Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלה P2008 - בקרת אורך סעפת יניקה בפורד פוקוס 2.0 2007. אבחון + תיקון


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פורד פוקוס 2.0 ליטר אוט' מודל 2007.

 

נדלקה נורת Check engine וחלה ירידה משמעותית בסחיבה.

 

בסריקת תקלות עלה קוד P2008- Intake manifold runner control circuit open - תקלה בבקרת אורך משתנה של סעפת היניקה.

 

code.png

 

איפסתי את התקלה. נסעתי 10 מטר, היא חזרה.

 

על הבקרה אחראים שני שסתומים חשמליים שפותחים וסוגרים את מעבר הוואקום, נמצאים בין המנוע למצבר.

 

1.jpg2.jpg

 

בדקתי את צינורות הוואקום שמתחברים אליהם וגיליתי שהם סדוקים.

 

3.jpg4.jpg

 

 

הייתי כמעט בטוח שזה מקור הבעיה, החלפתי את צינורות הוואקום.

 

5.jpg

 

איפסתי את התקלה שוב, נסעתי 10 מטר. התקלה חזרה.

 

אז התחלתי לבדוק.

 

בדיקה ראשונה: כשהמנוע עובד מנתקים את צינור הוואקום הימני מכל שסתום, סוגרים עם האצבע את הפתח של השסתום - צריכים להרגיש משיכת וואקום.

 

 

6.jpg

 

אצלי בשסתום העליון בתמונה לא הייתה משיכה, בשסתום התחתון הייתה.

 

בדיקה שניה - מנתקים את הקונקטור החשמלי מהשסתום ובודקים עם רב מודד רציפות בין שני הפינים בפלג של השסתום. צריכה להיות רציפות.

 

אצלי בשסתום העליון לא הייתה רציפות, בשסתום התחתיון הייתה.

 

מסקנה - שסתום עליון לא תקין.

 

פורד מספקת את שני השסתומים עם התושבת יחד, זה מק"ט אחד. מחיר בחו"ל כולל משלוח 300 ש"ח. מחיר בארץ 700 ש"ח. אבל האוטו לא שמיש, אי אפשר להמתין למשלוח.

 

במקרה היה בחנות חלפים שסתום בודד, קניתי אותו ב 350 ש"ח.

 

מפרקים את התושבת - 4 ברגי Torx T25.

 

7.jpg

 

 

תושבת עם שני שסתומים ושסתום חדש ליד.

 

8.jpg

 

פותחים אום 10 מלמטה, מרכיבים את השסתום החדש.

 

9.jpg

 

 

מחזירים את התושבת, מחברים את צינורות הווארום, מאפסים את הקוד.

 

10.jpg

 

 

כוח סחיבה חזר, הכל נראה תקין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב אני לא תארתי לעצמי ששינוי אורך סעפת היניקה משפיע כ"כ על הביצועים. חשבתי שזה משהו יחסית זניח בעל השפעה קטנה. פה הורגש חוסר מומנט משמעותי, האוטו האיץ בפול גז אבל ממש לא כמו שהוא אמור להאיץ.

 

 

התקלה לא הכניסה את המנוע ל"מצב בטוח" אלא פשוט הוא לא סוחב עם התקלה.

 

מאיפה אני יודע את זה:

לאחר הרכבת השסתום החדש נסעתי קצת לפני שאיפסתי את התקלה, הביצועים חזרו לעצמם עוד לפני האיפוס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה והעבודה.

במידה ולא מוצאים וכדי לא להשבית את הרכב.

- השסתום נראה כשסתום חשמלי רגיל לפתיחת מעבר וואקום - אפשר לגשת לכל מתקין

מערכות מיזוג ברכב, ולהתקין שסתום חשמלי לצנרת וואקום

- אשר עם קבלת פקודה חשמלית, הוא מאפשר מעבר וואקום.

 

פעם היו מתקינים אותו לפני מגבר הטורים, ו משמש גם לפתיחת מדף כניסת האוויר.

הוואקום מפעיל, יחידת וואקום נוספת עם זרוע, אשר מבצעת פעולת משיכה וכיוון.

 

להרבה מתקינים נשארו יחידות כאלו - ואפשר להתקין

ובמקביל בלי לחץ, להזמין שסתום חדש במחיר סביר מחו"ל.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי בפורומים בחו"ל את הפתרון הזה, קימבנו שסתום בשקל וחצי מרכבי קרבורטור וזה עבד.

 

לא אוהב לעשות את הדברים האלו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...