא טועה גם ל20VT יש.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עניין של גאומטריה של המתלה האחורי.

כשהמתלה בצד החיצוני של הפניה נלחץ כלפי מעלה, הזרועות ותושבותיהם יוצרים זוית של הגלגל האחורי ביחס לציר האורך של האוטו כך שהגלגל האחורי מופנה מעט מאוד באותו כיוון של הגלגלים הקדמיים, וכנ"ל בגלגל הפנימי, רק שזה גאומטריה הפוכה כשהמתלה נמתח.

 

זוית היגוי זאת מקטינה את "זוית ההחלקה" של הצמיג.

זוית ההחלקה זה הזוית שנוצר בין כיוון הנסיעה של האוטו לבין כיוון ציר האורך של הצמיג.

בכל מצב של פנייה יש זוית החלקה כלשהי שמתבטאת בעיקר בגלגלים הקדמיים, אבל גם באחוריים.

ככל שזוית ההחלקה גדולה יותר, יותר ממאמצי הצמיג "הולכים" להתגברות על זוית ההחלקה, ולא מתפנים ליצירת אחיזה צידית.

ההיגוי האחורי הפאסיבי מקטין את זוית ההחלקה, וכך אמור לאפשר יותר אחיזה צידית.

 

ידוע לי שבמירוצי ה Touring Cars התחרו גם קסארות עם הגוי אחרוי פאסיבי שלא נוטרל.

כנראה שזה עניין של העדפות אישיות והתאמה לסגנון הנהגיה של הנהג.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ההיגוי האחורי הפסיבי הוא אכן פטנט מעולה !!

 

הבעיה איתו היא שהוא עלול להפתיע נהג בלתי מיומן (ולא להפריע לנהג מיומן כי שנטען).

הסבר,

 

כאשר זנב המכונית מתחיל להחליק, הנהג מרגיש את זה ואנסטינקטיבית פועל לתיקון המצב. אלא, שמע' ההיגוי הפסיבי מבטלת את ההחלקה הזו והמכונית שומרת על הקו המקורי. כך קורה שהנהג מבצע תיקון להיגוי כאשר זה כלל אינו נדרש ומכאן הבעיה.

כמובן שהמע' אינה מבטלת כל החלקת זנב אלא רק החלקה קלה - התחלתית.

 

יתרון נוסף קיים בכך שהמע' מאפשרת לסחוף את המכונית על 4 גלגליה במצב שמבחינה פיסיקלית היה נחשב להיגוי-יתר במכונית אחרת.

 

אין פרוש הדבר שלא ניתן להחליק את הזנב במכוניות כדוגמאת ה ZX וה 306 (תשאלו את רוני :wink: ), אלא שעקב התערבות המע', המעבר להיגוי-יתר הופך להדרגתי הרבה יותר ומאפשר שליטה על פני מרחב גדול הרבה יותר של מצבי החלקה.

 

להיגוי האחורי הפסיבי אין שום בעיה לתפקד גם במהירויות גבוהות במיוחד או תחת כח מנוע רב. אלו שממליצים לבטל אותו (ואני מכיר ויודע למי התכוון "יאשה והפצפוצים") רובם אינם מבינים גדולים בנהיגה ובבנית Setup למכונית. הם כן מבינים במנועים ובכח אבל זה לא רלוונטי.

הדוגמא של פרדי על המסלול אינה רלוונטית משום שנהיגת מסלול לא ניתנת להשוואה לנהיגה על כביש (מבחינת נושא ההחלקות). למכונית המסלול מרכיבי מתלים שונים, גאומטרית היגוי שונה, עומסים שונים, וכו'. מכונית זו הנה ייעודית למטרה אחת ופשרות לטובת איכות החיים לרוב אינן מתקבלות.

לעומת זאת, מכונית כביש צריכה להשיג מטרות נוספות, כגון מהלך מתלים גדול יותר וכמובן רכות וספיגת מהמורות, הגה פחות ישיר, צמיגים פחות טובים ועוד.

