Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[סיוויק]רעידות ברכב בעת עמידה בטמפ' עבודה(הכותרת שופצה)


tomercaptain
שימו לב! השרשור הזה בן 7059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי הונדה סיוויק מודל 94 4 דלתות עשתה 140k ויש לי בעיה שמאוד מטרידה אותי בקשר לרכב והיא כל פעם שהאוטו מתחמם ומגיע לחום המינמלי שלו שזה עד החצי כאשר אני עומד ברמזור או במקום ההגה רועד לי ושאני מפעיל מזגן הרעידות מתגברות

הלכתי למכונאי הוא הגביר לי תטורים ** תטורים = את הטורים ***שיחק לי שם ולא עזר

אבל שהאוטו קר ב 10 דקות הראשונות אין שום רעידה הטורים גם נמצאים על 1000 סל"ד

הרכב הוא אוטומאט כמובן .

מה אתם המומחים אומרים בנושא ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיון שבמכוניתך יש הזרקת דלק ממוחשבת אז כשהרכב קר, מחשב נהול המנוע, מעלה את סבובי המנוע עד לחום פעולה רגיל כדי שהרכב יסע טוב ולא יכבה מנועו.

משחק ונסיון העלאת סל"ד ע"י כבל דוושת תאוצה לא יעזור בכלל.

יש לגשת למוסך עם מחשב/סורק אבחון כדי שיבדוק מה הבעיה ו/או דרך המחשב/סורק יבצע העלאת סל"ד אל מחשב נהול המנוע.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא מנוע צעדים\ מיצב סיבובי סרק (תלוי מה יש לך ברכב) .

 

ואני מסביר:

כאשר הרכב קר המחשב רכב נותן פקודה למייצב סיבובי סרק להעלות את הסל"ד מנוע כדיי להעשיר את התערובת .

כאשר הרכב מתחמם המחשב רכב מזהה את זה ע"י החיישן טמ"פ , ונותן פקודה למייצב סיבובי סרק להנמיך את הטורים למצב של סרק .

הבעיה אצלך היא בסרק שהמנוע חם , המיצב סיבובי סרק אמור לייצב לך את הטורים על 850+\- סל"ד .

וכנראה שהוא לא עושה זאת מסיבה מסוימת (כנראה שבק חיים ) .

תלך למוסך מורשה שיבדקו במחשב ויגידו לך מה שאני אומר לך בדיוק , אבל שווה את הבדיקה ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא מנוע צעדים\ מיצב סיבובי סרק (תלוי מה יש לך ברכב) .

 

ואני מסביר:

כאשר הרכב קר המחשב רכב נותן פקודה למייצב סיבובי סרק להעלות את הסל"ד מנוע כדיי להעשיר את התערובת .

כאשר הרכב מתחמם המחשב רכב מזהה את זה ע"י החיישן טמ"פ , ונותן פקודה למייצב סיבובי סרק להנמיך את הטורים למצב של סרק .

הבעיה אצלך היא בסרק שהמנוע חם , המיצב סיבובי סרק אמור לייצב לך את הטורים על 850+\- סל"ד .

וכנראה שהוא לא עושה זאת מסיבה מסוימת (כנראה שבק חיים ) .

תלך למוסך מורשה שיבדקו במחשב ויגידו לך מה שאני אומר לך בדיוק , אבל שווה את הבדיקה ...

שם החישן הוא IACV-IDLE AIR CONTROL VALVE.

החישן יושב על בית המצערת ודרכו עובר נוזל קירור. בתוך החיישן יש רשת. לפעמים היא נסתמת כתוצאה ממשקעים שנמצאים בנוזל הקירור.

 

ניתן לפרק את החישן ולנקות אותו עם ספריי קרבורטורים.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שם החישן הוא IACV-IDLE AIR CONTROL VALVE.

החישן יושב על בית המצערת ודרכו עובר נוזל קירור. בתוך החיישן יש רשת. לפעמים היא נסתמת כתוצאה ממשקעים שנמצאים בנוזל הקירור.

 

ניתן לפרק את החישן ולנקות אותו עם ספריי קרבורטורים.

קודם כל, IACV הוא מפעיל ולא חיישן.

 

התופעה שציינת, של מעבר מים סתום תגרום לסיבובי סרק גבוהים כאשר המנוע חם.

 

ראשית לבדוק מצב תושבות מנוע, במידה והן תקינות-

יש בורג לכוון לכוון סל"ד סרק על בית המצערת, שנועד לביצוע כוונים עדינים בלבד.

