Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

נסעתי השבוע ברכב שלי מדגם דייהטסו סיריון 2008,

באמצע הנסיעה נדלקה לי מנורת ABS ... המשכתי לנסוע ואז נדלקו כל מנורות הרכב האחרות והטורים של המנוע החלו לעלות. ההגה הפך להיות קשה.

כאשר הגעתי לחנייה לא הצלחתי להניע אותו - רק כאשר חיברתי כבלים הרכב הניע ונראה שהתקלות נעלמו (נבדק רק 5 דקות).

 

השאלה שלי היא:

האם זה מראה על מצבר ריק? כיצד יכול להיות שהרכב משתגע בזמן נסיעה, הרי האלטרנטור שומר על מתח קבוע גם אם המצבר חלש.

 

חיברתי מחשב רכב והוא הראה לי שהאלטרנטור מייצר מתח קבוע של 12 וולט.

המצבר הוא מלפני שנה וחצי מסוג quickstart .

יש לו כפתור שקוף במכסה העליון? האם זהו מחוון על מצב המצבר? כיצד קוראים אותו?

 

תודה מראש לעונים.

פורסם

נשמע שנקרעה לך רצועת אלטרנטור, פתח מכסה מנוע ותן מבט על הרצועה בצד הנוסע ליד הקיר הצדדי

יום טוב גם לך

פורסם
שלום לכולם,

 

נסעתי השבוע ברכב שלי מדגם דייהטסו סיריון 2008,

באמצע הנסיעה נדלקה לי מנורת ABS ... המשכתי לנסוע ואז נדלקו כל מנורות הרכב האחרות והטורים של המנוע החלו לעלות. ההגה הפך להיות קשה.

כאשר הגעתי לחנייה לא הצלחתי להניע אותו - רק כאשר חיברתי כבלים הרכב הניע ונראה שהתקלות נעלמו (נבדק רק 5 דקות).

 

השאלה שלי היא:

האם זה מראה על מצבר ריק? כיצד יכול להיות שהרכב משתגע בזמן נסיעה, הרי האלטרנטור שומר על מתח קבוע גם אם המצבר חלש.

 

חיברתי מחשב רכב והוא הראה לי שהאלטרנטור מייצר מתח קבוע של 12 וולט. - אל תסמוך על האפליקציות והסורקים בבדיקת מתח הטעינה.

המצבר הוא מלפני שנה וחצי מסוג quickstart .

יש לו כפתור שקוף במכסה העליון? האם זהו מחוון על מצב המצבר? כיצד קוראים אותו? - קוראים לזה עינית הקסם אשר לפי הצבע המופיע בחלונית ניתן לדעת האם המצבר התרוקן או דרוש טעינה או תקין. הצבעים משתנים לפי ייצרן המצבר לכן חפש בגוגל הסבר של ייצרן המצבר.

 

תודה מראש לעונים.

בדוק את מתח הטעינה בעזרת מד מתח.

 

האם מאז המקרה התופעה חזרה על עצמה ?

איזה כייף לי :)

פורסם
נשמע שנקרעה לך רצועת אלטרנטור, פתח מכסה מנוע ותן מבט על הרצועה בצד הנוסע ליד הקיר הצדדי

אם הרצועה הייתה נקרעת אז התקלות לא היו נעלמות לאחר התנעה בעזרת כבלים אלא אם קיים סורק תקלות שיודע לתקן רצועות קרועות :wink:.

איזה כייף לי :)

פורסם
אם הרצועה הייתה נקרעת אז התקלות לא היו נעלמות לאחר התנעה בעזרת כבלים אלא אם קיים סורק תקלות שיודע לתקן רצועות קרועות :wink:.

 

מעריך את הסרקזם

אבל פותח השירשור אמר שהוא בדק עם כבלים לדקות בודדות בלבד וניראה שהבדיקה נעשתה במקום, הרכב לא נסע.

לא מן הנמנע שהכבלים נשארו מחוברים בזמן הבדיקה, מה שמנע מהתקלות לחזור.

אני לא שולל שישנה תקלה באלטרנטור אבל קודם שיבדוק שהוא מסתובב.

יום טוב גם לך

פורסם

הנעתי את הרכב עם כבלים ואז ניתקתי אותם ,נסעתי סיבוב קטן מסביב לבניין והרכב נסע טוב בלי הגה קשה ובלי מנורות אזהרה.

האם החנות שמוכרת ומתקינה מצברים יכולה גם לבדוק את תקינות האלטרנטור או שזה נעשה רק במוסך?

עד כמה שאני מבין, המצבר משמש רק להנעת הרכב ומרגע ההנעה הרכב תלוי רק במה שהאלטרנטור מספק. ולכן גם אם נגמר המצבר באמצע נסיעה זה לא אמור להשפיע על המכלולים האחרים ברכב.

פורסם

מקום אמין יבדוק את המצבר וגם טעינה של המצבר (אלטרנטור).

המצבר מספק חשמל ונטען ע"י האלטרנטור. רכב לא יתפקד ללא מצבר.

אם יגיע למסקנה שמדובר בבעיית טעינה יפנה אותך לטפל בבעיה במוסך/חשמלאי רכב/מכון לשיפוץ אלטרנטור.

פורסם (נערך)
מעריך את הסרקזם

אבל פותח השירשור אמר שהוא בדק עם כבלים לדקות בודדות בלבד וניראה שהבדיקה נעשתה במקום, הרכב לא נסע. - הבנת הנקרא לא תזיק לך. הבחור כתב שהניע את הרכב בעזרת כבלים ולא השאיר אותם מחוברים למצבר ליופי.