לכן, מכונית מסלול צריכה להיות מה שיותר "נקיה" מהתערבויות חיצוניות, וכמה שיותר ישירה ומדוייקת עבור הנהג.

מכונית הכביש כאמור מתמודדת עם מגוון שונה של דרישות ולכן לעולם לא תהיה כה ישירה ומדוייקת, כך שמע' ההיגוי האחורי הפסיבי אינה מפריעה גם תחת כח רב, ולבטח אינה גורעת.

 

המצחיק הוא ששמעתי על מישהו עם ZX 16v, ששם פילטר פתוח + מע' פליטה + צ'יפ, והחליט שהאוטו מספיק חזק בשביל לבטל את ההיגוי האחורי הפסיבי (בהמלצת המומחים לעיל). אפשר לחשוב כמה כח הוא הוסיף לאוטו ...

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההיגוי האחורי הפאסיבי הוא בהחלט לא דבר שהרבה אוהבים כי הוא גורם לאוטו פשוט לדבר אלייך להכנס לך למחשבה וגרום לאוטו להבין בדיוק מה אתה מצפה ממנו באמצע הסיבוב .

יש שיודעים לנהל דו שיח אם האוטו ויש שלא .

אבל אני מאוד מסכים שההיגוי הזה גורם לבעיה במהירויות מאוד גבוהות

הוא גורם לאוטו למעיין deley בהעברות משקל וזה גורם לנהנג לעיתים לסובב את ההגה מעט יותר מידי וזה מאוד מסוכן במהירות גבוהה .

 

יכול ליהיות שברכב מונמך הבעיה נעלמת אבל את זה אני לא יודע :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני טרם נסעתי עם סוזנה ב"מהירויות גבוהות" (עד עכשיו הגעתי עד הילוך רביעי, 6,000 סל"ד, תעשו את החשבון לבד).

בעליות וירידות ממחלפים היא מופלאה (אני מדבר על אחיזה והתנהגות - נשאיר את הכיף בצד).

בפניות שטוחות ומהירות - כנ"ל.

בפניות איטיות יותר - לא לקחתי אותה עדיין לכבישים טכניים, אז עוד לא גיבשתי דעה.

למה אתם קוראים מהירויות גבוהות? מהירויות גבוהות בפניות?

160-170 בפיתולי כביש ואדי מילכ נחשב מהירויות גבוהות (לא עשיתי עם ה-ZX, אבל עם מכוניות אחרות חלמתי שהיו כאלה שסיפרו לי שמישהו פעם עשה, אולי :twisted: )

יש מקומות עם פניות במהירויות יותר גבוהות שאני לא מכיר?

 

אני לא רואה סיבה לבטל את ההיגוי הפסיבי; אני נשאר בעמדתי שזה דבר מופלא שנותן תחושה מופלאה ומביא את התנהגות המכונית לרמה אחרת. אתם יודעים מה, אולי לא גבוהה יותר (על אף שזה מדיד) - אבל שונה לחלוטין, עולם אחר לחלוטין (ומהנה הרבה יותר, נסו והיווכחו) של נהיגה לעומת מכוניות הנעה קדמית אחרות. צודק דני G שדיבר על הדריפט שהמכונית הזו מסוגלת לו, ממש בניגוד לחוקי הפיזיקה כפי שמכירים אותם נהגי מכוניות הנעה קדמית אחרות.

 

כספר אמר שהפיאט קופה היא מכונית ההנעה הקדמית הטובה ביותר, אבל "טובה", כמו שאמרתי לשלומי, הוא מונח מאוד סלקטיבי, ממש כמו כיף.

ולדעתי, אם הפיאט קופה לא מסוגלת להיכנס ולצאת לדריפטים אליהם ה-ZX יכולה להיכנס (ואולי גם 306, לא ניסיתי, אבל העיקרון אמור להיות דומה) - ה-ZX היא הבחירה שלי.

