Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3556 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם.

מעוניין לשדרג מערכת בסיסית של רכב למשהו נורמאלי.

לא מעוניין להיכנס לעולם והוופרים, יותר ממה שאני צריך כרגע.

מה שחשבתי עליו, כמובן רוצה להתקין בעצמי:

רדיו יחסית בסיסי (ללא מגבר). קישור

2 רמקולים בסיסיים בדלתות מקדימה (5.25"), (מתכוון לחבר אותם ל-2 יציאות FRONT ברדיו).

בנוסף יתחברו 2 טוויטרים (מתכוון לחבר אותם ל-2 יציאות REAR ברדיו) כל אחד עם crossover.

 

דעתכם על המערכת:

א. האם עדיף לקנות מערכת קומפוננט.

ב. צריך המלצה לרמקולים ולטוויטרים.

 

תקציב - 2000-1500 שקל

אחרי הרדיו נשאר לי 1500 שקל. שוקל לשים מגבר כדאי לטייב את הרמקולים והטוויטרים.

עריכה אחרונה על ידי sPoiled
פורסם

תקנה רמקולים עם נתון נצילות גבוה, מינימום 89db

תבודד דלתות קידמיות.

תסיט את הבאלאנס קליק או שניים ימינה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם (נערך)

תקנה רמקולים עם נתון נצילות גבוה, מינימום 89db

תבודד דלתות קידמיות.

תסיט את הבאלאנס קליק או שניים ימינה.

סבבה.

מגבר? ללא מגבר? לא מעוניין בסאבים למיניהם אך בהחלט בסאונד איכותי.

 

אופציה עם מגבר:

רמקולים 70W RMS, 86DB. רמקולים

מגבר- 4X65W RMS. מגבר

התאמה טובה?

עריכה אחרונה על ידי sPoiled
פורסם

עם הגברה זה כבר סיפור שונה לחלוטין.

עם הגברה אתה כבר יכול להתרכז במבחר רמקולים גדול בהרבה ולקחת הרבה יותר משתנים בחשבון.

 

 

ללא הגברה - תתרכז בנתון הנצילות.

 

סוגי מוזיקה שאתה אוהב לשמוע?

צוויון צליל שאתה מחפש? (חם נעים, עמוק או דווקא קר, חד, צלול וכך הלאה)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שומע הכל - באס עד גיטרות וכו'..

כרגע בפני 2 אופציות:

1. הכי טוב של השוק הבסיסי.

2. מערכת עם מגבר.

 

חושש שהאופציה השניה תכניס אותי לפינה של חוסר ידע, זמן, תקציב.

נוטה לכיוון הבסיסי ההתחלתי.

 

לכן אשאל, בנוסף לנצילות מה עוד אני צריך לחפש ברמקולים? כך שלא אעבור את תקרת ה- RMS.

פורסם (נערך)

חפש הודעות של Audio King עם המלצות לקומפוננטים עד 700 ש"ח. ואז חפש את מקבילתן במידה שאתה צריך, או בדוק אם ניתן לבצע התאמה לרמקולים בקוטר 6.5 (ולדעתי בפולו משרשור אחר שלך לא צריכה להיות בעיה גדולה בנושא).

 

בנוסף, נראה שיהיה מאוד קל לבצע בידוד ברכב, משום שהדופן הפנימית של הדלת מתפרקת.

ניתן לראות בפרויקט הנרחב הזה:

https://www.talkstuff.net/ipb/index.php/topic/310396-4-way-active-hybrid-audio-in-my-vw-polo-9n3/

 

מגבר ממליץ לך לחפש פה בפורום יד שניה.

בשני המוצרים שהעלת קודם לא הייתי בוחר. המגבר מותג מדבקה סיני עלום ו-JVC לא נודעים כמובילים מדי בתחום הרמקולים לרכב.

 

 

אם בא לך "לגאול" את הבחור מהציוד שנותר לו: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?602707

מגבר נראה לי סבבה לגמרי, והרמקולים 6X9 אפשר להתקין על המגש ולתת קצת באסים אם אתה לא מעונין בסאבוופר.

אליהם חפש קומפוננט מאותה סדרה לקדימה.

אולי יעשה לך מחיר "סוף העונה" ויעזור לך להישאר קרוב יותר למסגרת התקציב. :wink:

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

תום - תודה על התגובה הארוכה, אני מתחיל לקבל קצת יותר מושג.

אבל עדיין משהו בסיסי עדיין לא ברור לי.

כשאני בוחר רמקולים למערכת, לא מספיק רק להתאים את ה rms ?

