Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תופעת אופניים וקורקינטים על המדרכות - האם אנחנו בדרך לפיצוץ?


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 1985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז בתור רוכב למעלה מ-3 שנים על סוגים שונים של כלים חשמליים ובעיקרים קורקינטים, אני יכול לספר לכם שבנסיעות שלי בכל בוקר שאורכות 8 דקות ומתפרסות על פני 3.7 ק"מ, 90% על שביל אופניים סלול ו-10% כביש עירוני, אני חש מאויים דווקא על נתיב האופניים.

 

 

בכל בוקר יש טיילת של הולכי רגל שמחליטים שנתיב האופניים מתאים להם באווירתו הפסטורלית יותר מאשר המדרכה המשעממת, מה שמאלץ אותי לתמרן בינהם כאילו היו קונוסים.

בנוסף, יש קבוצות "ספורטים" ו-"ספורטאיות" שרצות להנאתן על שביל האופניים ביישור קו ולא משאירות לי ברירה אלא להאט למהירות אפסית ולהידחק הצידה עד שיועילו בטובן לחלוף על פני ולאפשר לי להמשיך להשתמש בשביל שהנועד, איך לא, לאופניים. וואלה יופי.

לפני מספר בקרים, כשהעזתי לצלצל בפעמון הקורקינט על מנת להפנות את תשומת לב המתאמלות האולימפיות שאני מתקרב, קיבלתי צעקה כנראה מאשת ראש הקבוצה: "תיזהר!", כאילו שאני אשם בכך שהן לא מותירות לי שום ברירה אלא לדרוס אותן (או להאט למהירות אפסית).

 

 

שתבינו, כל זה קורה בשעה 6:20 בבוקר.

זה מגיע לרמה שבדרך חזרה מהעבודה, אני מוצא את המדרכה פנויה יותר מאשר שביל האופניים ובוחר לפעמים להשתמש בה כשאני עייף מדי להתחמקויות ותימרונים.

 

 

בשורה התחתונה, גם להולכי הרגל יש מה ללמוד ולפתח מודעות לסביבתם לא פחות מאשר לרוכבי האופניים.

MAZDA CX-5 AWD (4x4) 192hp / SkyActive-G 13:1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו המקבילה חסרת הגלגלים של הנתיב השמאלי. עניין של חינוך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה יותר גרוע מנתיב שמאלי. זה נתיב שמלכתחילה לא היית אמור להיות בו.

 

מצטער על הקלישאה אבל גם שביל אופניים צריך "מסה קריטית" של רוכבים כדי לדחוק ממנו את הולכי הרגל.

שביל יחסית מוצלח ישנו בקטעים שלא בזמן שיפוצים לכל אורך טיילת הרברט סמואל עד הנמל. כמעט בכל רגע חולפים אופניים. יש רמזורים לאופניים במעברי החציה. ובכל זאת אפשר לפגוש קבוצות תיירים למשל שחוצים לא במעבר חציה ומופתעים מהשביל בסוף החציה.

 

 

הקורקינט זו הקניה הכי טובה שלי.

אני חוסך המון זמן וזיהום סביבתי ביחס לאוטו. שלא לדבר על חיסכון בכסף,

בזכותו מכרתי את הרכב השני וכל הכרוך בזה (פחת, ביטוחים, דלק, תקלות וכו'...).

תענוג :wink:

 

אז המגיבים מעליך ומתחתיך חושבים שגם את הכלים הזולים והפשוטים צריך לדחוק כלכלית, כמו את הקטנועים הקטנים.

 

 

מעניין מה אומרים על אופניים רגילים שנרכבים על ידי מבוגר או נער בגיל 14.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער על הקלישאה אבל גם שביל אופניים צריך "מסה קריטית" של רוכבים כדי לדחוק ממנו את הולכי הרגל.

לפעמים אני רואה הולכי רגל על השביל בבן גוריון. מתלבט אם להגיד להם משהו. אלא אם זה תיירים, באמת לא מבין את הטמטום הזה.