 

בטאמן

(-;

איזה כיף שאני צריך לחיות עם הבחירה שלי...

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדני G .....אני לא בטוח שאתה יודע למי אני התכוונתי.....ואני רק אספר שהבחור המרכזי שאני תופס ממנו הוא בנוסף להיותו מוסכניק ברמה קצת יותר גבוהה מרוב האנשים בארץ.....( ואני ממעיט קצת בערכו... :wink: ) הוא היה גם נהג מירוצים שנתיים בבריטניה ....( אני מקווה שזה מספיק לכם....) ולמי ששואל - עם החלום , אסקורט קוזוו'רט.....

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניכם צודקים, עם הניסיון הקצרצר שלי עם ה-ZX של בטאמן (כולה שניים וחצי סיבובים - וזה הספיק) אני יכול להגיד שאצל ה-ZX ההיגוי האחורי הפאסיבי יותר עצבני מבפז'ו וזה מורגש - הזריקה הראשונית (יענו ההתיישרות של האחוריים לתוך הסיבוב) ב-ZX היא יותר חזקה באופן מורגש.

 

בכל מקרה ב-306 לפחות הדבר משרה בטחון רב בפניות, למי שמכיר אותו. כמו שדני אמר מי שלא יודע מה האוטו עושה יכול לחשוב שזו בעצם התחלה של זריקה ויתחיל לנקוט בפעולות מונעות, אבל מי שכן יודע פשוט ימשיך על הגז ויתן לרכב לעשות את שלו.

 

וכמובן כמו שדני אמר ההיגוי האחורי לא עוזר בכלום אם זורקים בכוונה (או שלא בכוונה...) - האוטו יודע יפה מאוד לזרוק את עצמו לדעת (על משקל "לאבד עצמו לדעת") בפרובוקציה מתאימה, בכל מהירות מ-30 קמ"ש בהילוך שני ועד כ-130 קמ"ש בהילוך רביעי (לא ניסיתי במהירות יותר גבוהה, מפחיד מדי...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באטמן ,אתה פשוט לא לוחץ מספיק.

160 -170 בואדי מילק זה מהירות ללאנטיס ,לא לוולקן :wink:

 

וכביש לפניות מהירות גבוהה הוא כביש 1 בין גבעת שאול לשער הגיא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי לא עם ZX.

 

במקרה צדקת, ואכן היתה מעורבת (או כך שמעתי שסיפרו למישהו שעמד קרוב לשכן שלי) יפנית ביעף המוזכר על ואדי מילכ.

 

חוצמזה - 16V זה לא וולקן. לא וולקן.

 

לא וולקן

 

אין לי כלום נגד הוולקן, אבל 16V זה לא זה.

 

בטאמן 16V

(-;

לא וולקן...

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקורניס,אני באמת לא יודע אם לפוקוס RS יהיה דפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אבל לפיאט קופה יש וזה (גם זה) לדעתי מבדיל אותה ממכוניות הנע(/א)ה קדמית מצויינות אחרות שהזכרת.

 

יהיה לה. באבו אבוהה יהיה לה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעלים של וולקן מונמכת ואני חייב לציין שלזרוק איתה ישבן צריך להתאמץ , זה אומר שההיגוי האחורי דיי אקטיבי, לעומת הרכב שאיתו אני נוהג כבר יומיים 306 1.6 אוטו' 5 דלתות שעברה רק 25,000 ק"מ כלומר במיטבה, זורקת ישבן כמעט כל עזיבה של הדוושה בסיבוב תחת לחץ שעם ה- ZX לא היה זז שום דבר מאחורה.

אז אני מסיק שההיגוי האקטיבי שלה פחות מתערב, ודבר נוסף: לנהג לא מיומן ה -306 נותנת הרגשה פחות בטוחה כי הוא עלול להיבהל מזריקת ישבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...