Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כשקניתי את הרכב היה קצת רעידות בהגה ובגלגלים,הרצון היה לנסוע כמה שיותר בבטחה בידיעה שאני הולך לחרוש הרבה קילומטרים,ב4 שנים 55 קילומטרים,לא כזה הרבה אבל גם לא מעט,אז החלטתי ללכת על ההכי טוב,בחרתי במישלין והלכתי על חיסכון בדלק,הרעידות הפסיקו והצמיג היה שקט מאוד לאורך כל הדרך איתו,היו בלימות פתע וגם מצב של ברד כבד באיזור גבעתיים לפני שנתיים שהתחלה של נסיעה רק מהרמזור לא נתנה לי בכלל להמשיך לנסוע והגלגל פירפר לכמה שניות עד שנאחז בכביש,בדקתי בלימת פתע במהירות של 60 והתוצאה הייתה מדהימה,הצמיג הזה פשוט נדבק לכביש ואוכל את האספלט,אני מאוד מרוצה ממנו חוץ מהעניין שהוא רגיש לברגים ורך קצת יותר מהאחרים כנראה,בסיכום כללי,צמיג מעולה שמקנה חווית נהיגה ונסיעה מאוד מהנות,התאריך שלו זה 0813 שבוע 8 של 2013,התחילו סדקים בדופן ועל גבי הצמיג,ולפני כמה ימים בטעות ניכנסתי במדרכה בולטת שקצת הייתה שפיצית והתקלף ממש מעט מהצמיג הקדמי בדופן שלו בעומד של מ"מ בערך,אני יעלה תמונה,האם מניסיונכם יש עוד זמן שאפשר להמשיך עם הצמיגים האלה?,כדאי לחכות לטסט כדי לקבל חוות דעת מהם?,מה לגבי הצמיג שקיבל את הקילוף הזה? יש סכנה ממשית לנסוע איתו כך?

 

אשמח לתגובות מניסיון בלבד תודה!

m7kj.jpg
פורסם

צמיגים בגיל 4 שנים כבר יבשים וסדוקים ולאור התיאור שלך עדיף לא לקחת סיכונים מיותרים במיוחד בחורף ולבצע החלפה מיידית.בהצלחה

 

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

פורסם

קודם כל, צמיגים לא בהכרח נמדדים לפי שנים אלה בנוסף גם מה עומק החריצים במ"מ והבלאי/נזק הויזואלי שלהם ופרמטרים רבים אחרים.

ייתכן מאוד שצמיגים יהיו בני 4 אבל הרכב חונה חצי חצי מבחינת חניה מקורה/שמש או לא נוסע הרבה ולכן, יוכל להמשיך לנהוג עליהם עוד 2-3-4-5-6 שנים כך או כך, אין בזה שום דבר רע וזה רק מטעה כיוון שתקופת השירות של הצמיגים הם עד 10 שנים כך לפי התקנות האמריקאיות.

 

ניתן למכור צמיגים בארץ עד גיל 6 שנים באחסון תקין *** צמיג פג תוקפו באופן "רשמי" בהגיעו ל 6 שנים מתאריך הייצור. *** על פי התקנות בארץ.

 

על פי התקנות האמריקאיות, צמיג יכול להיות בשירות עד 10 שנים, זאת אומרת שניתן לנהוג על צמיגים גם אם הם בני 9 שנים ועד הגיעם לגיל 10 שנים! (שוב, תלוי בסוג האחסון שלהם, מצבם וכו').

 

הדבר השני הוא, מדידת עומק החריצים של הצמיג. על פי התקן בהגעה לעומק של 2 מ"מ, יש להחליף צמיג כולל רזרבי (אם נדרש).

זאת אומרת, אם מדדת 1 מ"מ, עלייך להחליף את הצמיג בהקדם ובמיוחד בחורף, למנוע מצב "ציפה" של הצמיג על הכביש במקרים מסויים בגלל שהוא לא יהיה מסוגל לפנות את המים כמו שצריך = סכנה.

יש חומר ברשת על כך.

 

בחלק מהצמיגים יש "אינדיקטורים" שהם משולשים שבעצם אומרים לנו, מתי יש להחליף את הצמיג, יש חומר ברשת על כך.

 

אפשר לסכם כך, במידה ויש נזק לצמיג אשר יכול להעמיד אותך בסכנה, או אם הגעת כפי שאתה טוען ובאמת מדדת נכון (איך בדקת ומדדת בדיוק?) ל 1 מ"מ ועוד בעיות כאלו ואחרות, עלייך להחליף את הצמיגים הנדרשים.

תוודא כי אתה ממלא אוויר בצמיגים פעם בשבועיים או לפחות פעם בחודש, זה אחד המרכיבים שיכול לגרום לצמיג להשחק ולהפגע לאורך תקופה קצרה מאוד יחסית.

פורסם

תנאי מזג האויר בישראל קיצוניים יחסית.

שרב יבש המייבש, לחות כבדה הנכנסת לסדקים ועם חימום הצמיג יוצרת אדים ומרחיבה סדקים.

מצב הכבישים עם בורות ושבירות, מקשים מאוד על חיי הצמיגים נוצר בלאי מהיר ואחיזתם פוחתת.

 

לכן לדעתי, צמיגים בני 4 שנים המראים סימני סדקים יובש והתפרקות - להחליף.

אם אחד מהם במצב סביר יחסי - אפשר להשאיר אותו כצמיג ספר, למרחקים קצרים.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

חשבתי על כך להגיע אולי לזמן הטסט משהו כמו חצי שנה ולראות את התגובה שלהם לגבי הצמיגים,הצמיגים עדיין שקטים בניסעה מחוץ לעיר ובולמים עדיין ממש היטב,איך אבדוק עומק במ"מ?

m7kj.jpg
פורסם

מבחן השקל.

 

כמו כן, בתעלות הניקוז האורכיות קיימות בליטות שמסמנות הגעה למינימום החוקי:

483d7238840a1005864b00146efa6b30.jpg

ניתן לאתר את המיקום המשוער שלהם בהסתכלות על דופן הצמיג ומציאת חץ/משולש או סימון TWI (במקרה שלך כנראה מדובר באיש המישלין שמצביע):

tire_wear_indicator.jpg mark-show.jpg twi-michelin.jpg

 

חשוב להבין גם את המשמעות של סוליה שחוקה במצב רטוב:

tyre-stopping-distances.png

  • שבועיים מאוחר יותר ...
×
×
  • תוכן חדש...