לדעתי יש לבצע ניקוי בית מצערת ומעברי אויר של מנוע צעדים (IAC VALVE). לבצע כוון בעזרת הבורג. הוא מוסתר אחרי פקק פלסטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, IACV הוא מפעיל ולא חיישן.

 

התופעה שציינת, של מעבר מים סתום תגרום לסיבובי סרק גבוהים כאשר המנוע חם.

 

ראשית לבדוק מצב תושבות מנוע, במידה והן תקינות-

יש בורג לכוון לכוון סל"ד סרק על בית המצערת, שנועד לביצוע כוונים עדינים בלבד.

לדעתי יש לבצע ניקוי בית מצערת ומעברי אויר של מנוע צעדים (IAC VALVE). לבצע כוון בעזרת הבורג. הוא מוסתר אחרי פקק פלסטי.

אחרי הכל IACV הוא שסתום VALVE = שסתום.

 

danniel בשסתום ה (IAC VALVE) לא עובר אוויר. עובר בו רק נוזל קירור.

 

ואם לא שמת לב זה מה שאני כתבתי.

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הכל IACV הוא שסתום VALVE = שסתום.

 

danniel בשסתום ה (IAC VALVE) לא עובר אוויר. עובר בו רק נוזל קירור.

 

ואם לא שמת לב זה מה שאני כתבתי.

יש הבדל בין חיישן למפעיל ואין להכליל.

 

בשסתום סיבובי סל"ד סרק לא עובר אויר כמו שבמשאבת מים לא עובר מים.

 

ואך בדיוק יווסת השסתום את סל"ד הסרק אם לא עובר דרכו אויר??? תסביר בבקשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין חיישן למפעיל ואין להכליל.

 

בשסתום סיבובי סל"ד סרק לא עובר אויר כמו שבמשאבת מים לא עובר מים.

 

ואך בדיוק יווסת השסתום את סל"ד הסרק אם לא עובר דרכו אויר??? תסביר בבקשה...

IACV - BY HAYNES

 

THE IAC VALVE IS CONTRLLED BY THE PCM DEPENDING UPON THE RUNING CONDITION(A/C . POWER STEERING. COLD AND WARM RUNING)

 

RENEWAL:

DISCONNECT THE ELECTRICAL CONNECTOR FROM THE IAC VALVE ,

DISCONECT AND PLUG THE COOLANT HOSES.

REMOVE THE SCREWS AND REMOVE THE VALVE FROM THR TB.

 

.............

קו---------------------------------------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

IACV - BY HAYNES
טוב, מקריאת סיפרי חובבים לא תלמד ת'מיקצוע , תאמין לי...

 

שסתום וויסות סל"ד סרק (או מנוע צעדים)מורכב על סעפת היניקה או ישירות על בית המצערת ומאפשר לכמות אויר קטנה לעקוף את המצערת כאשר היא סגורה, ע"י וויסות כמות האויר שולט מחשב ניהול המנוע על סל"ד הסרק הרצוי, בכל מצב פעולה של המנוע, מזגן, שילוב לD, הפעלת צרכנים, חשמליים וכו'.

 

ישנם יצרנים שהוסיפו מעברי מים ליחידת השסתום, לאפשר חימום מהיר של האזור כדי למנוע קפאון וסתימת מעבר האויר עם קרח בטמפ' נמוכות מאוד.

 

הוספתי תמונה של השסתום וויסות של הונדה. אפשר להבין יותר טוב.

IACV HONDA.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי מדובר ברעידות מהמאווררים שבקדמת הרכב...

 

גם אצלי בזמן עמידה וברגע שהמאוורר מתחיל לפעול יש רעידות.

ב 10 דקות הראשונות לטענתך אין רעידות - וזה מחזק את ההשערה, כי ב 10 דקות הראשונות המנוע עדיין קר ולא מגיע לטמפרטורת העבודה שלו.

 

כשאתה מפעיל מזגן נכנס לפעולה מאוורר נוסף, וכאן אתה אומר שהרעידות עוד יותר מתחזקות => כנראה שיש בעייה עם החיבור של המאווררים. הם לא יושבים טוב או משהו רפוי שם.

 

בדוק בעצמך או קפוץ למוסך.

 

(ושאותו מוסכניק יוריד לך ובמיידי את הטורים למה שהיה קודם, אתה סתם מבזבז דלק וכוח)

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...