אז המגיבים מעליך ומתחתיך חושבים שגם את הכלים הזולים והפשוטים צריך לדחוק כלכלית, כמו את הקטנועים הקטנים.



 

מעניין מה אומרים על אופניים רגילים שנרכבים על ידי מבוגר או נער בגיל 14.

שמע, זה ויכוח עקרוני מאוד בין שתי תפיסות עולם.

היתרונות של כל הכלים האלו ברורים (למרות שבמקרה של קורקינטים כל רוכב שאני מכיר נפל מתישהו והפציעות לא תמיד כאלו נעימות).

השאלה היא האם יש להם מקום בהעדר תשתית.

לדעתי התשובה היא לא. חד משמעי. בטח לא במדינה כמו ישראל, שבה עיגול פינות וקומבינה זה ערכים מחייבים, וכל ההאטה בכביש כתוצאה מפקק נתפסת על ידי כל סוגי הרוכבים כאיזו פגיעה אנושה בזכויות האדם והאזרח שלהם.

 

עכשיו, אני מבין לגמרי שלצד השני אם כל הכלים האלו יעופו מכאן, אף אחד לא ישקיע בתשתיות אפילו את מה שמשקיעים עכשיו. אבל צריך להבין: המצב כרגע הוא פגיעה חד משמעית בשגרת החיים של כל מי שלא רוכב בעיר. ואין לזה הצדקה. וגם לא יכולה להיות. ולזה תוסיף שאפילו בקבוצות מחאה בפייסבוק, של אנשים שאמורים להיות רוכבים "מודעים", ראיתי פוסטים שמסבירים למה רוכבים ימשיכו לרכב נגד כיוון התנועה, או לא ירכבו עוד 4-5 דק' ביום כדי להגיע לשביל אופניים ("כי למה מה קרה שאני אבזבז את הזמן שלי על זה?" זה הטעון העיקרי בנושא).

 

ובסוף, כמו שכתב קייבמן, guns dont kill people. זה נכון. אבל כולנו כנראה מסכימים שלא היינו רוצים לראות ילדים בני 5 עם עוזי ברחובות. ואני אשמע פחות נחמד ובוטה מהרגיל, אבל מהרבה בחינות משתמשי הכבישים בישראל הם סוג של ילדים בני 5. וזו סיבה מספיק טובה כדי להסדיר כל דבר שאפשר להסדיר כאן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים אני רואה הולכי רגל על השביל בבן גוריון. מתלבט אם להגיד להם משהו. אלא אם זה תיירים, באמת לא מבין את הטמטום הזה.

נהפוך הוא. האירופים מכירים היטב את נושא שבילי האופניים ומתיחסים אליהם בכבוד. אני מניח שמרבית הפולשים הם ישראלים. וכמו בנושא הנתיב השמאלי - מילת המפתח היא חינוך. חינוך להתחשבות בזולת, במקרה זה הזולת הוא רוכב האופניים. ובינינו, גם מניעת תאונה להולך הרגל, שעלול להפצע קשות מפביעת אופניים ,ובמיוחד החשמליים הכבדים והמהירים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אפשר לנסות לחנך את הנוער והילדים להתחשב בסביבה, אבל זה לא משהו שאפשר לשנות אצל אנשים מבוגרים שנוסעים לעבודה באופניים חשמליות על מדרכה צרה של מטר וחצי ומצפצפים לזקנים שיעופו מהדרך או אצל קבוצת מטומטמים בני 45 שעושים ג'וגינג זה לצד זה על שביל אופניים כשלידם יש מדרכה ברוחב 5 מטר.

הדרך היחידה להעביר את האנשים האלה למקום בו הם צריכים להיות או לפחות להוריד אותם מהמקומות בהם הם מפריעים, זה תכנון מחדש של המרחב הציבורי בצורה שמבחינת הדגנרטים האלה יהיה הרבה יותר משתלם לרוץ או ללכת על המדרכה בלבד ולרכב על השביל או על הכביש בלבד.

