Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2981 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פו, דרגת הרשלנות נמדדת בהתאם לנסיבות, לא לפי התוצאות - אם כי אין לי מושג מה ההגדרות המשפטיות של דרגות שונות של רשלנות.

 

תגובתו של arco1 היא תגובה מהבטן, אף אחד מאתנו לא יכו לדעת מה בדיוק קרה שם, למרות שהתחושה היא שריבוי ההתראות, וביטול הטיולים של בתי ספר כה רבים, מצביעים על התנהלות חסרת אחריות של הנהלת המכינה. לגבי הגורמים המפקחים - זו בעיה נפרדת, כנראה שיש בחוק או בתקנות איזו לקונה שלא התגלתה עד כה, ויהיה קושי גדול להאשים איזה משפטן שכותב תקנות באי כיסוי כל האפשרויות. זה דבר אפייני לכל חוק. הדיונים שלנו על תקנות התעבורה במעגלי תנמועה הן דוגמא קלאסית שכל נהג בישרל נתקל בה יום יום, ועדיין לא הגיעה להסדרה. האם תאשים את כותבי תקנות התעבורה בכל תאונה שהתרחשה במעגל תנועה?

 

לגבי בתי ספר - נושא הטיולים מוסדר באופן הדוק ביותר, והיה מקרה שבו תלמידים חמקו לבריכה בלילה וטבעו - ומנהל בית הספר הורשע (אם כי לא נגזר עליו מאסר). המכינות הללו מנוהלות לפי חוק אחר, אמנם מתוקצבות על ידי משרדי החינוך והביטחון, אולם אינן נתונות לפיקוח שלהם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כותרת בעיתון: "מי אישר את הטיול? משרדי החינוך והבטחון מטילים את האחריות זה על זה".

 

זו בדיוק הבעיה. מתעסקים ב"מי אישר", "מי אחראי", "למה אין נוהל". האזרח הקטן לא אחראי לכלום, אין לו סמכות ולא אחריות. תמיד יש מעליו פקיד כלשהו שתפקידו לאשר ולשאת באחריות. מובן מאליו שבמקרה אסון התוצאה היא גלגול אחריות למעלה, למטה ולצדדים, חיפוש אשמים, ועיסוק בנהלים ובאישורים במקום בנטילת אחריות אישית והפקת לקחים מהותיים.

 

תרבות פקידים ואישורים מובילה לתרבות כסת"ח.

 

מי שאשמים הם הגורמים במכינה שאחראים באופן ישיר לשילוח הטיול למסלול המדובר במז"א המדובר, ולא אף אחד אחר.

חזיר דיזל

פורסם

בדיוק. או בערך.

לפני שקופצים למשרד החינוך, לצבא, לממשלה וליקום - מי ב-פ-ו-ע-ל הלך בראש קבוצת מטיילים בנחל בעת אזהרות שיטפון מהברורות ביותר שהיו?

אין מה לחפש אשמים מחוץ למוסד. יש פה איזה 2-4 אנשים שצריכים להיכנס לכלא, בלי קשר לקיומם או לאכיפתם של נהלים מונחתים כלשהם.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

המדריך והמנהל נעצרו

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ייתכן, אבל האמינות של וואלה נמוכה מזו של תיק דבקה, כך שלך תדע...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

איבדנו כחברה את השכל הישר, את האחריות ואת ההגיון.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
זו בדיוק הבעיה. מתעסקים ב"מי אישר", "מי אחראי", "למה אין נוהל". האזרח הקטן לא אחראי לכלום, אין לו סמכות ולא אחריות. תמיד יש מעליו פקיד כלשהו שתפקידו לאשר ולשאת באחריות. מובן מאליו שבמקרה אסון התוצאה היא גלגול אחריות למעלה, למטה ולצדדים, חיפוש אשמים, ועיסוק בנהלים ובאישורים במקום בנטילת אחריות אישית והפקת לקחים מהותיים.

 

תרבות פקידים ואישורים מובילה לתרבות כסת"ח.

 

מי שאשמים הם הגורמים במכינה שאחראים באופן ישיר לשילוח הטיול למסלול המדובר במז"א המדובר, ולא אף אחד אחר.

 

בדיוק. או בערך.

לפני שקופצים למשרד החינוך, לצבא, לממשלה וליקום - מי ב-פ-ו-ע-ל הלך בראש קבוצת מטיילים בנחל בעת אזהרות שיטפון מהברורות ביותר שהיו?