לא מן הנמנע שהכבלים נשארו מחוברים בזמן הבדיקה, מה שמנע מהתקלות לחזור.

אני לא שולל שישנה תקלה באלטרנטור אבל קודם שיבדוק שהוא מסתובב. - אם האלטרנטור לא היה מסתובב מנורת אזהרה של חוסר טעינה היה נדלקת למרות שהכבלים מחוברים.

אותי לימדו להגיד טעיתי ולא לנסות להתחכם ולהתחפר בעמדה שלך עם שלל תיאוריות לא נכונות. אם הרצועה הייתה נקרעת והיית מחבר כבלים עדיין חלק מהמנורות היו ממשיכות לדלוק מכיוון שהרצועה מניעה את משאבת המים וגם את האלטרנטור.

אם משאבת המים לא מסתובבת בגלל רצועה קרועה לא תהייה סירקולציה של נוזל קירור המנוע תוך פרק זמן קצר מתחמם ייתר על המידה ומנורת אזהרה הייתה נדלקת.

 

 

* התגובה שלך הייתה צפוייה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
הנעתי את הרכב עם כבלים ואז ניתקתי אותם ,נסעתי סיבוב קטן מסביב לבניין והרכב נסע טוב בלי הגה קשה ובלי מנורות אזהרה.

האם החנות שמוכרת ומתקינה מצברים יכולה גם לבדוק את תקינות האלטרנטור או שזה נעשה רק במוסך?

עד כמה שאני מבין, המצבר משמש רק להנעת הרכב ומרגע ההנעה הרכב תלוי רק במה שהאלטרנטור מספק. ולכן גם אם נגמר המצבר באמצע נסיעה זה לא אמור להשפיע על המכלולים האחרים ברכב.

לא מדוייק. המצבר חייב להיות תקין בכדי שמערכת החשמל תעבוד בצורה תקינה.

 

בשלב ראשון הייתי בודק את החיבורים בין המצבר לאלטרנטור קרי האם נעלי הכבל מחוזקים היטב למצבר ובשלב הבא קופץ לחשמלאי רכב בכדי לבדוק את המצבר והאלטרנטור.

 

* בדוק האם המצבר עדיין תחת אחריות.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
אותי לימדו להגיד טעיתי ולא לנסות להתחכם ולהתחפר בעמדה שלך

 

מעניין, דווקא לרוב אתה נוהג הפוך.. כניראה לימדו אבל לא למדת. (להחזיר אותך לדיון שלנו על רכיבי FPGA ובקרים? או להתחיל לחרוש את הפורום לעשרות דוגמאות אחרות?)

אני עדיין לא מבין מה טעות בלהעיף רגע מבט במצב הרצועה.. עכשיו אחרי שפות"ש חידד את הבדיקות שביצע ברור שהרצועה לא קרועה. אבל מה יקרה במצב הכי גרוע אם בכל זאת יסתכל? הוא יראה שהיא תקינה?! :puppydoge

לאור העובדות החדשות אולי זה מיותר אבל לא טעות.. אולי הוא יראה שהיא דורשת החלפה..

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

פורסם

לא מבין ברכיבי FPGA.

אין שום בעיה בלהעיף מבט על הרצועה ובאותה הזדמנות לבדוק את מפלס שמן המנוע ונוזל קירור ועל הדרך לנקות קצת את תא המנוע.

איזה כייף לי :)

פורסם

לגבי סאגה רצועה:

יום בהיר אחד כל רצועות האביזרים שלי הלכו לעולם עליהם השלום. הלכתי למוסך ונתן הצעה מחיר נהדרת. שלמתי והעובד החליף. הבעיה שהעובד לא מתח את הרצועה. התוצאה הייתה שמדי פעם הרצועה הייתה חופשיה והאלטרנטור לא סיפק מספיק אנרגיה למצבר. המצבר כמעט התרוקן. לולא הרעשים שהייתי שומע לפעמים, יתכן שהייתי צריך להחליף מצבר.

אם הסיפור של פות"ש דומה לשלי (החליף ויש לו מצבר), אולי כדאי שיחזור למוסך ויבקש חיזוק של הרצועה.

פורסם

עידכון:

החלפתי מצבר לווארטה. עלה לי 400 שקל. בבדיקת אלטרנטור התברר שהוא מספק רק 12 וולט ולכן הוא לא תקין. אמור לספק 13 וולט. גם המכשיר obd שלי אמר את אותו הדבר.

 

הציעו לי במוסך לשים אלטרנטור חלופי או משופץ. העניין הוא שקניתי את הרכב לפני חצי שנה והתברר שלפני שנה כבר שמו לו אלטרנטור משופץ . האם אפשר לסמוך על רכיב משופץ ? כמה להערכתכם עולה חלק משומש ?

פורסם

שלום לכולם,

תודה על התגובות.

 

המוסך אמר לי שהוא יכול לשים לי אלטרנטור משופץ שייצא עם עבודה 1000 שקל או משומש שייצא עם עבודה 700 שקל.

הם אמרו לי שהאורך חיים שלו זה עניין של מזל ושבכל מקרה לא בטוח שהאלטרנטור שישימו יהיה ברמה של מה שהיה.

 

מה אתם ממליצים לי לעשות? לקחת משומש? או משופץ ?

 

תודה.

×
×
  • תוכן חדש...