להעמיד פקח שמחלק דוחו"ת בכל רחוב זה בלתי אפשרי. ראיתי בר"ג כבר כמה פעמים רוכב אופניים שמקבל קנס על רכיבה במדרכה אבל זה לא מה שמפריע לעוד 100 כמוהו להמשיך לרכב שם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויותר מזה, זה תורם המון לתחושת ההתמסכנות וההתקרבנות שהיא חלק מאוד גדול מהבעיה ("מסוכן לי לרכב על הכביש כי הנהגים חראות, אבל זה אחלה לדרוס הולכי רגל בשם זה" וכו').

 

וספריאל, דווקא שמעתי דוברי צרפתית ואנגלית יותר מפעם אחת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ההתמסכנות זה ניסיון להצדיק את זה שלא מעניין אותם שום דבר חוץ מעצמם. זה אותם אנשים שיחסמו עם האוטו נתיב בכביש כדי ללכת לשניה לכספומט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וספריאל, דווקא שמעתי דוברי צרפתית ואנגלית יותר מפעם אחת.

לא חסרים חלאות הדוברים שפות אירופיות. אפילו באירופה.

 

אבל זה מזכיר לי סיפור של אמא שלי - לפני הרבה מאד שנים - כלנראה למעלה מ-60 - עצר אותה באנגליה שוטר על חציה שלא במעבר חציה. התחילה לדבר אתו הולנדית ועשתה הצגה שאינה מבינה אנגלית. זה פעל, הוא שילח אותה לדרכה. בוא נחכה לאביG שיספר כיצד מתיחסת משטרת ישראל לתיירים, אם הבנתי נכון לפחות לגבי תנועה רושמים להם דוח"ות רק בעבירות חמורות, ואז מביאים אותם לשיפוט מהיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויותר מזה, זה תורם המון לתחושת ההתמסכנות וההתקרבנות שהיא חלק מאוד גדול מהבעיה ("מסוכן לי לרכב על הכביש כי הנהגים חראות, אבל זה אחלה לדרוס הולכי רגל בשם זה" וכו').

 

תירוץ שאני שומע הרבה מרוכבי קורקינט/אופניים שאותי באופן אישי הכי מקומם הוא כזה:

 

"אם אותי רכב ידרוס על הכביש אני אמות או אפצע קשה, אבל אם אני אדרוס הולך רגל על המדרכה הוא רק יפצע. לכן חייבים לאפשר לנו לרכב על המדרכות"

 

אחרי ששומעים כזה טיעון כל מה שנותר הוא לקחת את הקורקינט ולשבור אותו על הראש שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בתור רוכב למעלה מ-3 שנים על סוגים שונים של כלים חשמליים ובעיקרים קורקינטים, אני יכול לספר לכם שבנסיעות שלי בכל בוקר שאורכות 8 דקות ומתפרסות על פני 3.7 ק"מ, 90% על שביל אופניים סלול ו-10% כביש עירוני, אני חש מאויים דווקא על נתיב האופניים.

 

 

בכל בוקר יש טיילת של הולכי רגל שמחליטים שנתיב האופניים מתאים להם באווירתו הפסטורלית יותר מאשר המדרכה המשעממת, מה שמאלץ אותי לתמרן בינהם כאילו היו קונוסים.

בנוסף, יש קבוצות "ספורטים" ו-"ספורטאיות" שרצות להנאתן על שביל האופניים ביישור קו ולא משאירות לי ברירה אלא להאט למהירות אפסית ולהידחק הצידה עד שיועילו בטובן לחלוף על פני ולאפשר לי להמשיך להשתמש בשביל שהנועד, איך לא, לאופניים. וואלה יופי.

לפני מספר בקרים, כשהעזתי לצלצל בפעמון הקורקינט על מנת להפנות את תשומת לב המתאמלות האולימפיות שאני מתקרב, קיבלתי צעקה כנראה מאשת ראש הקבוצה: "תיזהר!", כאילו שאני אשם בכך שהן לא מותירות לי שום ברירה אלא לדרוס אותן (או להאט למהירות אפסית).