אין מה לחפש אשמים מחוץ למוסד. יש פה איזה 2-4 אנשים שצריכים להיכנס לכלא, בלי קשר לקיומם או לאכיפתם של נהלים מונחתים כלשהם.

 

כל כך לא מסכים איתכם.

 

כלומר, ברור שהמדריכים שהוציאו את הטיול הזה מטומטמים, אשמים, וצריכים להענש.

 

אבל מדריכים כאלו הם לרוב צעירים, חסרי ניסיון וחדורי אידאולוגיה. זה שילוב מנצח להערכת חסר של סיכון, בדיוק כמו במקרה הזה, ובדיוק בגלל זה חייבים שתהיה סמכות בוגרת ושקולה שמאשרת, ורצוי מאוד שיהיו כמה תחנות בדרך.

 

כשאתם מקבלים החלטה מהותית במה שאתם לא עושים למחייתכם, אתם לא מתייעצים לפני? קובעים ישיבה עם הגורמים הרלוונטים ושואלים לדעתם? מקבלים אישור מהמנהל שלכם, או מדרג בכיר יותר עם צריך? אז למה פה כל ילד בן 20 וקצת יכול להחליט לעשות מה שבא לו עם כמה עשרות ילדים צעירים יותר בכמה שנים? גם בצה"ל, לא נותנים לסגן צעיר באיזו סיירת להחליט לצאת למבצע מסויים על דעת עצמו.

 

זה גם לגמרי בסדר לא לבטל טיולים בגלל מז"א, רק שצריך לוודא שהם יהיו בטוחים, ואם השינוי במז"א משפיעה על בטיחות הטיול, צריך לשנות את המסלול כדי שהטיול יהיה בטוח.

 

עכשיו זה כבר מתחיל להצטייר כמחדל גורף, כי (לכאורה) המוסד הזה (וכל שאר המוסדות מסוגו?) לא מאשרים טיולים מול אף אחד ושום דבר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם (נערך)
איבדנו כחברה את השכל הישר, את האחריות ואת ההגיון.

מה הקשר לחברה? מה זה חברה?

בכל טיול שאני הייתי אי פעם מעורב בתכנון או בביצוע שלו תמיד בדקנו את נושא השטפונות.

זריקת האחריות על המונח המעורפל ששמו "קולקטיב" - זאת שורש הבעיה.

 

ואם מדריך, ולא משנה באיזה גיל, שומע את האזהרות ומתעלם - דמו בראשו ועל ידיו.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
ייתכן, אבל האמינות של וואלה נמוכה מזו של תיק דבקה, כך שלך תדע...

הכתובת היתה על הקיר - מה שנכתב בהודעה מדויק לחלוטין.

 

מדובר במכינה של "מורעלים" שיוצאים לטיולים בכל מזג אויר. מי שלא מרגיש טוב או חולה, מיד מקוטלג כבעייתי.

 

הבן שלי מכיר כמה בוגרים של המכינה.

פורסם

31444799_10156230260689593_4310870066570214195_n.jpg

למה לא בעצם

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

מה הקשר לחברה? מה זה חברה?

זריקת האחריות על המונח המעורפל ששמו "קולקטיב" - זאת שורש הבעיה.

אחדד- רוב האנשים איבדו את ההגיון , את האחריות האישית ואת השכל הישר.

מסכים איתך שאנשים צריכים להתחיל להיות אחראיים לעצמם, ולא להאשים או להיות תלוי באף גורם אחר.

לזה התכוונתי ב"חברה". רוב האנשים איבדו את זה לגמרי

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
"מורעלים" מובן, אבל למה לשבת בערוץ נחל? כשידוע שישנם שטפונות.

השאלה המתבקשת היא למה לצאת.

 

אינני יודע כמה מכם ראו שיטפון באזור הנ"ל, אך ממה שראיתי וראיתי לא מעט, מי שנתן את ההוראה ולקח את הסיכון במודע, צריך להיזרק לכלא לשארית חייו.

 

למה לא בעצם

אידיוט.

פורסם
[ATTACH=CONFIG]503738[/ATTACH]

למה לא בעצם

דוגמא מעולה לקירוב לבבות ואהבת חינם. וגם לאיך לא רוקדים על הדם. כמיטב המסורת.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך


×
×
  • תוכן חדש...