 

לצורך העניין אני שם רמקולים ע"פ היצרן 150w/25rms על פס headunit שמספק 50w/25rms. האם אני מנצל את כל מה שיש לרמקול לתת? או שבגלל שמלכתחילה אני לא מספק לו 150w הוא לא מגיע ל100 אחוז שלו בrms.

עריכה אחרונה על ידי sPoiled
פורסם

ההספק הנומינלי (RMS) יכול לשמש כמעין מיון ראשוני כדי להפריד בין רמקולים (בדר"כ בסיסיים) שמתאימים לעבודה על הגברה פנימית של הר"ד ובעלי הספק ספיגה נמוך יחסית (ההספק המוצהר של הרמקול מגדיר למעשה עמידות טרמית של הסליל), לבין רמקולים שבנויים לעבוד גם מול הגברה חיצונית חזקה יותר.

 

הנטיה בפורום היא להמליץ על הגברה שהיא לפחות כ-70% מההספק של הרמקולים אבל היא יכולה להיות גם גבוהה יותר, בהתאם למשתנים כמו תחום תדרים, גמישות הגיין במגבר (כאמצעי שליטה על ההספק בפועל) וכד'.

 

הר"ד שהתייחסת אליו מוצהר ב-22W RMS לערוץ בטווח תדרים מוגבל (50-15K הרץ) ועם THD של 5%.

שימוש ביציאות קדם מגבר של המכשיר והגברה חיצונית ישפרו את כל הנתונים הנ"ל באופן מורגש.

וואט לוואט, הגברה חיצונית תהיה עדיפה חד משמעית. ובמילים אחרות, יש עוד נתונים שחשובים מעבר לרק ההספק, ששילוב שלו ונתון הנצילות/רגישות יכתיבו בתאוריה כמה חזק הרמקולים ישמעו.

 

האם זה אומר שאי אפשר להנות ממערכת סבבה בלי הגברה חיצונית - ממש לא. אבל זה תלוי בדרישות, ציפיות, תקציב וכיוצב'.

פורסם

תוסיף לחגיגה מוראל מקסימוס, לא מקסימו אלא מקסימוס

ואודיסון פרימה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מפונק, שים לב שכל הרמקולים שצירפת לעיל הם קואקסלים, לא קומפוננט (וגם בגודל 5.25 ולא 6.5).

אלו הבסיסיים שהתייחסתי אליהם בהודעתי הראשונה יכולים לשמש אותך גם ללא מגבר, אבל גם אם תחליט יוכלו להיות מוגברים חיצונית ע"י מגברים ממוצעים.

 

אני לא רואה דרך יעילה עבורך לנצל את זוג היציאות הנוספות ברדיו.

כאמור, אפשר ללכת על רמקולים 6X9, גם בסיסיים יותר מאשר הטמפו שיתחברו גם ישירות לרדיו וקצת ישלימו תדרים נמוכים.

 

בנוסף, אם התקציב שלך כולל בתוכו גם את עלות ההתקנה (וגם אם לא), מציע לקבל הצעות מחיר (כולל ציוד) ממספר בעלי מקצוע.

פורסם

אדבוק בעצתך.

אקח קומפוננט שרדיו יחזיק ואם לא יספיק לי אתחיל לחפש ולהתייעץ עם בעלי מקצוע..

לגבי הגודל - לא בטוח ששווה לי להתחיל לקדוח חורים. נתאים הכל למה שקיים.

 

לגבי דגמים, לא סגור על מה לחפש.

אצטרך הכוונה בעיקר לכמה RMS ו-W אני צריך לכוון.

 

שנה טובה!

פורסם (נערך)

מעבר לדגמים שאדי גם הזכיר (המקסימוס לדעתי בא רק בגודל 6.5), ראה למשל את אלו שעלו כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?560440-%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%A1%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%91%D7%A1&p=4672675&viewfull=1#post4672675

כמובן לחפש את מקבילתם בגודל המתאים או בכל זאת ללכת על גודל 6.5.

לא מדובר על סיפור גדול לדעתי. אפשר לראות גם בשרשור שצירפתי קודם שכל מה שהוא עשה זה להוסיף טבעות הגבהה שמתברגות לחורים הקיימים.

 

מציע לא להתמקד כל כך בהספק RMS של הרמקולים.

ואם בכל זאת כאותו "מיון ראשוני" כאלו שיתאימו קצת יותר טוב גם להגברה חיצונית יהיו כנראה עם הספק מוצהר של מעל לכ-50W.

 

שנה טובה. :-)

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
×
×
  • תוכן חדש...