Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה במזגן בפזו 309 ואלתור פתרון פיראטי


yonatanalman
שימו לב! השרשור הזה בן 3057 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום היום המזגן הפסיק לפעול אחר שעבד כ4 דקות.

המרים תורים עבד והם התייצבו על 2000 סלד אך המדחס לא.

כביתי את המזגן ומידי פעם ניסיתי להפעילו המדחס היה נכנס לפעולה ומתנתק לאחר כמה רגעים.

נסעתי לעופר קצב שסידר את המערכת כך כאשר הכפתור של המזגן לחוץ המדחס בהכרח עובד.

הוסבר לי על ידי חבר שהסכנה בסידור הזה שאני עלול לפוצץ את המערכת בגלל שסתום בכניסה למעבה שעלול להסגר בזמן שהמדחס עדיין עובד.

 

אציין שנכון לעכשיו נגד מהירויות לא תקין והמאוורר תמיד עובד בעוצמה מלאה.

הייתי חייב מזגן תקין ממש חם בימים הקרובים.

 

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רק תיקון קל, שסתום ההתפשטות שנסגר כאשר טמפרטורת המאייד יורדת מתחת לסף מסויים נמצא בכניסה למאייד, לא למעבה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, לחצן המיזוג בתא הנוסעים מזין ישירות (דרך ממסר) את קלאצ׳ המדחס. כלומר מפסק לחץ גבוה/נמוך נשאר מחוץ למשחק

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במערכת יש שני מנגנוני בטחון. לפחות הראשון חייב להיות, לא בטוח שבכל המכוניות יש גם את השני.

 

אחד לפי לחץ. מנתק את המדחס כשלחץ בקו לחץ עולה גבוה מידי. מתי הלחץ יכול לעלות? כשאין קירור מספיק של המעבה למשל.

 

המנגנון השני - חיישן טמפרטורה בתוך המאייד. מנתק את המדחס כשטמפרטורה יורדת נמוך מידי ויש סכנת קפיאה שלו.

 

 

 

 

אם מדחס עובד קבוע בכל מצב, שני המנגנונים האלו נעקפו ולא נלקחים בחשבון אז כן - משהו יכול להתפוצץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כפי שאמרתי המפוח עובד על עוצמה מקסימלית בלבד, במידה ויש לחץ מאוד גבוהה הרצועה שמניעה את המדחס מסוגלת להפעילו בלי להחליק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

המנגנון השני - חיישן טמפרטורה בתוך המאייד.

 

במערכות מיזוג בסיסיות רבות החיישן הזה לא קיים. צינור הכניסה למאייד וצינור היציאה ממנו שניהם עוברים דרך שסתום ההתפשטות. שסתום ההתפשטות נסגר כאשר הפרש הטמפרטורות בין הצינורות קטן, הלחץ במערכת עולה ומפסק הלחץ הגבוה מנתק את המדחס. כך זה עובד במגאן לדוגמא.. אני מנחש שהמערכת אצל יונתן לא מתקדמת מזה בהרבה, כך שלדעתי עקיפת מפסק לחץ גבוה זה פיתרון ״נועז״ בלשון המעטה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במערכת יש שני מנגנוני בטחון. לפחות הראשון חייב להיות, לא בטוח שבכל המכוניות יש גם את השני.

 

אחד לפי לחץ. מנתק את המדחס כשלחץ בקו לחץ עולה גבוה מידי. מתי הלחץ יכול לעלות? כשאין קירור מספיק של המעבה למשל.

 

המנגנון השני - חיישן טמפרטורה בתוך המאייד. מנתק את המדחס כשטמפרטורה יורדת נמוך מידי ויש סכנת קפיאה שלו.

 

אם מדחס עובד קבוע בכל מצב, שני המנגנונים האלו נעקפו ולא נלקחים בחשבון אז כן - משהו יכול להתפוצץ.

קיים מנגנון בטחון נוסף אבל לא בכול מדחס. במדחס קיים שסתום ביטחון (הקלה) בטוסיק של המדחס אשר נפתח כאשר הלחץ עולה מעל 35-38 בר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים מנגנון בטחון נוסף אבל לא בכול מדחס. במדחס קיים שסתום ביטחון (הקלה) בטוסיק של המדחס אשר נפתח כאשר הלחץ עולה מעל 35-38 בר.

 

מרק מה קורה כאשר השסתום נפתח?

קרר יוצא החוצה מן המערכת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשאל שאלה נוספת:

אני יודע מנסיוני ברכב הזה רק כאשר הרכב היה נוסע בכביש מהיר המדחס היה "מרשה" לעצמו להתנתק והזה היה לכמה שניות בודדות.

בכל זמן אחר הנדחס היה משולב ללא הפסקה.

לאחר האלתור הזה אני התוצאה הנורמלית היא לא התייצבות המערכת במצב מתמיד הוזז לטמפרטורה קרה יותר, ולחץ כנראה גם גבוהה יותר?

פיצוץ שאתם מתארים הוא כתוצאה מאיזו חסימה או תקלה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במערכות מיזוג בסיסיות רבות החיישן הזה לא קיים. צינור הכניסה למאייד וצינור היציאה ממנו שניהם עוברים דרך שסתום ההתפשטות. שסתום ההתפשטות נסגר כאשר הפרש הטמפרטורות בין הצינורות קטן, הלחץ במערכת עולה ומפסק הלחץ הגבוה מנתק את המדחס. כך זה עובד במגאן לדוגמא.. אני מנחש שהמערכת אצל יונתן לא מתקדמת מזה בהרבה, כך שלדעתי עקיפת מפסק לחץ גבוה זה פיתרון ״נועז״ בלשון המעטה..

קשה לי להאמין שבמגאן אין חיישן טמפ' במאדה. בדוק את עצמך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שבמגאן אין חיישן טמפ' במאדה. בדוק את עצמך.

אני מכיר את המערכת בעל פה אבל אשמח לחזור על החומר.

אבדוק ואעלה סכמה בערב

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3057 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...