 

 

שתבינו, כל זה קורה בשעה 6:20 בבוקר.

זה מגיע לרמה שבדרך חזרה מהעבודה, אני מוצא את המדרכה פנויה יותר מאשר שביל האופניים ובוחר לפעמים להשתמש בה כשאני עייף מדי להתחמקויות ותימרונים.

 

 

בשורה התחתונה, גם להולכי הרגל יש מה ללמוד ולפתח מודעות לסביבתם לא פחות מאשר לרוכבי האופניים.

 

כי כאמור, הבעיה היא לא אופניים אלא העדר תרבות תחבורתית. בריון הוא בריון בלי קשר לאמצעי התחבורה שלו, הוא עושה מה שנוח לו ושאחרים יסתדרו, וחס וחלילה שמישהו יעיר לו.

 

ושלא ישתמע שמעולם רכבתי על המדרכה, אבל אם כן, אז רק במקום שבו לא היו הפרעה או סיכון, וסטח שלא העזתי לצלצל להולך רגל שיזוז בשבילי. בדיוק כמו שיש מקרים שבהם אין לי בעיה עם הולך רגל שפולש לשביל אופניים לרגע.

 

יש מקומות שבהם החלק של המדרכה מאוד לא נוח, או שהוא צר ורצוף עצים ומכשולים (לאורך רחוב שטרית למשל, או בחלק הצפוני של לוי אשכול) ואני אבין הולך רגל או ג׳וגר שמידי פעם פולש לשביל תוך שהוא בודק שאינו מפריע, אבל הרצים שהחליטו שלא נוח להם לרוץ על אבנים משולבות והאספלט של השביל מתאים להם יותר, לכאלה בא לי לעבור ליד ולהעיף להם את האוזניה בפליק של אצבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרבות תחבורתית והעדר הבנה בסיסית אצל חלק הארי ממשתמשי הכביש שהם צריכים להיות אחראים למעשים שלהם.

זה מדהים, אבל הפסקתי לספור כבר כמה פעמים ביום אני רואה רוכבי אופניים או קורקינטים משתלבים בתנועה זורמת מתוך מעבר חציה, אל צומת ונתיב בו תנועה זורמת עם אור ירוק. אוצר המילים שלי בכל השפות שאני מכיר דל מדי כדי להסביר כמה זה מטומטם ומסוכן להתחיל נסיעה מ-0 קמש, בכלי שמאיץ ב100 שניות מ0 ל100, בכביש בו רכבים נעים במהירות והאצה גבוהות הרבה יותר. אבל אני בטוח שאם אעצור כל רוכב כזה, התגובה תהייה ברמה של ״נו, אז שיבלמו קצת״.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לנסות לחנך את הנוער והילדים להתחשב בסביבה

 

מי יחנך אותם?

ההורים שחונים בחניה כפולה כי הם קפצו רק לרגע לקנות חלב?

אלה שקנו כלי תחבורה לא חוקי לילד בן 13 עכשיו יבואו ויסבירו לו שצריך לציית לחוקים?

 

העדר התרבות וההתחשבות הוא גורף, הוא לא יכול לבוא רק מהבית, בלי התערבות של המערכת, גם לחינוך וגם לאכיפה. במקום זה ממשיכים לא לחנך ולא לאכוף אבל כן מוסיפים עוד חוקים שאיש לא יציית להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

עקרונית אפשר לקנות לילד כלי וללמד אותו חוקי תנועה ואיך רוכבים כמו בן אדם. אצל ערס מבוגר שירד מרכב ועבר לקורקינט כדי לחסוך בדלק, המצב כבר אבוד.

לאכוף אי אפשר ברוב המקרים, אתה לא יכול לשים פקח בכל צומת.

הדבר היחיד שעוד אפקטיבי חוץ מלשפר את התשתיות זה לנסות לחנך את הצעירים.

כמובן שאפשר להרביץ מכות לרוכבים ערסים ולשבור להם את הרגליים אבל אז הם ידרסו הולכי רגל עם כיסא גלגלים חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...